Wanneer winterdekbed erop?

13-10-2025 23:15 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik slaap nu onder het herfstdeel en ik twijfel of ik het zomerdeel er weer aan vast zal ritsen. Ik merk namelijk dat ik het sommige nachten wat koud heb en andere nachten weer helemaal niet. Maar naar mijn idee is het nog wat vroeg aangezien ik pas vorige maand het zomerdeel heb verwisseld.

Wanneer leggen anderen het winterdekbed erop? Pas als het gaat vriezen of lig je er nu al onder?

Niet dat ik mijn keuze daarvan laat afhangen, ga denk ik als ik mijn bed eind deze week verschoon gewoon het zomerdeel aan het herfstdeel ritsen maar ben benieuwd of oktober echt zo vroeg is.
Pas als het ergens een keer gaat vriezen.
Ik heb mijn zomerdekbed er nog op.
Maar mijn interne thermostaat is al even kapot🫠
Ik slaap altijd onder hetzelfde dunne dekbed.

Als je het koud hebt, dan zou ik het gewoon doen.
Gewoon _melon met login problemen
Gewoon doen waar je het best mee slaapt. Ik heb zomer en winterdekbed in aparte hoezen zitten. Als ik het koud heb dekbed erbij, heb ik het een uur later te warm, dekbed weer naast bed. Heb zelfs afgelopen zomer een keer zomerdek voor winterdek gewisseld
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wij hebben het er nu al op, man krijgt het koud anders. Ik moet af en toe de deken van me afgooien >:-(
Gewoon doen wat je lekker vindt. Ik slaap lekker als ik het goed warm heb.
Hier het jaar-rond hetzelfde dekbed. Als het gaat vriezen dan in combinatie met een deken. Gewoon wanneer het nodig is.
We hebben overigens allebei ons eigen 2-persoonsdekbed. Ik lig altijd met voor en achterkant (zijslaper) netjes ingestopt, geen zuchtje tocht. ;-D
courage wijzigde dit bericht op 13-10-2025 23:32
27.48% gewijzigd
Nooit. Ik heb gewoon één dekbed en dat is prima voor de zomer en de winter, tenzij er een hittegolf is.
Fleece deken of plaid erop? Als het te warm is gooi je die er zo weer af.
Terug van weggeweest
Ik heb de ene helft van het dekbed in de hoes, de andere helft er los bovenop. Kan ik die makkelijk eraf gooien als ik het te warm heb, of juist erbij nemen als ik het koud heb.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Heb nu het herfst deel erop. Evt soms met een los dekentje over mn voeteneind.
Voor warme zomers heb ik een dun zomer dekbed en als het echte hitte is, doe ik alleen de dekbedovertrek over. Als het gaat vriezen,komt het dikke donzen dekbed tevoorschijn. Ook heerlijk!
Na 3 nachten halfbevroren te zijn en slecht geslapen te hebben.
Meestal zo ongeveer tegen half december.

Als ik dat ding er nu op leg vervloekt mijn man me.
En bevries ik alsnog in december à januari omdat mijn lijf gewend raakt aan een bepaalde hoeveelheid warmte.
En zijn de dekens en "extra lagen" dus gewoon op.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Als je het ene nacht warm en andere nacht koud hebt zou ik het tweede deel van dekbed er tijdelijk los op leggen ipv meteen aan vast maken. Kan je het over je heen trekken als het te koud is. En ligt het full time over je heen kan je het bij volgende verschonen iig zeker eraan vast maken.

Ik heb nooit meer het “dubbele dekbed” erin zitten sinds ik samenwoon ;) veel te warm met z’n tweeen onder dat ding. Daarvoor wel, volgens mij meestal vanaf november of zo (maar is al lang geleden). Maar joh al lag je er heel de zomer onder.
Wij hebben al een paar weken winter dekbed erop haha. Ik had het koud met alleen het herfstdeel.
Zo laat mogelijk want anders word ik wakker van de warmte. Dus pas wanneer vriend echt begint te piepen. Zal niet heel lang meer duren denk ik.
Hier toevallig vorige week, maar het viel mij ook al op dat het winterdeel het herfstdeel snel opvolgde dit keer
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ik vind te koud niet fijn maar te warm echt vreselijk. Over mijn voeteneind ligt dus altijd een dekentje. Vroeger fleece maar tegenwoordig wol.

Ik trek dat over mijn dekbed en gooi het er weer af op gevoel. Het hele jaar rond. Ik slaap nu nog onder het zomerdeel, het herfst deel komt pas als het gaat vriezen. Samen gebruik ik het nooit.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Ik ga dan variëren met wat ik aan heb, een dikkere pyjama. Of met waar ik op lig, een jersey onderlaken gebruiken ipv glad katoen. Als ik het dan nog koud heb dan gaat dikkere deel erop.
Nou gewoon, wanneer jij het te koud hebt.

Ik heb hem er al een week of 3 op liggen.
Geen haar op mijn hoofd die denkt " oh jee het is nog geen winter, dus ik kan het winter dekbed nog niet erop gooien.

Ik zet ook al een paar weken mijn warmte deken aan een uur voor ik naar bed ga.

Oké ik ben een enorme koukleum.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Ik lig nog geregeld met m'n voeten buitenboord. omdat ik het warm heb, dus hier nog het zomerdekbed.
Ik slaap meestal wel beter onder het najaarsdekbed, omdat dat veel zwaarder is, maar qua temperatuur moet ik er nog even niet aan denken.

De hond kruipt al wel veel meer tegen me aan, dus de nachten zijn al wel kouder blijkbaar.
Solomio schreef:
13-10-2025 23:49
Ik heb de ene helft van het dekbed in de hoes, de andere helft er los bovenop. Kan ik die makkelijk eraf gooien als ik het te warm heb, of juist erbij nemen als ik het koud heb.
Dit doe ik ook maar dan ook in een dekbedovertrek, die koop ik altijd 2 dezelfde voor dit doel.
Hij gaat regelmatig erop en eraf, het is al kouder geweest en nu juist weer even wat warmer. En vaak begin ik met beide en eindig de nacht met 1.
Hier al een aantal weken twee dekbedden over (elk in een overtrek)
De ene keer lig ik onder twee maar ook vaak onder één en soms gooi ik alles af als ik een enorme opvlieger krijg🥵
In de zomer één dekbed met een losse overtrek eronder die ik afwissel net als nu met de beide dekbedden doe.
Het is wat het is
KatjaSasja schreef:
14-10-2025 06:54
Ik ga dan variëren met wat ik aan heb, een dikkere pyjama. Of met waar ik op lig, een jersey onderlaken gebruiken ipv glad katoen. Als ik het dan nog koud heb dan gaat dikkere deel erop.
Ik varieer ook met wat ik aan heb.
Hier doe ik de delen nooit samen. Nu het herfstdeel met nachthemd. In de winter met fleecepyjama.
Hier ligt er 1 dekbed (ik heb geen twee-delige versie) er alweer een paar weken op. Sinds twee weken ook een sprei erop.
Ik merkte dat ik consequent 's ochtends rond 5en wakker werd, dat is niet iets wat ik normaal doe. Kwam puur doordat ik het kouder had en daardoor wakker werd. Nu alles weer op bed ligt slaap ik prima door. Dus niet kijken naar de kalender, maar naar wat comfortabel is.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik heb net het herfstdeel er opgelegd, we lagen nog onder het zomerdeel. Afgelopen jaar hebben we maar 1 of 2 weken onder beide gelegen.

Bij ons warm genoeg. Raam open en verwarming in de slaapkamer staat zelden aan, alleen bij echt koud weer.
Ik heb gisteravond het zomerdeel gewisseld voor het herfstdeel. Ik heb een dekbed van schapenwol. Bij mijn vriend ligt al wel het winterdekbed erop maar hij heeft dons dus volgens mij maakt dat ook nog wel uit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven