Verliefd, moeilijke situatie

dinsdag 28 oktober 2025 om 23:11

Goeiedag
Ik wil graag advies inwinnen hoe met deze situatie om te gaan.
Ik heb een jaar geleden een leuke, jonge vrouw ontmoet van 27. Ik ben zelf 31 jaar oud.
Ik zal de situatie proberen uit te leggen. Ik leerde haar een jaar geleden kennen in het centrum. Ik kwam haar de dag erna weer tegen en heb een praatje gemaakt en nummers uitgewisseld. Toen een behoorlijke tijd lopen appen en ineens was daar radiostilte. 2 weken daarna begon ze uit zichzelf weer terug te appen dat het haar speet dat ze een hele tijd niks van zich had laten horen en ze in een hele moeilijke situatie zat en daarom verhuisd was. Sindsdien videobel ik bijna elke dag met haar en spreek ik haar eigenlijke elke dag via WhatsApp. Ik heb haar in die tijd verteld dat ik haar wel zag zitten dat is nou ongeveer 8 maanden geleden. haar antwoord: ik ben verliefd op iemand anders, dat kan natuurlijk en in de tussentijd heb ik 3 maanden een relatie gehad met wat nu dus mijn ex is. In die tijd spraak ik die andere vrouw nog regelmatig, puur vriendschappelijk, ik heb haar in het echt denk ik 3 of 4 keer gesproken vanwege de afstand tussen ons en het feit dat ze 6 of 7 dagen in de week werkt
Ondertussen is het tussen haar en diegene op wie ze verliefd was niks geworden en ze nam/neemt mij steeds meer in vertrouwen over bepaalde dingen. Ik ging/ga een behoorlijk zware tijd door en heb aan haar heel veel steun gehad. Ik werd weer verliefd op haar, alleen zij is dus nu verliefd op een collega van haar. ik heb haar ook verteld dat ik gevoelens voor haar heb en ze reageerde heel goed en zei tegen me dat ik een superleuke gozer ben maar toch echt verliefd is op die collega. Gelukkig is er wat betreft vriendschap tussen ons weinig verandert.
Ik ben ergens jaloers op die jongen met wie ze nu an het afspreken is. Eigenlijk is mijn hele probleem dat die jongen net 3 weken vrijgezel is, hij is vreemd gegaan met haar terwijl hij nog in een relatie zat, ze zijn collega's en zij is zijn leidinggevende. Komt bij dat die jongen haar al een paar keer heeft uitgescholden waar ze van over stuur was. Ik snap dat het haar keuze is en ik ken die hele jongen verder niet maar ik wil niet dat iemand haar nog pijn doet. Ik weet van mezelf dat ik haar goed zou behandelen en ik vraag me soms af wat als ik een paar maanden eerder eerlijk tegen haar was geweest over mijn gevoelens voor haar. Ik ben redelijk jaloers aangelegd en ik snap niet zo goed waarom ze mij geen kans wil geven. Officieel hebben ze nou geen relatie en hebben ze elkaar buiten werktijd 2 ker in het echt gezien. Die ex van die jongen waarmee zij nu aan het daten is stalked hun een beetje, ze heeft een andere collega die tussen hen aan het stoken is en dit is wat ze mij zelf heeft verteld.
Wat kan ik hiermee? Als vriend waardeer ik haar heel erg en ik wil haar absoluut niet kwijt. Ik wil haar eigenlijk gewoon als mijn vriendin/vrouw in mijn leven. Ik moet me er misschien maar gewoon over heen zetten, het is haar leven en zij is verliefd op die collega van haar en niet op mij. Wat ik eerder al zei ik wil niet dat iemand haar nog pijn doet.
                    Ik wil graag advies inwinnen hoe met deze situatie om te gaan.
Ik heb een jaar geleden een leuke, jonge vrouw ontmoet van 27. Ik ben zelf 31 jaar oud.
Ik zal de situatie proberen uit te leggen. Ik leerde haar een jaar geleden kennen in het centrum. Ik kwam haar de dag erna weer tegen en heb een praatje gemaakt en nummers uitgewisseld. Toen een behoorlijke tijd lopen appen en ineens was daar radiostilte. 2 weken daarna begon ze uit zichzelf weer terug te appen dat het haar speet dat ze een hele tijd niks van zich had laten horen en ze in een hele moeilijke situatie zat en daarom verhuisd was. Sindsdien videobel ik bijna elke dag met haar en spreek ik haar eigenlijke elke dag via WhatsApp. Ik heb haar in die tijd verteld dat ik haar wel zag zitten dat is nou ongeveer 8 maanden geleden. haar antwoord: ik ben verliefd op iemand anders, dat kan natuurlijk en in de tussentijd heb ik 3 maanden een relatie gehad met wat nu dus mijn ex is. In die tijd spraak ik die andere vrouw nog regelmatig, puur vriendschappelijk, ik heb haar in het echt denk ik 3 of 4 keer gesproken vanwege de afstand tussen ons en het feit dat ze 6 of 7 dagen in de week werkt
Ondertussen is het tussen haar en diegene op wie ze verliefd was niks geworden en ze nam/neemt mij steeds meer in vertrouwen over bepaalde dingen. Ik ging/ga een behoorlijk zware tijd door en heb aan haar heel veel steun gehad. Ik werd weer verliefd op haar, alleen zij is dus nu verliefd op een collega van haar. ik heb haar ook verteld dat ik gevoelens voor haar heb en ze reageerde heel goed en zei tegen me dat ik een superleuke gozer ben maar toch echt verliefd is op die collega. Gelukkig is er wat betreft vriendschap tussen ons weinig verandert.
Ik ben ergens jaloers op die jongen met wie ze nu an het afspreken is. Eigenlijk is mijn hele probleem dat die jongen net 3 weken vrijgezel is, hij is vreemd gegaan met haar terwijl hij nog in een relatie zat, ze zijn collega's en zij is zijn leidinggevende. Komt bij dat die jongen haar al een paar keer heeft uitgescholden waar ze van over stuur was. Ik snap dat het haar keuze is en ik ken die hele jongen verder niet maar ik wil niet dat iemand haar nog pijn doet. Ik weet van mezelf dat ik haar goed zou behandelen en ik vraag me soms af wat als ik een paar maanden eerder eerlijk tegen haar was geweest over mijn gevoelens voor haar. Ik ben redelijk jaloers aangelegd en ik snap niet zo goed waarom ze mij geen kans wil geven. Officieel hebben ze nou geen relatie en hebben ze elkaar buiten werktijd 2 ker in het echt gezien. Die ex van die jongen waarmee zij nu aan het daten is stalked hun een beetje, ze heeft een andere collega die tussen hen aan het stoken is en dit is wat ze mij zelf heeft verteld.
Wat kan ik hiermee? Als vriend waardeer ik haar heel erg en ik wil haar absoluut niet kwijt. Ik wil haar eigenlijk gewoon als mijn vriendin/vrouw in mijn leven. Ik moet me er misschien maar gewoon over heen zetten, het is haar leven en zij is verliefd op die collega van haar en niet op mij. Wat ik eerder al zei ik wil niet dat iemand haar nog pijn doet.

woensdag 29 oktober 2025 om 11:31

Omdat je jezelf voedt met bijzondere en ongepaste ideeën over jouw rol in haar leven. Ze is duidelijk, ze moet je niet. En jij respecteert haar niet echt, jij vindt dat ze de foute keuzes maakt en jou langer zou moeten zien om in te zien hoe goed jij zou zijn voor haar.
En daarmee haal je haar (“ik weet beter wat het beste voor jou is dan jij zelf”) én jezelf (ik blijf hopen op iemand die uitdrukkelijk aangeeft niks voor me te voelen en bewezen onbetrouwbaar aanbod openlijk verkiest boven mij) naar beneden.
Hou jezelf niet voor de gek. Dit is geen vriendschap, dit is treurig.
                                    Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

woensdag 29 oktober 2025 om 13:56

Dan ben ik toch wel benieuwd.
Ik heb maanden geleden een ongeluk gehad. Elke dag appte ze mij van hoe gaat het met je. Zelfs mijn moeder doet dat niet.
Ik kon dat erg waarderen en beschouw haar wel als 1 van mijn beste vrienden.

woensdag 29 oktober 2025 om 14:05

Hmm, oké!feow schreef: ↑29-10-2025 11:31Omdat je jezelf voedt met bijzondere en ongepaste ideeën over jouw rol in haar leven. Ze is duidelijk, ze moet je niet. En jij respecteert haar niet echt, jij vindt dat ze de foute keuzes maakt en jou langer zou moeten zien om in te zien hoe goed jij zou zijn voor haar.
En daarmee haal je haar (“ik weet beter wat het beste voor jou is dan jij zelf”) én jezelf (ik blijf hopen op iemand die uitdrukkelijk aangeeft niks voor me te voelen en bewezen onbetrouwbaar aanbod openlijk verkiest boven mij) naar beneden.
Hou jezelf niet voor de gek. Dit is geen vriendschap, dit is treurig.
Waarom, vraag ik me dan af, zou ze zoveel tijd aan mij besteden?
Het is mijn inziens een vrouw met een gouden hart. Ze is echt altijd superlief tegen me. Heeft me bv nooit om geld gevraagd en verschillende dingen voor mij privé geregeld uit zichzelf.
Ik beschouw haar wel echt als een goede vriend(in).

woensdag 29 oktober 2025 om 15:37

EasyLover schreef: ↑29-10-2025 14:05Hmm, oké!
Waarom, vraag ik me dan af, zou ze zoveel tijd aan mij besteden?
Het is mijn inziens een vrouw met een gouden hart. Ze is echt altijd superlief tegen me. Heeft me bv nooit om geld gevraagd en verschillende dingen voor mij privé geregeld uit zichzelf.
Ik beschouw haar wel echt als een goede vriend(in).
Je wilt iets anders. Zij wil jou niet als vriendje.
If she wanted to, she would.
En ze wil niet.
Ze wil je misschien wel als gewone vriend, zodat ze altijd iemand heeft om aan het lijntje te houden. Misschien moet je de aflevering 'Hooked' kijken van How I met your mother. Die legt het wel goed uit.
En jij wilt alleen maar vrienden zijn omdat je stiekem hoopt op meer. Dat is een recept voor ellende en eeuwig blijven wachten op iemand die niet komt. Save yourself.

woensdag 29 oktober 2025 om 16:26

En, zijn de antwoorden hier heel anders dan op Fok?
https://forum.fok.nl/topic/2746851
                    https://forum.fok.nl/topic/2746851
                                    Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

woensdag 29 oktober 2025 om 16:34

'Eigenlijk is mijn hele probleem dat die jongen net 3 weken vrijgezel is, hij is vreemd gegaan met haar terwijl hij nog in een relatie zat, ze zijn collega's en zij is zijn leidinggevende. Komt bij dat die jongen haar al een paar keer heeft uitgescholden waar ze van over stuur was.'
Erg jammer allemaal, maar 'the heart wants what it wants'.
                    Erg jammer allemaal, maar 'the heart wants what it wants'.
                                    Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
                                                                                Baby, it's the guitar man

woensdag 29 oktober 2025 om 16:39

Ook een paar maanden eerder was het niks geworden, pijnig jezelf daar niet mee. Als ze had gewild was er genoeg ruimte geweest.
Ze kiest voor iemand anders en dat diegene haar pijn doet is naar maar niet jouw pakkie an. Als vriend kun je je daar zorgen over maken maar echt een zuivere vriendschap is dit sowieso niet.
                    Ze kiest voor iemand anders en dat diegene haar pijn doet is naar maar niet jouw pakkie an. Als vriend kun je je daar zorgen over maken maar echt een zuivere vriendschap is dit sowieso niet.

woensdag 29 oktober 2025 om 16:52

Hier en op Fok alles gelezen: 
Ze
Wilt
Je
Niet
En niet omdat ze op een andere jongen verliefd is, maar omdat je het voor haar gewoon niet bent. En jij bent alles aan het analyseren (waarom appt ze me vaak, waarom is ze zo lief tegen mij, etc) in de hoop dat je kan concluderen dat ze je stiekem toch wel wil.
Voor iedereen is echt duidelijk dat dit 'm niet gaat worden. Neem jezelf in bescherming en stop het contact omdat het echt niet gelijkwaardig is.
                    Ze
Wilt
Je
Niet
En niet omdat ze op een andere jongen verliefd is, maar omdat je het voor haar gewoon niet bent. En jij bent alles aan het analyseren (waarom appt ze me vaak, waarom is ze zo lief tegen mij, etc) in de hoop dat je kan concluderen dat ze je stiekem toch wel wil.
Voor iedereen is echt duidelijk dat dit 'm niet gaat worden. Neem jezelf in bescherming en stop het contact omdat het echt niet gelijkwaardig is.

woensdag 29 oktober 2025 om 17:09

Oke! Dan zal meer dan vrienden er nooit inzitten!Taskmaster schreef: ↑29-10-2025 15:37Je wilt iets anders. Zij wil jou niet als vriendje.
If she wanted to, she would.
En ze wil niet.
Ze wil je misschien wel als gewone vriend, zodat ze altijd iemand heeft om aan het lijntje te houden. Misschien moet je de aflevering 'Hooked' kijken van How I met your mother. Die legt het wel goed uit.
En jij wilt alleen maar vrienden zijn omdat je stiekem hoopt op meer. Dat is een recept voor ellende en eeuwig blijven wachten op iemand die niet komt. Save yourself.
Het kan aan mij liggen maar ik voel me dus totaal niet aan het lijntje gehouden. Ik begreep alleen de 'dubbele boodschap' niet zo goed maar dan heb ik dingen willen zien die er niet zijn. Wat ik zeg, ze heeft eigenlijk bijna geen sociaal leven, ik heb in de loop der tijd gevoelens voor haar ontwikkeld oa omdat ze me met van alles en nog wat heeft geholpen. Ik vind haar reactie ook heel chill. Iemand anders had gelijk alle contact afgekapt. Kijk ik moet ook gewoon weekend en ik maak redelijk wat tijd voor haar 'vrij' dat doe ik met goede vrienden.
Ze zegt net toch je doet echt veel voor me. Zoveel doe ik helemaal niet: ik geef haar advies over dingen waar dat kan zoals ze dat veel voor mij deed!
Ik vind wel weer iemand anders!

woensdag 29 oktober 2025 om 17:10

Jullie zullen wel gelijk hebben!Mousse28 schreef: ↑29-10-2025 16:52Hier en op Fok alles gelezen:
Ze
Wilt
Je
Niet
Misschien ben ik ziende blind hoor. Wat is er niet 'gelijkwaardig' aan?

woensdag 29 oktober 2025 om 17:15

Hoe werkt dat dan?
Je komt iemand tegen op straat en je wisselt binnen 10 minuten nummers uit?
Ik ben al een poosje geen vrijgezel meer hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat je als vrouw zo snel je telefoonnummer geeft. Ze vindt je aandacht nogal fijn denk ik?
                    Je komt iemand tegen op straat en je wisselt binnen 10 minuten nummers uit?
Ik ben al een poosje geen vrijgezel meer hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat je als vrouw zo snel je telefoonnummer geeft. Ze vindt je aandacht nogal fijn denk ik?

woensdag 29 oktober 2025 om 17:46

En voor die andere mannen heeft ze wél tijd?EasyLover schreef: ↑29-10-2025 11:21Ze werkt 6 a 7 dagen in de week en dan moet ze nog een uur met de bus naar huis. Als ze dus om 6 uur klaar is s'avonds op de zaak is ze om 7 uur s'avonds thuis. Ze is gewoon heel moe aan het eind van zo'n dag. Ze gaat verder ook niet echt uit ofzo en leeft een beetje voor haar werk.
En de afstand is dik 40 km enkele reis.

woensdag 29 oktober 2025 om 17:50

Ze werkt 6 a 7 dagen per week? Dat neem ik echt met een korreltje zout, zou jij ook moeten doen. En 40km afstand is echt wel te overzien, als je maar wil… En nee, zij wil dus niet, anders had ze wel ruimte gemaakt om je te zien, vaker dan drie keer in een jaar.
En gezien jouw jaloerse aard en de manier waarop je haar en haar leven analyseert, denk ik dat het slim van haar is om je een beetje op afstand te houden en alleen beeldbellen als contact heeft.
                    En gezien jouw jaloerse aard en de manier waarop je haar en haar leven analyseert, denk ik dat het slim van haar is om je een beetje op afstand te houden en alleen beeldbellen als contact heeft.

woensdag 29 oktober 2025 om 19:07

Welke 'andere mannen' precies?

woensdag 29 oktober 2025 om 21:12

Zou jij dat willen, vriendschap?EasyLover schreef: ↑29-10-2025 17:09Oke! Dan zal meer dan vrienden er nooit inzitten!
Het kan aan mij liggen maar ik voel me dus totaal niet aan het lijntje gehouden. Ik begreep alleen de 'dubbele boodschap' niet zo goed maar dan heb ik dingen willen zien die er niet zijn. Wat ik zeg, ze heeft eigenlijk bijna geen sociaal leven, ik heb in de loop der tijd gevoelens voor haar ontwikkeld oa omdat ze me met van alles en nog wat heeft geholpen. Ik vind haar reactie ook heel chill. Iemand anders had gelijk alle contact afgekapt. Kijk ik moet ook gewoon weekend en ik maak redelijk wat tijd voor haar 'vrij' dat doe ik met goede vrienden.
Ze zegt net toch je doet echt veel voor me. Zoveel doe ik helemaal niet: ik geef haar advies over dingen waar dat kan zoals ze dat veel voor mij deed!
Ik vind wel weer iemand anders!

woensdag 29 oktober 2025 om 22:07

Ze is een hele goede vriendin vannmij en ze heeft zelf aangegeven dat er tussen ons niks veranderd is als vrienden zeg maar.
Ik heb het haar vorige week verteld dat ik haar toch wel erg leuk begon te vinden en of ze niet eennkeer met me uit woubgaan als vrienden omdat ze nou nog officieel vrijgezel is. Toen zei ze tegen mij 'ik vind je echt een superleuke , knappe jongen maar ik ben echt verliefd op die collega'.
Ik ben in ieder geval eerlijk geweest en dat kon ze heel erg waarderen. Ik had haar vanavond nog aan de telefoon en dan hebben we het over van alles en nog wat. Hoe het met haar gaat en met mij over haar werk mijn werk etc.

woensdag 29 oktober 2025 om 22:10

Waarom zou ik dat met een korreltje zout moeten nemen, ik weet dat het klopt. Ze ziet sommige vriendinnen van haar ook maar 1 keer in het halfjaar.Ommetje schreef: ↑29-10-2025 17:50Ze werkt 6 a 7 dagen per week? Dat neem ik echt met een korreltje zout, zou jij ook moeten doen. En 40km afstand is echt wel te overzien, als je maar wil… En nee, zij wil dus niet, anders had ze wel ruimte gemaakt om je te zien, vaker dan drie keer in een jaar.
Ze is heel veel aan het werk en als ze thuis komt is ze gewoon moe, moet ze nog eten en alles. En ja, ze heeft wel vaker iets afgezegd wat ik jammer vond.
Ik respecteer haar keuze gewoon, als zij straks gewoon een vriend heeft na 4 jaar vrijgezel zijn ben ik blij voor haar. Als diegene maar gewoon goed voor haar is.

donderdag 30 oktober 2025 om 09:07

Nee, ik denk een jaar geleden toen ik haar net had leerde kennen was ze verliefd op een jongen met wie ze toen aan het daten was maar dat is nooit wat geworden. Ze was op dat moment zelfs zwanger van hem hoorde ik later van haar.
In de tussentijd is er het nodige gebeurt en heeft ze noodgedwongen moeten verhuizen, een andere baan gekregen en woont nou noodgedwongen in een soort kraakpand. Ze heeft een andere baan aangenomen nou 5 maanden geleden denk ik. Ze is in diebtijd verliefd geworden op een collega en ik spreek haar dus bijna elke dag via facetime, gisteren ook weer een halfuurtje oid.
Toen ze mij vroeg wat ik zou doen als ik verliefd zou zijn op een collega die op dat moment een relatie heeft heb ik gezegd 'ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om dat mee te bespreken want ik heb gewoon een zwak voor je'. Ik was toen al verliefd op haar maar ik deed dat een beetje downplayen.
Twee weken later heb ik haar verteld dat ik haar toch wel erg leuk vindt en dat ik niet wil dat iemand haar nog pijn doet. Ze ging het laten bezinken en drie dagen later belde ze me en zei 'ik vind je echt een superleuke, knappe jongen maar ik ben echt verliefd op die collega van mij'. Ik ben in elk geval eerlijk geweest en ze zei ook nog ik vind het heel knap dat je hiervoor uit durft te komen.
Dus ik zal me over mijn gevoelens heen moeten zetten en accepteren dat meer dan vrienden er niet in zit. Scheelt wel dat ik het hier een beetje van me af kan schrijven.

donderdag 30 oktober 2025 om 12:28

EasyLover schreef: ↑30-10-2025 09:07Nee, ik denk een jaar geleden toen ik haar net had leerde kennen was ze verliefd op een jongen met wie ze toen aan het daten was maar dat is nooit wat geworden. Ze was op dat moment zelfs zwanger van hem hoorde ik later van haar.
In de tussentijd is er het nodige gebeurt en heeft ze noodgedwongen moeten verhuizen, een andere baan gekregen en woont nou noodgedwongen in een soort kraakpand. Ze heeft een andere baan aangenomen nou 5 maanden geleden denk ik. Ze is in diebtijd verliefd geworden op een collega en ik spreek haar dus bijna elke dag via facetime, gisteren ook weer een halfuurtje oid.
Toen ze mij vroeg wat ik zou doen als ik verliefd zou zijn op een collega die op dat moment een relatie heeft heb ik gezegd 'ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om dat mee te bespreken want ik heb gewoon een zwak voor je'. Ik was toen al verliefd op haar maar ik deed dat een beetje downplayen.
Twee weken later heb ik haar verteld dat ik haar toch wel erg leuk vindt en dat ik niet wil dat iemand haar nog pijn doet. Ze ging het laten bezinken en drie dagen later belde ze me en zei 'ik vind je echt een superleuke, knappe jongen maar ik ben echt verliefd op die collega van mij'. Ik ben in elk geval eerlijk geweest en ze zei ook nog ik vind het heel knap dat je hiervoor uit durft te komen.
Dus ik zal me over mijn gevoelens heen moeten zetten en accepteren dat meer dan vrienden er niet in zit. Scheelt wel dat ik het hier een beetje van me af kan schrijven.
Wat een pareltje.
                                    Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

donderdag 30 oktober 2025 om 17:49

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in