Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe stofwisseling helpen?

30-09-2010 14:53 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej dames,

Ik ben nu van 106.5 naar 101 afgevallen, dit gaat dus de goede kant op. Echter ben ik daar wel al sinds n week of 7-8 bezig. Ik merk alleen dat deze week alles is stilgevallen.

Aan de inname kan het niet liggen, ik zit op de 1200 calorieen per dag, aangezien ik een zittend beroep heb en niet sport.

Is dit iets waar je dan even doorheen moet of wellicht dat ik juist meer in de ochtend moet eten en dan 's avonds minder?

Ik zou mijn stofwisseling graag weer wat sneller laten draaien.

Hoe komen jullie lijnende dames door zo'n periode door als je niks veranderd maar het geen resultaat oplevert?

Groetjes

Ari
Lieverd, dit gaat 'm nooit worden zo. Dit kan je nooit never nooit volhouden op de lange termijn. Lees je eens in in gezond eten, kijk eens op de site van o.a. Voedingscentrum, en denk na met je gezonde verstand. Cola light is ook niet gezond door de aspartaam. Ga niet zo bezig met tellen van calorieën.... Misschien kan je geen suiker meer drinken in je koffie, dat is ook gezonder.
quote:SeptemberGirl schreef op 30 september 2010 @ 15:35:

Als ik zie wat jij eet.... jij bent echt jezelf aan het uithongeren. Pas op voor jojo!

Hmm heel eerlijk gezegd merk ik inderdaad wel dat het wel aan de weinige kant is misschien. Ik merk aan mezelf dat ik soms wel een beetje hoe zeg ik het goed, flauw niet echt maar shaky ben in mijn handen ofzo. Niet dat je het ziet, maar zo voelt dat wel.

En dan wil ik nog wel een stuk extra fruit eten maar dat helpt eigenlijk niet.

Hmm koffie zonder suiker, brr dan ga ik wel over op thee haha die vind ik wel te pruimen zonder suiker.
Hoe oud ben jij eigenlijk?
quote:AriMa schreef op 30 september 2010 @ 15:39:

Hoo stop ik ben vergeten het volgende: op mijn werk drink ik van 9-13 uur 3 koppen koffie met melk en suiker dat is 231 kalorieen.

Thuis drink ik geen koffie, wel cola light, maar daar zit toch niks in he? of zitten er verborgen dingen in door de suikervervangers?

Als je nou eens begint met zoetjes in je koffie te doen, dan kan je 2 bruine boterhammen met beleg extra eten, veel gezonder!

Je moet vezels eten om je vertering aan de praat te houden, dat doe je nu echt veel te weinig!

Waarom eet je niet gewoon 3 boterhammen tussen de middag?
3 koppen koffie met suiker en melk is bij mij (eetmeter) 98 kcal.

Welke gebruik jij eigenlijk?

Cappuchino zet wel heel erg aan.

Ga inderdaad eens kijken op het voedingscentrum of vraag eens aan andere mensen wat zij aten toen zij zo zwaar als jij waren en afvielen. Er zijn al tips zag ik.
wat eet je ontzettend weinig. Ik eet meer alleen in de ochtend!

1 keer in de week je even niet aan je dieet is een goede, maar misschien zijn er andere dingen die je lekker vind die minder "heftig" zijn dan patat en snacks.
quote:AriMa schreef op 30 september 2010 @ 14:53:

Ik ben nu van 106.5 naar 101 afgevallen, dit gaat dus de goede kant op. Echter ben ik daar wel al sinds n week of 7-8 bezig. Ik merk alleen dat deze week alles is stilgevallen.

Moeten we dit eigenlijk wel serieus nemen? Ik ben al 7-8 weken bezig. Als je gezond wil afvallen, is dat 0,5 kilo per week. Dus ik vind dit al behoorlijk extreem. TO, misschien kan je beter aan een eiwit-zakjes dieet. Val je mega snel van af. Heeft alleen niks te maken met gezond eten....
quote:SeptemberGirl schreef op 30 september 2010 @ 15:45:

Hoe oud ben jij eigenlijk?

Ik ben net 30.

Hmm ja ik denk dat ik die koffie maar schrap en dan groene thee erin gooi. Thee zonder suiker vind ik ook gewoon lekker.

Nou ik doe 2 suiker en 2 melk in mijn koffie

Ik ga me inderdaad maar wel eens inlezen. Alleen vind ik het wel eng om meer te gaan eten, wat als ik straks weer aankom als ik een boterham extra eet?
quote:SeptemberGirl schreef op 30 september 2010 @ 15:51:

[...]

Moeten we dit eigenlijk wel serieus nemen? Ik ben al 7-8 weken bezig. Als je gezond wil afvallen, is dat 0,5 kilo per week. Dus ik vind dit al behoorlijk extreem. TO, misschien kan je beter aan een eiwit-zakjes dieet. Val je mega snel van af. Heeft alleen niks te maken met gezond eten....Hoezo zou je dat niet serieus moeten nemen? Ik heb ook nergens gezegd dat ik snél wil afvallen maar waar het om gaat is dat het nu compleet stil ligt. Da's een wereld van verschil toch?
Eerst lezen in slank en sterk. Misschien hartstikke saai, taai en weet ik veel maar je zult echt meer moeten eten wil je af kunnen vallen.
quote:AriMa schreef op 30 september 2010 @ 15:51:

[...]

Ik ben net 30.

Hmm ja ik denk dat ik die koffie maar schrap en dan groene thee erin gooi. Thee zonder suiker vind ik ook gewoon lekker.

Nou ik doe 2 suiker en 2 melk in mijn koffie

Ik ga me inderdaad maar wel eens inlezen. Alleen vind ik het wel eng om meer te gaan eten, wat als ik straks weer aankom als ik een boterham extra eet? Ja, wat dan eigenlijk? Uitbraak WOIII? Val je dan plotseling dood neer? Waarom zou je stoppen met koffie drinken? Omdat je het niet op kan brengen koffie zonder suiker te drinken? Ga je nou de rest van je leven geen koffie meer drinken?
http://www.slank-en-sterk.nl/voeding.php?go=meereten
@TO: afvallen is jammer genoeg geen lineair proces. Er spelen allerlei kleine dingen een rol die je niet zo 1-2-3 mee kunt spelen. Je gewicht zal altijd wat schommelen. De komende tijd voor jouw hopelijk langzaam aan naar beneden. Soms maar 1 ons, soms wat meer. Dat is soms wel frustrerend, want je wilt graag dat het weg gaat. Maar om te zorgen dat het wegblijft lijkt het mij echt beter om te stoppen met dieeten, gezond te gaan eten en om minder vaak op de weegschaal te gaan staan.

Er is hier een topic over eten met je verstand (is ook titel) de dames daar kunnen je vast erg goed op weg helpen.
Nou ja...mijn gewicht is gewoon té hoog, maakt niet eens uit welke lengte...of ik moet tegen de 2 meter zitten natuurlijk maar ik ben maar 1.68.

Ik ben nu alleen opvoedend, en ik wil dus niet afwachten dat ik wél hoge cholesterol krijg en weet ik het wat maar proberen om dat risico te beperken. Zodat ik nog gezond jaren mee kan
quote:bosaapje schreef op 30 september 2010 @ 15:56:

http://www.slank-en-sterk.nl/voeding.ph ... retenStaat gebookmarked
Ik ga nu beginnen met koken met mijn meisje, dus als ik niet reageer ben ik niet afgehaakt maar sta ik de groente te snijden

Bedankt voor jullie reacties tot zo ver!
Dat klinkt goed: groenten. Doe maar lekker veel, niet teveel water erbij, niet te lang koken en geen saus erover

Ik kijk nu zoals mijn avatar
Alsjeblieft, ga naar een dieetiste en stel samen met haar een goed dieet op!

Je bent echt je spijsvertering aan het verkloten op deze manier!

En elke week een patatje met snack is ook niet handig he, jezelf verwennen kan ook met 2/3 blokjes chocola en dat is een stuk minder calorien.

Kijk anders op verschillende voedingssites, voedingscentrum en weight watchers ofzo.

Je moet minimaal 4/5 stuks brood per dag met mager beleg eten, avondeten gezond maar normale portie, 3x iets tussendoor (fruit, yoghurt kwark). Cola light of koffie met zoetje af en toe is echt geen ramp.
Eet liever wat meer gewone dingen, en schrap het patatje.

Verder ben ik pas gaan afvallen toen ik een uur per dag ging bewegen. Dat kan matig bewegen zijn (wandelen, fietsen, poetsen), maar wél minimaal een uur per dag.

Van drie uur per week zweten in de sportschool viel ik niet af, van elke dag een uur matig bewegen wel. Maar dan nog is het langzaam gegaan, ongeveer 3 of 4 ons per week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven