
Problemen met internet- en telefoonverbinding (UPC)
zaterdag 26 september 2009 om 12:28
De laatste weken hebben we meerdere malen het volgende probleem: ineens valt alles uit, telefoon zowel als internet. Dit laatste is natuurlijk het ergste.
Na bellen met de helpdesk van UPC kregen we de volgende oplossing te horen: resetten van de modems. Het is een kabelmodem en een telefoonmodem (daarbij hebben we ook nog een router). Na een aantal minuten werkt het dan weer gewoon.
Kent iemand dit probleem? Want het is natuurlijk geen structurele oplossing; meerdere keren per dag deze operatie uitvoeren, terwijl het voorheen perfect werkte.
Na bellen met de helpdesk van UPC kregen we de volgende oplossing te horen: resetten van de modems. Het is een kabelmodem en een telefoonmodem (daarbij hebben we ook nog een router). Na een aantal minuten werkt het dan weer gewoon.
Kent iemand dit probleem? Want het is natuurlijk geen structurele oplossing; meerdere keren per dag deze operatie uitvoeren, terwijl het voorheen perfect werkte.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 26 september 2009 om 12:32
Ja, heel herkenbaar! Afgelopen weekend lag bijna het hele weekend Internet en de telefoon plat! Toen ik heel even verbinding had, kon ik hen bellen. De helpdesk zei toen (omdat ik dit zo zat ben na maanden getob), dat ik aanspraak kon maken op het garantiefonds...dan krijg je geld terug. Dus ik heb nu een klacht ingediend (schriftelijk), maar ook vermeld dat het erg fijn zou zijn als alles gewoon weer zou werken!
Ik zit al 8 jaar bij UPC, maar zoals het de laatste maanden gaat...dan weer onbekend netwerk, dan weer geen bereik, dan weer zus...ik baal er behoorlijk van!
Ik zit al 8 jaar bij UPC, maar zoals het de laatste maanden gaat...dan weer onbekend netwerk, dan weer geen bereik, dan weer zus...ik baal er behoorlijk van!
zaterdag 26 september 2009 om 12:40
Oh, dit heb ik al maanden. En steeds andere verhalen van dat helpdesk, gisteren gaven ze eindelijk toe dat er in mijn dorp veel aansluitingen eruit liggen. Wij stappen over, dit kan gewoon niet meer. Ik heb niet zoveel zin in compensaties, ik wil een goedwerkende internet-en telefoonverbinding.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
zaterdag 26 september 2009 om 12:41
Hier ook hoor. Wij hebben alles bij UPC en volgens hen zit het probleem in de wijkcentrale. Het was al bekend, ze kunnen het alleen niet oplossen. Dus: zeker 4 keer per week valt alles (na elkaar) uit. Zeer lastig, zeker omdat we soms zelfs een heel weekend zonder zitten.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
zaterdag 26 september 2009 om 12:44
zaterdag 26 september 2009 om 12:46
quote:Carrera schreef op 26 september 2009 @ 12:41:
Hier ook hoor. Wij hebben alles bij UPC en volgens hen zit het probleem in de wijkcentrale. Het was al bekend, ze kunnen het alleen niet oplossen. Dus: zeker 4 keer per week valt alles (na elkaar) uit. Zeer lastig, zeker omdat we soms zelfs een heel weekend zonder zitten.Bij ons schijnt het ook niet oplosbaar te zijn, ze zeggen steeds dat ze hopen dat het snel verholpen is. Dit kan gewoon niet. Midden in gesprekken valt de verbinding weg, leuk hoor, als je twee doodzieke(palliatief) mensen in je omgeving hebt en waarvan de partner steun zoekt via de telefoon en je in zo'n emotioneel gesprek ineens wegvalt. Vandaar dat wij gaan overstappen.
Hier ook hoor. Wij hebben alles bij UPC en volgens hen zit het probleem in de wijkcentrale. Het was al bekend, ze kunnen het alleen niet oplossen. Dus: zeker 4 keer per week valt alles (na elkaar) uit. Zeer lastig, zeker omdat we soms zelfs een heel weekend zonder zitten.Bij ons schijnt het ook niet oplosbaar te zijn, ze zeggen steeds dat ze hopen dat het snel verholpen is. Dit kan gewoon niet. Midden in gesprekken valt de verbinding weg, leuk hoor, als je twee doodzieke(palliatief) mensen in je omgeving hebt en waarvan de partner steun zoekt via de telefoon en je in zo'n emotioneel gesprek ineens wegvalt. Vandaar dat wij gaan overstappen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
zaterdag 26 september 2009 om 12:48
quote:Prima69 schreef op 26 september 2009 @ 12:46:
[...]
Bij ons schijnt het ook niet oplosbaar te zijn, ze zeggen steeds dat ze hopen dat het snel verholpen is. Dit kan gewoon niet. Midden in gesprekken valt de verbinding weg, leuk hoor, als je twee doodzieke(palliatief) mensen in je omgeving hebt en waarvan de partner steun zoekt via de telefoon en je in zo'n emotioneel gesprek ineens wegvalt. Vandaar dat wij gaan overstappen.Tja, ik weet niet of ons dat ook gaat lukken. Wij zitten een jaar aan het contract vast en UPC is niet bepaald flexibel. We moeten nog zeker een half jaar uitzitten. Wel willen we dan gaan kijken naar schotel tv en dan maar adsl en gewone telefonie van KPN.
[...]
Bij ons schijnt het ook niet oplosbaar te zijn, ze zeggen steeds dat ze hopen dat het snel verholpen is. Dit kan gewoon niet. Midden in gesprekken valt de verbinding weg, leuk hoor, als je twee doodzieke(palliatief) mensen in je omgeving hebt en waarvan de partner steun zoekt via de telefoon en je in zo'n emotioneel gesprek ineens wegvalt. Vandaar dat wij gaan overstappen.Tja, ik weet niet of ons dat ook gaat lukken. Wij zitten een jaar aan het contract vast en UPC is niet bepaald flexibel. We moeten nog zeker een half jaar uitzitten. Wel willen we dan gaan kijken naar schotel tv en dan maar adsl en gewone telefonie van KPN.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
zaterdag 26 september 2009 om 12:51
quote:Carrera schreef op 26 september 2009 @ 12:48:
[...]
Tja, ik weet niet of ons dat ook gaat lukken. Wij zitten een jaar aan het contract vast en UPC is niet bepaald flexibel. We moeten nog zeker een half jaar uitzitten. Wel willen we dan gaan kijken naar schotel tv en dan maar adsl en gewone telefonie van KPN.Wij zitten ook nog een paar maanden vast, hoor, maar we hebben al opgezegd en willen aansluiten naar een andere provider. Het is even uitzitten, maar het is niet anders. Overigens, ik vraag me, als een provider een wanproduct levert of er dan geen clausules zijn om het abonnement eerder op te kunnen zeggen. Daar moeten we ons hier nog over buigen.
[...]
Tja, ik weet niet of ons dat ook gaat lukken. Wij zitten een jaar aan het contract vast en UPC is niet bepaald flexibel. We moeten nog zeker een half jaar uitzitten. Wel willen we dan gaan kijken naar schotel tv en dan maar adsl en gewone telefonie van KPN.Wij zitten ook nog een paar maanden vast, hoor, maar we hebben al opgezegd en willen aansluiten naar een andere provider. Het is even uitzitten, maar het is niet anders. Overigens, ik vraag me, als een provider een wanproduct levert of er dan geen clausules zijn om het abonnement eerder op te kunnen zeggen. Daar moeten we ons hier nog over buigen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
zaterdag 26 september 2009 om 13:02
quote:Prima69 schreef op 26 september 2009 @ 12:51:
[...]
Wij zitten ook nog een paar maanden vast, hoor, maar we hebben al opgezegd en willen aansluiten naar een andere provider. Het is even uitzitten, maar het is niet anders. Overigens, ik vraag me, als een provider een wanproduct levert of er dan geen clausules zijn om het abonnement eerder op te kunnen zeggen. Daar moeten we ons hier nog over buigen.Dat kan volgens mij wel, zie het soms bij Radar weleens voorbij komen (voorbeeldbrieven e.d.), maar ik vrees dat dat een heel gedoe wordt. Lompe organisatie enzo.
[...]
Wij zitten ook nog een paar maanden vast, hoor, maar we hebben al opgezegd en willen aansluiten naar een andere provider. Het is even uitzitten, maar het is niet anders. Overigens, ik vraag me, als een provider een wanproduct levert of er dan geen clausules zijn om het abonnement eerder op te kunnen zeggen. Daar moeten we ons hier nog over buigen.Dat kan volgens mij wel, zie het soms bij Radar weleens voorbij komen (voorbeeldbrieven e.d.), maar ik vrees dat dat een heel gedoe wordt. Lompe organisatie enzo.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
zaterdag 26 september 2009 om 13:05
En dan maakt UPC ook steeds reclame over snellere verbindingen....maar ze zeggen er niet bij: Als het werkt..
Ik snap het niet, ik heb in die 8 jaar (behalve de kinderziektes in begin) nooit problemen gehad. wat er dan wél is veranderd? Eén zei een (niet zo snuggere) helpdeskmedewerker" Ik denk dat de draden in het kastje zijn uitgezet door de warmte...alsof het voor het eerst nu warm is!
Ik snap het niet, ik heb in die 8 jaar (behalve de kinderziektes in begin) nooit problemen gehad. wat er dan wél is veranderd? Eén zei een (niet zo snuggere) helpdeskmedewerker" Ik denk dat de draden in het kastje zijn uitgezet door de warmte...alsof het voor het eerst nu warm is!
zaterdag 26 september 2009 om 13:09
het lijkt er op dat upc gewoon nieuwe software naar de modem heeft gestuurd.. en net als veel software moet uw modem dan even gereset worden voor die weer kan werken.
veel kabelaars hebben er een handje van om dit regelmatig te doen, wat heel irritant voor de gebruikers is...
eigenlijk standaard als het niet werkt gewoon even de modems aan en uit doen en gewoon geduldig wachten, want als je dan belt naar de helpdesk zijn er al zat mensen voor je geweest en tja het bellen met een helpdesk is ook niet een van de goedkoopste nummers!
veel kabelaars hebben er een handje van om dit regelmatig te doen, wat heel irritant voor de gebruikers is...
eigenlijk standaard als het niet werkt gewoon even de modems aan en uit doen en gewoon geduldig wachten, want als je dan belt naar de helpdesk zijn er al zat mensen voor je geweest en tja het bellen met een helpdesk is ook niet een van de goedkoopste nummers!
zaterdag 26 september 2009 om 13:11
quote:Nammma schreef op 26 september 2009 @ 13:05:
En dan maakt UPC ook steeds reclame over snellere verbindingen....maar ze zeggen er niet bij: Als het werkt..
Ik snap het niet, ik heb in die 8 jaar (behalve de kinderziektes in begin) nooit problemen gehad. wat er dan wél is veranderd? Eén zei een (niet zo snuggere) helpdeskmedewerker" Ik denk dat de draden in het kastje zijn uitgezet door de warmte...alsof het voor het eerst nu warm is!Sinds 1998 telefonie via UPC, nooit problemen mee gehad, internet vanaf 2004, zelden grote problemen. Vorig jaar verhuisd van de ene naar de andere plaats en het gedonder begon ergens in mei/juni. Op Buurtlink.nl kwam ik via mijn postcode erachter dat er meerdere mensen in mijn plaats in hetzelfde schuitje zitten. Ik wil geen sneller internet ofzo, ik wil gewoon normaal kunnen internetten.
En dan maakt UPC ook steeds reclame over snellere verbindingen....maar ze zeggen er niet bij: Als het werkt..
Ik snap het niet, ik heb in die 8 jaar (behalve de kinderziektes in begin) nooit problemen gehad. wat er dan wél is veranderd? Eén zei een (niet zo snuggere) helpdeskmedewerker" Ik denk dat de draden in het kastje zijn uitgezet door de warmte...alsof het voor het eerst nu warm is!Sinds 1998 telefonie via UPC, nooit problemen mee gehad, internet vanaf 2004, zelden grote problemen. Vorig jaar verhuisd van de ene naar de andere plaats en het gedonder begon ergens in mei/juni. Op Buurtlink.nl kwam ik via mijn postcode erachter dat er meerdere mensen in mijn plaats in hetzelfde schuitje zitten. Ik wil geen sneller internet ofzo, ik wil gewoon normaal kunnen internetten.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
zaterdag 26 september 2009 om 13:31
Ik heb ook alles via UPC maar ik heb geen problemen. Ben nu ong 2 jaar met telefoon en internet bij hun, en mss 1 of 2 keer dat alles er uit lag. Idd resetten en alles doet het weer.
Mijn buurvrouw schijnt wel heel vaak er uit te liggen en dat vind ik dan wel weer vreemd, zitten volgens mij op dezelfde kabel.
Familielid zit bij tele 2 en die heeft dan weer veel meer problemen dan ik. Vaak geen verbinding met telefoon, en internet is supertraag.
Mijn buurvrouw schijnt wel heel vaak er uit te liggen en dat vind ik dan wel weer vreemd, zitten volgens mij op dezelfde kabel.
Familielid zit bij tele 2 en die heeft dan weer veel meer problemen dan ik. Vaak geen verbinding met telefoon, en internet is supertraag.
zaterdag 26 september 2009 om 13:31
zaterdag 26 september 2009 om 13:38
Het vervelende aan die helpdesk is dat je steeds andere verhalen hoort, maar de laatste keer gaven ze toe dat er een hoop aansluiting offline waren en degene van de technische dienst vond dat het ook niet kon en die hoopte dat het snel verholpen was. En ja, sommige mensen moeten dan bijna iedere dag gaan resetten, wat ook niet werkt.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
zaterdag 26 september 2009 om 13:41
kabelaars werken vaak op verouderde apparatuur die gewoon niet berekend zijn op de snelheden die ze beloven...
ze moeten dan op landelijk niveau de aparatuur vervangen om het goed te doen of door middel van andere software de verbinding opwaarderen.. en daar zit nou net het probleem..
sommige netwerk componenten zijn niet eens in het beheer van upc dat "huren" ze weer van andere partijen en dan zijn ze weer afhankelijk van anderen, wat ook de nodige problemen met zich mee brengt...
ze hebben gewoon weg het geld niet om de apparatuur te vervangen voor nieuwe. en zonder nieuwe leden (die ze dan weer lokken met hogere snelheden) kunnen ze weer niet inkopen. en zie daar nu weer het dilemma....
de beste tip is neem nooit het snelste pakket, want de langzamere snelheden zijn vaak wel te halen.. of idd vergeet upc of een andere kabelaar en ga voor de adsl verbinding, maar ja dan kan je weer niet van die mooie combi pakketten nemen..
ze moeten dan op landelijk niveau de aparatuur vervangen om het goed te doen of door middel van andere software de verbinding opwaarderen.. en daar zit nou net het probleem..
sommige netwerk componenten zijn niet eens in het beheer van upc dat "huren" ze weer van andere partijen en dan zijn ze weer afhankelijk van anderen, wat ook de nodige problemen met zich mee brengt...
ze hebben gewoon weg het geld niet om de apparatuur te vervangen voor nieuwe. en zonder nieuwe leden (die ze dan weer lokken met hogere snelheden) kunnen ze weer niet inkopen. en zie daar nu weer het dilemma....
de beste tip is neem nooit het snelste pakket, want de langzamere snelheden zijn vaak wel te halen.. of idd vergeet upc of een andere kabelaar en ga voor de adsl verbinding, maar ja dan kan je weer niet van die mooie combi pakketten nemen..
zaterdag 26 september 2009 om 17:49
Wij zitten al jarenlang bij UPC en hadden eerder nooit problemen. Ik heb ook niet zo'n zin om over te stappen, eerlijk gezegd. De helpdesk hebben we maar één keer gebeld, daarna wisten we hoe we het moesten oplossen. Tijdelijk dan toch. Maar het is idd heel vervelend, als je net met iemand aan het bellen bent of als je net een lange mail hebt geschreven en je wilt verzenden... en pats, niks meer.
Zou het dan kunnen liggen, zoals jij zegt RageCorp, aan dat snelste pakket? We zitten idd sinds een tijdje ook op de glasvezelkabel. En daarna (maar niet meteen daarna) is het begonnen met deze problemen.
Zou het dan kunnen liggen, zoals jij zegt RageCorp, aan dat snelste pakket? We zitten idd sinds een tijdje ook op de glasvezelkabel. En daarna (maar niet meteen daarna) is het begonnen met deze problemen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 26 september 2009 om 18:24
de snelste pakketten zijn lokkertjes.. maar de realiteit is dat ze vaak op grote schaal gewoon niet kunnen werken....
ik had het zelfde gehad toen ik nog thuis woonde bij casema.. toen kwamen de combi pakketten in...
en wat bleek nou later als in maanden later (en ja dit was bekend bij casema toen) dat het snelste internet niet samen kon werken met de telefonie en tv... terwijl ze het wel hadden verkocht aan ons..
ze hadden toen een hele mooie rechtzaak tegen zich gekregen, want mijn moeder heeft een noodknop bij haar bed en dat gaat via de telefoonlijn... en regelmatig lag bij ons het internet of telefonie er uit en ja dus ook savonds laat...
ik had het zelfde gehad toen ik nog thuis woonde bij casema.. toen kwamen de combi pakketten in...
en wat bleek nou later als in maanden later (en ja dit was bekend bij casema toen) dat het snelste internet niet samen kon werken met de telefonie en tv... terwijl ze het wel hadden verkocht aan ons..
ze hadden toen een hele mooie rechtzaak tegen zich gekregen, want mijn moeder heeft een noodknop bij haar bed en dat gaat via de telefoonlijn... en regelmatig lag bij ons het internet of telefonie er uit en ja dus ook savonds laat...
zaterdag 26 september 2009 om 19:53
zaterdag 26 september 2009 om 20:46
Ik heb het ook gehad. UPC gebeld, er kon direct een monteur langskomen ('s avonds!) en die heeft de UPC kast in huis (oud en gedateerd geval, formaat stoeptegel) vervangen door een lief klein inbouwkastje. Hielp niet. 2 Dagen later weer gebeld, de volgende avond kwam dezelfde monteur en die heeft de modem (ook van UPC) vervangen en alles werkt weer super, internet en telefoon. Met de tv had ik geen problemen.
UPC (helpdesk) kon trouwens op afstand mijn modem of zo uitlezen en zagen ook dat het signaal af en toe wegviel.
Ik neem echt mijn petje af voor de service die ze mij gegeven hebben.
UPC (helpdesk) kon trouwens op afstand mijn modem of zo uitlezen en zagen ook dat het signaal af en toe wegviel.
Ik neem echt mijn petje af voor de service die ze mij gegeven hebben.

zondag 27 september 2009 om 01:51
zondag 27 september 2009 om 10:04
Uh, rond 17.00 uur gaan toch juist ook een heleboel internetconnecties er weer af, omdat de werkdag erop zit?
Of heeft dat met plaatselijk internetverkeer te maken?
Rage, een vraagje. Sinds kort ligt er bij een glasvezelkabel tot in de meterkast. Maar ik kan zo weinig gebruikerservaringen vinden. Is glasvezel stabiel? Hoewel ik dus tevreden ben met UPC, maar ik heb nu 15 Mb download en als ik wil verhogen, zou ik net zo goed kunnen overstappen naar die glasvezel. Maar ik vind overstappen best "eng" want ik denk maar zo, als het goed gaat, moet je niet overstappen, das vragen om problemen..... maar 60 Mb download of zelfs meer is best aanlokkelijk. Biedt UPC ook, maar toch.... das nog steeds gewone koperdraad.
Of heeft dat met plaatselijk internetverkeer te maken?
Rage, een vraagje. Sinds kort ligt er bij een glasvezelkabel tot in de meterkast. Maar ik kan zo weinig gebruikerservaringen vinden. Is glasvezel stabiel? Hoewel ik dus tevreden ben met UPC, maar ik heb nu 15 Mb download en als ik wil verhogen, zou ik net zo goed kunnen overstappen naar die glasvezel. Maar ik vind overstappen best "eng" want ik denk maar zo, als het goed gaat, moet je niet overstappen, das vragen om problemen..... maar 60 Mb download of zelfs meer is best aanlokkelijk. Biedt UPC ook, maar toch.... das nog steeds gewone koperdraad.
zondag 27 september 2009 om 12:02
upc doet heel weinig voor bedrijven.. trust me.. dus in feite 90% van de gebruikers zijn normale gebruikers zoals jij en ik...
elke wijk heeft een eigen wijk centrale.. als na 5 uur iedereen opeens zijn pc aan doet en online gaat en begint te downloaden.. dan kunnen bepaalde centrales het dataverkeer niet aan. simple like that..
en over dat overstappen.. je moet bij jezelf na gaan ga je die snelheid wel gebruiken?? ga je dagelijks gigabytes aan data binnen halen om die 60mbit verbinding te verantwoorden??
ik zelf heb een gratis verhoging gehad van 10mbit naar 20mbit. dit heeft me een snelheids winst gebracht van 2 a 3 min max per gedownloade dvdrip...
ik zelf ben een stevige downloader en ik heb ruim genoeg aan die 20mbit...
er zijn maar weinig servers die jou een volle 60mbit verbinding gaan geven. tenzij je daar flink voor betaald natuurlijk
glasvezel klinkt leuk en aardig maar ik zou het persoonlijk niet doen, wacht gewoon lekker tot ze de netwerk componenten hebben geupgrade.. dat andere mensen de opstartproblemen hebben gehad.. dat upc echt kan garanderen dat het werkt.. en dat het dus weer in prijs gaat zakken
elke wijk heeft een eigen wijk centrale.. als na 5 uur iedereen opeens zijn pc aan doet en online gaat en begint te downloaden.. dan kunnen bepaalde centrales het dataverkeer niet aan. simple like that..
en over dat overstappen.. je moet bij jezelf na gaan ga je die snelheid wel gebruiken?? ga je dagelijks gigabytes aan data binnen halen om die 60mbit verbinding te verantwoorden??
ik zelf heb een gratis verhoging gehad van 10mbit naar 20mbit. dit heeft me een snelheids winst gebracht van 2 a 3 min max per gedownloade dvdrip...
ik zelf ben een stevige downloader en ik heb ruim genoeg aan die 20mbit...
er zijn maar weinig servers die jou een volle 60mbit verbinding gaan geven. tenzij je daar flink voor betaald natuurlijk

glasvezel klinkt leuk en aardig maar ik zou het persoonlijk niet doen, wacht gewoon lekker tot ze de netwerk componenten hebben geupgrade.. dat andere mensen de opstartproblemen hebben gehad.. dat upc echt kan garanderen dat het werkt.. en dat het dus weer in prijs gaat zakken

zondag 27 september 2009 om 16:51
ok.... ik blijf even nog zitten waar ik zit. En afname in snelheid merk ik eigenlijk niet. Midden in de nacht gaat het net zo snel als 's avonds om 20.00 uur. Maar als ik bij mijn vriend ben (adsl met 5 Mb) dan merk ik het wel. En hoe!?! Dus ik dacht eigenlijk... maar die paar minuutjes winst. Dat is het geld en de overstapmoeite niet waard. Thanks!