Ik kom naar niet door het boek heen

zondag 30 mei 2010 om 21:43
Ik hoop eigenlijk dat iemand zegt: Je moet verder lezen het wordt echt een geweldig boek! Of juist niet. Een reactie in de zin van 'lees maar niet verder het wordt alleen maar erger' is ook goed. Of 'eenzaamheid van de priemgetallen is zo goed, die moet je geen minuut langer laten liggen'. Zoiets. Iets wat me aanzet om in ieder geval in een boek verder te gaan lezen. Want als ik eenmaal in een goed boek zit, vind ik het heerlijk. Maar nu dus even niet :S
zondag 30 mei 2010 om 21:45

zondag 30 mei 2010 om 21:48
Ik had dat met het boek van Martel, het leven van Pi.
Drie keer in begonnen, binnen 50 pagina's gestopt. Uiteindelijk een keer doorgezet, omdat zó veel mensen zeiden dat het geweldig was én... inderdaad, geweldig!! Uiteindelijk in één ruk uitgelezen!
Saskia Noort is geen schrijver waar ik die moeite voor over zou hebben...
Drie keer in begonnen, binnen 50 pagina's gestopt. Uiteindelijk een keer doorgezet, omdat zó veel mensen zeiden dat het geweldig was én... inderdaad, geweldig!! Uiteindelijk in één ruk uitgelezen!
Saskia Noort is geen schrijver waar ik die moeite voor over zou hebben...
zondag 30 mei 2010 om 21:51
Ik vond de Verbouwing een spannend boek, leest makkelijk weg.
Maar ik herken het wel, al is een boek nog zo spannend, als ik in bed lees vallen na 4 pagina's mijn ogen dicht.
Dus lees ik graag smorgens in het weekend een paar uur in bed, of savonds, maar dan wel op de bank.
Als ik er echt niet door kom, leg ik het weg hoor, zonde van mijn tijd
Ik heb nu net Vals, van Heleen Niele uit.
Spannend!
Maar ik herken het wel, al is een boek nog zo spannend, als ik in bed lees vallen na 4 pagina's mijn ogen dicht.
Dus lees ik graag smorgens in het weekend een paar uur in bed, of savonds, maar dan wel op de bank.
Als ik er echt niet door kom, leg ik het weg hoor, zonde van mijn tijd
Ik heb nu net Vals, van Heleen Niele uit.
Spannend!

Ik vond De Verbouwing de allerslechtste Noort. Zo. Leg maar weg dus Eenzaamheid van de priemgetallen heb ik gelezen maar ben ik ook niet wildenthousiast over. Herfstlied is oké, de rest van jouw lijstje heb ik niet gelezen.
Boeken waar ik niet doorheen kwam: 'Dagboek van een Geisha' (wel uitgelezen) en 'Norwegian Wood' (niet uitgelezen). Waar ik ook niet enthousiast over was: 'Mannen die vrouwen haten'. De rest van de trilogie heb ik gelaten voor wat het was en daarin sta ik redelijk alleen geleuf ik
Boeken waar ik niet doorheen kwam: 'Dagboek van een Geisha' (wel uitgelezen) en 'Norwegian Wood' (niet uitgelezen). Waar ik ook niet enthousiast over was: 'Mannen die vrouwen haten'. De rest van de trilogie heb ik gelaten voor wat het was en daarin sta ik redelijk alleen geleuf ik
Ik had het met de Nachttrein naar Lissabon... Nooit uitgelezen en lekker aan een ander boek begonnen... quote:Marahbloem schreef op 30 mei 2010 @ 21:48:
De eenzaamheid van de Priemgetallen vond ik niks aan, snapte alle positieve publiciteit ook niet zo goed.
Dat vond ik dan juist wel weer een goed boek!
De eenzaamheid van de Priemgetallen vond ik niks aan, snapte alle positieve publiciteit ook niet zo goed.
Dat vond ik dan juist wel weer een goed boek!
zondag 30 mei 2010 om 21:52
Ik ben verslaafd aan de Scarpetta-reeks van Patricia Cornwell. IK heb ze allemaal gelezen, op de allernieuwste na. Ik was ondertussen begonnen alle boeken opnieuw te lezen, dus ik wil ze eerst uit hebben voor ik de nieuwste mag lezen. Maar ik ben nu op de helft, en ik kom er even niet doorheen.... Even een lees-pauze inlassen maar.
zondag 30 mei 2010 om 21:53
quote:emaille schreef op 30 mei 2010 @ 21:43:
Weet je trouwens wat het meest onuitgelezen boek is? The little friend. Ik ben ook nog steeds halverwege
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die daar last van had... Ik begin er niet eens meer aan, vind het nu vooral heel intellectueel op de boekenplank staan.
Ik heb me inmiddels aangeleerd om verschillende boeken door elkaar te lezen. Op dit moment lees ik: "Dus ik ben - een zoektocht naar identiteit", "Militair in Uruzgan" en "Het Diner".
Ik pas het boek aan op mijn stemming. Heel handig moet ik zeggen.
Weet je trouwens wat het meest onuitgelezen boek is? The little friend. Ik ben ook nog steeds halverwege
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die daar last van had... Ik begin er niet eens meer aan, vind het nu vooral heel intellectueel op de boekenplank staan.
Ik heb me inmiddels aangeleerd om verschillende boeken door elkaar te lezen. Op dit moment lees ik: "Dus ik ben - een zoektocht naar identiteit", "Militair in Uruzgan" en "Het Diner".
Ik pas het boek aan op mijn stemming. Heel handig moet ik zeggen.
Eenzaamheid van de priemgetallen;
Wat een rotboek. Het boek wordt van alle kanten bejubeld, 'als je maar 1 boek per jaar leest, lees dan dit boek'. Wat een onzin.
Het boek begint goed en lijkt mooi in elkaar te zitten. Maar het verhaal komt niet los en eindigt dan ook slap. Ik snap niet wat er geweldig zou moeten zijn aan dit boek.
Wat een rotboek. Het boek wordt van alle kanten bejubeld, 'als je maar 1 boek per jaar leest, lees dan dit boek'. Wat een onzin.
Het boek begint goed en lijkt mooi in elkaar te zitten. Maar het verhaal komt niet los en eindigt dan ook slap. Ik snap niet wat er geweldig zou moeten zijn aan dit boek.

Ik vond het wel een leuk boek, maar nou ook weer niet zó geweldig.
Het verloren symbool vond ik vele malen mooier en spannender.
Ik lees tegenwoordig boeken niet meer uit als ik er niets aan vind. Ik heb al te weinig tijd om te lezen en dan wil ik er zoveel mogelijk van genieten. Jammer voor het boek, maar ik pak nu gewoon een andere.
Vroeger kon ik dat niet en las ik het eerst uit, voordat ik met een volgende begon,. Maar ja, toen had ik ook nog zeeën van tijd....
Het verloren symbool vond ik vele malen mooier en spannender.
Ik lees tegenwoordig boeken niet meer uit als ik er niets aan vind. Ik heb al te weinig tijd om te lezen en dan wil ik er zoveel mogelijk van genieten. Jammer voor het boek, maar ik pak nu gewoon een andere.
Vroeger kon ik dat niet en las ik het eerst uit, voordat ik met een volgende begon,. Maar ja, toen had ik ook nog zeeën van tijd....
Saskia Noort boeken luister ik altijd, omdat ik haar boeken ook niet makkelijk weglees. Ik kan luisteren altijd wel goed combineren met het uitruimen en herindelen van een grote kast, de keuken soppen of klussen zonder herrie: behang afhalen of schilderklusjes.
Of ik ga zitten tekenen, werkt ook heel ontspannend. Maar zitten met het boek in mijn handen, nee.
Of ik ga zitten tekenen, werkt ook heel ontspannend. Maar zitten met het boek in mijn handen, nee.
zondag 30 mei 2010 om 21:54
Ruilen? Ik wist zeker dat ik Infinite Riches van Ben Okri nog eens wilde lezen, vertelde ook aan iedereen wat voor prachtig boek dat was.
Geen doorkomen meer aan nu.
Ik heb nog wel meer halfgelezen boeken staan, en nog veel meer ongelezen. Maar ja, zolang er geen brand uitbreekt wachten ze geduldig.
Geen doorkomen meer aan nu.
Ik heb nog wel meer halfgelezen boeken staan, en nog veel meer ongelezen. Maar ja, zolang er geen brand uitbreekt wachten ze geduldig.