Nieuw Zeeland

woensdag 15 oktober 2025 om 05:29

Volgend jaar willen we (ik + man) naar Nieuw Zeeland. We zijn ons nu aan het oriënteren met wat we willen zien en hoe onze route dan gaat zijn. 
We willen starten op Noord en eindigen in Zuid. Er is zo veel te zien, dat we ipv 3 weken, 4 weken gaan, met een optie voor nog 1 of 2 dagen erbij.
We hebben nu via een reisbureau een offerte aangevraagd en dat vonden we wel heul veul geld dus gaan het toch zelf organiseren.
Wie is er geweest en wat waren je absolute hoogtepunten en waren toeristentraps die je geen must vindt?
En heb je eventueel tips waar je overnachtingen (naast booking of airbnb) kan boeken?
                    We willen starten op Noord en eindigen in Zuid. Er is zo veel te zien, dat we ipv 3 weken, 4 weken gaan, met een optie voor nog 1 of 2 dagen erbij.
We hebben nu via een reisbureau een offerte aangevraagd en dat vonden we wel heul veul geld dus gaan het toch zelf organiseren.
Wie is er geweest en wat waren je absolute hoogtepunten en waren toeristentraps die je geen must vindt?
En heb je eventueel tips waar je overnachtingen (naast booking of airbnb) kan boeken?

donderdag 23 oktober 2025 om 14:39

Ik ben er eind 2023/begin 2024 zes weken geweest en ik hou echt van Nieuw-Zeeland 
 Hoogtepunten voor mij waren de Tongariro Crossing (wij hadden fantastisch weer, maar is geluk hebben), Roy's Peak en de Hooker Valley Track (al is die nu volgens mij dicht). Oh, en zwemmen met dolfijnen in de zee bij Kaikoura!

donderdag 23 oktober 2025 om 21:26

We hebben inmiddels een aangepast voorstel en is nog steeds ruim €15.000
Voor nu hebben we iig besloten om het toch zelf te regelen (we zijn veel goedkoper uit dan) en om een week langer te gaan. Dus 5 ipv 4 weken.
Dit weekend ga ik alle nieuwe tips eens onder de loep nemen. Heel fijn al die tips!
Ik zal hier dan ook posten wat we dan allemaal willen zien.
                    Voor nu hebben we iig besloten om het toch zelf te regelen (we zijn veel goedkoper uit dan) en om een week langer te gaan. Dus 5 ipv 4 weken.
Dit weekend ga ik alle nieuwe tips eens onder de loep nemen. Heel fijn al die tips!

vrijdag 24 oktober 2025 om 07:57

Ik ben jaloers!
Jullie gaan een fantastische vakantie hebben.
En zoals al door anderen gezegd, ik zou echt voor een camper gaan.
Ik weet even niet meer hoe alles heet, maar wat indruk heeft gemaakt op ons:
- de geisers en warm water bronnen
- de gloeiwormen
- de fantastische nachtelijke hemels op de plekken met weinig lichtvervuiling
- slapen op een camping waar tegen schemering kleine pinguins massaal uit zee (na eten zoeken) terug naar hun slaapplaats liepen.
- begeleide natuurwandelingen
- dolfijnen
- bungee jumpen in queenstown
- informatiecentra / meer leren over de maori
- een nachtje in een eco-lodge slapen en wakker gehouden worden door rondlopende kiwi’s (wat een bijzonder geluid!). Met een bad buiten in de natuur.
- BBQ’en in zwembroek en slippers met kerst
- en verder gewoon genieten van al het moois dat iedere keer weer op je pad komt. Het is 1 grote beleving.
Milford Sounds is trouwens inderdaad mooi. Maar wij gaan jaarlijks naar Noorwegen, en ik vind de fjorden daar nog indrukwekkender. Dus ik zou dit alleen aan doen als je voorlopig niet van plan bent om een keer naar Noorwegen te gaan.
                    Jullie gaan een fantastische vakantie hebben.
En zoals al door anderen gezegd, ik zou echt voor een camper gaan.
Ik weet even niet meer hoe alles heet, maar wat indruk heeft gemaakt op ons:
- de geisers en warm water bronnen
- de gloeiwormen
- de fantastische nachtelijke hemels op de plekken met weinig lichtvervuiling
- slapen op een camping waar tegen schemering kleine pinguins massaal uit zee (na eten zoeken) terug naar hun slaapplaats liepen.
- begeleide natuurwandelingen
- dolfijnen
- bungee jumpen in queenstown
- informatiecentra / meer leren over de maori
- een nachtje in een eco-lodge slapen en wakker gehouden worden door rondlopende kiwi’s (wat een bijzonder geluid!). Met een bad buiten in de natuur.
- BBQ’en in zwembroek en slippers met kerst
- en verder gewoon genieten van al het moois dat iedere keer weer op je pad komt. Het is 1 grote beleving.
Milford Sounds is trouwens inderdaad mooi. Maar wij gaan jaarlijks naar Noorwegen, en ik vind de fjorden daar nog indrukwekkender. Dus ik zou dit alleen aan doen als je voorlopig niet van plan bent om een keer naar Noorwegen te gaan.

vrijdag 24 oktober 2025 om 18:54

Houd er rekening mee dat alle excursies minimaal 150 euro kosten. Een cruise met 1 overnachting op doubftul sound kost al snel 400 euro. Net als een heli hike op een gletscher. Dat is trouwens pp.Swampi schreef: ↑23-10-2025 21:26We hebben inmiddels een aangepast voorstel en is nog steeds ruim €15.000

zaterdag 25 oktober 2025 om 07:05

Had ik gezien inderdaad. Die moeten we er bij die betaalde reis ook nog los bijboekenWielrenster87 schreef: ↑24-10-2025 18:54Houd er rekening mee dat alle excursies minimaal 150 euro kosten. Een cruise met 1 overnachting op doubftul sound kost al snel 400 euro. Net als een heli hike op een gletscher. Dat is trouwens pp.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in