Ergernissen in de supermarkt deel 4

24-08-2019 13:59 2182 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat deel 3 vol is, gaan we hier verder!

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
VGM1980 schreef:
20-10-2025 10:59
Ik hou er sowieso niet van als mensen te dicht in mijn aura staan, dus dan doe ik een stap naar voren om meer ruimte om mij heen te creëren - doet diegene dat achter mij ook. En soms denk ik dan, diegene snapt de hint niet, dus ik doe nog een stap naar voren. Neehoor, doen zij dat ook. Ik hou niet van dat gehijg in mijn nek! Waarom wil je zo dicht op elkaar staan, dat je bijna mijn kont aanraakt. Je komt er niet sneller mee aan de beurt.
Als dit het geval is dan wil ik ook wel eens vóór mijn karretje gaan staan.
Tenzij een rij zonder karretje. Wat dat betreft vond ik de Corona maatregelen wel fijn, 1,5m afstand. Hoewel niet iedereen zich daar ook aan hield. Heel irritant idd.
strelizia wijzigde dit bericht op 21-10-2025 09:27
Reden: .
0.33% gewijzigd
You can pick your friends.
You can pick your nose.
But you can't pick your friends nose.
(Jake)

Milestone schreef:
20-10-2025 14:08
Ik doe iets anders dan de meeste mensen ja. Omdat ik het zelf ook fijn vind als mensen mij de ruimte geven. Ik zou niet weten waarom ik een pad zou moeten blokkeren alleen omdat anderen dat ook doen. En als mensen dan niet goed kijken waar de rij precies eindigt is dat niet mijn fout
niet jouw fout idd. de consequentie is wel voor jou en dat is dat mensen het niet begrijpen en in dat gat, dat blijkbaar enorm is, piepen.

Wij hadden van het weekend het tegenovergestelde. we hadden net onze spullen op de band, maar stonden zelf nog aan het begin van de band omdat het voor ons nog helemaal vol was met mensen en karretjes. toch vond een meneer het nodig om letterlijk tegen mijn man aan te gaan hangen om zijn spullen op de band te leggen. had hij zwaar spul in zijn armen dat hij kwijt wilde dan zou ik het nog ergens snappen (maar vraag het even, dan kunnen we ons bijvoorbeeld naast ons karretje proppen), maar hij had gewoon een karretje, dus niets in zijn armen...
En doooooor!
Voor de mensen die niet weten wat een hollandse mond betekent: het betekent simpelweg dat je elkaars taal spreekt en dus kunt vragen ipv "het andere" dat je doet.

mijn moeder zei het bijvoorbeeld als we huilden en ze wist niet waarom: komop, je hebt een hollandse mond, zeg wat er is dan kan ik je helpen

en bij het karretje vond de mevrouw schijnbaar dat je vanaf 2 gangpaden verder al had moeten roepen ofzo en niet alleen maar glimlachen
En doooooor!
apppie schreef:
21-10-2025 09:14
Ik vind het ook niet handig, maar wel heel makkelijk te begrijpen. Je scant een product, zet het rechts, en herhaal. Hoe zo veel mensen dat ding op tilt laten slaan, is mij een raadsel.
Omdat hij heel (te?) gevoelig staat afgesteld, denk ik. Dus als je eerste boodschappen op de weegschaal staan en er beweegt iets 0,1 millimeter als je het volgende artikel erbij zet, dan geeft hij al een error. Gevalletje: 10 punten voor het idee, 3 voor de uitvoering.
En nú in één keer goed
Greebo123 schreef:
21-10-2025 13:16
Omdat hij heel (te?) gevoelig staat afgesteld, denk ik. Dus als je eerste boodschappen op de weegschaal staan en er beweegt iets 0,1 millimeter als je het volgende artikel erbij zet, dan geeft hij al een error. Gevalletje: 10 punten voor het idee, 3 voor de uitvoering.
Maar waarom is het idee dan zo goed? Wat heeft dit systeem voor nut?
Ik vind het gewone scansysteem bij andere winkels veel makkelijker.
Het heeft ervoor gezorgd dat ik echt alleen nog maar yoghurt bij de lidl haal en verder niks meer. Bij die ene normale kassa die ze nog open hebben sta ik 10 minuten in de rij.
huismuis
Bij onze Lidl is er sinds een paar maanden een scan & go, daarmee scan je met je telefoon. Ergernis daarbij is dat ik regelmatig heb als ik het heb gebruikt en wil het een week later weer gebruiken, mijn boodschappen van de keer ervoor er nog in staan. Die moet ik dan eerst wissen, voordat ik weer kan scannen. En ja, ik heb dan de keer daarvoor wel afgerekend ;-)

Edit: met scan & go hoeven je boodschappen dus niet op de weegschaal.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Oh nou snap ik het, ze maken expres een irritant zelfscansysteem, zodat je sneller overstag gaat en hun app op je telefoon zet om ervan af te zijn.
huismuis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven