Verspreiden fruitvliegjes een bepaalde geur?

woensdag 4 augustus 2010 om 00:04

Ik ben al een tijdje lid en dit is mijn eerste topic  

Ik heb dus last van fruitvliegjes in huis en ik heb zo'n vermoeden dat ze een soort graflucht verspreiden. Ik heb de tips van het vorige fruitvliegjes topic ter harte genomen: het bakje water met balsamico en afwasmiddel, de stofzuiger op de vliegjes; basilicumplantje op het aanrecht en fruit in plastic zakjes. Nu is het wel zo dat ik net een nieuwe magimix heb en elke dag wel 2 smoothies met vers fruit maak.
Ruiken jullie ook fruitvliegjes?
ps de geur is nu ook weer niet ondragelijk, maar wel vreemd.
                    Ik heb dus last van fruitvliegjes in huis en ik heb zo'n vermoeden dat ze een soort graflucht verspreiden. Ik heb de tips van het vorige fruitvliegjes topic ter harte genomen: het bakje water met balsamico en afwasmiddel, de stofzuiger op de vliegjes; basilicumplantje op het aanrecht en fruit in plastic zakjes. Nu is het wel zo dat ik net een nieuwe magimix heb en elke dag wel 2 smoothies met vers fruit maak.
Ruiken jullie ook fruitvliegjes?
ps de geur is nu ook weer niet ondragelijk, maar wel vreemd.

woensdag 4 augustus 2010 om 10:09

quote:Zwup schreef op 04 augustus 2010 @ 10:02:
Volgensmij als het maar zuur is..... Ze komen ook af op restjes wijn in flessen en gaan dan ook door Dat bedoel ik. Voordat iedereen nu dure balsamico- of wijnazijn gaat kopen.
                    Volgensmij als het maar zuur is..... Ze komen ook af op restjes wijn in flessen en gaan dan ook door Dat bedoel ik. Voordat iedereen nu dure balsamico- of wijnazijn gaat kopen.
                                    When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing. 
David Dunning
                                                                                David Dunning

woensdag 4 augustus 2010 om 13:27

Ik heb nog geen dode muis gevonden of rotte aardappel.
@nummerzoveel, oh het is dus een fabeltje. Ik heb ze nog niet gehad sinds ik mijn katten heb. Toch is dit wel een oud huis met meerdere huishoudens in een drukstadscentrum. Ik vraag me af hoe dat in de Middeleeuwen ging; dat moet echt smerig geweest zijn. (ratten, poepkarren, cholera...)
Ik heb net de prullenbak helemaal met bleek gedaan onder de douche en die weeige lucht is al een stuk minder.
@Zwup, heb jij biologie gestudeerd of zo? Bedankt voor de heldere beschrijving van 'the conception and lifespam of the fruitfly'.
groet,
                    @nummerzoveel, oh het is dus een fabeltje. Ik heb ze nog niet gehad sinds ik mijn katten heb. Toch is dit wel een oud huis met meerdere huishoudens in een drukstadscentrum. Ik vraag me af hoe dat in de Middeleeuwen ging; dat moet echt smerig geweest zijn. (ratten, poepkarren, cholera...)
Ik heb net de prullenbak helemaal met bleek gedaan onder de douche en die weeige lucht is al een stuk minder.
@Zwup, heb jij biologie gestudeerd of zo? Bedankt voor de heldere beschrijving van 'the conception and lifespam of the fruitfly'.
groet,

woensdag 4 augustus 2010 om 16:06

Wat ben ik blij dat ik toevallig langs dit topic kwam! Bij mij thuis is het ook een beestenboel wat de fruitvliegjes betreft. Echt heel vies! Ik heb al het vuil nu naar de container gebracht en nu op twee plaatsen schaaltjes met wijnazijn en afwasmiddel staan, met folie met gaatjes eroverheen. En ik moet zeggen: het werkt wel! Heb er al redelijk wat gevangen/verzopen, maar ja... Volgens mij zitten er nog net zoveel buiten de bakjes. Maar elke vlieg is er weer één minder