Kat weggeven???

18-10-2009 20:28 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kat al zo`n 7 jaar. De kleine dame is van een lieve aanhankelijke binnenkat naar een buitenkat naar een agressieve en gemene buitenkat verandert.

Ze komt nu alleen nog binnen om te kijken of er vlees voor haar is en is binnen 5 minuten weer klaar om naar buiten te gaan. Haar binnen houden werkt niet omdat ze dan aanvalt en me "aanvliegt".

Ze krijgt hier vlakbij te eten en slaapt daar in de tuin in een soort huisje. De bewoners hebben daar een kussentje voor haar neergelegd en als het erg hard regent mag ze naar binnen. Ze halen iedere week verse brokjes voor haar ( en voor nog een andere buurtkat)

Nu gaan we over een paar maanden verhuizen. Dit zou betekenen dat ze dus gevangen moet worden en dan in het nieuwe huis 3 wkn binnen moet blijven tot ze gewend is aan de nieuwe omgeving ( we verhuizen naar een ander dorp).

Ik zie daar dus erg tegen op. Ze is duidelijk niet gelukkig bij ons. Ze wil niet langer dan 5 minuten binnen blijven,ze wordt dan echt erg agressief. Springt in je benen, slaat, blaast en bijt naar je.

Ik heb een zoontje van bijna 11 maanden die dus door de kamer tijgert. Dit in combinatie met een agressieve kat maakt dat ik overweeg om de mensen waar ze nu gevoerd wordt, te vragen of zij voor haar willen gaan zorgen. Het gaat me aan mijn hart, maar zoals het nu gaat, kan ook niet.....

Als die mensen haar niet willen verzorgen, moet ik haar meenemen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om haar naar het asiel te brengen, omdat ik denk dat ze dan nooit meer ergens geplaatst wordt.

Wat zouden jullie doen?? Iemand ideeen?? Ik vind het echt heel erg.. ik zou haar het liefst mee nemen en weer rustig willen laten wennen, maar ik weet echt niet hoe...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Pilous schreef op 08 november 2009 @ 21:56:

Hey Biol, fijn dat ze binnen is. Zorg dat ze lekker haar eigen plekje heeft in huis waar ze rustig kan liggen inderdaad.Ik heb een nieuwe deken voor haar gekocht en lekker neergelegd ergens waar de hond haar niet kan lastig vallen... t arme beestje moet lekker slapen binnen!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wat een goed nieuws! Hou je ons een beetje op de hoogte?
Ze heeft vannacht ook lekker binnen geslapen.. Vanmorgen wilde ze wel erg graag naar buiten en dus hebben we haar maar laten gaan..

Hopen dat we haar vanavond weer binnen kunnen halen.. lekker verwennen met extra vlees enzo
Biol, ik leef met je mee....

Ik heb mijn poes vorige week naar mijn moeder gebracht. Heb haar al 14 jaar, maar ze is niet (meer) gelukkig bij mij. Hebben er 2 honden bijgekregen waar ze als de dood voor is, en zat dus eigenlijk alleen nog maar boven op zolder. Sinds haar broertje is overleden, is ze erg eenzaam geworden en ze loopt de hele dag verschrikkelijk te janken. Aangezien mijn ouders verder geen andere huisdieren hebben bood mijn moeder aan om de rest van haar leven voor haar te zorgen. Dé oplossing dachten wij....

Maar poes heeft het niet naar haar zin... Ligt de hele dag in een hoekje en blaast naar mijn ouders als ze haar willen aanhalen. Alleen gisteravond is ze bij mijn ouders in de buurt gaan liggen op de poef voor een paar uur.

Ik ga vanavond weer ff bij haar kijken, en we willen het nog een week aankijken, maar anders komt ze maar weer naar huis, hoor! Ze is schijnbaar toch wel erg aan mij gehecht, en ik mis haar ook heel erg....

Ik hoop dat de poes toch nog te houden is bij je thuis, Biol! Succes in ieder geval.
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
quote:Dana schreef op 18 oktober 2009 @ 21:11:

Bij het lezen van de titel gingen mijn haren recht overeind staan, want een huisdier 'neem' je voor het leven.

gutte gut wat weer lekker kort door de bocht.

Er kunnen dingen in je leven veranderen waardoor er geen ruimte meer is voor je huisdier. tuurlijk ga je ervan uit dat je voor altijd bij elkaar blijft als je het beestje aanschaft... Je moet naar mijn mening kijken wat het beste is voor het beestje.. kan hij ergens anders een beter thuis krijgen? waarom dan niet
beebee M als je de reactie van Dana even verder leest, zie je dat Dana erhetzelfde instaat als jij en ik....
Ik heb haar reactie gelezen.. het gaat mij om die zin

"Een huisdier neem je voor het leven"

Ik vind het zo vreemd dat mensen zoiets gaan roepen..als je zoiets roept kun je het er vervolgens toch niet mee eens zijn dat je onder bepaalde omstandigheden je huisdier toch maar weg moet doen?
De reden trouwens dat ik enigzins giftig reageer op die zin is omdat ik zelf op zoek ben naar een nieuw huis voor mijn 2 katten
Hey Biol!

Hoe staat het er nu voor? Begint ze zich alweer een beetje thuis te voelen?
Ze is van zondagmiddag tot maandagmorgen binnen geweest. Toen weer naar buiten gegaan. Toen ik vanmorgen naar mijn werk ging zat ze voor de deur, dus ze is nu lekker binnen... Even wat eten en dan kan ze lekker slapen..

Gelukkig komt ze dus wel naar binnen toe...
Oh, fijn dat ze nog wel weet dat ze bij jou hoort
o wat fijn dat ze nu weer wat vaker komt....hopelijk niet alleen vanwege het slechte weer (met dit weer is onze kat ook opeens veel vaker binnen ) verwen dr maar lekker zodat ze weet dat ze bij jullie altijd welkom is!!
quote:Beebee_M schreef op 09 november 2009 @ 21:24:

Ik heb haar reactie gelezen.. het gaat mij om die zin

"Een huisdier neem je voor het leven"

Ik vind het zo vreemd dat mensen zoiets gaan roepen..als je zoiets roept kun je het er vervolgens toch niet mee eens zijn dat je onder bepaalde omstandigheden je huisdier toch maar weg moet doen?Dit klinkt mij toch een beetje vreemd in de oren. Zet eens het woord kind neer waar huisdier staat....
quote:biol schreef op 08 november 2009 @ 21:16:

update:

vanmiddag zag ik haar ineens lopen... ben gauw naar buiten gerend en heb haar naar binnen gehaald.. lekker vlees gegeven.. brokjes en vooral veel rust... ze ligt nu al sinds vanmiddag half 5 te slapen! Zo lang is al maanden niet binnen geweest. Dus ze heeft blijkbaar door dat ze daar niet meer naar binnen mag...

T arme beestje ze blijft maar lekker bij mij....Jouw kat heeft toch maar een ontzettend lief baasje aan jou! Die moet het wel weer helemaal naar de zin krijgen, kan niet anders.
Biol, wat heerlijk dat ze gewoon weer met enige regelmaat naar huis komt!

Is ze inmiddels ook weer wat liever als ze thuis is dan voorheen?
quote:Igoneh schreef op 11 november 2009 @ 13:53:

[...]

Dit klinkt mij toch een beetje vreemd in de oren. Zet eens het woord kind neer waar huisdier staat....

Een huisdier is niet je kind.

En mensen die tegen de hond of kat zeggen: "Waar is mammie dan, waar is je mammie dan". krijg ik jeuk van.
...
Hi Biol!

Ben even nieuwsgierig...hoe gaat het nu met poes?
het gaat met vallen en opstaan... dan komt ze weer een paar dagen binnen, dan komt ze weer een week niet.

Toevallig kwam ze vanmorgen weer binnen en heeft ze brokjes en vlees gegeten...

Ze wil nog steeds niet echt geaaid worden, al helemaal niet als de hond in de buurt komt.. Maar goed, beetje bij beetje komt ze wel terug..

De komende weken gaan wij op vakantie en gaat mijn schoonvader voor haar zorgen.. Ik ben benieuwd hoe vaak ze zichzelf laat zien maar ik vrees met grote vrezen...
Wat fijn dat je kat weer thuis is! Ik snap ook niet zo goed waarom mensen zonodig andermans kat moeten voeren.

Ik heb zo' n drie jaar geleden mijn kat 'weggegeven'. Met pijn in mijn hart, maar hij heeft nu een tuin en hele lieve nieuwe baasjes en hij ziet er ontzetend tevreden uit. Het is de juiste beslissing geweest. Ik zou hem overigens nooit naar een asiel hebben gebracht. De reden waarom we een beter huis zochten is dat hij duidelijk naar buiten wilde en dat echt miste. We hadden immers altijd een tuin gehad en zfs na drie jaar miste hij dat enorm.
Biol, bedankt voor je update!

Het verhaal laat me niet echt los!

Was ze hiervoor ook al bang voor de hond? Of heb je dat al eerder verteld?

Fijn dat het wel ietsje beter lijkt te gaan en ik duim voor een goede afloop, ook tijdens jullie vakantie!
Biol,

Hoe is het tijdens de vakantie gegaan met Poes?
Hoi Biol,

Heb het hele verhaal gelezen. Wat moet dat moeilijk zijn om zo heen en weer geslingerd te worden Eerst een fijne poes hebben, dan beseffen dat ze zich bij julie niet fijn voelt, blij zijn dat buren haar willen overnemen, dan toch weer niet... Tjeetje! Super van je dat je steeds probeert te doen wat het beste is voor het beestje!

Ben nu net als Mittens erg benieuwd hoe het met jullie gaat!
Biol, zou je nog eens willen komen vertellen hoe het met Poes gaat...?
Ja Biol, hoe is het nu met je kat...onze kat (vergelijkbaar verhaal...ook opeens bij buren 'ingetrokken' met het verschil dat ze bij buren niet naar binnen mag) heeft met de kou van afgelopen tijd eieren voor haar geld gekozen en is nu weer dag en nacht binnen...ben benieuwd wat er gaat gebeuren als het weer mooi weer wordt....

hopelijk zorgt het koude weer ervoor dat jouw kat ook liever bij je binnen is....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven