Geld & Recht alle pijlers

Vinted en DPD pakket

29-11-2025 21:23 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een pakketje via Vinted gekocht en laten versturen via DPD. Tot zover ging het goed. Het pakket zit inmiddels in een pakketautomaat, daar heb ik een mailtje via Vinted van gehad. Echter zou er nog een volgend mailtje met afhaalcode achteraan moeten komen. En dat is er dus niet.
Ik heb DPD gebeld en inmiddels verschillende medewerkers gesproken die allemaal hetzelfde verhaal houden (wel heel netjes, dus hulde voor hun klantenservice). Het is een bekend probleem, Vinted moet in hun systeem iets in mijn mail aanpassen en de afhaalcode opnieuw versturen. Na heel veel gedoe via een chat box is het eerste deel (waarschijnlijk) gelukt. Dat tweede, het opnieuw sturen van de afhaalcode zegt Vinted niet te doen.
Volgens DPD is dit ook een bekend probleem en is het heel lastig om Vinted te overtuigen van de actie die ze moeten doen, maar zijn dit de afspraken die Vinted met DPD gemaakt heeft: zij willen zelf alle problemen oplossen en communicatie verzorgen. En dat het lastig is is nog een understatement:, ik word steevast teruggestuurd naar DPD. Het paarse krokodillen gevoel is inmiddels compleet en de tijd tikt want dinsdag gaat mn pakketje anders retour.
Als het een bekend probleem is zijn er hier misschien mensen die dit ook aan de hand gehad hebben en de magische woorden weten die ik tegen de Vinted-chat kan zeggen om het te fixen? (Want een medewerker spreken is al helemaal onmogelijk)
Alle reacties Link kopieren Quote
Zandhaas schreef:
30-11-2025 08:49
Dank voor alle reacties, er is geen code in de berichten op Vinted, geen mailtje van DPD (ook niet in de spam), wel een code via myDPD maar die is niet correct, echt niets. Heb de verkoper al gevraagd of die de code niet heeft maar ook niets.
Ik heb DPD op drie verschillende momenten gebeld en dus drie medewerkers gesproken en die geven allemaal aan dat omdat het een pakket via Vinted is zij de code niet kunnen zien en/of versturen maar dat het echt via Vinted moet. Dat Vinted zeg maar de mail namens DPD verstuurd. Dus het is wel een DPD mail, maar die komt niet bij DPD vandaan.
Ik heb toevallig hetzelfde gehad. Had in myDPD ook een code staan die het niet deed maar ik ontving later wel de mail die erbij hoorde. Bleek dat de code in my DPD omgedraaid moest worden. Hij bestond uit 2 x 4 cijfers . Dus in de app stond 1234 5678 en in de mail stond dat de pincode 5678 1234 was. Toen ik dat invoerde ging het kastje wel open. Tip voor een volgende keer. (ik heb het wel gemeld bij DPD trouwens want het is wel raar dat de code uit de app niet werkt)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kreeg ook geen mail van DPD toen mijn pakketje klaar lag bij pakketpunt! Gelukkig deed pakketpunt niet moeilijk. Had alleen bericht in de Vinted app gehad dat pakket klaar lag, maar dus geen mail.
Alle reacties Link kopieren Quote
De soap is nog steeds niet afgelopen….ik heb een klacht ingediend bij Vinted en uitgelegd wat er aan de hand is en wat volgens DPD de oplossing zou moeten zijn. In twee weken tijd met vier verschillende Engels-schrijvende medewerkers gecorrespondeerd en dus ook vier keer het verhaal moeten herhalen en steeds opnieuw alle gegevens aan moeten leveren. Ik ben zelfs nog bij de pakket-automaat geweest toen de bezorger er toevallig was en geprobeerd zo bij het pakket te komen (maar helaas, maar wel logisch, niet gelukt). Vandaag kwam de reactie van Vinted dat het pakket retour gegaan is naar de verkoper en dat ik mijn geld terug krijg. Ik ben dus erg benieuwd wanneer het pakket daar opplopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
En krijg je een beetje begrip of een oplossing van Vinted? Of is dit hun oplossing, gewoon maar weer retour laten gaan met een pakket?
Alle reacties Link kopieren Quote
framboosje123 schreef:
14-12-2025 08:38
En krijg je een beetje begrip of een oplossing van Vinted? Of is dit hun oplossing, gewoon maar weer retour laten gaan met een pakket?
Helaas het laatste. Toen ik voor de derde keer uit moest leggen dat “neem contact op met DPD” niet het juiste antwoord was en ik iedere mail opnieuw alle gegevens door moest sturen had ik al een vermoede dat een fatsoenlijke oplossing en begrip teveel gevraagd zou zijn.
Gelukkig is de verkoper een stuk meegaander.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat frustrerend zeg!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit recent ook gehad. Het was een ienie minie pakketje (het had godbetert door de brievenbus gekund), het was van een Zwitsers bedrijf en het werd verstuurd door UPS. Dus niks met Vinted te maken. Maar blijkbaar werken die samen met de Vinted boxen. Die box stond ergens in een sportschool.

Kreeg ook geen code. Tig frustrerende mails en dure telefoongesprekken met UPS gehad die telkens beloofden een code te sturen. Gebeurde niet en pakketje dreigde terug te worden gestuurd en ik had het dringend nodig.

Een mail naar Vinted en zij stuurden me nog geen tien minuten later een code. Dus zo kan het ook. Zij bleken toch echt over die boxen te gaan (is ook met vinted logo) en niet UPS.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven