kleur muur nieuwe huis

maandag 19 juli 2010 om 16:29

He allemaal,
Misschien kunnen jullie me helpen, zit een beetje met mijn handen in mijn haar....
 Heb een nieuw huis gekocht en nu moet ik voor morgen beslissen welke kleuren muren ik wil, en ik heb daar echt totaal geen kijk op. Wellicht heeft 1 van jullie er wel oog voor en suggesties? Ik heb gekozen voor een eikenhouten vloer, heb in de woonkamer een donkergrijze bank en donkerbruine (tot zwart) kasten. Het merendeel van de kamer wordt een tintje net iets van wit af maar wil 1 muur in elke kamer (3 kamers) een andere kleur doen (wel dezelfde kleur in alle kamers) die ervoor zorgt dat er een warme sfeer ontstaat.... 
Alvast bedankt voor het meedenken!
                    Misschien kunnen jullie me helpen, zit een beetje met mijn handen in mijn haar....
Alvast bedankt voor het meedenken!

maandag 19 juli 2010 om 17:57

Vraagje: waarom moet je voor morgen beslissen? Soms kan het even duren voordat je weet op welke muur welke kleur het beste past. Bijv omdat het licht gedurende de dag en de seizoenen veranderd. Of omdat je nog van plan bent de indeling en/of de meubels te veranderen.
Wij wisten het ook niet en hebben toen alles 'gewoon' wit geschilderd. Vloer en meubels erin en pas na een poos nagedacht over welke muur eventueel in een kleurtje en welk kleurtje dan. Ben nu hartstikke blij met mn zeegroene muur (die anders blauw had geweest vermoed ik).
(Het enige is natuurlijk dat je het dan later ook nog wel echt moet doen. Luiigheid ligt hier wel op de loer
)

Wij wisten het ook niet en hebben toen alles 'gewoon' wit geschilderd. Vloer en meubels erin en pas na een poos nagedacht over welke muur eventueel in een kleurtje en welk kleurtje dan. Ben nu hartstikke blij met mn zeegroene muur (die anders blauw had geweest vermoed ik).
(Het enige is natuurlijk dat je het dan later ook nog wel echt moet doen. Luiigheid ligt hier wel op de loer

maandag 19 juli 2010 om 18:01

@ Lien; omdat de familie aan 't klussen en boodschappen voor 't klussen aan het doen is.... En ik ken mezelf, als zij het nu niet doen ga ik het uiteindelijk ook niet doen... 

In het algemeen; ik ben vrij saai, heb in dit huurhuis alle felle kleurtjes op de muur gehad maar 't wordt in het nieuwe huis toch echt rustiger! Leuk het op met leuke accessoires in felle kleuren!
                    In het algemeen; ik ben vrij saai, heb in dit huurhuis alle felle kleurtjes op de muur gehad maar 't wordt in het nieuwe huis toch echt rustiger! Leuk het op met leuke accessoires in felle kleuren!

maandag 19 juli 2010 om 19:51

quote:Francisca_ schreef op 19 juli 2010 @ 17:34:
Ik hou erg van felle kleurtjes, maar vriend niet.
Voordeel van Taupe is dat je makkelijk van kussentjes, kaarsen en andere meuk kan switchen om toch wat anders te hebben, zonder dat je hoeft te verven.Offtopic: Francisca, ben jij P. en gewisseld van naam?
                    Ik hou erg van felle kleurtjes, maar vriend niet.
Voordeel van Taupe is dat je makkelijk van kussentjes, kaarsen en andere meuk kan switchen om toch wat anders te hebben, zonder dat je hoeft te verven.Offtopic: Francisca, ben jij P. en gewisseld van naam?