Gemis in relatie

30-08-2025 09:22 201 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik heb vanwege privacyredenen dit account aangemaakt. Ik zou graag advies willen over het volgende:

Ik en mijn partner hebben al lang een relatie (kleine 20 jaar) waren jeugdliefdes toen we bij elkaar kwamen. Ook gezegend met kindjes gelukkig. En eigenlijk ook nog wel verliefd (nouja ik sowieso, hij met tijden/momenten denk ik). Hij geeft namelijk aan iets te missen in mij. Volgens hem zitten wij niet op hetzelfde ‘level’ en kan hij geen goeie gesprekken met mij voeren. Dit maakt mij best onzeker soms. Het ene moment kan ik dit goed van me afzetten maar het andere moment ben ik bang om hem te verliezen en heb ik het gevoel dat mijn leven met hem op losse schroeven staat. De aantrekkingskracht is er nog zeker, hij zegt ook dat hij dit waarschijnlijk niet met een ander kan evenaren. Maar dat hij het uiteindelijk belangrijker vind om iemand naast zich te hebben met wie hij echt goeie gesprekken kan voeren. We zijn al zolang bij elkaar dat het een soort vicieuze cirkel is. Ik wil geen gebroken gezin maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen om dit te fixen. Hopelijk hebben jullie tips
evelien2010 schreef:
01-09-2025 16:11
Lady, ik denk dat jullie probleem heel erg lastig is. Ik zie toch echt wel een verschil in persoonlijkheid. Jullie niveau is grotendeels gelijk. Maar interesses en karakter echt tegengesteld. Jij bent tevreden met je leven en daarin tot rust gekomen. Hij wil meer uit het leven halen en vind jou vermoedelijk een ingedutte huismus.

Is het mogelijk te kijken waarin jullie elkaar nog wel kunnen vinden? Waar zitten raakvlakken? Jij kunt jezelf hierin niet veranderen. Die leeftijd heb je ook wel gehad. En je ziet zelf al dat je snel terugvalt. Verandering is alleen mogelijk met intrinsieke motivatie. Die heb jij niet. Je wilt je aanpassen aan hem. Niet omdat je het zelf wilt.

Met jou is niets mis. Maar ik denk dat de kans op een ander die deze persoonlijkheid en interesses wel heeft behoorlijk aanwezig is. En dan komt de aantrekkingskracht vanzelf. Die lijkt hij echt te missen bij jou. Deze opmerkingen komen niet zomaar. De meeste mannen spreken dit niet zo snel uit.

De kans op een affaire is absoluut aanwezig. Wees waakzaam!
Een affaire is dan een laffe daad, die 100% Zijn keus is.
Daar heeft TO geen invloed op
Ladymiss schreef:
01-09-2025 15:42
Tsja dit is een goeie. Hoger opgeleid is niet zo zeer het geval. Wel is hij meer op de hoogte van alle dingen die in de wereld gebeuren, up to date qua nieuws etc. Ik ben een beetje een laatbloeier en ook wel iemand die vooral in het ‘eigen wereldje’ leeft. Ik kon hierdoor vaak niet echt meepraten over dingen wat betreft het nieuws. Ik ben het uiteindelijk wel gaan volgen uiteraard maar heb hierin wel een ‘achterstand’

Qua verschillen,
Ik ben zelf een beetje een go with the flow persoon. Maak me niet heel druk over dingen die ik niet kan veranderen of over andere mensen en meningen etc. Hij is meer een ‘aanpakker’ / strever naar meer. Ik maak me niet snel druk om andere dingen. Mijn focus ligt vooral op thuis. De zorg voor de kindjes, het huis, een beetje erbij sporten en ook wat werken. Ik ben hiermee ook tevreden. We hebben geregeld feestjes, etentjes etc dus ondernemen ook genoeg. Hij spreekt over een ander level omdat hij in bepaalde dingen intelligenter is dan ik en ‘overal over kan meepraten’ en vind dat bij mij het gesprek snel ‘doodvalt’. Ik snap wel een beetje wat hij bedoelt. Hij is iemand met een sterke mening en ik zeg voor mijn gevoel al snel iets ‘niet goed’ waardoor een normaal gesprek een discussie kan worden waar ik dan weer helemaal geen zin in heb.

Wat betreft de opmerking:

Onprettige suggesties:
- Je man heeft al iemand op het oog waarmee hij ‘zulke diepe gesprekken’ heeft
- Je man is van het onaardige soort dat het fijn vindt dat zijn vrouw onzeker is en alles doet om hem blij te maken.

Denk ik zelf eerder dat het nummer 2 is. Hij is wel een beetje het ‘onderste uit de kan type’. Hij houd er wel van dat ik echt mijn best blijf doen en het maximale uit mezelf haal. Al denkt hij dat ik sneller dan een ander tegen mijn max zit. Ik denk op mijn beurt weer dat hij niet echt ziet of beseft wat ik allemaal doe. Over mijn grenzen heen ga ik nooit. Pijnlijke is dat hij dat juist wel denkt. Dat ik een paar dagen m’n best doe en dan in oude gewoontes verval waar hij dan toch minder blij mee is.

Wat betreft de opmerkingen ‘een ander op het oog’ dat lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Ik denk wel dat hij een beeld heeft van hoe het zou kunnen zijn met iemand anders. Een betere natuurlijke klik qua praten en omgang. Onze klik is eigenlijk meer oppervlakkig begonnen (seksueel) en die klik is er nog steeds heel erg. Hij mist dus op dat andere vlak ‘de klik’. Maar ik weet dus niet goed waar ik moet beginnen om dit te verbeteren.
Het klinkt als een nare, onzekere man die zijn vrouw onderuit haalt
Een leuke partner gunt je het beste en helpt je daarbij
Ja ik moet ook zeggen dat hij eigenlijk niet zo leuk klinkt.
Ik zou persoonlijk niet een tandje bij gaan zetten alleen omdat hij chronisch ontevreden is over iets dat hij zelf ook veroorzaakt. Hij lijkt namelijk weinig bezig te zijn met hoe een gesprek voor jou ook leuk is.
evelien2010 schreef:
01-09-2025 16:02
Voor mij dus niet. Dodelijk saai zo iemand. Alles goed vinden wat een ander zegt of doet staat voor mij gelijk aan gebrek aan mening en persoonlijkheid. Handig: ja. Aantrekkelijk: totaal niet. Tegengas is niet continu in discussie gaan of ruzie maken. Het is een duidelijke eigen mening hebben en die ook vanuit eigen initiatief geven. Als je continu moet vragen wat iemand ergens van denkt is dat erg vermoeiend. Als iemand alleen kan zeggen "wat jij wilt is prima ". Is dat voor veel mensen toch gebrek aan diepgang. En ongelijkwaardigheid. Ik verwacht dat iemand ook zelf met ideeën komt ipv altijd maar achter de ander aan te lopen en mee te liften op andermans ideeën.
Maar dat hoeft dan ook niet. Dan volstaat mededelen. Lijkt me heerlijk!
Dala schreef:
01-09-2025 17:43
Ik verwacht van een volwassen persoon echt eigen initiatief. Dit komt op mij over als een klein kind dat je de les moet lezen. En waarvoor jij alles moet of kunt bepalen. Heel onaantrekkelijk.
Lila-Linda schreef:
01-09-2025 17:10
Een affaire is dan een laffe daad, die 100% Zijn keus is.
Daar heeft TO geen invloed op
Oh volledig eens. Het is zijn keuze. Ik zou alleen op mijn hoede zijn. Dit gedrag is heel vervelend en komt vaak voor bij mensen die uiteindelijk elders gaan kijken. Hij deelt het niet voor niets. Hij is duidelijk al langere tijd ontevreden over to en haar prestaties als echtgenote. Dan zou ik toch ongerust worden. To is duidelijk nog blij met hem. Want ze wil voor hem zichzelf aanpassen. Maar hij blijft ontevreden over gebrek aan diepgang, gespreksvaardigheden, verkeerde interesses en meer van die zaken. Er zijn vast vrouwen die dat wel hebben en die kunnen zomaar opduiken. To kan beter op haar hoede zijn!
evelien2010 schreef:
01-09-2025 18:24
Ik verwacht van een volwassen persoon echt eigen initiatief. Dit komt op mij over als een klein kind dat je de les moet lezen. En waarvoor jij alles moet of kunt bepalen. Heel onaantrekkelijk.
Oh ja daar zou ik ook voor passen hoor. Ik zat meer te denken aan allebei voor jezelf je eigen gang gaan. Bijna zelfs zonder daar überhaupt over te hoeven praten.
Dala schreef:
01-09-2025 17:43
Maar dan ben je dus ook volledig alleen verantwoordelijk
Kan niemand je verrassen
Je kunt op niemand leunen

Klinkt vooral als: ik heb het mijn hele leven alleen gedaan. Laat mij het zelf maar oplossen. Raak ik ook niet teleurgesteld
Lila-Linda schreef:
01-09-2025 18:42
Maar dan ben je dus ook volledig alleen verantwoordelijk
Kan niemand je verrassen
Je kunt op niemand leunen

Klinkt vooral als: ik heb het mijn hele leven alleen gedaan. Laat mij het zelf maar oplossen. Raak ik ook niet teleurgesteld
Ja da's ook wel weer zo. Het zal denk ik om een gezonde balans gaan. Ik haat de term alleen: "iemand nodig die tegengas geeft". Of "te lief zijn". Ik zie dat eerste als: ik ben zelf een zak/kenau en het tweede als: ik word niet geil van je.

Maar te off topic misschien.
Ben vooral benieuwd wat TOs partner doet om zichzelf in zijn behoeften te voorzien. Anders dan stiekem fantaseren over een vrouw die hij beter passend vindt. Waarom zoekt ie dit bijv niet bij een vriend?

Wat ik me ook afvroeg: mist hij dit toevallig vooral op momenten dat er ook andere mensen bij zijn?
evelien2010 schreef:
01-09-2025 18:24
Of misschien is het wel een teken van volwassenheid als je ruimte kunt laten voor een ander die dat niet steeds opeist.

Als je iemand in zijn waarde kunt laten en zijn mening gunt, zonder dat diegene dat met hand en tand moet verdedigen.

We hebben hier in NL profileren wel erg hoog in het vaandel staan, terwijl er veel zijn die best een tandje minder zouden mogen profileren.
Dala schreef:
01-09-2025 18:55
Ja da's ook wel weer zo. Het zal denk ik om een gezonde balans gaan. Ik haat de term alleen: "iemand nodig die tegengas geeft". Of "te lief zijn". Ik zie dat eerste als: ik ben zelf een zak/kenau en het tweede als: ik word niet geil van je.

Maar te off topic misschien.
Ben vooral benieuwd wat TOs partner doet om zichzelf in zijn behoeften te voorzien. Anders dan stiekem fantaseren over een vrouw die hij beter passend vindt. Waarom zoekt ie dit bijv niet bij een vriend?

Wat ik me ook afvroeg: mist hij dit toevallig vooral op momenten dat er ook andere mensen bij zijn?
Dit vroeg ik me ook af ja. Dat hij de buitenwereld graag zou laten zien dat hij een vrouw ‘met inhoud’ heeft?
Hotgirlsummer schreef:
01-09-2025 19:05
Dit vroeg ik me ook af ja. Dat hij de buitenwereld graag zou laten zien dat hij een vrouw ‘met inhoud’ heeft?
Dus na bijna 20 jaar later zou dit pas gaan irriteren?
Zo in eens?
Ladymiss schreef:
01-09-2025 15:42
Mijn focus ligt vooral op thuis. De zorg voor de kindjes, het huis, een beetje erbij sporten en ook wat werken. Ik ben hiermee ook tevreden. (...) Hij is iemand met een sterke mening en ik zeg voor mijn gevoel al snel iets ‘niet goed’ waardoor een normaal gesprek een discussie kan worden waar ik dan weer helemaal geen zin in heb.

Hoe is de verdeling bij jullie thuis? Want als jij veel zorgt en 'wat werkt' heb je natuurlijk ook minder te vertellen aan het eind van de dag. Er valt dan ook minder te bespreken over welke opleiding je gaat doen, hoe je met een moeilijke collega omgaat en hoe je de volgende stappen in je carrière gaat maken.
Waarschijnlijk (en dit is een aanname) vind je man het heerlijk dat jij meer zorgt en thuis veel doet. Kan hij lekker werken. Om vervolgens te mopperen dat je niet zoveel meer te melden hebt dan 'Blij dat de kinderen weer naar school zijn.'

Is hij iemand die het heerlijk vindt om te argumenteren (en dan door te gaan om zijn gelijk te halen). Ik ken zulke mannen en ben blij dat ik niet met ze getrouwd ben. Als hij zo is, wil hij eigenlijk helemaal niet JOUW mening horen. Hij heeft dan vooral zin om naar zijn eigen stem te luisteren.
kipzonderkop wijzigde dit bericht op 01-09-2025 20:48
1.00% gewijzigd
Dropdrop schreef:
01-09-2025 17:08
Ik denk dat dit wel een goede casus is voor relatietherapie. Omdat het vooral over communicatie gaat.

Ik vind dat hij zichzelf ook wel erg hoog heeft zitten..

Vind je het überhaupt leuk om de actualiteiten te volgen? En vind je dat je nu veel interessanter bent geworden?

Nu je met mensen kunt herkauwen wat andere mensen gezegd hebben over de actualiteiten?

Want ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat jouw man een originele mening heeft. Als ik zijn type enigszins inschat herhaalt hij vooral wat zijn favoriete journalist/ tv persoonlijkheid vindt.
Denk jij aan Johan Derksen? Ik wel in elk geval.
Die man kan een hork zijn, maar als je interesses echt niet verder gaan dan huisje, boompje, beestje, baantje, dan is dat ook wel beperkt. Natuurlijk kan dat heel veel van je energie opslokken, maar maak jij je dan niet druk om Lisa? Of om wat er in de wereld gebeurt?

Poetin, Oekraïne, Trump, kunnen ook invloed hebben op jou leven! Om met Hedy d’Ancona te spreken: het persoonlijke is politiek, en politiek is persoonlijk.
Kipzonderkop schreef:
01-09-2025 19:30
Hoe is de verdeling bij jullie thuis? Want als jij veel zorgt en 'wat werkt' heb je natuurlijk ook minder te vertellen. Er valt dan ook minder te bespreken over welke opleiding je gaat doen, hoe je met een moeilijke collega omgaat en hoe je de volgende stappen in je carrière gaat maken.
Waarschijnlijk (en dit is een aanname) vind je man het heerlijk dat jij meer zorgt en thuis veel doet. Kan hij lekker werken. Om vervolgens te mopperen dat je niet zoveel meer te melden hebt dan 'Blij dat de kinderen weer naar school zijn.'

Is hij iemand die het heerlijk vindt om te argumenteren (en dan door te gaan om zijn gelijk te halen). Ik ken zulke mannen en ben blij dat ik niet met ze getrouwd ben. Als hij zo is, wil hij eigenlijk helemaal niet JOUW mening horen. Hij heeft dan vooral zin om naar zijn eigen stem te luisteren.
Mwah, wij hebben altijd redelijk in gelijke mate gewerkt (eerst allebei vrijwel fulltime time. Tegenwoordig allebei part time) maar nooit echt veel over ons werk of over collega's te melden gehad hoor. Laat staan over opleidingsmogelijkheden en carrière, daar zijn onze functies ook niet zo naar. We zitten ook in hele verschillende richtingen (al hoeft dat in principe niet uit te maken).

Ik weet niet of TO's partner het wel zo heerlijk vindt dat zij veel zorgt, kookt en dergelijke. Dan mag hij daar wel wat meer waardering over uitspreken toch? Ik vind het in elk geval fantastisch als er voor mij wordt gekookt en gezorgd en ik me over huishouden nul druk zou hoeven maken. >> is niet het geval trouwens.
Echt no way dat ik dan ga klagen over "ik mis wel een beetje inhoud".
Is de man wel blij met zijn functie, hobby's, vrijetijdsbesteding etc? Beetje lullig alles af te schuiven op gemis bij je partner.
Ladymiss schreef:
01-09-2025 16:30
Maar ik ga even van het goeie uit. Er is geen ander en hij zegt dit in de hoop dat we toch iets kunnen veranderen.

Waar zouden jullie beginnen om te werken aan die klik? Hoe kom je uit die vicieuze cirkel en krijg je de goeie gesprekken op gang? We kunnen wel natuurlijk nog meer samen ondernemen, etentjes dates e.d maar we zijn natuurlijk al zo lang samen dat je niet ineens heel anders kan gaan doen.
Vraag eens aan hem hoe hij dat voor zich ziet.

En geloof niet te snel dat er niemand is. Natuurlijk ontkent hij dat, ook als er wel iemand zou zijn
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
ladadieladieda schreef:
01-09-2025 19:38
maar maak jij je dan niet druk om Lisa? Of om wat er in de wereld gebeurt?

Poetin, Oekraïne, Trump, kunnen ook invloed hebben op jou leven! Om met Hedy d’Ancona te spreken: het persoonlijke is politiek, en politiek is persoonlijk.
Mijn post zei niet dat ik niks lees of vind, maar alleen dat wat de meeste mensen erover zeggen compleet oninteressant is. Inclusief mijzelf overigens.

Ik voel inderdaad niet de behoefte om iedereen te laten weten hoe erg ik het vind van Lisa.

Ook voel ik geen behoefte om elke plotwending in de poppenkast van Trump en Putin, op de voet te volgen en uitgebreid te bespreken.

En ik vind mensen die zich wel laten meeslepen in het drama van populistische politiek, zowel in NL als Amerika, niet bepaald intelligent overkomen.
Dropdrop schreef:
01-09-2025 20:28
Mijn post zei niet dat ik niks lees of vind, maar alleen dat wat de meeste mensen erover zeggen compleet oninteressant is. Inclusief mijzelf overigens.

Ik voel inderdaad niet de behoefte om iedereen te laten weten hoe erg ik het vind van Lisa.

Ook voel ik geen behoefte om elke plotwending in de poppenkast van Trump en Putin, op de voet te volgen en uitgebreid te bespreken.

En ik vind mensen die zich wel laten meeslepen in het drama van populistische politiek, zowel in NL als Amerika, niet bepaald intelligent overkomen.
Ik reageerde enkel op jouw opmerking over een bepaald type man: Want ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat jouw man een originele mening heeft. Als ik zijn type enigszins inschat herhaalt hij vooral wat zijn favoriete journalist/ tv persoonlijkheid vindt., schreef je. Anyway, dat was wel onduidelijk!

Ik bedoelde vooral te zeggen: een beetje interesse in de wereld om je heen en daar een mening over hebben, doet niemand kwaad.
Die interesse hoeft niet over politiek te gaan, kan ook over het lokale nieuws gaan, de aanleg van het nieuwe industrieterrein in je dorp, het interesse in de gezondheid van je schoonouders, vrijwilligerswerk dat je doet, en daar wat over delen. Wanneer je bij een uitvaart bent geweest dat je dat aangrijpt om te praten over hoe je dat zelf zou willen. Wat voor normen en waarden je hebt, en waar die vandaan komen.
Daarmee zeg ik niet dat dat niet ook een taak van to’s man is, maar goed, hij klaagt over een gebrek aan diepgang. Misschien heeft hij een punt.
Geen idee. Het lijkt er op dat TO niet heel erg veranderd is. Ooit was ze de leukste en de liefste. Zelfde TO
ladadieladieda schreef:
01-09-2025 21:25
maar goed, hij klaagt over een gebrek aan diepgang. Misschien heeft hij een punt.
Maar hoe verfrissend en vernieuwend kunnen je gesprekken zijn na 20 jaar?

Als je een beetje hebt opgelet, kun je na 20 jaar toch wel voorspellen wat iemand gaat zeggen?

Zelfs over een heel nieuw onderwerp.

To heeft het over 'kindjes'. Dan lees ik: hoop werk, weinig tijd voor jezelf.

Niet de jaren dat je je meest innovatieve ideeën gaat najagen.
Hexopbezemsteel schreef:
01-09-2025 21:34
Geen idee. Het lijkt er op dat TO niet heel erg veranderd is. Ooit was ze de leukste en de liefste. Zelfde TO
Het lijkt erop dat TO en haar man op relatief jonge leeftijd en vooral op basis van hormonen (verliefdheid, aantrekkingskracht, seksuele chemie) met elkaar verder zijn gegaan, en nu blijkt dat ze eigenlijk niet zo goed bij elkaar passen op ándere vlakken. En die andere vlakken gaan serieus meetellen in een lange relatie want de chemie en de hormonen spelen vooral in de beginfase een rol. Na een aantal jaren gaan (ook) andere elementen de relatie bepalen: gelijkwaardigheid (in elk opzicht dus ook geestelijk/intellectueel/wat interesses betreft) en verbondenheid (ook omdat je elkaar helemaal snapt en over alles kunt praten).
Claire45 schreef:
01-09-2025 21:54
Het lijkt erop dat TO en haar man op relatief jonge leeftijd en vooral op basis van hormonen (verliefdheid, aantrekkingskracht, seksuele chemie) met elkaar verder zijn gegaan, en nu blijkt dat ze eigenlijk niet zo goed bij elkaar passen op ándere vlakken. En die andere vlakken gaan serieus meetellen in een lange relatie want de chemie en de hormonen spelen vooral in de beginfase een rol. Na een aantal jaren gaan (ook) andere elementen de relatie bepalen: gelijkwaardigheid (in elk opzicht dus ook geestelijk/intellectueel/wat interesses betreft) en verbondenheid (ook omdat je elkaar helemaal snapt en over alles kunt praten).
Zoiets sluipt er langzaam in. Het komt niet ineens na 20 jaar (!) op als poepen.
Ladymiss schreef:
01-09-2025 16:30
Maar ik ga even van het goeie uit. Er is geen ander en hij zegt dit in de hoop dat we toch iets kunnen veranderen.

Waar zouden jullie beginnen om te werken aan die klik? Hoe kom je uit die vicieuze cirkel en krijg je de goeie gesprekken op gang? We kunnen wel natuurlijk nog meer samen ondernemen, etentjes dates e.d maar we zijn natuurlijk al zo lang samen dat je niet ineens heel anders kan gaan doen.
Hij heeft een probleem, laat hem met ideeen komen.
Dropdrop schreef:
01-09-2025 21:45
Maar hoe verfrissend en vernieuwend kunnen je gesprekken zijn na 20 jaar?

Als je een beetje hebt opgelet, kun je na 20 jaar toch wel voorspellen wat iemand gaat zeggen?

Zelfs over een heel nieuw onderwerp.

To heeft het over 'kindjes'. Dan lees ik: hoop werk, weinig tijd voor jezelf.

Niet de jaren dat je je meest innovatieve ideeën gaat najagen.
Voor hen of meer voor haar?
Ja het is een beetje lastig om een goed beeld te schetsen omdat je niet op een forum het achterste van je tong kan laten zien. Mij ging het ook meer om tips wat betreft diepgang en connectie in een lange relatie opnieuw creëren. Ik hou veel van hem, en hij van mij. Dat ik tekort schiet doet natuurlijk pijn. Dat mijn zelfvertrouwen hierdoor afbrokkelt ook. Wel vraag ik me soms af of hij me op deze manier dus niet op scherp wil houden en het uiterste eruit wil halen wat erin zit. De rolverdeling is dat ik de zorg van de kinderen doe en part time werk. Dit is ook hoe ik het wil want die jonge jaren van je kids vliegen voorbij en krijg je nooit meer terug. Ik ervaar het niet als gebrek aan tijd voor mezelf ik vind dit heerlijk zo. Wel heb ik dus niet alles voor mezelf opgebouwd hoe ik dat had horen doen.
Ik heb helaas van huis uit qua familie ook niet veel geluk gehad er is veel gedoe geweest waar ook partner last van heeft gehad. Ik weet diep vanbinnen dat ik een goeie vrouw ben , ik denk partner gewoon wat moeilijker tevreden te stellen. Op social media zie je er mooiste vrouwen, op tv zie je de meest welbespraakte vrouwen, en ik.. ben gewoon ik. Goed verzorgd, sportief en ook gezellig en sociaal maar toch ergens niet goed genoeg. Heb wat betreft de familie ruzies therapie gehad en daar was het onderwerp partner ook aan bod gekomen en de bovengenoemde opmerkingen van hem. Ze zei ik kan je in een kamer vol mensen zetten en ik weet zeker dat jij met iedereen een goed gesprek kan hebben. Ik ervaar mezelf ook als een sociaal persoon, maar nee ik kan niet over alles meepraten. Soms heb ik het idee dat hij het stemmetje in mijn hoofd is die alles benadrukt wat ik niet goed doe/zeg. Dus inderdaad voel ik me vaak niet geaccepteerd door hem. Dat hij zichzelf beter vind dan mij. Maar ook dat hij het moeilijk vind me helemaal los te laten hij houd ook niet echt van veranderingen. Maar vind me ergens toch te min? Laat het zo’n beetje als een gunst overkomen dat hij bij mij is. En ik heb al mijn kaarten op hem ingezet..
Verlatingsangst vanwege familie gedoe speelt trouwens bij mij ook mee.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven