Vakantie zonder auto met 2 kleine kinderen

29-05-2010 14:28 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee kinderen (2 en 4 jr) en geen rijbewijs. We willen deze zomer graag 2 weekjes er tussenuit met z'n vieren. Iemand ideeën/tips?
Klein Vink in Arcen. Je kunt er met de bus komen (vanuit Nijmegen en Venlo), mooie fietsomgeving, leuk wandelen langs de Maas, fietsen te huur, kidsclub, zwembad etc. En vaak goede aanbiedingen.

Succes!
[...]
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 06-06-2010 09:52
Reden: reclame
% gewijzigd
@bashof: bedankt voor de tip! Ben al even gaan kijken daar en zie weer allerlei dingen die ik nog niet tegengekomen ben.
Wij zijn in de meivakantie een week naar Londen geweest met de trein. Uiteindelijk een hotel geboekt in de buurt van Paddington Station, en in de stad zelf is alles prima te doen met het ov (bus en underground) en lopend. Ook met twee kinderen, ook 2 en 4.

In de stad is behoorlijk wat te doen voor kinderen, ook in de buurt van grotere bezienswaardigheden zijn leuke speeltuinen waar je even kan zitten en de kinderen kunnen spelen.

Op de grotere stations heb je prima kinderverschoonplekken die in sommige gevallen afgesloten zijn en je een servicemedewerker om hulp moet vragen, maar wel schoon. Ook in verschillende restaurants ook prima verschoonplekken gezien. En vooral veel behulpzame en vriendelijke mensen.
Wij gingen vroeger altijd zonder auto op vakantie, lukt prima hoor. De meeste dingen zijn gewoon met het OV bereikbaar.
Nou ben ik mijn tip vergeten: Landal Hoog Vaals! genoeg in de omgeving te doen en je kunt van daaruit een dagje naar Valkenburg/Maastricht/Aachen met de bus. En veel fietsmogelijkheden.
We hebben geboekt. Een chalet op een camping in Drenthe. Je kunt er fietsen huren, er is een zwembad en verder allerlei leuke dingen in de omgeving. En het is goed bereikbaar met OV. Allemaal bedankt voor het meedenken!
quote:riekie84 schreef op 29 mei 2010 @ 16:42:

camping de " beerze bulten" in Beerze (overijssel/vechtdal)

makkelijk te bereiken met openbaar vervoer, van alle gemakken voorzien en een heel goed en leuk animatie-team..

echt een aanrader voor ene gezin met kleine kinderen, fietsverhuur is vast ook geen probleem maar moet je zelf maar even googelenIk zie dat je al geboekt hebt, maar de Beerze Bulten is inderdaad erg leuk. Kwam hier altijd als kind. Mijn ouders hadden ook geen auto. Fietsen kunnen op de camping zelf worden geboekt. Vroomshoop & Ommen liggen in de buurt. Voor jong en oud is hier genoeg te doen. Wellicht een idee voor volgend jaar?
Ik zou lekker naar een grieks eiland vliegen. Net zo duur of goedkoop als je het zelf maakt.

Geen auto nodig, mooi weer verzekerd en je kindjes lekker met de billen in het zand terwijl jij onder een parasol een boekje ligt te lezen.

Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven