Welke werktas heb jij en wat zit erin?

zaterdag 13 september 2025 om 17:44

Vanwege een nieuwe baan ben ik op zoek naar een mooie tas. Vandaag ben ik bij twee winkels geweest en het werd al snel duidelijk dat wat ik zoek niet bestaat voor het budget wat ik ervoor over heb. 
Wat ik wil; een mooie tas (geen rugzak) met een vak voor mijn laptop, plek voor wat boeken en bovendien plek voor mijn tupperware doosje waar mijn lunch in zit. Liefst ook nog vakje voor borstel/deo/zonnebrand.
Ik had mijn spullen meegenomen naar de winkel want het leek me handig om te passen. De meneer van de winkel zei dat ik beter boterhamzakjes kan gaan gebruiken omdat dat lunchdoosje nooit in een tas zal passen. Nu is het zo dat ik niet graag met boterhammen lunch en ook als ik dat wel zou doen zou ik ze liever in een boterhamdoos stoppen dan in een zakje. Dus dat zou dan toch nog steeds in een tas moeten passen. En ik wil helemaal niet persé leer maar de eerste tas die ik pakte was toevallig van leer en 399 euro. Ik had zo'n 100-150 euro in gedachte en zei dat ook tegen de verkoper maar ik werd nog net niet uitgelachen.
Je begrijpt, al zouden ze daar een tas gehad hebben, de zin om deze man klandizie te gunnen was gauw over.
Maar zo vreemd is wat ik zoek toch niet lijkt me?
Vandaar even de vraag; wat voor soort werktas heb jij en wat zit er allemaal in?
                    Wat ik wil; een mooie tas (geen rugzak) met een vak voor mijn laptop, plek voor wat boeken en bovendien plek voor mijn tupperware doosje waar mijn lunch in zit. Liefst ook nog vakje voor borstel/deo/zonnebrand.
Ik had mijn spullen meegenomen naar de winkel want het leek me handig om te passen. De meneer van de winkel zei dat ik beter boterhamzakjes kan gaan gebruiken omdat dat lunchdoosje nooit in een tas zal passen. Nu is het zo dat ik niet graag met boterhammen lunch en ook als ik dat wel zou doen zou ik ze liever in een boterhamdoos stoppen dan in een zakje. Dus dat zou dan toch nog steeds in een tas moeten passen. En ik wil helemaal niet persé leer maar de eerste tas die ik pakte was toevallig van leer en 399 euro. Ik had zo'n 100-150 euro in gedachte en zei dat ook tegen de verkoper maar ik werd nog net niet uitgelachen.
Je begrijpt, al zouden ze daar een tas gehad hebben, de zin om deze man klandizie te gunnen was gauw over.
Maar zo vreemd is wat ik zoek toch niet lijkt me?
Vandaar even de vraag; wat voor soort werktas heb jij en wat zit er allemaal in?

zaterdag 20 september 2025 om 17:53

Wat een goede tips allemaal! Een paar jaar geleden was ik op zoek naar een laptoptas waar,   naast de laptop, ook wat persoonlijke spullen in pasten. Ik vond de tas bij de kringloop bij ons in de stad voor 3,50 euro! Ik was, en ben, er heel blij mee, maar mocht ik een nieuwe nodig hebben, dan heb ik heel veel aan jullie tips.

donderdag 25 september 2025 om 19:56

Ik zocht een zelfde soort tas en vond er eentje van Burkely. Heel mooie tas maar uiteindelijk totaal niet praktisch. Die tas was namelijk van zichzelf al zwaar en met alle spullen erin helemaal niet lekker te doen. Dus tegenwoordig heb ik gewoon de lichtste rugzak met praktische indeling, dan maar niet hip en fashionable.

donderdag 25 september 2025 om 23:17

Ik vind dit ook wel een bezwaar van mijn leren tas ja. Dat ie zo zwaar is. En dan doe ik al alleen de basics erin. Mar die laptop moet hoe dan ook mee en ik heb al de lichtste variant die ik kon kiezen.missfitz schreef: ↑25-09-2025 19:56Ik zocht een zelfde soort tas en vond er eentje van Burkely. Heel mooie tas maar uiteindelijk totaal niet praktisch. Die tas was namelijk van zichzelf al zwaar en met alle spullen erin helemaal niet lekker te doen. Dus tegenwoordig heb ik gewoon de lichtste rugzak met praktische indeling, dan maar niet hip en fashionable.
Heb hem vaak in mijn fietskrat voorop en mijn fiets is ook al best vaak omgedonderd door die veel te zware lading. Want in die krat ligt ook nog een loeizwaar megaslot.
Dus ik kan me voorstellen dat ik op een dag ook overstag ga en niet meer aan een fashionable tas doe.

vrijdag 26 september 2025 om 12:01

vrijdag 26 september 2025 om 16:44

Ik ben ook afgestapt van de leren aktetas omdat ik ze te zwaar vind. Ik gebruik nu dit model al een jaar of 6 nu en nu die versleten is, koop ik het exacte model nog een keer. Is redelijk waterdicht, licht en past enorm veel in. https://www.longchamp.com/pt/en/product ... 19P66.htmlmissfitz schreef: ↑25-09-2025 19:56Ik zocht een zelfde soort tas en vond er eentje van Burkely. Heel mooie tas maar uiteindelijk totaal niet praktisch. Die tas was namelijk van zichzelf al zwaar en met alle spullen erin helemaal niet lekker te doen. Dus tegenwoordig heb ik gewoon de lichtste rugzak met praktische indeling, dan maar niet hip en fashionable.

zaterdag 27 september 2025 om 13:11

Oh, mijn werkgever laat geen kans onbenut om het bedrijfslogo ergens op te plakken. Waarom mag Joost weten, want het is nou niet zo dat de gemiddelde mens op straat onze potentiële klant is ofzo. Het is gewoon een rare vorm van territoriumdrift denk ik

zaterdag 27 september 2025 om 13:28

Ik heb er eentje van Burkley, laptoptas, maar ook fijne werktassen:
https://burkely.com/nl/damestassen/dames-werktassen/
Volgende wordt een LV Neverfull.

zondag 28 september 2025 om 10:55

Ja die is prachtig, zeker de lichtere (die staat op mijn wishlist voor..ooit)Star⁴ schreef: ↑27-09-2025 13:28Ik heb er eentje van Burkley, laptoptas, maar ook fijne werktassen:

zondag 5 oktober 2025 om 09:00

Bedankt voor de tip voor Aunts and Uncles. Wat een mooie tassen hebben ze!thistle schreef: ↑13-09-2025 19:35Ik heb een leren schoudertas van Aunts and Uncles die inderdaad richting de prijs gaat die jij niet wilt betalen. Ik vet het leer om de paar maanden in, hierdoor blijft het leer soepel en goed. Ik verwacht met gemak 10-20 jaar met de tas te kunnen doen, ook door wind en regen. Het fijne aan de tas vind ik het dikke leer, daar komt geen mes doorheen, dus even snel mijn spullen jatten op de roltrap is er niet bij.
In mijn tas zit laptop, oplader, schrijfboek je A5, salade lunchtrommel (groot dus), regenbroek, toilettas met deo, borstel, haarspeld enz.
(Inmiddels ook aangeschaft. Prachtige kwaliteit én handige indeling.)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in