Lijf & Lijn alle pijlers

Gewichtsverlies topic 2025 met tabel deel 2

24-08-2025 20:54 216 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 alweer van het afvaltopic.

Iedereen is welkom om mee te schrijven.,

Een paar basisregels:

* Respecteer elkaar
* Iedereen heeft zijn eigen afvalwijze of afvalmethode, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout
* Het is de bedoeling dat we elkaar op een postieve manier stimuleren en aanmoedigen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!

Veel geluk en succes allemaal !

Nieuwe meeschrijvers kunnen na 2 weken in de tabel, en na 2 weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald om deze overzichtelijk te houden.
gegevens die veranderd moeten worden in de tabel graag dik gedrukt neerzetten zodat het beter te zien is.

NicknameLengteStartHuidigStreefTot afgevallenBMI
Love2dance1.7396.674.470.0-22.224.9
BeeDifferent1.6894.27669.0-18.226.9
MissFitz1.6487.773.468.0-14.327.3
Novi1.8092.789.080.0-3.727.5
CreaMus1.6576.168.260.0-7.925.1
Wombat1.7364.964.659.0-0.321.7
Mutsie871.7780.076.475.0-3.624.4
Luilaksmurf1.78108.5102.390.0-6.231.7
NLNJ1.7085.565.565.0-20.0
Yasminmax1.7691.487.375.0-4.1 28.2
krokusvm1.7068,966.663-2.3
Swaentje1231.6374,174,165-027,9
Abrikozenfietslengte8179.5streef-1,5
Pupsel1.6883,382,165-1.229,1
love2dance wijzigde dit bericht op 28-09-2025 11:03
20.83% gewijzigd
CreaMus schreef:
09-09-2025 21:22

Mijn tip: zorg dat je het niet in huis hebt.

Joh 😶
BeeDifferent schreef:
09-09-2025 21:34
Joh 😶
Hier helaas ook geen optie! Man doet de boodschappen en heeft net vandaag gigantische ladingen nootjes, chips en koekjes ingeslagen.
Hoi, ik zou hier ook wel willen meeschrijven (lezen deed ik al 😊). Wat zijn jullie hier goed bezig zeg als ik naar de tabel kijk!

Het lukt mij maar niet om mezelf een gezondere leefstijl aan te wennen, gaat vaak even goed, soms maanden, en dan gaat het altijd mis na een vakantie/decembermaand en kom ik er niet meer in.

Ik heb vaak gebruik gemaakt van de app MyFitnessPal en dan vond ik het vooral leuk om in die grafiek mijn gewicht te zien zakken, dat werkte heel motiverend. Heeft iemand nog tips voor andere leuke en handige apps om je voortgang bij te houden? Ik merk dat ik MyFitnessPal nu zo vaak heb gebruikt tot het weer verslofte, dat het me een beetje tegenstaat om wéér met dezelfde te beginnen.
Ik ben trouwens 1.68 en weeg nu 81 kilo. Mijn eerste doel is om weer onder de 75 te komen. Dat is vaak het punt wat ik na maanden lijnen wel kan bereiken en waarna het vaak mis gaat. Mijn ultieme streefgewicht is 68 kilo maar het voelt nu nog niet alsof ik ooit in staat ga zijn om dat weer te bereiken.
Ik reageer even per pagina.

L2d:heb je alleen handbagage? Dan zou ik het idd ook niet doen. Ik weet niet naar welk zuid Europees land je gaat, maar in spanje heb je ook keuze in de supermarkt en decathlon bv, maar geen idee hoe dat dan zit met jouw allergie.

@wombat: misschien nog iets van groenten toevoegen aan je lunch zoals tomaat/komkommer voor meer volume?

@creamus, herkenbaar dat emotie eten. Heb niet dat ik een hele reep chocolade op eet dan ofzo, maar wel vaak verschillende dingen, overal iets van.
Helaas wordt ik daar nu op afgestraft doordat ik dan snachts supermisselijk ben.

@bee: ja ook herkenbaar. Man was dus niet thuis vorige week. En dan snoep ik ook meer. En had zo weinig energie dat we 3x friet hebben gegeten. (1 x bij familie gaan eten).
Hier nog een hoop chips enzo over van de feesten, maar die zijn nog dicht, dus dan kan ik er beter van af blijven dan als ze open zijn.

@abrikoos, welkom!

Hier gaat het goed, vannacht voor het eerst in 1.5 week weer wat meer opgeladen in m'n slaap. Ik heb nu 2 dagen rond de 1800 kcal gegeten. Gende keuzes gemaakt, maar ook soms wat lekkers, maar wel afgewogen.
Morgen een verjaardag, maar daar gaan we maar heel even naar toe, want die begint iets voor bedtijd van de kinderen.
Ik pak dan wel een gebakje, maar verder niks van tafel is het plan.
@ luilaksmurf: ik heb hetzelfde inderdaad! Geen grote hoeveelheid van een bepaald ding, maar vanalles wat inderdaad.

@ abrikozenfiets: Welkom! Ik gebruik 'monitor je gewicht' voor het bijhouden van mijn gewicht en de Eetmeter van het voedingscentrum om mijn eten bij te houden.
@L2D mijn streven is ook 1 kg per maand hoor. Sneller zou uiteraard leuk zijn maar het moet wel lukken toch?

Alles wat meer lukt is meegenomen maar als ik ergens naar streef en het lukt dan niet (ik vind minder chocola eten echt heel moeilijk) dan valt dat zo tegen, dus hou de doelen liever bescheiden.

@Beedifferent balen van dat ijs! Ik snap het zo goed, je komt in de verleiding om het te kopen en als het er dan is, dan roept het je.. ik zag vorige week in de groothandel een grootverpakking tony's chocolonely die ik maar niet heb gekocht, want dat gaat op. Ik heb ook weleens can iemand gehoord die dan toch dingen kocht die ze eigenlijk niet moest eten en het dan zó de prullenbak in gooide, want dan at ze het alsnog niet. Weet niet of ik dat zelf nou zou doen..

Heel trots op mezelf, ze hadden vanmiddag een happening op het schoolplein met springkussens en zo - en poffertjes, zakjes chips, krentenbollen (da's ook gewoon maar witbrood met suikerbommetjes natuurlijk). Dus ik dacht, dat gaat niet vanzelf goed. Daarom van tevoren iets heel vezelrijks en kwark gegeten (vult goed) en een appel meegenomen voor opkomende trek. En het is gelukt, ben niet aan de poffertjes gegaan 🥳. Nou de rest van de middag nog doorkomen, ik ben snel overprikkeld dus het was wat teveel op dat schoolplein, nu behoefte aan troosteten.. Dus een goed moment om hier bij te lezen. Wat zijn jullie allemaal goed en bewust bezig! Werkt heel motiverend 🙂 dus ik ga zometeen maar weer een gezonde soep maken voor het avondeten, dan heb ik gelijk minder tijd om aan lekkers te denken.
Pfff ik heb net een stukje chocola gegeten die ik pas gekregen heb, van echte chocolaterie en ik moet nu echt heeeeeeel veel moeite doen om niet heel de reep op te eten 😱
Is echt lekker en dat ik wat honger heb helpt ook niet echt.
Kwam even hier ter inspiratie dus ik hoop dat het werkt.
En heeft het gewerkt @Mutsie?
@krokus, goed bezig! Oooh die prikkels lukken mij ook niet, gelukkig gaat het nu met medicatie iets beter. Maar het is nog niet zoals voor covid.
Ik ben tegen verspilling, dus zou ook nooit iets kopen om het vervolgens weg te gooien (tenzij het over datum is en niet meer te eten)

@ mutsie, kun je de reep aan iemand geven en dat je elke dag 1 stukje krijgt?

Mn gewicht gaat mooi omlaag nu ik let op wat ik eet. Alleen het invullen is nog ff een ding.
Woensdag was mijn weegdag, dus ik geef volgende week een update voor de tabel.

Net bij de mc geluncht, kind moest een aantal uur nuchter blijven voor ziekenhuis en mocht dus geen middageten, heb solidair meegedaan (wel water gedronken). 1 burger, halve m friet, halve cola en een sidesalad met een klein beetje balsamicodressing.
Voor vanavond nog sla liggen, want ik was gisteravond te moe om die nog te eten en ben tegelijk met oudste naar bed gegaan. Dus die eet ik vanavond maar ipv boterhammen.
@Krokus, gisterenavond wel maar vandaag is ie toch opgegaan en nog wat extra wat nog in huis lag.
Ik ben een emo eter en wat drukke/stress dagen en dan lukt het niet vaak om me echt in te houden.
Rest van de dag nog goed opletten en dan morgen weer zorgen voor een echt goede dag 💪🏻

@Luilaksmurf, dat is nu dus te laat 🙈 maar voor een volgende keer een hele goede tip!
Fijn dat je gewicht mooi omlaag gaat, ga zo door!
Ik heb vanavond een relax avondje. Man is weg, kinderen liggen op bed. Er ligt nog een reep chocola in de kast waar ik nu de hele tijd aan moet denken. Als ik een klein stukje neem gaat hij op. Hoop dat het me lukt om eraf te blijven, dit soort rustige avondjes thuis vind ik een van de moeilijkste momenten!
Heel herkenbaar @abrikoos, succes!
Abrikozenfiets schreef:
11-09-2025 20:11
Ik heb vanavond een relax avondje. Man is weg, kinderen liggen op bed. Er ligt nog een reep chocola in de kast waar ik nu de hele tijd aan moet denken. Als ik een klein stukje neem gaat hij op. Hoop dat het me lukt om eraf te blijven, dit soort rustige avondjes thuis vind ik een van de moeilijkste momenten!

Misschien helpt het je om een stukje af te wegen en de calorieën te noteren?
Dat hield mij vaak wel tegen om door te eten. Dan liever een kleiner stuk met aandacht en achteraf geen spijt.
Thanks! Calorieën tellen doe ik niet meer, van alle pogingen tot gezonder eten zijn de pogingen waarbij ik ook calorieën ging tellen het snelst gestaakt omdat ik dat niet volhield want gedoe. Misschien dat het me ook zonder dat hele dagelijkse bijhouden kan helpen als ik het nu voor een stukje doe en dat het me dan weerhoudt van nog een stukje. Maar dat betwijfel ik, ik vrees dat die verpakking echt dicht moet blijven 😆
Iets minder gedoe is alleen de calorieën te tellen van de niet zo verstandige keuzes.
Bv per dag max 200 of 250 kcal. aan snaai.
En je "gewone"verstandige ontbijt, lunch en avondeten niet noteren.

Dan hou je voor je zelf wel een grens bij chocolade/chips/bitterballen enz
Ja dat klinkt zeker als minder gedoe, dank voor de tip! Wel een lastige voor iemand die geen maat kan houden (ik dus).
Soms helpt het mij wel om te zien hoeveel calorieën een tussendoortje bevat, dan kan ik afwegen of ik het de moeite waard vind. Meestal niet overigens, en dan kies ik wat anders.

Afgelopen week was niet heel gezond maar toch weer iets eraf. Huidig gewicht 73.9, totaal afgevallen 13.8, BMI 27.5. Het ging al een tijdje niet heel erg lekker qua gezondheid, zowel fysiek als mentaal dus nu ben ik op advies van de bedrijfsarts nu volledig ziekgemeld voor de komende maand met de opdracht alleen dat te doen waar ik zin in heb of energie van krijg. Dat valt nog niet mee, ik ben toch weer bezig in mijn hoofd wat ik volgende week moet doen maar dat moeten mag niet. Ik heb wel een badpak besteld zodat ik kan gaan zwemmen, dat deed ik altijd al graag. En wandelen, maar dat gaat door fysieke klachten momenteel niet echt goed. Ik wil ook niet weer aankomen omdat ik minder actief ben @(
@missfitz heel vervelend dat je jezelf zo voelt maar goed dat de bedrijfsarts daar direct op reageert. Als je door blijft gaan dan stort je op een gegeven moment in.
Hopelijk bevalt het zwemmen je goed. In ieder geval goed om idd bezig te zijn en uit je hoofd te gaan.
Sterkte ermee.

@abrikozenfiets welkom hier! Hoop dat je iets kan met alle adviezen hier. Zelf tel ik wel nog steeds alle kcal …in de zin van dat ik in een tekort wil eten maar snap dat je het teveel werk vind. Succes !

@krokus 1 kilo per maand moet zeker wel haalbaar zijn hoor. Behalve afgelopen maand heb ik zeker 10 maanden gehaald met 2 kilo per maand. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je binnenkrijgt maar zeker ook aan het aantal kilo;s dat je teveel bij je draagt. Ik moest best wat kwijt dus dan gaat het denk ik ook wel sneller.

@luilaksmurf ik had niet alleen handbagage en ik kwam nog een paar proefzakjes proteine poeder tegen in mijn kast dus die heb ik zonder problemen mee kunnen nemen. Maar ik heb er nog geen een gebruikt hier :proud: :facepalm:
Ik was een beetje bang dat ik veel niet kon eten hier maar voor het eerst een all inclusive die wel lekker is en heel belangrijk waar ze enorm meedenken met mijn eetbeperkingen. Het is niet dat ze speciaal iets klaarmaken natuurlijk maar ieder eetmoment vertellen ze exact wat ik wel en niet mag hebben. Ze staan me al op te wachten en er is genoeg wat ik wel mag. Ze hebben zelfs speciale melk voor me gekocht . Dus ik eet eigenlijk heel gezond hier ( wel olijfolie natuurlijk…en het is lastig te tracken soms) maar ik eet 3 x per dag een salade zonder saus of olie en daarnaast dan nog de rest. Maar ik begin met de salade zodat ik daarna ook minder opschep.
Geluk bij een ongeluk,..ik ben een dessertmens en ik mag nu alle baklava, bougatsa en zoetigheid niet eten. :-D Dus dan blijft alleen vers fruit of kop koffie over….
Wel goed voor de lijn :cheer:
Fruit is hier sowieso lekkerder dan thuis dus dikke prima.
De dagen dat ik er niet was met de lunch maar onderweg heb ik een fruitsmoothie genomen en soms een meegebrachte haverreep erbij.
Dan nam ik savonds bij diner geen fruit meer.
Dus al met al valt de schade hopelijk mee…wel af en toe een wijntje op hoor. Ik geniet alsnog van alles maar met mate.

Internet is traag hier en bij het aanpassen van tabel loopt hij steeds vast dus ik probeer later je gewicht bij te werken @missfitz
Ja prima hoor, geen haast. Wat fijn dat je vrij zorgeloos kunt eten op vakantie! Geniet nog maar even, ook van dat wijntje, moet kunnen!
@L2D wat fijn dat ze zo meedenken, genoet van je vakantie!

@missfitz dat lijkt me pittig. Wat fijn dat de bedrijfsarts meedenkt en wat goed dat je een badpak hebt besteld. Na zwemmen voel je je altijd goed (vond ik toenniknhet nog kon), en het is nog leuk om te doen ook.

Ik probeer de laatste twee weken om elke dag een beetje extra pilatesoefeningen erin te fietsen. Elke dag 10 min extra (bovenop wat ik al deed) is zomaar een uur in de week erbij, en hoe meer spieren hoe meer verbranding én hoe fitter je je voelt.

Voor de tabel (zie maar of het lukt @L2D, na je vakantie is vroeg zat toch?) Huidig gewicht 77,6 kg, totaal afgevallen 1,3 kg.
Fijne vakantie love2dance! En ik heb zeker al veel handige tips geleden hier idd!

Ik zet weer in op meer beweging (wandelen), het bewegen zelf is fijn (en lopend ga je geen zak chips eten dus tijdens een lange wandeling ben je veilig van snaaigedrag 😆) en merk dat ik dan ook altijd minder zin heb in ongezonde meuk de rest van de dag. We hebben wel een pannenkoekenontbijttraditie met de kindjes op zaterdag, dus deze dag ga ik niet heel gezond beginnen. Fijn weekend allemaal!
Hoi, even een korte update hier. Gewicht nog steeds stabiel (en veel te zwaar). Maar ik heb terugkoppeling gekregen van orthomoleculair therapeut. En ik blijk overgevoelig te reageren op een enorme reeks aan voedingsmiddelen die ik eigenlijk dagelijks wel eet. Dat is dus wel even een omschakeling. Ik krijg komende week een plan toegestuurd met recepten en voorbeeldmenus plus een aantal supplementen om mn darmen te herstellen. En dan kijken we over 6 weken of er iets gebeurt met mijn gewicht en hoe ik me voel. Dus ben benieuwd.
Wat een updates allemaal, het valt me op dat veel van ons met meer worstelen dan alleen een paar kilo’s extra. Dat maakt het extra complex, maar tegelijkertijd heel waardevol dat we het hier samen kunnen doen. Ik heb respect voor de manier waarop jullie goede stappen zetten om naar een gezondere én fijnere plek te komen. Veel positieve energie van mij naar jullie 🙌🏻.

Welkom Abrikozenfiets!

@L2D: bij nader inzien brengen we de koks van je hotel toch maar over naar NL! Klinkt echt goed! Geniet er nog lekker van!

Hier een weekje met eerst weer wat dagen weinig verandering en dan ineens toch weer een paar ons eraf. Zo lijkt het eigenlijk iedere week te gaan, grappig om te zien. Het sterkt me in ieder geval om te vertrouwen op het proces en het idee dat het lichaam zich echt wel aan zal passen aan een gezondere lijfstijl.

Huidig gewicht 89,0 kg, totaal afgevallen 3,7 kg. BMI 27,5 (geen haast met de tabel hoor)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven