Nieuwe bank blijkt erg statisch: wie weet daar iets voor?

15-02-2010 18:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week een bank gekocht, bij particulieren. Het is een bank die heel goed in onze huiskamer past en we waren al heel lang naar zoiets op zoek. Maar... nu blijkt dat je er hartstikke statisch geladen op wordt! Vooral onze kinderen kruipen en rollen over die bank en worden telkens 'opgeladen'. Ik vind dat heel erg naar, als de kinderen op de bank zijn durf ik er nauwelijks ook op te gaan zitten, uit angst voor weer een schok als ze me aanraken.

Is hier iets aan te doen? Weet iemand een remedie? Ik vrees dat er anders niets anders op zit dan de bank weer te verkopen, maar dat zou ik heel jammer vinden...

De bank heeft kunststof poten, misschien zou ik die kunnen vervangen door iets anders. Maar dat lijkt me nogal wat, het zijn zeven elementen met elk vier pootjes...?

xYella.
Kan het niet deels aan het weer liggen? Ik merk nu met die vrieskou dat alles hier in huis statisch wordt. Fleece kleding, de bank en zelfs de kat!
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Tja... een statische trui kun je nog in de vriezer stoppen, maar een bank...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
haha Carrera, kijkt jouw kat je nu ook boos aan? Mijne wel..arm beest!

Ik zou ook even afwachten tot het weer wat warmer is, want hier is ook alles statisch en het ligt echt niet aan mijn bank.
quote:Carrera schreef op 15 februari 2010 @ 18:41:

Kan het niet deels aan het weer liggen? Ik merk nu met die vrieskou dat alles hier in huis statisch wordt. Fleece kleding, de bank en zelfs de kat!

Hier ook een statische kat

En zij kijkt ook niet bepaald vrolijk als ze haar neusje tegen me aandrukt en we een optater krijgen.
Mijn bank is 2 jaar oud en in de winter ook vreselijk statisch. heb er ook nog niets opgevonden!
Volgens mij helpt het om aan de achterkant van de bank een ijzerdraadje naar de grond te maken. Zo kan de elektriciteit makkelijker wegvloeien. Werkt dan volgens hetzelfde principe als het aarden van je meterkast.
Dat ligt aan het weer hoor, mijn bank is ook ineens vreselijk statisch en die staat hier toch al een aantal jaartjes. Z
Am Yisrael Chai!
Ik weet niet of je de kussenhoezen kunt wassen maar doe dat dan met een flinke scheut wasverzachter. Dat helpt.

Ik ga hier weleens met een doekje met wasverzachter over de bank en dan is het ook over.

Dat je bank statisch is ligt trouwens niet aan je bank maar aan het weer, zodra de vrieskou over is, doet je bank weer normaal
Liselotte, aarden werkt bij geleidende materialen. Een bank is niet heel erg geleidend, dus zal de stroom ook niet van alle kanten uit de bank de weg naar het draadje vinden.

Je kan proberen de luchtvochtigheid in je huis te verbeteren met waterbakken aan de verwarming ofzo. Het zal ongetwijfeld een tijdelijk probleem zijn door het weer. Als je het echt zo erg vindt, kan je kijken of je tijdens deze periodes een mooie (b.v. katoenen) plaid of quilt kan vinden om over de bank te hangen.
Hier ook een erg statische bank door het weer en dus ook erg statische katten. Als ze een beetje op de bank hebben liggen rollen staat hun haar echt alle kanten op (en dan zijn ze nog kortharig...) Er is volgens mij weinig aan te doen behalve idd wat luchtbevochtigers aan de verwarming hangen en een bak met water (en steentjes ofzo erin voor de leuk) op tafel zetten. Het is heel erg irritant, dat wel!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Wasverzachter kan wel helpen; lees dit even.

Succes ermee!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
't Is uit je bericht niet op te maken wat de bekleding is, maar je kan hem natuurlijk opnieuw stofferen, of een kant en klare hoes kopen, of een grand foulard desnoods.
Het is stoffen bekleding, geweefde stof. De bank bestaat uit elementen die je aan elkaar kunt klikken, waardoor je 'm in allerlei variaties neer kunt zetten. Er zitten geen losse kussens op en dus ook geen afneembare hoezen.

Zou het inderdaad echt aan het weer liggen? We hebben de bank nu een week, de bank die we daarvoor hadden was van hogerpolige stof en daar had je het statische helemaal niet bij. Tussen verkoop van onze bank en aankoop deze bank hebben we fauteuils neergezet die we nog op zolder hadden staan en die gaven ook helemaal geen statisch gedoe. Maar ja, daar kun je niet overheen rollen etc.

Ik hoop echt dat het vooral aan het drogere klimaat in huis ligt. In elk geval maar afwachten tot het ander weer wordt voor ik 'm weer verkoop.

Dank voor jullie reacties!

xYella.
Het ligt aan de combinatie van het materiaal en het weer.

Niet alle materialen worden statisch bij koud weer, bijvoorbeeld katoen niet.

Syntetische stoffen wel.

Dus je zou de stof moeten veranderen, wil je echt van het probleem af zijn.
Is inderdaad een combinatie.

Op mijn werk ben ik moemnteel comstant statisch...tot vervelens toe.

Thuis heb ik dezelfde kleren aan maar er nooit last van, terwijl ik wel een laminaat (kunststof) vloer heb en helemaal geen bakjes aan de cv heb hangen.

Lijkt me echt balen als je net een nieuwe bank hebt en je hebt dit probleem...
Vrienden van ons hebben het altijd met hun bank. Ze sprayt hem regelmatig in met water met wasverzachter erin. Dat is het enige dat werkt. Gewoon in Zo'n plantenspuit doen en even sprayen.
Hm, dat zal ik eens proberen. Dank je!

Ik merk overigens wel dat het wat minder is nu het regenweer is. Als ik er zelf op zit, heb ik er overigens geen last van. Het is vooral met de kinderen, omdat die eroverheen kruipen en schuiven.

xYella.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven