wifi bij Mc Donalds: nog niet overal?

21-08-2010 07:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst bij een mcDrive om te internetten; dat gratis wifi doet het meestal ook wel op de parkeerplaats; makkelijk als je onderweg wilt internetten maar geen mcDonalds liefhebber bent. Maar ik kon het netwerk niet vinden; het is toch een onbeveiligd netwerk?

Beetje vrekkig van mij; ik had natuurlijk ook even een kop koffie oid kunnen kopen en het dan aan de medewerkers vragen, maar ik had even helemaal geen behoefte aan eten of drinken.

Iemand ervaringen?
Of gewoon internet op je abo nemen. Hoef je ook niet moeilijk te doen en als je het niet al te erg maakt kost het ook niet zoveel
@gizz

Ja, kan ik natuurlijk doen, maar als mcDonalds gratis wifi aanbiedt, waarom zou ik er dan niet gebruik van maken als ik eens wat langer wil surfen.
Typisch Nederlands: Vrekkig. Wél overal willen internetten (stel je dat je eens wat mist zeg!), maar geen geld voor kop koffie overhebben...
Lekker aso om daar op de parkeerplaats te gaan internetten, maar een kop koffie gaan halen ho maar!

Bedrijven bieden wifi aan om aantrekkelijker te worden voor gasten/klanten, ze bieden het niet aan voor vrekkige mensen.
quote:Nammma schreef op 21 augustus 2010 @ 08:47:

Typisch Nederlands: Vrekkig. Wél overal willen internetten (stel je dat je eens wat mist zeg!), maar geen geld voor kop koffie overhebben...Dat zeg ik toch zelf ook al? Ik was er gewoon benieuwd naar of meer mensen dat doen.
Moet je niet een code krijgen van de mac om op wifi te gaan??

Onder weg naar Spanje had ons B&B hotel ook wifi...en met hun code kon je op internet!
@ednaloy

Nee, de eerste keer dat ik het probeerde niet (en toen heb ik wel wat gekocht daar overigens). Maar misschien is dat dan inderdaad veranderd om vrekken zoals ik buiten de deur te houden.
Internet is your best friend: Linkje
quote:aine schreef op 21 augustus 2010 @ 09:10:

Internet is your best friend: LinkjeHeb ik gezien, wijst er idd op dat je geen code nodig hebt. Maar er staat niet bij hoe het netwerk heet en ik zag toen ik het probeerde geen onbeveiligd netwerk.
Volgens mij werkt het alleen binnen bij MacDonalds, om juist dit soort dingen te voorkomen.

Zie het ook zo voor me dat het personeel daar verveeld voor zich uit zit te staren naar de parkeerplaats die volstaat met mensen die nog effe gratis hun mail willen checken oid.
quote:Noni schreef op 21 augustus 2010 @ 09:31:

Volgens mij werkt het alleen binnen bij MacDonalds, om juist dit soort dingen te voorkomen.

Zie het ook zo voor me dat het personeel daar verveeld voor zich uit zit te staren naar de parkeerplaats die volstaat met mensen die nog effe gratis hun mail willen checken oid.Dat zou een goede verklaring kunnen zijn, en heel redelijk natuurlijk, tenzij je dus via de mcDrive iets koopt en dat hele restaurant (als je het al een restaurant mag noemen) niet binnenkomt. Maar technisch vraag ik me ook af hoe ze dat dan zouden doen; mijn eigen draadloos internet werkt in elk geval tot ver in mijn tuin en ik zie daar talloze draadloze netwerken van buren.
Waarom niet thuis op Internet?
Tja, sommige mensen willen blijkbaar overal hun internet bij zich hebben...dat heet verslaving!

Ik zag het op vakantie: heel veel laptops! Stel je voor zeg, dat je 2 of 3 weken niet je mail kunt checken? Alhoewel...tegenwoordig heb je bijna in elk hotel ter wereld internet en anders wel internetcafe's.
quote:Nammma schreef op 21 augustus 2010 @ 09:52:

Tja, sommige mensen willen blijkbaar overal hun internet bij zich hebben...dat heet verslaving!

Ik zag het op vakantie: heel veel laptops! Stel je voor zeg, dat je 2 of 3 weken niet je mail kunt checken? Alhoewel...tegenwoordig heb je bijna in elk hotel ter wereld internet en anders wel internetcafe's.

Ik wandel graag met een GPS, en weet niett van te voren waar ik terecht kom qua overnachtingsplaats. Heb dus mijn laptop mee (met gedownloade software voor die GPS) zodat ik ter plekke kan kijken wat voor leuke wandelingen er te doen zijn en die op mijn GPS te zetten. Op het moment en de plek die mij uitkomen, niet de tijd dat het internetcafé open is aan de andere kant van de berg.

Maar ik koop dan wel zo'n prepaid kaartje om te internetten, hoef het niet te hebben van Wif-op-de-parkeerplaats-want-ik-ben-zunig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven