‘Ask the captain’ deel 2

27-02-2020 19:36 881 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In de USA Today staat een leuke rubriek met de naam van dit topic, waar lezers vragen kunnen stellen aan een vlieger over het vliegen. Misschien een leuk idee voor dit forum?
Kom maar op met die vragen...

Deel 2...
Fate is just the weight of circumstances
Ik vind dit topic zo fijn Cygnus! Het helpt ook echt bij mijn vliegangst. Ik heb het een tijd kunnen vermijden, maar het komt toch weer dichterbij dat ik een keer in het vliegtuig moet stappen.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Marinda, mij heeft dit topic ook geholpen. In 2018 plots vliegangst, en 2 jaar geleden boek over vliegangst gelezen. Ik vlieg niet ver, hooguit vier uur maar doe t weer. Zit nu in Bologna, nb bij nooduitgang gaan zitten en zonder buikpijn!
Marieke schreef:
11-09-2026 11:35
Marinda, mij heeft dit topic ook geholpen. In 2018 plots vliegangst, en 2 jaar geleden boek over vliegangst gelezen. Ik vlieg niet ver, hooguit vier uur maar doe t weer. Zit nu in Bologna, nb bij nooduitgang gaan zitten en zonder buikpijn!

Fijn dat je er overheen bent! Ik heb ook een boek dat ik moet gaan lezen. Mijn vlucht is helaas wel naar de andere kant van de wereld, dus stukkie langer. Soms helpt op Schiphol rondlopen ook al wat, zoveel mensen die komen en gaan..
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Fijn om te lezen dat dit topic jullie geholpen heeft, Miranda & Marieke!
Cygnus, vloog jij al in 2001? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe jij die tijd hebt beleefd als piloot en hoe voor jou al die (nodige) veranderingen in maatregelen als piloot zijnde hebt beleefd.
Vakantievrouw schreef:
11-09-2026 22:27
Cygnus, vloog jij al in 2001? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe jij die tijd hebt beleefd als piloot en hoe voor jou al die (nodige) veranderingen in maatregelen als piloot zijnde hebt beleefd.
Ja, ik vloog al in 2001. Dat was uiteraard een heel spannende tijd en niet in positieve zin. Naast de realisatie dat zoiets kon gebeuren en allerlei wilde scenario’s binnen de vliegergemeenschap rond gingen om iets te kunnen doen bij een dergelijke situatie, waren er ook echte zorgen over hoe het bedrijf dit zou overleven. Er is veel over gesproken.
De maatregelen naar aanleiding van zijn wel snel geaccepteerd. De enorme risico’s werden ook door de vliegers wel erkend. Maar leuk is het niet. Ik ben enthousiast geworden voor het vliegen omdat ik tijdens een vlucht als jongetje in de cockpit mocht kijken, dat is nu helaas voorbij. En dat vinden de meeste vliegers wel echt jammer.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven