GLP-1 medicatie: langdurig gebruik, afbouw en stabilisatie
zaterdag 11 oktober 2025 om 08:42
Afvallen met medicatie is één, maar hoe gaat het daarna verder? Hoe zorg je ervoor dat het gewichtsverlies blijvend is? Ben je aan het afbouwen? Doe je het inmiddels zonder medicatie? Worstel je met het terugkerende hongergevoel? Of ga je ervan uit dat je de rest van je leven GLP-1 medicatie zal gebruiken? Schrijf mee!
The impossible only takes a little longer
zaterdag 11 oktober 2025 om 08:52
Ik gebruik Wegovy sinds september 2024 en ben inmiddels aan het afbouwen. Mijn BMI is gedaald van 33 naar 24 en mijn gewicht stabiliseert nu. Ik reageerde vrij goed op de medicatie, mijn hoogste dosering was 0,8 mg (officiële therapeutische doses zijn 1,7 en 2,4 mg).
Ik zit inmiddels op 0,4 mg. Ik merk dat ik al een tijdje weer meer zoete trek heb. Ik kom er niet van aan, omdat ik eerder stop met snaaien en nog steeds minder eet (zonder wilskracht, is nog werking van de medicatie).
Ik wil heel graag mijn nieuwe gewicht behouden, maar ik wil niet opnieuw in een strijd met eten belanden. Ik hou er rekening mee dat ik daarvoor de rest van mijn leven medicatie moet gebruiken, maar maak me wel zorgen. Ik ben bang dat de werking minder wordt en ook dat ik het niet meer voorgeschreven krijg.
Ik zit inmiddels op 0,4 mg. Ik merk dat ik al een tijdje weer meer zoete trek heb. Ik kom er niet van aan, omdat ik eerder stop met snaaien en nog steeds minder eet (zonder wilskracht, is nog werking van de medicatie).
Ik wil heel graag mijn nieuwe gewicht behouden, maar ik wil niet opnieuw in een strijd met eten belanden. Ik hou er rekening mee dat ik daarvoor de rest van mijn leven medicatie moet gebruiken, maar maak me wel zorgen. Ik ben bang dat de werking minder wordt en ook dat ik het niet meer voorgeschreven krijg.
The impossible only takes a little longer
zaterdag 11 oktober 2025 om 16:34
Ik ben 25 kg kwijt met Mounjaro, voorlopig nog altijd 5mg. Moet nog minstens 10 kg maar maak me ook zorgen voor daarna. Ik houd er rekening mee dat ik levenslang een soort onderhoudsdosering zal nemen en hopelijk hoeft die niet al te hoog te zijn, omwille van de kosten.
Daarom dat ik ook niet verder ophoog.
Daarom dat ik ook niet verder ophoog.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in