Lijf & Lijn alle pijlers

100+ is nog altijd 200-

05-10-2009 17:42 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...

Het derde topic...

Het vierde topic...
Het irritante is dat ik het niet begrijp, daarom ben ik boos. Was ik me te buiten gegaan aan lekkere dingen had ik er begrip voor en dan was het minder erg.

Tuurlijk ga ik door, ik begin net.
fucksaté!
Wat denkt die sate wel. Puh. Jou een beetje uit je flow halen. Wat een achterlijkheid. Belachelijk!
Hmm, ik wil de het ligt aan de sate sfeer hier niet verpesten maar ik ben ondanks de sate (en chocolade en patat gisteren) toch iets afgevallen.

Gewicht nu: 144

Afgevallen deze week: 300 gram

Totaal: 1 kilo eraf

Heb over een uur een afspraak met de instelling voor de eetstoornis. Als het goed is krijg ik nu definitief te horen wanneer ik zal starten met het programma en wat het nou precies inhoudt. Ben nu wel erg zenuwachtig eigenlijk.
Zoebie gefeliciteerd met je

FORUMMER VAN DE MAAND!!!
Sterkte IBI, dapper dat je er heen gaat!
en tóch ligt het aan de saté....saté is stom!
Goedemorgen allemaal!

Hier gelukkig ook weer een postieve bijdrage voor de tabel.

Was vanmorgen: 112.1

Dus afgevallen 0.3

Het is niet veel, maar het begin/vervolg is er!

Komt vast door het verhitte avondje van gisteren....

Ben met mijn beste vriendinnetje naar de Chippendales geweest....

Echt superleuk! Veel leuker dan we hadden verwacht! We waren een beetje bang voor rondzwabberende gevallen, maar die hebben we (gelukkig) niet gezien! Wel veel ontzettend gespierde mannen, die ook nog wel aardig konden dansen. Verder gewoon hele goede muziek, en dat doet een hoop goed.
quote:misschicken schreef op 03 november 2009 @ 09:21:

en tóch ligt het aan de saté....saté is stom!Mijn nederige excuses voor de onhandelbare saté.
Ik denk dat we naar de Chippendales moeten. Dat werkt beter dan saté.

Dank je wel. Misschicken.

Sorry Q. Ik kan je alleen maar veel succes voor de volgende maand wensen.
Gooi ik een knuppel in het hoenderhok als ik zeg dat het niet de saté is, maar dat het de keuzes zijn die je zelf maakt?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
IBI, je mag onwijs trots op jezelf zijn. Wat een stap! Goed hoor!
Pips niet zo keihard nuchter op de vroege morgen.

Iets of iemand moet toch de schuld krijgen. En dan doeik het maar de saté aan en niet mezelf.
Deed het auw Zoeb?
Goedemorgen dames,

Jeetje wat vervelend MissKip! Ik hoop dat je deze week de draad weer kunt oppakken en volgende week een mooie minteken er staan hebt.

Tiaraatje, voor jou viel het vandaag gelukkig positief uit! Gelukkig! Ga zo door!

Zoebie: gefeliciteerd met je benoeming!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 03 november 2009 @ 10:22:

Deed het auw Zoeb? Yep ik schrok er een beetje van, omdat ik toch veel op de fiets heb gezeten. Als compensatie. Helpt dus niet echt.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 03 november 2009 @ 10:19:

Gooi ik een knuppel in het hoenderhok als ik zeg dat het niet de saté is, maar dat het de keuzes zijn die je zelf maakt?

Gooi jij je knuppel maar ergens neer hoor.

Die sate was een weloverwogen keuze...ik had er punten voor gespaard, en vond dat ik die avond voor de sate mocht kiezen.

En aangezien die sate punttechnisch helemaal niet zoveel gevolgen zou mogen hebbenop mijn gewicht snap ik er dus geen ruk van. De hele week keurig aan de punten gehouden, 1 avond een uitspatting die ingecalculeerd was, en dan aankomen? En zelfs 1,5 a 2 kilo? Klopt voor geen meter.

Het ligt dus niet aan de sate, al gooi ik het daar nu gekscherend op. En het ligt ook niet aan mijn keuzes.

Er is iets in mijn lijf gaande, hormonen ofzo? Whatever....volgende week zullen we het weer zien.
Zo ben terug van dat gesprek. Wat is dat heftig zeg. Vele male heftiger dan ik had verwacht.

Het bestaat uit 3 onderdelen waarvan het zeker is dat ik deel 1 zal gaan doen. Het doel van de eerste is het aanleren van een normaal eetpatroon. 3 hoofd maaltijden en 3 tussendoortjes. Hier heb je 3 maanden de tijd voor en dan mag je naar fase 2.

In fase 1 heb je 2 therapieblokken. 1 word gegeven door een dieetist en de ander door een psycholoog.

Ze vergeleken daar een eetstoornis met elektro. Je weet wel links staat er een kop en rechts een schotel en wanneer je die bij elkaar linkt dan gaat het knopje branden. Bij mij staan er links emoties en rechts eten. Bij elke willekeurige emotie gaat de link naar eten en gaat het knopje branden.

De bedoeling is dat er dankzij de therapie de optie die rechts staat (eten) vervangen kan worden door andere opties. Nou is er het gevaar dat je eten gaat vervangen voor andere schadelijke gedragingen/verslavingen zoals drugs, alcohol, shoppen, jezelf beschadigen, computeren, roken, gokken enz enz.

Omdat ik bekend ben met mezelf beschadigen moet ik nog 1 maal terug komen om hier een contract voor op te stellen voordat ik in de groep kan beginnen.

Daarnaast moet ik minimaal 2 mensen in vertrouwen nemen over mijn problematiek. Die kunnen dan als eerste opvangnet dienen. Zeg maar als eerste vervanger op de rechterlijst. Poeh IRL zeg ik tegen niemand er wat over dus dat is nogal een opdracht voor me.
@MissKip: Heb je ook genoeg bewogen of heb je miss binnenkort 'the period'?

Hopelijk volgende week een beter resultaat.
Jemig IBI, bespreek je dit niet met je omgeving? Meissie toch
Lieve schat, je kunt mij / ons in vertrouwen nemen. Dat doe je al eigenlijk
IBI heftig hoor!

Ik hoop dat je twee mensen in je direkte omgeving durft te vertellen over dit probleem.

Ik vind het zo dapper van je dat je dit aangaat he!
Jeetje, IBI, ik vind het echt super dapper dat je deze stap hebt gezet. Ik weet ff niet meer of jij nu degene was die recent getrouwd is, in dat geval: praat je er ook niet met je man over?

Weet anders iemand je omgeving dat je naar eten grijpt als je een emotie ervaart? Ik herken het wel, als ik een vreetbui heb, geniet ik niet van het eten, maar alles moet wel op en na afloop heb je zo'n waardeloos gevoel over jezelf.. Heb het idee dat ik ook tegen een eetstoornis zit.

Ik heb mensen in mijn omgeving wel verteld dat bij mij alles op moet bijvoorbeeld en dat ik geen snoep/ chocolade kan bewaren. Het is alleen wel een stap om aan iemand anders te vertellen dat je serieus een probleem hebt om met eten (lees: emoties) om te gaan. Denk dat het voor iemand die geen eetstoornis heeft, ook moeilijk is om te begrijpen.

Iry heeft in het topic De eetbui een goede beschrijving gegeven van wat er op dat moment in je hoofd omgaat.

Misschien kan je beschrijven hoe dit bij jou gaat en dan die brief aan een vriend/ vriendin/ familielid geven die je genoeg vertrouwt.

Ik vind die elektra vergelijking wel heel goed: je hebt er gelijk een beeld bij.

Je naamsverandering is bij mij ook niet onopgemerkt gebleven: en je mag idd trots zijn op de stappen die je neemt!
Wow IBI wat goed dat je dit aangaat. Zo dapper en ik weet zeker dat je het ook IRL aankunt om te vertellen omdat iedereen alleen maar heel trots op je zal zijn dat je dit aangaat!!!

Bij mij gaat het ook even niet. Ben strontsaggo . Gestopt met roken, moet ongesteld worden, ik eet geen snaaizooi meer en ik was vanmorgen 1,5 kilo zwaarder dan vorige week dus jullie kunnen je voorstellen dat ik niet het zonnetje in huis ben. Vooral vriend moet het ontgelden maar goed hij is blij dat ik geen stinksigaretten meer rook dus hij klaagt (nog) niet. Denk dat ik na mn werk mn bed meteen induik ofzo...
Veelstelaat sorry.. Ben enorm moe na mijn terugval. Rol ook pas net uit mijn bed. Weet ook niet precies meer hoe ik het hier moet formuleren maar even zo.

deze week -0.8

Deze week ga ik mijn best weer doen, als het lukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven