Kosten overnachtingen Japan

27-05-2010 10:49 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ga eens kijken op de Lonely Planet site of schaf een boek aan.

Kijk verder eens op couchsurfing als je goedkoop wil gaan. Is erg leuk en je leert de cultuur heel goed kennen.
Weet je al welke steden je wilt gaan bezoeken?

Oktober/november is niet echt het hoogseizoen dus op zich zou je niet al te veel moeite moeten hebben met het vinden van een leuk hotel voor een redelijke prijs. Als je langere tijd (een weekje of zo) in dezelfde stad wilt blijven is een `weekly mansion` soms handiger omdat je daar vaak een wasmachine en klein keukentje bij hebt.

Hotelsites zoals Expedia, Agoda of de engelse versie van Rakuten hebben vaak ook goede prijzen, maar ik denk dat het nu een beetje vroeg is om al daar te gaan kijken.

Wat betreft het `alles moet geboekt zijn voor vertrek`, dit valt wel mee, maar je moet de Japanse immigratiedienst wel een adres opgeven waar je zult verblijven. Misschien dus het handigst om in ieder geval voor de eerste nacht (of eerste stad waar je verblijft) al voor vertrek eenhotel uit te kiezen/te reserveren.

Mocht je verder nog hotel-adviezen/reistips nodig hebben, dan is het misschien handig even te zeggen waar je naartoe wilt en wat je in ieder geval wilt doen/zien
Je hebt daar ook goedkope hotels, kijk bijvoorbeeld eens naar Toyoko Inn. Die zitten overal en zijn goed te betalen. Voor die unieke Japanse ervaring hoef je het niet te doen, maar ze zijn echt prima
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
Ik heb in Japan overal in hostels overnacht in een gedeelde kamer, supercheap EUR 18 tot EUR 22 heb ik volgens mij betaald. 1x in een hotel en 1x in een guesthouse voor EUR 45 per nacht.

Bij hostels heb je ook privekamers die zijn rond de EUR 45-50 per nacht. Hostels dien je wel van te voren te boeken omdat deze zo goedkoop zijn en heel snel vol (je kan wel maar maximaal 3 maand van te voren boeken, wil je eerder boeken dan krijg je een melding dat er geen kamers zijn, maar deze zijn pas 3 maand van te voren zichtbaar).

Bij elk treinstation heb je een soort touristbureautje waar je hotels kan boeken dus je kan ook gewoon ter plaatse boeken als je er niet van houdt om alles van te voren te boeken.

Als je van te voren boekt is het enige wat handig is dat je weet waar je hotel is en het kan vinden (elke hostel of hotel kan je nl. alleen maar vinden met een print van de routebeschrijving die bijna elk hostel of hotel op de site heeft). Deze kloppen allemaal en kan je het hotel zo vinden.

Als je in oktober/november gaat dan raad ik je aan om op het internet even te zoeken wanneer ongeveer het seizoen is dat alle bladeren vd bomen in Japan verkleuren. Dit schijnt nl. schitterend te zijn! (Ik ben toen in het bloesemseizoen geweest en hier zijn hele bloeikalenders van op het internet). Ook ben ik een keer medio oktober geweest en toen was het nog heel lekker weer in Tokyo.
-
-
ik weet niet in hoeverre de prijzen per stad verschillen maar ik weet wel dat de hotelprijzen per aanbieder verschillen :-)

ik vergelijk hotels daarom altijd op aanbieder op www.hotelprice.nl en boek dan gewoon dezelfde hotel bij de goedkoopste aanbieder.

maar het aanbod is gigantisch dus ik denk dat in jou voorkeurs stad ook wel iets betaalbaars moet zijn.
Love hotels zijn echt spot goedkoop.
quote:lunaan schreef op 31 mei 2010 @ 14:50:

Love hotels zijn echt spot goedkoop.Maar die huur je per uur. Is overigens aan te raden als 'attractie' als je met je partner in Japan bent
quote:ravachol schreef op 31 mei 2010 @ 18:47:

[...]

Maar die huur je per uur. Is overigens aan te raden als 'attractie' als je met je partner in Japan bent Nee hoor, die kan je ook voor de hele nacht huren.
-
In Tokyo, Kyoto, Koyasan heb ik overnacht in een hostel (in Koyasan was het een traditioneel Japans hostel).

In Hiroshima heb ik in een business hotel overnacht (supercheap met buitenlands paspoort).

In Moto Hakone heb ik overnacht in een guesthouse/ryokan.

In Takayama heb ik overnacht in een tempelhostel.

In hostels heb je ook overal privékamers voor 2 of 1 persoon en zelfs familiekamers. In hostels in Japan komen mensen van alle leeftijden hoor en veel Japanners zelf omdat het goedkoop is.

Ik ben een keer begin april geweest dat was in het bloesemseizoen (echt schitterend). Daarna nog een keer in oktober maar dat was alleen een paar dagen Tokyo (dus toen geen uitstapjes gedaan dus niet echt veel vd bladeren gezien).
-
Tip voor love hotel, net doen of je gek bent. De meeste Japanners vinden het raar als een buitenlander in een love hotel wil slapen. Maar bij binnenkomst zie je al de prijzen per uur, leg het geld (voor hoeveel uur je wilt) neer bij het hokje waar iemand zit, En probeer niet met iemand te praten of iemand aan te kijken..

Bizznizz hotels zijn ook goedkoop, ik betaalde 40 euro per nacht (2 personen) bij het green hotel in Fukuoka.
quote:nichiran schreef op 29 mei 2010 @ 10:12:

Weet je al welke steden je wilt gaan bezoeken?

Oktober/november is niet echt het hoogseizoen Dat hangt er een beetje vanaf. Afgelopen najaar was ik half november in Kyoto, en daar was het toen toch echt hoogseizoen vanwege de herstkleuren. (Wel erg mooi, trouwens.) Het lukte toen wel om 24 uur van te voren een hotelkamer te vinden, maar er waren ook veel hotels vol.
-
-
Het business hotel is Hiroshima kost EUR 45 pppn en ligt 5 min lopen van het Peace Park. Dat vind ik "supercheap" voor een business hotel.
quote:bocadillo schreef op 02 juni 2010 @ 13:00:

[...]

Wanneer zijn die herfstkleuren precies en wat kan je vertellen over het weer (temperatuur/typhoons/neerslag/zon) in november?Een reisgids kan je waarschijnlijk meer informatie geven: ik was er voor mijn werk, en had toevallig wat tijd over. Van de mensen met wie ik daar (omgeving Kyoto) samenwerkte, begreep ik wel dat oktober/november voor het weer een goede tijd is.
Wat een vragen. Herfstkleuren wordt de cherry blossom periode bedoeld. Eind april en ik dacht september, maar hierboven heeft iemand het dus half november meegemaakt.

moet je eerst niet eens met een reisgids beginnen of de website van lonely planet?
Dat weet ik dan weer wel: cherry blossom en herfstkleuren zijn niet hetzelfde. Die bloesems zijn in het voorjaar, de herfstkleuren, niet zo heel verrassend, in het najaar
Cherry Blossoms zijn idd in maart/april en herftkleuren ergens in sept/okt/nov.

Hier heb je een hele voorspelling van de najaarskleuren (is nog wel van 2009 maar die van 2010 komt er ook op te staan).

http://www.japan-guide.com/e/e2014.html
Wat herfs-hoogseizoen betreft, dit hangt erg af van de plaats waar je naartoe gaat. Het is inderdaad zo dat als de blaadjes eenmaal gekleurd zijn er een topdrukte ontstaat, maar met name in west Japan is dit pas vanaf half november van toepassing (afgaande op vorig jaar en het jaar ervoor).

Vorig jaar was ik in de eerste week van November in Nikko, toen was het nog erg rustig. anderhalve week later was het er echter schijnbaar lopen over hoofden.

TO zei dat ze in oktober of misschien november wou gaan dus ik zat aan begin november te denken. Excuus.

Als je op de juiste pagina`s zoekt hoeft een gewoon hotel niet (veel) duurder te zijn dan een gewoon hotel. Mocht je een eenvoudige ryokan willen, dan kun je ook eens kijken op de site van de Japanese Inn Group. Dit zijn meestal echter geen luxe ryokans maar meer voor de basic tourist.

Wat betreft atracties kun je natuurlijk de standaard attracties nemen zoals Asakusa in Tokyo, de tempels in Kyoto en het kasyeel van Himeji, maar het kan natuurlijk ook anders.

Mocht je geinteresseerd zijn in de Japanse volkscultuur kun je misschien ook een bezoekje brengen aan de Nihon Minka En, een soort van Japanse versie van het openlucht museum in Arnhem.

http://www.city.kawasaki.jp/88/88minka/home/minka_e.htm

In de buurt van Kyoto zit het Toei Eigamura park, een soort van mini filmstudio-park voor jidaigeki, oftewel historische films en tv-series.

http://www.toei-eigamura.com/?c=2

Ook kun je voor een overnachitng een tempel-lodge nemen. Dit is meestal behoolijk wat eenvoudiger dan de gewone hotels maar schijnbaar met een heel eigen sfeer.

Als je geinteresseerd bent in ninja`s is het misschien een idee om naar de stad Ueno in de prefectuur Mie (dus niet Ueno in Tokyo), ergens tussen Nagoya en Osaka, te gaan. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar er schijnt een ninja museum en nog het een en ander te zijn

http://www.yamasa.org/jap ... tions/mie/ueno_ninja.html
Geen tips over herfstkleuren, maar hang ws. idd. af van waar je naar toe gaat.

Ik zou, als je kunt/wilt, Nagasaki ook in je reisplannen opnemen, verrassend leuke stad vond ik dat. Verder (ook al zo uit de buurt) Koyasan. Hier kun je overnachten in een tempelcomplex.

Verder riep iemand Himeji Castle, dat wordt op dit moment gerenoveerd, en schijnt (gedeeltelijk) ingepakt te zijn. Het is wel een mooi kasteel om te zien, ook van binnen. Mocht je lang in de Japanse Alpen blijven, is misschien het kasteel van Matsumoto ook wat (hoewel er volgens mij niets anders interessants in Matsumoto is)

Verder, cultureel gezien Nikko natuurlijk en Kamakura en Nara, maar die had je vast al op het lijstje staan.

Hokkaido schijnt mooie natuur te hebben maar misschien te koud voor november.

Veel plezier bij het plannen!
I could go into detail...but I won't.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven