Welke vakantiebestemming raad jij persoonlijk af?

23-06-2010 18:28 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op lekker reizen en heb al veel bestemmingen gehad die ik helemaal het einde vond en waar ik heel graag blijf komen. Toch zit er af en toe ook iets tussen wat mij minder bevalt. Wat vonden jullie persoonlijk minder?

Ik vond zelf Verona tegenvallen. Het is een mooie stad, maar ik vond er geen fijne sfeer hangen en voelde me verstikt door de toeristen. Dat laatste is voor mij heel vreemd, want dat heb ik niet snel. Een dag daarna gingen we naar Venetië(zo geweldig) en vond ik de mensenmassa helemaal niet vervelend. Verona was het gewoon niet voor mij.

Ook zal ik niet nog een keer naar Zagreb gaan. Het was leuk om geweest te zijn, maar ik ken toch wel heel veel steden in Europa die ik interessanter en mooier vind.

Tot slot is mijn grootste afrader het natuurlijke Welnessmeer Hevis(bij Balaton Meer) in Hongarije. Het moest een vulkanisch meer voorstellen met helende krachten, maar ik had het gevoel dat ik een warme vijver met koeienmest rondzwom.
I choose happy!
quote:liesse schreef op 23 juni 2010 @ 18:59:

@EssentialBliss: het is echt persoonlijk: maar ik kom aan op Bangkok en hup, rennen om her busje naar KSR te redden want die stond te wachten. Ben je in Chiang Mai en wil ik naar het zuiden: ik pak het vliegtuig en staat er een busje te wachten om de roeristen naar de pier te brengen. Vervolgens ligt de boot al klaar. Staat er een gastje(s) op de boot om je een kamer te verkopen. Komt de boot aan en staat de 4x4 te wachten om je naar het resort te brengen. Het is allemaal zo... Ik weet niet goed hoe te om schrijven. Zo gemaakt. Je kan je hersens thuis laten ook want (bijna) iedereen doet hetzelfde. Zo'n massatoerisme. Wat ik zeg, de een wil dit maar not for me. Ik wil morgen bijvoorbeeld kruipend terug naar Nepal. Derdewereldland maar zo echt. Zo ondernemend, spannend en uitdagend.

In ben in allebei geweest en het is echt hoe toeristisch je het zelf maakt hoor..

In Thailand (ook Oost-Thailand,waar amper toeristen komen) kun je ook nog wel avontuurlijke dingen meemaken, local busses nemen, bij kleine tentjes eten waar de thai zelf komen

Maar ook in Nepal heb je bijvoorbeeld georganiseerde rondreizen en alles..
quote:Jala5 schreef op 23 juni 2010 @ 18:43:

Ik vond Praag saai.

Ik vond Praag zeer geslaagd voor de 2 dagen dat ik er was

Leuk wezen stappen. Goed gezelschap.

Ik vond Berlijn weer erg tegenvallen. Maar dat zal te maken met saai gezelschap :-)

Venetië vond ik een ramp: veels te druk.

Zwitserland (gletsjertocht!!) vind ik super en qua steden Istanbul.
Ik vond Jakarta in Indonesië (Java) tegenvallen.... veel afval op straat, te heet en stikte in de uitlaatgassen (werd er erg benauwd van). Gelukkig was de rest van Java een stuk mooier.
quote:delphicat schreef op 23 juni 2010 @ 20:03:

Ik word steeds vrolijker als ik jullie reacties lees. Want hoe diep ik ook in mijn geheugen graaf, ik heb nog nooit ergens een kutvakantie gehad op een shitebestemming. Wat heerlijk! Wat een mazzel heb ik.

Of ik doe mijn research goed, dat kan ook. Of ik ben geen zeiksnor, is ook nog mogelijk.

Bedankt voor het opvrolijken, kon ik wel gebruiken Ik vraag me ook af of jullie wel reserach doen voor je op vakantie gaan. De bestemming die ik hoor zoals Agadir, Tenerife, Tunesië enz. staan bekend om hun massatoerisme. Ik weet niet of dat de reden was dat jullie het zo vervelend vonden? En hoe kan je heel Tunesië of heel Marokko nou afkraken. Als je ervoor kiest om in een Russische kolonie zoals Agadir te zitten, kan je je idd wel eens kapot ergeren, maar dan heb je alleen een toeristenbubble gezien en geen "echt" Marokko
Met stip op 1: Penang, Maleisië. Vreselijk.

En, hij is al genoemd, Varadero in Cuba. Gelukkig waren wij daar maar 2 nachten. Wel een prachtig strand en mooie zee. Dat weer wel.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
ik heb ook nog nooit een stomme/vervelende/saaie vakantie gehad en ben toch al in best wat landen geweest
ik ook niet
quote:Belbe schreef op 23 juni 2010 @ 20:08:

[...]

Keroppi mag ik vragen waar in Tjechie je bent geweest? Misschien dat onze smaken qua leuke dingen mijlen ver uit elkaar liggen maar ik heb altijd de weinig dagen als ik in Tjechie ben (Hongarije ook trouwens!)

We zaten in Harrachov vlakbij het reuzengebergte en de Poolse grens. Dat was dan weer wel de moeite waard en erg mooi. In Harrachov zelf was weinig te beleven. Je had er wel een rodelbaan en een survival iets maar het had het allemaal net niet. Je had er eigenlijk alleen maar van die van alles en nog wat winkeltjes gerund door Chinezen. Er waren wel wat leukere dorpjes en stadjes in de buurt maar vooral veel hetzelfde. Wel een paar mooie wandelroutes gedaan door de natuur. Ik wil op vakantie altijd gewoon een dagje lekker kunnen shoppen ergens. Opzich kon dat wel in Praag maar daar moesten we natuurlijk ook de bezienswaardigheden zien.

quote:hybelkanin schreef op 23 juni 2010 @ 19:58:

Ik vond Londen maar een vieze grauwe vuile stad...

Londen vind ik juist helemaal geweldig hahaha

Wel grappig al die verschillende ervaringen
Paar jaar geleden in de zomer op Mallorca geweest. Een hele grote steen met geel uitgedroogd gras.. erg jammer
shoppen op vakantie? dat kun je toch ook thuis? dat vind ik nou echt niet belangrijk.
Ik vond Malta erg tegenvallen. Heel stoffig en dor en weinig te zien
Waar op Mallorca ben je geweest Bootjuh? In de zomer kan het zeker erg droog zijn maar het is zo'n mooi eiland. Ik heb er dan ook een half jaar stage gelopen.
Jaar of 5 geleden in Cala d'or geweest. Zijn toen door de warmte veel de bergen in geweest maar ik vond het geen mooi eiland.
quote:maedl schreef op 23 juni 2010 @ 22:17:

shoppen op vakantie? dat kun je toch ook thuis? dat vind ik nou echt niet belangrijk.Het is niet echt belangrijk nee maar ik vind het wel fijn voor de ontspanning. En ik vind het altijd leuk om in een ander land te shoppen want daar hebben ze vaak toch weer andere winkels en andere collecties enzo.
quote:Poeszie schreef op 23 juni 2010 @ 22:18:

Ik vond Malta erg tegenvallen. Heel stoffig en dor en weinig te zienMee eens! Ik vond het ook erg dor en stoffig, bijna geen planten of bloemen te vinden
jammer Bootjuh dat het je tegenviel, maar dat is natuurlijk iets persoonlijks.
Nederland

Vreselijk duur, overal files en de keuken is slecht, en in de zomer stikt het er van de wespen!

De hotels zijn duur en zeer matig van kwaliteit. De restaurants gaan vroeg dicht en zien liever geen kinderen.

Ooit eens geprobeerd om een dagje naar de Efteling te gaan met het gezin, drama!

Op het noordzee strand waait het hard en wordt je gezandstraalt, mensen nemen hun hond mee naar het strand!

En files, overal moet je in de file.....
quote:Keroppi schreef op 23 juni 2010 @ 19:46:

En Parijs vond ik ook niks. Kan aan mij liggen maar de meeste mensen die ik tegen kwam daar waren asociaal, arrogant en onbehulpzaam. Ben er zelfs bijna aangereden tijdens het oversteken (was groen voor mij) en uit het niks kwam er een auto de bocht om gescheurd. Had je eindelijk groen bij het zebrapad, kreeg je nog de kans niet om over te steken of moest je rennen omdat mensen zo ongeduldig waren. Voor de rest wel een mooie stad en zou nog wel een keertje willen gaan als het qua mensen en mentaliteit daar niet zo was tegen gevallen.Ik vond de mensen in Parijs juist zo ontzettend vriendelijk. Dat viel me heel erg mee omdat ik had verwacht dat ze afstandelijk en onbeleefd zouden zijn. Maar ik heb daar zulke leuke dingen met mensen meegemaakt. Een oud mannetje dat ons de weg wees naar ons hotel, en daarna in een bus sprong en nog de hele straat enthousiast naar ons zat te zwaaien. In een bus waar wij onderling zaten te overleggen waar we naar toe wilden, werden we aangesproken door een mevrouw die ons een aantal hele leuke tips gaf voor restaurantjes en een kerk die we anders zo voorbij zouden zijn gelopen. Vriendelijke bediening in restaurants, een buschauffeur die ons gratis een extra rondje Montmartre liet maken. Viel me echt allemaal 100% mee.
..
En Mallorca vind ik zelf een heel mooi eiland. De stranden en hoogbouw rondom Palma en Alcudia zijn niet zo denderend, maar de bergen in het westen, stadjes in het binnenland, etc. vond ik echt super. Heel gevarieerd landschap, leuke kleine strandjes en baaitjes, schitterende kronkelwegen in de bergen. Echt mijn eiland! Ben er wel steeds in het voorjaar geweest, dan is alles nog groen en rustig. En we hadden niet echt strandweer, dus dan ga je vanzelf veel bekijken en rondtouren.
..
quote:Winterdip schreef op 23 juni 2010 @ 22:07:

Met stip op 1: Penang, Maleisië. Vreselijk.

En, hij is al genoemd, Varadero in Cuba. Gelukkig waren wij daar maar 2 nachten. Wel een prachtig strand en mooie zee. Dat weer wel.

Meen je dit nou? Ik vond dit een van de prachtigste plekken van Maleisie (naast Borneo).

De Engelse style van het eiland vond ik heel apart.
quote:guustflater schreef op 23 juni 2010 @ 20:22:

Dublin vond ik erg tegenvallen, Praag vond ik ook maar zozo, en IJsland vond ik oersaai. Weinig te beleven daar, geen leuke/gezellige stadjes en het landschap word je snel zat.

Ik kom net terug van een geweldige vakantie in Dublin! Wat vond je zo tegenvallen? Ik zag hier ook London tussenstaan... mijn favoriete vakantiebestemming.

Ik kan me niet echt tegenvallende vakanties herinneren, misschien Bretagne waar ik als kind meerdere keren ben geweest. Vervelende, chagrijnige mensen daar.
quote:Nina28 schreef op 23 juni 2010 @ 22:42:

[...]

Meen je dit nou? Ik vond dit een van de prachtigste plekken van Maleisie (naast Borneo).

De Engelse style van het eiland vond ik heel apart.Grappig he, hoe verschillend men iets ervaart. Wij hebben onze vlucht omgeboekt omdat we daar zo snel mogelijk weg wilden. We vonden het er vies en ongezellig.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Winterdip schreef op 23 juni 2010 @ 22:56:

Grappig he, hoe verschillend men iets ervaart.Maar over Tunesië is iedereen het geloof ik wel eens.
gek, ik heb daar geweldige vakanties gehad! Prachtige Romeinse ruïnes bezocht van Carthago en ElDjem, de woestijn is geweldig, Sousse heeft een leuk nachtleven en in Tunis is net of de Fransen er nog zitten. Ik kan me wel voorstellen dat je je kapot verveelt als je in een all-inclusive hotel geplakt zit. Maar dat zou ik zelf ook nooit doen, ik wil dingen zien!
Ben ooit eens naar de zuidkust van Engeland geweest, 14 dagen non-stop regen, dus nooit meer!

Bangkok, er was een staking op het vliegveld toen we aankwamen, heb daar 4 uur staan wachten in een ellenlange rij (en ik kwam van London, had dus al een nacht niet geslapen). Daarna werd het niet veel beter, stinkend heet en ik heb nog nooit zoveel tandenloze arme mensen gezien.

Surfers-Paradise in Australié is ook vreselijk, ben daar uit een restaurant gevlucht voor de kakkerlakken, maar zelfs in de winkelstraat zie je ze overal lopen. Gatsie!

Noosa was daarentegen wel heel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven