Welke stedentrip viel het meest tegen?

maandag 6 oktober 2025 om 11:16

Ik heb de afgelopen jaren best wat stedentrips gemaakt en heb nu aardig wat plaatsen bezocht zo. Sommige vind ik echt geweldig leuk, er is een hoop te zien en te doen, de sfeer is fantastisch en het eten is heerlijk. Maar sommige stedentrips waren echt een domper, die vielen me zwaar tegen en was ik blij als ik weer naar huis kon. Ik sluit niet uit dat het reisgezelschap een grote rol kan spelen hoor.
Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?
                    Ik trap af: Zo vond ik Valencia echt weinig aan, Milaan sfeerloos en Londen en Berlijn op een paar musea na ook niet veel.
Welke stedentrip viel jou het meest tegen?

woensdag 15 oktober 2025 om 20:15

Las Vegas de eerste keer. Wij kwamen daar in de middag aan en hadden 2,5 dag in totaal. Eerste keer Amerika ook, dus sowieso overdonderd door alles daar. Maar las Vegas was echt heel druk. We wilden uiteraard een show zien, de hotels in, uit eten, de gratis shows bij de hotels zien, winkelen, noem maar op. We zijn echt continu op pad geweest om alles te zien. Naar de blue man group geweest, onze ogen uitgekeken bij de straatartiesten enz. Heel veel gelopen, continu die strip op en neer. En er is gewoon nooit echt rust. Heel veel prikkels, overal geluid, geflikker van alle lichtjes enz. Ik was na 2,5 dag echt blij dat we weer weg gingen. Op naar de rust van death valley! Ik raadde ook niemand aan om er heen te gaan haha! Vond het echt een vreselijke stad en hoefde er nooit meer heen.
Een jaar of 7 later kwam ik er opnieuw voor een concert. Had toen 5,5 dag en sindsdien is het juist 1 van mijn favoriete steden! We konden zo lekker op ons gemak doen. Rustig winkelen, uitgebreid uit eten, aan het zwembad liggen in de zon. Heerlijke tijd gehad toen
 inmiddels adviseer ik mensen dus om vooral genoeg tijd te nemen voor deze stad. Zodat je ook je rust kan nemen en even kan bijkomen van de drukte en hectiek die er heerst. Dan is het echt een leuke stad! Hopelijk ga ik volgend jaar voor de 3e keer 
Luxemburg vond ik heel saai. Er waren geen echte highlight in de stad, weinig bekends enz. Dus dat viel erg tegen. We waren er maar een middag, maar ik wist gewoon niks over de stad en had geen idee wat we daar nou eigenlijk gezien moesten hebben.
                    Een jaar of 7 later kwam ik er opnieuw voor een concert. Had toen 5,5 dag en sindsdien is het juist 1 van mijn favoriete steden! We konden zo lekker op ons gemak doen. Rustig winkelen, uitgebreid uit eten, aan het zwembad liggen in de zon. Heerlijke tijd gehad toen
Luxemburg vond ik heel saai. Er waren geen echte highlight in de stad, weinig bekends enz. Dus dat viel erg tegen. We waren er maar een middag, maar ik wist gewoon niks over de stad en had geen idee wat we daar nou eigenlijk gezien moesten hebben.

zaterdag 25 oktober 2025 om 16:53

Zo mee eens, ik vond Parijs ook niks aan. Ik vond de mensen ook asociaal.Sunnyflower schreef: ↑06-10-2025 11:26Parijs. Ik vond het een vieze stink stad. Overal afval en een vieze geur. (Uitgezonderd sommige plekken) Ook de eiffeltoren is een lelijk roestig ding. Misschien had ik er ook te veel van verwacht omdat het altijd zo geromantiseerd wordt. Ik vond er niks romantisch aan haha! Het is jaren geleden dat ik er ben geweest hoor. Dus misschien is het de afgelopen 10 jaar heel anders geworden.

zaterdag 25 oktober 2025 om 16:56

zaterdag 25 oktober 2025 om 16:59

Nog eentje: ik was in december een weekend in Valkenburg voor de kerstmarkt en de grotten enzo, daar vond ik echt geen reet aan. Echt een soort Action, maar dan in een grot en veel duurder.
En Berlijn, dat had ik in mijn hoofd echt fantastisch gemaakt en daardoor viel het tegen. Het was niet actief niet leuk maar wel een beetje een teleurstelling. Ik vond wel concentratiekamp Sachsenhausen heel indrukwekkend.
                    En Berlijn, dat had ik in mijn hoofd echt fantastisch gemaakt en daardoor viel het tegen. Het was niet actief niet leuk maar wel een beetje een teleurstelling. Ik vond wel concentratiekamp Sachsenhausen heel indrukwekkend.
                                    drackie wijzigde dit bericht op 25-10-2025 17:02

37.21% gewijzigd

zaterdag 25 oktober 2025 om 17:00

zondag 26 oktober 2025 om 15:40

Toulouse, op de kathedraal na.
Wat een teleurstelling, nadat we Carcasonne ( hemels) en Narbonne ( geweldig) hadden bezocht.
Brussel vond ik ook niks aan, Parijs paar jaar geleden weer eens geweest na 20 jaar.
Wat een ruk stad. Het was leuk, omdat ik met mijn kinderen was. Voor het Louvre ga ik nog zeker een keer terug.
Lille ook geen bal aan.
San Jose wat een vreselijke stad met stip op een.
Ik voelde me er niet veilig, het is grauw en naargeestig.
Het was ook heel regenachtig, echter, met zon zou ik het ook niet als hemels hebben ervaren.
                    Wat een teleurstelling, nadat we Carcasonne ( hemels) en Narbonne ( geweldig) hadden bezocht.
Brussel vond ik ook niks aan, Parijs paar jaar geleden weer eens geweest na 20 jaar.
Wat een ruk stad. Het was leuk, omdat ik met mijn kinderen was. Voor het Louvre ga ik nog zeker een keer terug.
Lille ook geen bal aan.
San Jose wat een vreselijke stad met stip op een.
Ik voelde me er niet veilig, het is grauw en naargeestig.
Het was ook heel regenachtig, echter, met zon zou ik het ook niet als hemels hebben ervaren.
                                    People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?  

zondag 26 oktober 2025 om 21:30

zondag 26 oktober 2025 om 21:33

Parijzenaars zijn inderdaad niet gastvrij of zo. Maar als je je een beetje gedraagt zoals Parijzenaars dan valt het reuze mee. Een winkel binnenstappen zonder ''Bonjour madame/monsieur" te zeggen is een doodzonde die je niet meer kunt goed maken....

zondag 26 oktober 2025 om 23:11

Ja dat vind ik lastig uit te leggen. Vermoedelijk had ik het in mijn hoofd vooral geromantiseerd omdat ik er ooit met mijn eerste liefde heen wilde (wat nooit is gebeurd).
Het draaide wat mij betreft teveel om de oorlogsgeschiedenis. Dat is enerzijds indrukwekkend, zoals het concentratiekamp dus, anderzijds vond ik de stad verder een beetje saai. Het had niet veel meer dan oorlogsgeschiedenis.
                                    drackie wijzigde dit bericht op 26-10-2025 23:16

15.28% gewijzigd

zondag 26 oktober 2025 om 23:14

Ik vond ze opdringerig (straatverkopers) en we hadden zelfs een ervaring bij de McDonalds dat iemand dacht wel even een patatje van mijn bord te kunnen jatten? Echt heel rare mensen. Ook erg veel zwartrijders die over poortjes heen sprongen bijvoorbeeld. Eigenlijk vielen vooral dat soort dingen me erg op.
Maar in Wenen, waar ik langer ben geweest, wist ik op een gegeven moment beter welke plekken ik ‘s avonds moest vermijden om niet lastig gevallen te worden. Dat zal in Parijs misschien ook zo zijn, als je het beter kent weet je beter waar je wel en niet moet zijn.

maandag 27 oktober 2025 om 01:00

Dat had ik ook toen ik in 2016 naar Parijs ging. Militairen met geweren op stations en soms ook wat meer politie op drukkere plekken. Controle toen we de trein uit kwamen en later ook weer alle bagage door de scan en door een detectiepoortje lopen om trein weer in te gaan. Ik voelde me er niet onveiliger door eigenlijk, vond het ergens wel prettig dat er meer controle was. Ze waren toen bang voor aanslagen na wat er in Brussel was gebeurd.LemoosGaatDoor schreef: ↑10-10-2025 11:59Tegenvaller 2: Lyon. We waren de trein nog niet uit of er liepen overal grote groepen piepjonge mensen in een soort gevechtstenue met enorm grote geweren rond. Geen idee of het politie of het leger was. Ook veel ‘sluizen’ waar dan zo’n groepje bij stond. Ik voelde mij echt niet veilig. Wilde alleen maar weg daar.

maandag 27 oktober 2025 om 10:04

Bordeaux, maar dat lag niet aan de stad zelf daar heb ik niets van gezien. Wij waren met de trein en in Bordeaux was een sneeuwstorm, behoorlijk heftig, dus wij zijn de deur niet  uit geweest. Het was een bezoek aan de ouders van mijn vriend en ik spreek best wel een mondje Frans maar die mensen spraken met een afgrijselijk accent waar ik werkelijk niets van begreep.
Dat waren dus vier ongemakkelijke dagen maar gelukkig had ik mijn breiwerk mee.
Om 7 uur in de ochtend op het station voor de terugweg maar er reed geen trein. Bij Tours waren bomen over het spoor gewaaid. Dat was dus ook nog op mijn verjaardag.
Er liepen gewapende militairen op het station omdat de reizigers het nodig vonden het treinpersoneel uit de loketten te trekken. Een hele nare sfeer.
Pas om 16 uur kwamen er vervangende bussen om ons voorbij Tours te brengen waar wij weer in de trein konden stappen richting Parijs.
Om daar pas na middernacht aan te komen en hadden geen verbinding meer richting Nederland. Overnacht in het eerste de beste vlooienhotel en de volgende dag naar Nederland.
Zwaar kut dus

Dat waren dus vier ongemakkelijke dagen maar gelukkig had ik mijn breiwerk mee.
Om 7 uur in de ochtend op het station voor de terugweg maar er reed geen trein. Bij Tours waren bomen over het spoor gewaaid. Dat was dus ook nog op mijn verjaardag.
Er liepen gewapende militairen op het station omdat de reizigers het nodig vonden het treinpersoneel uit de loketten te trekken. Een hele nare sfeer.
Pas om 16 uur kwamen er vervangende bussen om ons voorbij Tours te brengen waar wij weer in de trein konden stappen richting Parijs.
Om daar pas na middernacht aan te komen en hadden geen verbinding meer richting Nederland. Overnacht in het eerste de beste vlooienhotel en de volgende dag naar Nederland.
Zwaar kut dus
                                    Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent. 
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?

Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in