Tips dorpen of steden in Scandinavie

27-10-2025 20:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er advies? Het is zo groot dat ik niet weet waar te beginnen met zoeken.

We willen de voorjaarsvakantie met een groep van 10 op vakantie. Sommige zijn skieers en we willen de kindjes voor het eerst kennis laten maken met ski les voor max een paar uurtjes. Maar gaan vooral voor sneeuw en gezelligheid en toerist uithangen.

Het liefst huren we geen auto en zijn de liften, supermarkt en een restaurantje op loopafstand. We willen in 1 huis / appartement. En een huskie tocht staat hoog op de wensenlijst.

Welke dorpen/steden in scandinavie voldoen hieraan? Of tips voor een site of reisbureau?
Iemand een suggestie?
Heb je al eerder geskied in Scandinavië? Je hebt ingewikkelde eisen voor daar. Met uitzondering van de husky's zou ik toch voor Oostenrijk gaan met deze wensen.
Si abra la puerta hay lobos.
Hoe bedoel je ingewikkelde eisen?
We willen wel graag sneeuwzekerheid. En oostenrijk is ook een paar jaar alleen opgespoten sneeuw geweest.
Misschien de mods vragen om de titel van je topic te laten aanpassen en er iets van "ski" in te zetten. Nu is het net of je gewoon dorpen/steden zoekt, maar je zoekt specifiek dorpen/steden in de sneeuw ivm skiën. Als dat meteen duidelijker is reageren er misschien nog wat mensen?
FireflyBug schreef:
29-10-2025 11:43
Hoe bedoel je ingewikkelde eisen?
We willen wel graag sneeuwzekerheid. En oostenrijk is ook een paar jaar alleen opgespoten sneeuw geweest.
Daarom vroeg ik of je er al geweest was. Op zich zou Oppdal aan je eisen kunnen voldoen. Maar het is enorm duur en de pistes zijn echt anders dan in Oostenrijk.
Si abra la puerta hay lobos.
Levi.
Bedankt voor de reacties.

We zijn ooit in Hafjell geweest. Maar 1 dag geskied toen want gingen echt meer voor sneeuw. Maar konden daar niet zonder huurauto.

Dit jaar willen we zonder huurauto van alles kunnen ondernemen. Waaronder skieen. Dus vandaar de zoektocht naar een dorp die alle voorzieningen heeft inclusief skibus voor een paar ochtendjes.
Ik heb ooit bij Trysil in een huisje aan de piste gezeten. Maar alleen al voor de boodschappen is het haast niet te doen zonder auto.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven