Wie heeft er een cabrio en hoe bevalt-ie? Quattro, joehoe!
zondag 23 mei 2010 om 11:25
Met dit mooie weer zie je ze weer rijden. Die mooie cabrio's en vooral die met zo'n stalen inklapkbaar dak doen mij het water in de mond lopen.
Maar ik rij ruim 30.000 km per jaar dus vraag me af of het iets is om te kijken naar een diesel cabrio
Wie van de forummers rijdt er veel, heeft er ook een en heeft tips?
Zoals : heb je veel zonnebrand nodig als je met het dak open rijdt?
En waar laat je je boodschappen? Gaat zo´n dak nooit lekken?
Maar ik rij ruim 30.000 km per jaar dus vraag me af of het iets is om te kijken naar een diesel cabrio
Wie van de forummers rijdt er veel, heeft er ook een en heeft tips?
Zoals : heb je veel zonnebrand nodig als je met het dak open rijdt?
En waar laat je je boodschappen? Gaat zo´n dak nooit lekken?
donderdag 3 juni 2010 om 19:17
Allemaal leuk. En idd spiders e.d. zijn niet te versmaden. Maarrr met kinders wil je toch echt een cabrio waar je met zn vieren fatsoendelijk in kan zitten.
Mn vriend heeft er een een jeep met opklapbaar dak, plat gezegt.
Ideaal als de kap open is flikker je zo je boodschappen erin zonder gedoe met deur open en lopen hangen.
Het is wel waar dat het met kap dicht nogal lawaaiig is, maar goed die auto is bijna veertig jaar en dat nemen we voor lief. Nee hij gaat nooit weg en het is een sport om aan goede en betaalbare onderdelen te komen.
We hebben er weleens met zn zevenen ingezeten, met kap dicht gingen we met een familieuitje naar de speeltuin. Niet dat je dan lekker zit maar er zit veel ruimte in dat ding van ons.
Mn vriend heeft er een een jeep met opklapbaar dak, plat gezegt.
Ideaal als de kap open is flikker je zo je boodschappen erin zonder gedoe met deur open en lopen hangen.
Het is wel waar dat het met kap dicht nogal lawaaiig is, maar goed die auto is bijna veertig jaar en dat nemen we voor lief. Nee hij gaat nooit weg en het is een sport om aan goede en betaalbare onderdelen te komen.
We hebben er weleens met zn zevenen ingezeten, met kap dicht gingen we met een familieuitje naar de speeltuin. Niet dat je dan lekker zit maar er zit veel ruimte in dat ding van ons.
zondag 6 juni 2010 om 09:38
zondag 6 juni 2010 om 11:26
zondag 6 juni 2010 om 12:36
Als ik op de snelweg rijd doe ik standaard beide zijramen omhoog. Zo vang ik helemaal geen wind.
In mijn cabrio zit ik blijkbaar vrij "laag" want ik heb nooit last van haar in de klit.
Verder smeer ik altijd een goede crème met een hoge factor. Loop en fiets ook veel dus smeren is standaard.
Als het koud is gaat de kap dicht en is het net zo warm als in een "normale" auto.
Ik noem mijn cabrio altijd mijn rijdende terrasje. Heerlijk door dorpjes heen en over mooie weggetjes toeren.
Genieten!
In mijn cabrio zit ik blijkbaar vrij "laag" want ik heb nooit last van haar in de klit.
Verder smeer ik altijd een goede crème met een hoge factor. Loop en fiets ook veel dus smeren is standaard.
Als het koud is gaat de kap dicht en is het net zo warm als in een "normale" auto.
Ik noem mijn cabrio altijd mijn rijdende terrasje. Heerlijk door dorpjes heen en over mooie weggetjes toeren.
Genieten!
zondag 6 juni 2010 om 12:47
heb ook een cabrio, een mazda mx5. vind het echt heerlijk, en rijd ook wel eens open onder de 15 graden, gewoon kwestie van stoelverwarming en kacheltje aan. als het maar droog is! en zelfs als het regent, boven de 80km/h blijf je droog hoor! Het is wel onze 'voor erbij auto", ben inmiddels ruim 8mnd zwanger van kind 1, en dat gaat dus niet in een mx5 (twee zitter). dus er staat een oerdegelijke golf station naast.
carbio rijden is wel een stuk onzuiniger, omdat je nu eenmaal niet zo aerodynamisch bent met een open dak. Lange stukken op snelweg is idd niet ideaal met een open dak, je wordt echt knetter van de herrie om je oren.
standaarduitrusting in het handschoenenkastje: elastiekje voor haar, kam, lippenbalsem, zonnebrand, petje en zonnebril. kom je een heel end hoor!
carbio rijden is wel een stuk onzuiniger, omdat je nu eenmaal niet zo aerodynamisch bent met een open dak. Lange stukken op snelweg is idd niet ideaal met een open dak, je wordt echt knetter van de herrie om je oren.
standaarduitrusting in het handschoenenkastje: elastiekje voor haar, kam, lippenbalsem, zonnebrand, petje en zonnebril. kom je een heel end hoor!
zondag 6 juni 2010 om 17:59
dinsdag 8 juni 2010 om 09:34
quote:Notebook schreef op 06 juni 2010 @ 19:36:
Hm, zit net met een vriend te chatten die gisteren een Jaguar XK Portfolio heeft besteld. Dan begint het toch wel weer te kriebelen.
Jaaaaa, daar rijdt mijn man in.....en ik dus ook vaak! Rijdt super!
Als het regent doe ik (in mijn Z3) zelden het dak gelijk dicht. Als je gewoon rijdt merk je niets van een zomers buitje. Pas als ik vaak stil sta doe ik de kap dicht. Ook zo gebeurd......
Hm, zit net met een vriend te chatten die gisteren een Jaguar XK Portfolio heeft besteld. Dan begint het toch wel weer te kriebelen.
Jaaaaa, daar rijdt mijn man in.....en ik dus ook vaak! Rijdt super!
Als het regent doe ik (in mijn Z3) zelden het dak gelijk dicht. Als je gewoon rijdt merk je niets van een zomers buitje. Pas als ik vaak stil sta doe ik de kap dicht. Ook zo gebeurd......
woensdag 9 juni 2010 om 22:36
Ik heb een knalrode Fiat Barchetta met softtop dak. Hij rijdt heerlijk, heeft wel z'n nukken, maar dat hoort erbij.
Heb geen windscherm, maar zit wel heeeel laag op de weg. Ik heb altijd een sjaaltje om m'n haar. Erg 50's met een grote zonnebril en m'n haar zit nooit meer in de klit en het staat leuk ook. Ik krijg altijd aandacht genoeg onderweg
Ik rij echt veel open. Als het maar droog is.
En wel factor 50 op m'n kop, want je fikt heel snel af.
Bij deze auto heb je flinke kofferbak ruimte en we hebben ook een rekje achterop waar een flinke koffer op past. We zijn er zelfs al een paar keer mee gaan kamperen. De tent past net achter de stoelen.
Enige minpuntje als je lange ritten maakt met dak dicht, is het geraas. Daar ben je wel bekaf van.
Maar voor de rest: genieten, ik wil nooit meer anders!
Heb geen windscherm, maar zit wel heeeel laag op de weg. Ik heb altijd een sjaaltje om m'n haar. Erg 50's met een grote zonnebril en m'n haar zit nooit meer in de klit en het staat leuk ook. Ik krijg altijd aandacht genoeg onderweg
Ik rij echt veel open. Als het maar droog is.
En wel factor 50 op m'n kop, want je fikt heel snel af.
Bij deze auto heb je flinke kofferbak ruimte en we hebben ook een rekje achterop waar een flinke koffer op past. We zijn er zelfs al een paar keer mee gaan kamperen. De tent past net achter de stoelen.
Enige minpuntje als je lange ritten maakt met dak dicht, is het geraas. Daar ben je wel bekaf van.
Maar voor de rest: genieten, ik wil nooit meer anders!