Vegetarisch alternatief BBQ etc??

05-08-2009 08:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Binnenkort ben ik jarig en wil dan mijn familie uitnodigen voor een etentje. Omdat ik een vegetarier ben zou ik graag iets leuks willen doen zonder vlees. Meestal wordt het toch barbequen, steengrillen of fonduen waarbij vlees grotendeels centraal staat.

Heeft er iemand leuke tips?

Groetjes,
Als je in de index kijkt zie je al onder barbecue een topic over vegetarische gerechten om te barbecuen.

Smakelijk
Kaasfondue.

(ik weet het, het is bijna het enige antwoord dat ik geef op deze pijler)
Hoi Dinges

Ik had pas 2 vegetariërs aan de BBQ.

Wat er op tafel stond: vispakketjes, spiesjes met grote garnalen, spiesjes met rozemarijnaardappeltjes (gekruid voorverpakt van de AH, zelf aan spies rijgen), groentespiesjes (paprika, rode ui, courgette, aubergine, verschillende paddestoelen enz), groenteburgers (vind ik echt gruwelijk maar het was op verzoek), van vales oid zijn er ook van die blokjes, die kunnen ook aan spiezen, bananen (om te bakken op de BBQ met hagelslag, honing, geserveerd met schepijs) , salade met kaas en noten, aardappelsalade.

Eet smakelijk
@ Suzeli, vis is niet vegetarisch

@ Dinges, Je zou een buffet kunnen maken. Als je iets wil 'doen' kun je misschien gaan gourmetten (zie de 4 gourmet topics hierboven). Gourmetten kun je heel goed veggie doen.
@ georgie: ik weet het , nu een van de vega's aan mijn tafel nog.'Kan er ook niet bij dat ie geen (biologisch) vlees wil eten en wel zalm en tonijn!! wil eten. maar dit is wel erg OT.
Bbq kan toch ook prima zonder vlees? plakken gemarineerde aubergine en courgette, spiezen met paprika, ui en champignon. Aarappels poffen in zilverfolie met creme fraiche en kruiden er in.

Bananen met schil en al er op tot ze zwart zijn, opensnijden in de lengte en chocolade en slagroom er in gieten.

Lekkere salades erbij en klaar ben je:)
In de 'Boodschappen' van deze week (die je bij de Coop of Boni, kweet niet meer) staan vegetarische bbq-gerechten.
quote:absoluteEinstein schreef op 05 augustus 2009 @ 08:56:

Kaasfondue.

(ik weet het, het is bijna het enige antwoord dat ik geef op deze pijler)Met compensatiesla toch?
gisteren nog vega gebarbecued: groentespiezen, vega braadworst (klinkt afschuwelijk, smaakt van de barbecue wel lekker). Maiskolven. Ik maak ook vaak geitenkaas met honing en kruiden in een pakketje alufolie en dan een paar minuten op de barbecue. Lekkere salades erbij, quesadilla's, heerlijk!
quote:Pilous schreef op 05 augustus 2009 @ 09:12:

[...]

Met compensatiesla toch? Precies!
Gietijzeren wok op de kolen zetten, heel heet laten worden en heerlijke wokgerechten maken (champignons met knoflook en verse peterselie of tauge/rode paprika/pepertje en paksoi)

Doordat de wok superheet is (heter dan op het gasfornuis) krijg je super wokgerechten).

Aardappels, klontje boter, peterselie, in folie wikkelen en op kolen leggen.

Versgemaakte knoflooksaus (een teentje knof, verse bieslook en peterselie, half kwark, half fritessaus, peper en zout).

Salade van tomaat, rode ui en verse basilicum, sherryazijn, peper en zout en olijfolie.

Brood van de Turk insmeren met rode pesto, ff in de oven, klaar.
Bedankt voor de reactie`s allemaal!

Ik weet nog niet wat het gaat worden maar ik heb nu volop ideetjes!!!

Groetjes,
- Groenteburgers

- (wok)Groeten in een aluminium folie pakketje doen en op de BBQ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven