Epstein files

08-02-2026 21:20 150 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen week hoorde ik dat de files geredacteerd online waren gekomen. Uit juridische interesse dacht ik even te bekijken hoe goed (slecht) het allemaal zwart gelakt zou zijn. Zelfs nog met een kennis geappt dat ze kennelijk geen idee hadden hoe zulke dingen goed geredacteerd moeten worden.
Niks had me kunnen voorbereiden op de inhoud. En ja ik had al een docu gezien op netflix. Maar van hetgeen ik gelezen heb, ben ik zo ziek van. En nee, ik heb gelukkig niet alles zitten lezen, maar wat ik las was al zo ontzettend erg.
Ik weet nu waarom ik absoluut niet geschikt ben voor het strafrecht. Ik kan er absoluut niet tegen.
Ik twijfel de laatste dagen aan van alles. Kan ik bijvoorbeeld films nog leuk vinden? Of muziek? Als ik weet dat iemand hier aan meegewerkt heeft lukt dat absoluut niet. Maar hoe weet ik wie er allemaal aan meegedaan heeft? Kun je nog je netflix aanhouden? Of je HBO of Disney+?
Wat vinden jullie? Ik wil het liefst geen cent gunnen aan mensen die dit doen. Tegelijkertijd heb je een laptop die op windows draait, zit je met google op je telefoon etc. etc.
Het gevoel van machteloosheid vind ik verschrikkelijk. En ja, ik had vroeger wel gehoord van mensen die satanische dingen aanhingen, maar ik had werkelijkwaar geen idee dat het zo ontzettend groot zou zijn. Ik voel zo'n enorm verdriet voor de slachtoffers en boosheid en verontwaardiging. Hoe kunnen mensen zo ziek zijn?
pollewop schreef:
09-02-2026 15:59
Jammer joh, dat je alle mannen zo ziet, omdat een deel van de mannen niet oké is.
Het is gewoon zo simpel: Een deel van de mannen is niet oké. Dat is inderdaad vaker het geval bij mannen dan bij vrouwen. Maar wat er bij mij niet ingaat is om dat dan maar bij alle mannen in de schoot te werpen, en dat is wat hier aan de lopende band gebeurd.
Maar het feit dat je het woord mansplaining gebruikt spreekt wel boekdelen. Al jouw posts staan bol van (aangenomen) slachtofferschap. Ben je het niet met een man eens? 'Mansplaining', klaar.
Je kunt zeggen wat je wil, maar tot nog toe heb ik jou met meer respect behandeld dan jij mij, en die verknipte denkbeelden van jou zullen zeker niet helpen om de kloof tussen mannen en vrouwen te dichten.

Maar wie zijn nou die mannen die Maxwell voor de bus hebben gegooid? Ik ben wel benieuwd.
Het valt me bij Lady*Voldemort juist op dat ze altijd benadrukt dat niet alle mannen zo zijn. Omdat er nog heel veel mannen zoals jij zijn, die het als een aanval op de man in het algemeen zien. Je moet echt beter gaan zien omtrent dit onderwerp en er meer over gaan lezen. Als je begrijpt hoe de vork in de steel zit, word je vanzelf kalmer omdat je dan ook begrijpt dat je niet wordt aangevallen.
pollewop schreef:
Jammer joh, dat je alle mannen zo ziet, omdat een deel van de mannen niet oké is.
Lezen is lastig he. Ik wil mezelf nog wel een keer quoten hoor:

Lady*Voldemort schreef:
09-02-2026 15:14
Dat zegt niemand hoor, er zijn gelukkig ook meer dan genoeg mannen die zich wel weten te gedragen.
Graftak!
...en zo leidt Trump lekker de aandacht van zichzelf af. Mensen gaan (ook hier) toch wel ruziën en allerlei bijzaken erbij halen. Uitvergroten van de 'kleintjes' in deze zaak. (Die Yfke Sturm bijvoorbeeld)

'Toevallig' starten nu net de Olympische Spelen waar alle aandacht naartoe gaat, Trump gaslight ondertussen even een journaliste die wèl een kritische vraag durft te stellen en iedereen gaat binnenkort wel weer verder tot de orde van de dag.

Trump is vaker in die files genoemd dan Jezus in de bijbel en Harry Potter in al zijn boeken. Het kan toch haast niet dat hij onschuldig is. Maar nee hoor, we lakken de boel wel effe zwart in die documenten, niks aan de hand. Het is zo triest dat het bijna lachwekkend is.
rosanna08 schreef:
09-02-2026 15:56
als ik jouw redenatie volg dan zijn het de vrouwen die het probleem zijn.
Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat niet álle mannen latente verkrachters zijn, en zij ook niet verantwoordelijk zijn voor de daden van mensen zijn die dat wel zijn.
En het jammere aan die denkbeelden is dat m.i. het de verhoudingen tussen man en vrouw alleen maar meer op scherp zet.
pollewop schreef:
09-02-2026 16:17
Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat niet álle mannen latente verkrachters zijn, en zij ook niet verantwoordelijk zijn voor de daden van mensen zijn die dat wel zijn.
En het jammere aan die denkbeelden is dat m.i. het de verhoudingen tussen man en vrouw alleen maar meer op scherp zet.
klopt, niet alle mannen en dat wordt hier ook door verschillende mensen gezegd.
Hoe zet het de verhoudingen tussen man en vrouw meer op scherp?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
pollewop schreef:
Maar is dat wel zo? Een kleine minderheid van de mannen pleegt zedenmisdrijven, maar hoeveel mannen praten dat wel niet (indirect) goed met "een meisje moet ook niet zoveel drinken", "ze droeg een kort rokje" en "ze had ook duidelijker nee moeten zeggen".
pollewop schreef:
Ik denk dat het duidelijk wordt dat er in onze samenleving nog veel - soms nauwelijks verhulde - vrouwenhaat bestaat en dat vrouwen een reden hebben om voorzichtig of bang te zijn voor mannen. Ik schrijf met opzet 'mannen' en niet 'sommige mannen', want tja, je kunt het nou net niet aan de neus van die mannen zien hoe zij erin staan.

Dat zal voor sommige mannen lastig zijn om te horen, kijk alleen maar naar dat interview/schreeuwgesprek van Soundos en Bart. Maar het is wel hoe de wereld er voor veel vrouwen uitziet en helaas zijn er genoeg statistieken die laten zien dat we geen ongelijk hebben. Als dat voor sommige mannen nieuws is, dan zullen ze daar misschien van schrikken en moeten bedenken hoe ze zich tot die werkelijkheid verhouden.
Wat eten we vanavond?
pollewop schreef:
Het zijn jouw eigen denkbeelden die die verhouding op scherp zetten. Ik stel vast dat 98% van de plegers man is, maar dat gelukkig nog steeds verreweg de meeste mannen zich wel weten te gedragen. En jij leest alleen het stukje voor de komma en begint te janken, want alle vrouwen zijn tegen je boehoehoeh. Ja, daar knappen de verhoudingen van op. Not.
Graftak!
makreel schreef:
09-02-2026 16:31
Ik denk dat het duidelijk wordt dat er in onze samenleving nog veel - soms nauwelijks verhulde - vrouwenhaat bestaat en dat vrouwen een reden hebben om voorzichtig of bang te zijn voor mannen. Ik schrijf met opzet 'mannen' en niet 'sommige mannen', want tja, je kunt het nou net niet aan de neus van die mannen zien hoe zij erin staan.

En dat ook. Als je maar vaak genoeg ongevraagd bepoteld bent door mannen (en ongeveer nooit door vrouwen dus) onstaat er toch een reflex om voortaan maar een straatje om te lopen als ergens een paar al dan niet dronken mannen bij elkaar staan. En ja, de kans dat die mannen geen kwaad in de zin hebben is nog steeds heel groot maar je wilt toch liever geen risico lopen he.
Graftak!
Pollewop kan er ook niks aan doen, mannen zijn zúlke emotionele wezens. Je kunt een vrachtlading aan statistieken en wetenschap op ze afvuren, maar ze kunnen gewoon niet voorbij hun eigen gevoel en wereldbeeld redeneren
Dropdrop schreef:
09-02-2026 16:59
Pollewop kan er ook niks aan doen, mannen zijn zúlke emotionele wezens. Je kunt een vrachtlading aan statistieken en wetenschap op ze afvuren, maar ze kunnen gewoon niet voorbij hun eigen gevoel en wereldbeeld redeneren

:)
pollewop schreef:
het vervelende voor vrouwen is, dat misschien niet alle mannen latente verkrachters zijn, maar dat je dat niet kunt zien. Dus... houd je alsnog afstand.
Zou het, ook voor mannen, niet fijn zijn, als we de slachtoffers veel serieuzer zouden nemen en de daders sneller straffen?
Nou okee Pollewop, ik heb het even voor je uitgerekend.

Jij stelt dus dat het qua zedenmisdrijven geen reet uitmaakt, die kunnen net zo goed gepleegd worden door een man als door een vrouw. Dus de nulhypothese is: p=0,5.

Ik stel, op basis van het eerder aangehaalde empirisch onderzoek, dat de kans dat de pleger een man groter is of gelijk aan 0,98.

Ik neem nu 100 gevallen, waarvan er 98 keer een man uitkomt, en dan reken ik uit hoe groot de kans is dat we te maken hebben met toeval op basis van die 0,5 van jou.

En raai es wat:

Het antwoord, berekend met een online binomiale calculator:\(P(X\ge 98)\approx 1,73\times 10^{-25}\) Dit getal is vrijwel nul (\(0,000...\) met 24 nullen na de komma).

Dus nee vriend, dit is geen toeval.
Graftak!
Dropdrop schreef:
Je ziet het pas als je het doorhebt :idee:
Dropdrop schreef:
Ha ik zag net toevallig Julia van Gelder voorbij komen op insta, ze haalde een item van SBS6 aan over Harry Styles met de kop 'Hysterische Harry-hype' met een filmpje van zo'n 200 vrouwen die in de rij stonden om een nieuw nummer van hem te horen. Ze stonden heel rustig in de rij, maar het werd dus wel hysterisch genoemd. Daarna toonde ze wat filmpjes van hysterische mannen die geweld pleegden.
Heel raar dus eigenlijk dat vrouwen niet van het stigma hysterisch afkomen terwijl ze zelfs stilletjes in een rij netjes staan te wachten. Een toxisch frame wat allerlei systemen in stand houdt. Taal is belangrijk!
Lady*Voldemort schreef:
09-02-2026 17:25
Nou okee Pollewop, ik heb het even voor je uitgerekend.

Jij stelt dus dat het qua zedenmisdrijven geen reet uitmaakt, die kunnen net zo goed gepleegd worden door een man als door een vrouw. Dus de nulhypothese is: p=0,5.

Ik stel, op basis van het eerder aangehaalde empirisch onderzoek, dat de kans dat de pleger een man groter is of gelijk aan 0,98.

Ik neem nu 100 gevallen, waarvan er 98 keer een man uitkomt, en dan reken ik uit hoe groot de kans is dat we te maken hebben met toeval op basis van die 0,5 van jou.

En raai es wat:

Het antwoord, berekend met een online binomiale calculator:\(P(X\ge 98)\approx 1,73\times 10^{-25}\) Dit getal is vrijwel nul (\(0,000...\) met 24 nullen na de komma).

Dus nee vriend, dit is geen toeval.
:O :rofl:
Pollewop, wil je je alsjeblieft beter inlezen over dit onderwerp.
Blijf bij de feiten.
Ik hou van mannen (Ik ben er zelfs met een getrouwd)
Yejii schreef:
09-02-2026 18:25
Ha ik zag net toevallig Julia van Gelder voorbij komen op insta, ze haalde een item van SBS6 aan over Harry Styles met de kop 'Hysterische Harry-hype' met een filmpje van zo'n 200 vrouwen die in de rij stonden om een nieuw nummer van hem te horen. Ze stonden heel rustig in de rij, maar het werd dus wel hysterisch genoemd. Daarna toonde ze wat filmpjes van hysterische mannen die geweld pleegden.
Heel raar dus eigenlijk dat vrouwen niet van het stigma hysterisch afkomen terwijl ze zelfs stilletjes in een rij netjes staan te wachten. Een toxisch frame wat allerlei systemen in stand houdt. Taal is belangrijk!
Ja mooi he. Als ik blij ben omdat ik een kaartje voor Harry Styles heb weten te bemachtigen ben ik hysterisch, maar als een kudde kerels de halve stad afbreekt omdat hun cluppie heeft gewonnen is dat gewoon wat mannen doen. En daar mag je niks van zeggen ook, anders gaat ome Pollewop huilen.
Graftak!
bij mannen is het passie, bij vrouwen hysterie.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Vanielje schreef:
09-02-2026 16:24
Maar is dat wel zo? Een kleine minderheid van de mannen pleegt zedenmisdrijven, maar hoeveel mannen praten dat wel niet (indirect) goed met "een meisje moet ook niet zoveel drinken", "ze droeg een kort rokje" en "ze had ook duidelijker nee moeten zeggen".
En de allerengste vind ik altijd dat die vrouwen het wel interessant vinden om bij rijke mannen in de smaak te vallen. Dat het golddiggers zijn die toevallig tegen de verkeerde aangelopen zijn.
ladadieladieda schreef:
09-02-2026 18:57
En de allerengste vind ik altijd dat die vrouwen het wel interessant vinden om bij rijke mannen in de smaak te vallen. Dat het golddiggers zijn die toevallig tegen de verkeerde aangelopen zijn.
De wereldeconomie stort in als alle vrouwen morgen stoppen met het uitvoeren van alle onbetaalde arbeid die ons in de schoenen is geschoven.

Mannen zijn op aard de echte golddiggers die zonder betaling geen vinger optillen.
ladadieladieda schreef:
En als een man dan trouwt met een veel rijkere vrouw hoor je daar (geloof ik) niks over, tenzij die man jonger is, dan is hij het "groene blaadje".
rosanna08 schreef:
bij mannen is het passie, bij vrouwen hysterie.
Dat horen we nou nooit, dat de ME twee groepen hysterische mannen van verschillende voetbalclubs uit elkaar moest houden.
Lady*Voldemort schreef:
09-02-2026 18:46
Ja mooi he. Als ik blij ben omdat ik een kaartje voor Harry Styles heb weten te bemachtigen ben ik hysterisch, maar als een kudde kerels de halve stad afbreekt omdat hun cluppie heeft gewonnen is dat gewoon wat mannen doen. En daar mag je niks van zeggen ook, anders gaat ome Pollewop huilen.
Het woord 'hysterisch' komt niet voor niks van het Griekse woord 'hystera', wat baarmoeder betekent. Een hysterisch iemand is dus iemand die 'lijdt aan de baarmoeder'. Kortom, het woord is ooit speciaal voor ons vrouwen uitgevonden, wrang genoeg. Tja, de vooroordelen druipen er vanaf, door de eeuwen heen.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
pollewop schreef:
Het is gewoon zo simpel: Een deel van de mannen is niet oké. Dat is inderdaad vaker het geval bij mannen dan bij vrouwen. Maar wat er bij mij niet ingaat is om dat dan maar bij alle mannen in de schoot te werpen, en dat is wat hier aan de lopende band gebeurd.
Maar het feit dat je het woord mansplaining gebruikt spreekt wel boekdelen. Al jouw posts staan bol van (aangenomen) slachtofferschap. Ben je het niet met een man eens? 'Mansplaining', klaar.
Je kunt zeggen wat je wil, maar tot nog toe heb ik jou met meer respect behandeld dan jij mij, en die verknipte denkbeelden van jou zullen zeker niet helpen om de kloof tussen mannen en vrouwen te dichten.

Maar wie zijn nou die mannen die Maxwell voor de bus hebben gegooid? Ik ben wel benieuwd.
Hoe krijg je het voor elkaar, om een onderwerp als dit een "how can i make this about me" te maken.
Stuitend of lachwekkend, ik ben er nog niet helemaal uit merk ik.
Als jij die kloof waar je het over hebt wil dichten, moet je eerst maar eens stoppen met jezelf in het middelpunt te plaatsen. Dan hoef ik niet steeds te checken waar dit topic nou eigenlijk over gaat: over jouw gekrenkte ego of het misbruik van die meisjes.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven