slaapkamer inrichten, staat dit

zaterdag 5 juni 2010 om 20:32

wij zijn bezig met ons huisje in te richten. ik zat te denken aan (slaapkamer):
- Behang licht grijs
- Die plinten beneden tegen de muur wit
- Bed donker grijs, dekbed wit (evt. met grijs dessin)
- Kast wit met grijze hanggrepen
zo een soort bed
kan dit wel? of word de combinatie lichtgrijs behang, donkergrijs bed en witte kast/dekbed te veel.
met zwarte vloer trouwens..
                    - Behang licht grijs
- Die plinten beneden tegen de muur wit
- Bed donker grijs, dekbed wit (evt. met grijs dessin)
- Kast wit met grijze hanggrepen
zo een soort bed
kan dit wel? of word de combinatie lichtgrijs behang, donkergrijs bed en witte kast/dekbed te veel.
met zwarte vloer trouwens..

zaterdag 5 juni 2010 om 20:36

zaterdag 5 juni 2010 om 20:38

quote:nouschi schreef op 05 juni 2010 @ 20:36:
Als de hele kamer lichtgrijs wordt behangen zou ik de plinten ook lichtgrijs doen.
En een paar wat fellere kussens of zo anders wordt het wel vrij saai volgens mij.
hmm daar hebben jullie gelijk in.
maar ik twijfel vooral over de combinatie grijs behang met witte kast. de kast is eigenlijk het enige grote wit.
zo een grijs bed wil ik sowieso maar ik weet geen andere combo..
                    Als de hele kamer lichtgrijs wordt behangen zou ik de plinten ook lichtgrijs doen.
En een paar wat fellere kussens of zo anders wordt het wel vrij saai volgens mij.
hmm daar hebben jullie gelijk in.
maar ik twijfel vooral over de combinatie grijs behang met witte kast. de kast is eigenlijk het enige grote wit.
zo een grijs bed wil ik sowieso maar ik weet geen andere combo..

zaterdag 5 juni 2010 om 20:50

quote:ossiepossie schreef op 05 juni 2010 @ 20:47:
Grijs kan toch met alles? Lijkt mij een hele neutrale kleur.
heb je wel gelijk in maar omdat je in een slaap kamer vooral rust zoekt willen we het wel heel rustig houden.
en omdat ik zo perfectionistish ben twijfel ik of grijs bed met witte kast wel leuk is
                    Grijs kan toch met alles? Lijkt mij een hele neutrale kleur.
heb je wel gelijk in maar omdat je in een slaap kamer vooral rust zoekt willen we het wel heel rustig houden.
en omdat ik zo perfectionistish ben twijfel ik of grijs bed met witte kast wel leuk is

zaterdag 5 juni 2010 om 20:52

Zoiets achter je bed op 1 muur? Zijn echt heel veel soorten behang met zilver en grijs er in.
Maar ik vind een heel strakke kamer op zich heel mooi maar zou er zelf wel wat kleur in doen. En idd bij grijs staat alles.
                                    Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zaterdag 5 juni 2010 om 20:58

wow grijs met bruin staat ook wel leuk zie ik daar, had ik niet verwacht. helaas hebben wij maar een klein kamertje en niet zo een grote mooie kamer als daarboven  
ik denk dat ik toch maar voor een wit bed ga.. anders blijf ik in me gedachtes steeds met die kleurencombinatie zitten.
en dan inderdaad met een behang met printje.. barok is wel super mooi!
                    ik denk dat ik toch maar voor een wit bed ga.. anders blijf ik in me gedachtes steeds met die kleurencombinatie zitten.
en dan inderdaad met een behang met printje.. barok is wel super mooi!

zaterdag 5 juni 2010 om 20:58

Wat noa zegt, het klinkt erg strak/zakelijk, terwijl voor een slaapkamer wat gezelliger/zachter prettiger is. Maar goed, dat is een smaakkwestie natuurlijk.
Ik denk dat je het bed niet als uitgangspunt moet nemen, zo'n frame is niet zo dominant dat er snel dingen mee vloeken. Zo'n kast is een veel groter vlak en daarvan is het dus handiger dat je hem afstemt op de muurkleur(en).
In je plan van nu is wit/grijs de hoofdcombinatie. Dat kan best. Zou je meer warmte willen toevoegen dan zou je een extra kleur kunnen toevoegen (rood, roze, turquoise, alles kan eigenlijk wel). Wil je alles wit, dan kan je door gebruik van stof toch een zachtere uitstraling aan je kamer geven. Een wollen plaid, lange gordijnen, kussentjes zijn mooie accessoires in de slaapkamer. En wil je wel kleur, dan zijn day dingen die je gemakkelijk kan vervangen en dus prima geschikt om accenten toe te voegen.
                    Ik denk dat je het bed niet als uitgangspunt moet nemen, zo'n frame is niet zo dominant dat er snel dingen mee vloeken. Zo'n kast is een veel groter vlak en daarvan is het dus handiger dat je hem afstemt op de muurkleur(en).
In je plan van nu is wit/grijs de hoofdcombinatie. Dat kan best. Zou je meer warmte willen toevoegen dan zou je een extra kleur kunnen toevoegen (rood, roze, turquoise, alles kan eigenlijk wel). Wil je alles wit, dan kan je door gebruik van stof toch een zachtere uitstraling aan je kamer geven. Een wollen plaid, lange gordijnen, kussentjes zijn mooie accessoires in de slaapkamer. En wil je wel kleur, dan zijn day dingen die je gemakkelijk kan vervangen en dus prima geschikt om accenten toe te voegen.
                                    This is an unacceptable timeline

zaterdag 5 juni 2010 om 21:40

quote:nouschi schreef op 05 juni 2010 @ 20:36:
Juist niet! Ik vind witte plinten erbij juist mooi, net als witte lijsten langs het plafond.
Dit zo'n beetje zeg maar:
Alleen je hebt een zwarte vloer zeg je? Dan weet ik niet of het mooi is.
Juist niet! Ik vind witte plinten erbij juist mooi, net als witte lijsten langs het plafond.
Alleen je hebt een zwarte vloer zeg je? Dan weet ik niet of het mooi is.

zaterdag 5 juni 2010 om 21:50

Ga nou niet een wit bedframe nemen! Heb het idee dat die er goedkoper uitziet dan een zilvergrijs frame. En die kan gewoon tegen een grijze muur hoor, het is heel ander materiaal dus vloekt niet. Echt, zo'n zilvergrijs frame kan overal bij.
(heb zelf ook combi grijswit en ben er heel blij mee. Heb wel houten vloer in warm bruin.
                    (heb zelf ook combi grijswit en ben er heel blij mee. Heb wel houten vloer in warm bruin.

zaterdag 5 juni 2010 om 21:54

[quote]prulletje schreef op 05 juni 2010 @ 21:40:
[...]
[afbeelding]
Alleen je hebt een zwarte vloer zeg je? Dan weet ik niet of het mooi is.[/quote]
Haal maar weer weg dan
                    [...]
[afbeelding]
Alleen je hebt een zwarte vloer zeg je? Dan weet ik niet of het mooi is.[/quote]
Haal maar weer weg dan
                                    Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!