Epstein files

08-02-2026 21:20 156 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen week hoorde ik dat de files geredacteerd online waren gekomen. Uit juridische interesse dacht ik even te bekijken hoe goed (slecht) het allemaal zwart gelakt zou zijn. Zelfs nog met een kennis geappt dat ze kennelijk geen idee hadden hoe zulke dingen goed geredacteerd moeten worden.
Niks had me kunnen voorbereiden op de inhoud. En ja ik had al een docu gezien op netflix. Maar van hetgeen ik gelezen heb, ben ik zo ziek van. En nee, ik heb gelukkig niet alles zitten lezen, maar wat ik las was al zo ontzettend erg.
Ik weet nu waarom ik absoluut niet geschikt ben voor het strafrecht. Ik kan er absoluut niet tegen.
Ik twijfel de laatste dagen aan van alles. Kan ik bijvoorbeeld films nog leuk vinden? Of muziek? Als ik weet dat iemand hier aan meegewerkt heeft lukt dat absoluut niet. Maar hoe weet ik wie er allemaal aan meegedaan heeft? Kun je nog je netflix aanhouden? Of je HBO of Disney+?
Wat vinden jullie? Ik wil het liefst geen cent gunnen aan mensen die dit doen. Tegelijkertijd heb je een laptop die op windows draait, zit je met google op je telefoon etc. etc.
Het gevoel van machteloosheid vind ik verschrikkelijk. En ja, ik had vroeger wel gehoord van mensen die satanische dingen aanhingen, maar ik had werkelijkwaar geen idee dat het zo ontzettend groot zou zijn. Ik voel zo'n enorm verdriet voor de slachtoffers en boosheid en verontwaardiging. Hoe kunnen mensen zo ziek zijn?
Waar komt die 90% toch vandaan waar iedereen het hier over heeft? Volgens mij ligt dat percentage nog veel hoger.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
09-02-2026 15:25
Waar komt die 90% toch vandaan waar iedereen het hier over heeft? Volgens mij ligt dat percentage nog veel hoger.
Je hebt gelijk. In 2023 was 98% van de daders van seksueel geweld man, 87% van de slachtoffers was vrouw.

https://eige.europa.eu/gender-based-vio ... _entity=en
Lady*Voldemort schreef:
09-02-2026 15:14
Dat zegt niemand hoor, er zijn gelukkig ook meer dan genoeg mannen die zich wel weten te gedragen. Maar ik snap dat het altijd lekker is om je te wentelen in slachtofferschap. En die ene vrouw is natuurlijk gewoon opgeofferd, dat begrijp je zelf toch ook wel. Ongetwijfeld is het volledig terecht dat ze moet zitten, maar dat maakt het niet minder onterecht dat al die mannen nu niet hoeven te zitten omdat ze zo slim de aandacht hebben afgeleid naar die ene vrouw.
Er is hier echt helemaal niemand hé? Die gewoon een inhoudelijk gesprek kan voeren waarbij je iets van elkaar kunt leren, zonder met persoonlijke beledigingen te komen.
Maar wie zijn al die mannen dan, die de aandacht naar Maxwell hebben afgeleid? En hoe weet je dat daar geen vrouwen bij zaten?
Ik vergat de verdere toelichting;

pollewop schreef: ↑09-02-2026 13:51
Ik vind het naïef dat je denkt dat Epstein eiland een geile ouwe mannen club was, en dat het niets te maken zou hebben met macht, corruptie en chantage.

Dat heb ik nergens gezegd.
Ik vind het naïef en lachwekkend dat je denkt dat er sprake is van 'alles op het spel zetten'. Zelfs de gewone man hoeft zich weinig zorgen te maken over een eventuele aanklacht na een zedenmisdrijf, laat staan de machtigste man van de wereld.
Zelfs met bewijs maak je hem niets.
pollewop schreef:
09-02-2026 15:38
Er is hier echt helemaal niemand hé? Die gewoon een inhoudelijk gesprek kan voeren waarbij je iets van elkaar kunt leren, zonder met persoonlijke beledigingen te komen.
Maar wie zijn al die mannen dan, die de aandacht naar Maxwell hebben afgeleid? En hoe weet je dat daar geen vrouwen bij zaten?
Jij kan iets leren van ons wat dit betreft, wij niet van jou.
Yejii schreef:
09-02-2026 15:40

Ik vind het naïef dat je denkt dat Epstein eiland een geile ouwe mannen club was, en dat het niets te maken zou hebben met macht, corruptie en chantage.

Ik vind het naïef en lachwekkend dat je denkt dat er sprake is van 'alles op het spel zetten'. Zelfs de gewone man hoeft zich weinig zorgen te maken over een eventuele aanklacht na een zedenmisdrijf, laat staan de machtigste man van de wereld.
Eens, maar leek me vrij evident.
pollewop schreef:
Wat kan ik van je leren dan? Tot zover kom je vooral met allerlei taalkundige correcties en als er inhoudelijk iets gesteld wordt ga je er niet op in.
pollewop schreef:
Eerlijk gezegd wil ik helemaal niks leren van een verongelijkte man(splainer) die allerlei speculatieve onzin over volksstammen misbruikende vrouwen de wereld in brengt omdat hij de overduidelijke statistieken niet onder ogen wil zien.
Graftak!
BrutaImmaculata schreef:
09-02-2026 15:43
Eens, maar leek me vrij evident.
Jou wel, maar ome Pollewop blijkbaar niet.
Graftak!
Yejii schreef:

Dan heb je mijn post waar je aanvankelijk op reageerde totaal verkeerd begrepen.
pollewop schreef:
09-02-2026 14:14
Het zit hem in de semantiek.
Als je zegt dat het 'altijd mannen' zijn is dat feitelijk onjuist, en veeg je m.i. het misbruik gepleegd door vrouwen onder de mat - hoe klein dat percentage t.o.v. mannen ook mag zijn.

ik zei: not ALL men, but always a man
oke, oke, always misschien niet, maar toch 90% zeker wel een vent
Lady*Voldemort schreef:
09-02-2026 15:45
Jou wel, maar ome Pollewop blijkbaar niet.
Expres lekker puh niet begrijpen is ook een kunst, aangezien hij toch edits en verdere uitleg krijgt.
pollewop schreef:
09-02-2026 15:46
Dan heb je mijn post waar je aanvankelijk op reageerde totaal verkeerd begrepen.
Nee hoor.
Lila-Linda schreef:
09-02-2026 15:48
ik zei: not ALL men, but always a man
oke, oke, always misschien niet, maar toch 90% zeker wel een vent
98%.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 09-02-2026 15:54
0.27% gewijzigd
Graftak!
pollewop schreef:
09-02-2026 15:01
De enige persoon die momenteel een straf uitzit voor het Epstein-schandaal is een vrouw.
Maar laten we vooral benadrukken dat mannen het probleem zijn. En gewoon 'alle' mannen, for the heck of it.
Kun je nagaan, hoe die daders beschermd worden
En dat we al die tijd de slachtoffers niet geloofd hebben
pollewop schreef:
09-02-2026 15:01
De enige persoon die momenteel een straf uitzit voor het Epstein-schandaal is een vrouw.
Maar laten we vooral benadrukken dat mannen het probleem zijn. En gewoon 'alle' mannen, for the heck of it.
als ik jouw redenatie volg dan zijn het de vrouwen die het probleem zijn.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
pollewop schreef:
jij wil anderen blijkbaar iets leren, maar ben je ook bereid om zelf iets te leren?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lady*Voldemort schreef:
09-02-2026 14:37
Ik snap dat het niet leuk is om te horen, maar je hoeft geen doorgewinterd statisticus te zijn om te begrijpen dat de man-vrouw verhoudingen eerder rond de 50-50 zouden liggen als sekse geen enkele rol zou spelen in de misbruikproblematiek, zowel qua daders als qua slachtoffers.
en daarbij: als het 50-50 was, en aan de slachtoffers zou liggen, zouden vrouwen ook verkracht worden door lesbische vrouwen
Is niet zo

Verkrachten is echt iets dat mannen doen. Mannen verkrachten vrouwen. Mannen verkrachten andere mannen. Mannen verkrachten kinderen.
Niet Alle mannen... wel altijd mannen.
Yejii schreef:

Echt he. Ik weet even niet wie op de eerste pagina iets zei over de recente zedenzaak die vorige week door een rechtbank behandeld werd. Waar sprake was van sextortion en misbruik van minderjarige meisjes.

Daar had een meisje twee keer aangifte gedaan, maar de politie deed er niets mee. Het meisje heeft toen zelf uitgezocht wie die persoon achter de afpersing was, heeft weer bij de politie aangifte gedaan. Politie heeft toen alleen een stopgesprek met de dader gevoerd. De afpersing ging gewoon door. Uiteindelijk is de dader voor iets anders opgepakt, zijn telefoon werd uitgelezen en toen werd het slachtoffer opgepakt vanwege belastend beeldmateriaal wat op de daders telefoon was gevonden. Het meisje heeft drie dagen vastgezeten voor iets wat ze onder dwang heeft moeten doen en waar de politie haar totaal niet mee heeft geholpen.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Lady*Voldemort schreef:
09-02-2026 15:45
Eerlijk gezegd wil ik helemaal niks leren van een verongelijkte man(splainer) die allerlei speculatieve onzin over volksstammen misbruikende vrouwen de wereld in brengt omdat hij de overduidelijke statistieken niet onder ogen wil zien.
Jammer joh, dat je alle mannen zo ziet, omdat een deel van de mannen niet oké is.
Het is gewoon zo simpel: Een deel van de mannen is niet oké. Dat is inderdaad vaker het geval bij mannen dan bij vrouwen. Maar wat er bij mij niet ingaat is om dat dan maar bij alle mannen in de schoot te werpen, en dat is wat hier aan de lopende band gebeurd.
Maar het feit dat je het woord mansplaining gebruikt spreekt wel boekdelen. Al jouw posts staan bol van (aangenomen) slachtofferschap. Ben je het niet met een man eens? 'Mansplaining', klaar.
Je kunt zeggen wat je wil, maar tot nog toe heb ik jou met meer respect behandeld dan jij mij, en die verknipte denkbeelden van jou zullen zeker niet helpen om de kloof tussen mannen en vrouwen te dichten.

Maar wie zijn nou die mannen die Maxwell voor de bus hebben gegooid? Ik ben wel benieuwd.
Quaintrelle schreef:
09-02-2026 15:58
Echt he. Ik weet even niet wie op de eerste pagina iets zei over de recente zedenzaak die vorige week door een rechtbank behandeld werd. Waar sprake was van sextortion en misbruik van minderjarige meisjes.

Daar had een meisje twee keer aangifte gedaan, maar de politie deed er niets mee. Het meisje heeft toen zelf uitgezocht wie die persoon achter de afpersing was, heeft weer bij de politie aangifte gedaan. Politie heeft toen alleen een stopgesprek met de dader gevoerd. De afpersing ging gewoon door. Uiteindelijk is de dader voor iets anders opgepakt, zijn telefoon werd uitgelezen en toen werd het slachtoffer opgepakt vanwege belastend beeldmateriaal wat op de daders telefoon was gevonden. Het meisje heeft drie dagen vastgezeten voor iets wat ze onder dwang heeft moeten doen en waar de politie haar totaal niet mee heeft geholpen.
Ja ik heb het ook gelezen. Stúitend!
BrutaImmaculata schreef:
09-02-2026 15:48
Expres lekker puh niet begrijpen is ook een kunst, aangezien hij toch edits en verdere uitleg krijgt.
Ik snap jouw vage insinuaties en verwijzingen al vanaf je eerste reactie op mij niet, daarom heb ik niet op je gereageerd, sorry.
pollewop schreef:
09-02-2026 15:59
Jammer joh, dat je alle mannen zo ziet, omdat een deel van de mannen niet oké is.
Het is gewoon zo simpel: Een deel van de mannen is niet oké. Dat is inderdaad vaker het geval bij mannen dan bij vrouwen. Maar wat er bij mij niet ingaat is om dat dan maar bij alle mannen in de schoot te werpen, en dat is wat hier aan de lopende band gebeurd.
Maar het feit dat je het woord mansplaining gebruikt spreekt wel boekdelen. Al jouw posts staan bol van (aangenomen) slachtofferschap. Ben je het niet met een man eens? 'Mansplaining', klaar.
Je kunt zeggen wat je wil, maar tot nog toe heb ik jou met meer respect behandeld dan jij mij, en die verknipte denkbeelden van jou zullen zeker niet helpen om de kloof tussen mannen en vrouwen te dichten.

Maar wie zijn nou die mannen die Maxwell voor de bus hebben gegooid? Ik ben wel benieuwd.

Lezen is ook een kunst. Die duidelijk niet alle mannen verstaan.
pollewop schreef:
Maar waarom zouden mannen niet kunnen denken: Bloody hell! die vrouwen hebben een punt! Laten we kijken of we de samenleving veiliger kunnen maken, voor iedereen en zeker voor vrouwen?

Waarom moet de nadruk zo liggen op dat die ene man wil benoemen, dat hij niet fout zit?

Als ergens steevast veel te hard gereden wordt en er komt een bord: 90% van de automobilisten rijdt hier te hard!
Dan denk ik: oh shit, das ernstig. Zet er maar een dikke flitspaal neer!

Dan ga ik niet lopen stampvoeten, dat ik me niet aangesproken wil voelen!
pollewop schreef:

Wat dacht je van Epstein zelf, door er een einde aan te maken en Maxwell overal strafrechtelijk alleen voor op te laten draaien?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven