veel nummers op 1 cd

18-11-2010 18:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijg ik heel veel nummers op een cd? Normaal gesproken passen er 20 - 22 nummers op een cd. Ik had al bedacht om iets als ' winzip ' te gaan gebruiken, maar ik heb geen idee of en hoe dit werkt.... of heb ik speciale cd's nodig?
Mp3tjes erop zetten? Passen heel veel op, weet alleen niet waar je het voor wilt gebruiken en of je het af kan spelen?
Converteer ze naar MP3 formaat, dan passen er veelmeer op. Moet je wel een cd-speler hebben die ook mp3's kan afspelen.
Als je Nero gebruikt kan je bij het keuzemenu "Juxebox" kiezen, daarmee kan je sowieso meer dan 80 nummers branden. Je kan je CD dan wel alleen op een speler met MP3 functie afspelen.
als het goed is, kan de speler wel mp3 formaat afspelen.

Hoe converteer ik ze naar mp3 formaat??

Ik gebruik geen Nero, maar is nero iets wat gratis te downloaden valt?
winzip gaat iig niet werken...

Het hangt er van af of je een data-cd of audio-cd maakt.

Op een data-cd passen er veel meer, dan blijven het gewoon mp3's. Maar om die mp3's dus te lezen van een data-cd heb je dus wel zo'n mp3-lees-functie op je cd-speler nodig.

Voor een audio-cd worden ze alsnog geconverteerd naar een voor elke vanaf-jaren-90-cd-speler leesbaar formaat.
Wat is het huidige formaat van je audiobestanden?

Dat moet je even weten.

Stel het is .mp4. Dan googelen op "mp4 to mp3 converter".

Zijn genoeg gratis converters around.

Nero is gratis illegaal te downloaden ;)

CDBurnerXP is een echt gratis cd-brand-programma.
ik heb cdburnerXP.. Laatst wilde ik een data-cd maken, maar hij gaf aan dat mijn brander dit niet ondersteunt... zoooooo raar! Het is een supernieuwe laptop.

Het zijn overigens mp3 bestandjes, volgens mij allemaal en tussen de 3 en 4 mb.
Download CD DA Extractor , en zet hiermee de boel om naar MP3. Neem wel een minimale bitrate van 192 kbps, lagere bitrates zijn niet om aan te horen (althans dat vind ik...)
mijn ouders hadden Nero en nu heb ik een jukebox CD kunnen branden.... maar nu heb ik net Nero gedownload op mijn eigen laptop en krijg ik een 'lite' versie waarmee ik niks kan zonder dure uploads te kopen. (waar kan ik een goede versie downloaden zonder die dure aankopen en wel met de optie voor jukebox cd?)

Als het goed is zijn alle liedjes wel van de 192 kbps. Of in ieder geval van goede kwaliteit. De boel omzetten naar MP3 is opzich niet nodig meer, want mijn bestandjes zijn (volgens mij allemaal) al mp3.
Moooiii!
nou... heb een data-cd gemaakt... hopelijk wil deze ook afspelen op het apparaat..... Wat een gedoe ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven