Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
quote:missireen1 schreef op 19 november 2010 @ 18:43:

hoe veel flexi punten zitten er in pesto?

Klik!
quote:hatseklats schreef op 19 november 2010 @ 18:53:

[...]

Klik!dankje wel! (dat had ik idd zelf ook kunnen bedenken, sorry. )
O ja 10 points per persoon. recept is voor 2 personen
Feestpunten klinkt inderdaad wel heel gezellig, die houden we erin.

Hier nog steeds ziekenboeg maar gelukkig is de jongste wel aan het opknappen. Maar veel gejengel vandaag, mijn oren doen er nog zeer van .

Helaas vandaag bericht gehad dat mijn man pas morgenavond laat thuiskomt. Heb nu geregeld dat een vriendin morgen op de jongste komt passen, zodat ik met de oudste toch naar de intocht van Sinterklaas kan.

Vanmiddag gelukkig al de boodschappen kunnen doen dus dat hoeft morgen niet meer. Buurvrouw heeft toen even opgepast.

Een heel geregel elke keer zo, maar heerlijk dat het toch elke keer lukt.

Vanochtend was de weegschaal heel lief, voor het eerst sinds tijden onder de 61. Hij gaf 60,8 aan, ben benieuwd naar maandag. Hoop zo dat ik het vol kan houden, vind het altijd veel lastiger als mijn man thuis is. Wil dan altijd extra gezellig doen en moet dan uitkijken om niet teveel calorierijke dingen te eten.

Vandaag in ieder geval al wel een goede dag, mijn lijstje:

O boterham met hagelslag en schaaltje Optimel yoghurt

T -

L 4x boterham met kipfilet en Cup a soup (erwt)

T kiwi

D witte rijst met goulash

Fijn weekend allemaal!
Oooooooo, ben echt niet meer geweest na maandag. Wel gelezen, maar kon zelf even de tijd niet vinden om te komen kletsen en eetlijstjes te schrijven. En ik merk meteen dat het minder goed gaat... Niet zo'n beste week achter de rug, hoop dat ik het in het weekend wat kan recht trekken.

Fijn te lezen dat het goed met jullie gaat. En leuk, al die eettips!

Sterkte voor de ziekenboeg!
@Barcode: wel ontzettend fijn dat je een lieve omgeving hebt die kunnen helpen!

Ik ben afgevallen! jeeej! (ik weeg alvast zaterdag, ik kan morgen niet wegen)

start gewicht: 81,5 na een week weeg ik nu 80,0 Dus 1,5 kilo eraf! en ik streef naar 70 kilo (mn lengte is 1,66m)

WOW! en dat zonder honger te lijden! Geen moeilijke dure zakjes, niet flauwvallen om 11.00 en weer om 16.00. WOW! dit kan ik wel even volhouden!

Hoe is het bij jullie gegaan deze week?
Hallo,

Ik overweeg om weer te beginnen met de weight watchers. Alleen nu zijn er de pro points in plaats van de flexi points. Waar kan ik vinden hoeveel punten ik mag? Als ik die tabellen een beetje inschat dan zijn dat er 30 per dag. Komt er dan nog een weektotaal bij?
Missireen, fijn he :D haha. Het is geen honger lijden bij de WW, al is het evengoed wel eens lastig natuurlijk.

Princess, welkom! Kijk eens op www.wijvallenaf.nl daar kun je een hoop info m.b.t punten terugvinden.

Ik mag zelf 29 points per dag en daarnaast 35 feestpunten

We wegen op maandag, als je in de tabel wilt moet je Es even aanspreken.
@ Barcode,

Veel plezier tijdens de intocht. Wat fijn dat je oppas hebt kunnen geregeld en dat je er zelf nu ook even uitkomt. Hoe is het met je kaakholteontsteking? Hopelijk heb je een fijne dag in elk geval en vanavond lekker niet meer alleen! (en dan ook nog eens een heel vriendelijke weegschaal!).

@ Princess,

Ik weet eigenlijk niet precies hoe dat zit met die dagelijkse punten. Er is vast een formule voor, maar welke dat is..?? Heeft in elk geval met lengte en gewicht te maken. Maar dan heb je op een gegeven moment dus inderdaad je dagelijkse punten en daarnaast nog een aantal vrije punten, hier inmiddels omgedoopt tot het veel vrolijker klinkende 'feestpunten'. Deze kun je gebruiken als je een feestje hebt, of een etentje o.i.d.
Hoi allemaal,

Hier gaat het nog z'n gangetje met af en toe echt moeilijke momenten.

Ik heb dit weekend weer 2 verjaardagen, dit is bij ons echt een drukke verjaardag tijd, en dan ook nog eens al die lekkers van sinterklaas, ppff ik neem wel wat maar het smaakt altijd naar meer, Verder weinig tijd om op iedereen nu te reageren, maar ben wel weer benieuwd naar de resultaten maandag.

Iedereen een fijn weekend gewenst en tot maandag.

groetjes Ellen
Gezellig, dat hier zoveel gepost wordt. Volgens mij kunnen wij maandag heel mooie resultaten verwachten.

Is iedereen weer back on track?
Back on track? Mwah... redelijk. Nog een bruiloft en verjaardag dit weekend. Hier gaat het maar langzaam de laatste paar weken. Ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg om er nog heel veel vanaf te krijgen. Al hoeft dat ook niet meer, maar volgens mij geeft je lichaam vanzelf aan wanneer het goed is zo, denken jullie niet?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Redelijk back on track, maar het komt me niet aanwaaien. Ik heb vooral 's avonds echt moeite om niet te gaan snaaien...Overdag gaat het eigenlijk prima. Dan merk ik dat m'n broeken steeds wijder worden, dat het toch wel erg mooi is om gewoon bij de Vero Moda, Only of de Lady Sting (die 'maar' tot maat 42 gaan) te kunnen kopen, dat ik mezelf slank toch écht veel mooier vind, enz....maar als het dan 's avonds is en ik op de bank zit, dan zijn al die gedachten opeens weer verdwenen als sneeuw voor de zon en gun ik mezelf opeens van alles. Van alles is niet onbeperkt snaaien, maar wel iets in elk geval. Ik hoop dat ik daar nog eens vanaf kom. Dan zou ik er ook pas zijn.

Vandaag ging het goed in elk geval, maar de avond moet natuurlijk nog komen.

Menuutje:

O. 4x vitalu met boter en vruchtenhagel en een latte machiatto

L. appel en banaan (ontbijt was om 11 uur, vandaar)

T. cappuccino

D. 3 ragoutpasteitjes incl. kipragout

Ik heb nu nog 3,5 punt over, dus ik ga nog even nadenken over hoe ik die ga opmaken.
Tip: maak een sausje van magere yogurt en verse kruiden . Bijv peterselie of basilicum ) en daar kun je dat stukjes wortel, bloemkool paprika in dopen.

Lekker knabbelen en niet heel slecht :-)
Hallo allemaal ben ik weer! Heerlijk genoten afgelopen dagen en niets gelaten, Dat wordt lachen maandag.....hahahaha ben absoluut geen concurrentie voor de smiley deze week zal ik maar zeggen BOEIEN!!!! Zie wat nieuwe namen in de tabel en in de posts...Welkom! Ik ga serieus proberen de draad weer op te pakken maar heb nu nog even afkickverschijnselen.....
Slapen is goud
Ha Noppie, leuk dat je er weer bent! En klinkt fijn allemaal

Hatseklats, zeer herkenbaar verhaal. Bij mij gaat het overdag ook prima, maar die avonden kunnen funest zijn. Zo heb ik net een chocoladeletter naar binnen gewerkt. Een hele! En nu ben ik misselijk. En heb ik spijt. Denk dat ik maar vast naar bed ga...
Mife,

Hier net iets teveel vitalu crackers met vruchtenhagel gehad, dus nu nog maar 8 extra punten over voor deze week. Thank God begint de nieuwe aanstaande maandag, dus dat scheelt, maar sjonge zeg....wat toch zwak hè? En die chocoladeletter ligt hier ook te wachten hoor! Gelukkig mag ik 'em 5 december pas aanbreken, anders hebben man en ik zo weinig kadootjes.

Hey Noppie! Lekker, zo'n week. En dan neem je morgen toch 'afscheid' van die week? Maandag nieuwe week, nieuwe kansen. Da's makkelijker om dan de draad weer op te pakken.
Noppie, welkom terug!

Mife, een hele chocoladeletter hahaha! Hoeveel punten zijn dat? Mijn vriend vindt mij een chocoladeletter aangezien ik mezelf graag insmeer met de bodylotion van Palmers met cacao butter. Vind ik heerlijk ruiken. Maar vriend zei van de week: "Nou lekker is dat, lig ik met een chocoladeletter in bed." Jammer voor hem, dan draait hij zich maar om.

Vanavond 2 wijntjes een handje pinda's een blokje kaas en een gefrituurde gamba met chilisaus gesnaaid. Vond ik best netjes aangezien ik nog 20 feestpunten had morgen een nieuwe week begint. Al denk ik dat er, wederom, niet veel vanaf is deze keer. Op een of andere manier gaat het halverwege de week steeds goed (d.w.z. dan gaat het gewicht omlaag), maar in het weekend lijken er toch steeds weer wat onsjes bij te komen. Misschien omdat we in het weekend wat vaker pizza/shoarma eten ofzo. Ik denk dat ik gewoon te weinig punten reken voor dat soort avondmaaltijden.

Vandaag leuke laarzen gekocht, ondanks mijn (door mezelf en mijn vriend opgelegde) shopverbod. Maar voor 39 euro kan ik toch geen mooie bruine leren laarzen laten staan?!

Nu dan mijn bedje in. Morgen verjaardagsvisite. Misschien nog even sporten voor die tijd, als ik mezelf een schop onder mijn kont kan geven. Anders maandag, dan heb ik lekker een dagje vrij genomen.

Trusten allemaal!
Hallo ww'ers,

ons min 30 kilo groepje is stilgevallen dus ik wil me graag bij jullie aansluiten. Hier is het zo lekker druk

Vanochtend alle snoep en zoetigheid in een grote tas gedaan om op te ruimen (iemand nog behoefte aan een tas vol pringels, witte twixen, toffee's etc ?)

Mijn eerste week ww'en is mislukt dus ik begin morgen met het doorgeven van mijn gewicht en een frisse start. Als ik erbij mag
@mife: Gewoon accepteren dat je de chocoletter op hebt gegeten. En morgen weer fris verder gaan. Je kunt er nu toch niks meer aan doen. Morgen gewoon weer verder en op de puntjes letten.

Een boog kan niet altijd strak gespannen staan, soms gaat het mis. Dan kun je er beter van genieten en je niet schuldig voelen. daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.

Ik ben nu bij mn ouders het croissantje heb ik laten liggen, maar het eitje en het pistoletje heb ik wel op. ontbijt voor 6 (oude) punten. mijn tussendoortje sla ik dus over. dan maar 2 appels :-)

succes allemaal.

en owja: 's avonds ik ook mijn zwakste moment. Samen met rond een uur of 16.00. dan snaai ik het liefste. dus allemaal heel herkenbaar!
Leuk zeg, een hoop nieuwe aanwas hier! Ik hoop dat we elkaar daardoor nóg beter kunnen stimuleren. Let wel op: Es houdt de tabel bij. En Es is streng Maar wel logisch want zoals je zieet wordt de lijst steeds langer. Ik zou ook één tabel-bijwerk-moment per week inlassen en verder niet tussentijds gaan bijwerken. Als je in de tabel wil worden opgenomen, maandag je huidige en streefgewicht en lengte hier melden.

Ik ben benieuwd naar de resultaten morgen.

Cloudburst, jammer dat jullie groepje nu al is stil gevallen! Goed dat je hier verder gaat, je hebt jezelf een flink doel gesteld dus wat extra support lijkt me wel prettig. Je snoeptas laat ik even aan mijn neus voorbij gaan. Heb je geen (buur-)kinderen die je er blij mee kan maken?
@ Cloudburst,

Zonde dat je groepje is stilgevallen. Juist als je zo'n doel voor ogen hebt kun je alle steun gebruiken. Je bent afgelopen week begonnen? Zorg dat die tweede week wel een succes wordt, anders is het zo jammer! Je stelt zo'n doel niet voor niks natuurlijk. Volg je de cursus of doe je WW online? O, en wat betreft al dat snoep...ehm, thanks but no thanks. Ik heb zelf nog het e.e.a. liggen. En St. Maarten heeft me er ook al niet afgeholpen!

@ Missireen:

Voordeel van een goed ontbijt is dat je de rest van de ochtend en middag eigenlijk wel kan teren op een appel of 2, dus volgens mij zit je goed!

@ Winterdip: hoe'st daar verder? Erg netjes gesnaaid trouwens. Ik heb nog maar 8 punten over van mijn feestpunten. Goddank begint morgen de nieuwe week. Voelt wel goed trouwens, om alles online bij te houden. 't Is wat streng, maar dat is alleen maar goed.

Vanmiddag ga ik een pastasausje in elkaar flansen. Lekker, makkelijk en nog gezond ook! Ik kwak er gewoon van alles aan groente in, heb zelf voor het eerst vegetarisch gehakt gekocht (minder punten, nu hopen dat het wat te pruimen is) en dan vanavond een verzadigde portie pasta erbij en klaar! Morgen begint de werkweek weer. Gelukkig is het einde van mijn weken alleen ook weer in zicht. Manlief komt zich dinsdagavond weer melden, als alles goed is. Ik maak me wel wat zorgen om de mist die hier de afgelopen dagen wat rondspookt. Maar goed...da's een zorg voor later. Zoals het nu lijkt komt ie lekker weer thuis in elk geval en ik ben er blij van! Volgend weekend gaan de kindjes uit logeren en dan gaan wij vast lekker uit eten. Ik heb er nu al zin in! Ik zal proberen een restaurant te kiezen waar ik een beetje propointsvriendelijk kan eten..
Bedankt voor het welkom!

Ik hoef gelukkig geen dertig kilo meer hoor. Ik kom van de 95 kilo en zit na 2 jaar nu rond de 77 denk ik.Ik wil graag naar 68 maar die laatste kilo's vallen me ontzettend zwaar. Daarom zoek ik gezellig gezelschap.

En ik zal me morgen braaf melden met al mijn gegevens.

Fijne middag nog!
Oh ja: ik heb me dus sinds kort aangemeld voor ww online. De 18 kilo die ik al kwijt ben was met gezond eten en niet meer snoepen.
Nu zou ik eigenlijk tegen Cloudburst willen zegge, "Zie je wel" uiteindelijk kom je toch bij ons terecht

Nog even over dat streng zijn. Misschien staan jullie er anders in, maar ik vind het juist leuk om het proces dat iedereen doorleeft een beetje mee te maken, al reageer ik misschien niet iedereen op. Als je nu echter niet veel tijd en zin hebt om te schrijven en alleen even je gewicht door wilt geven, dan is dat ook prima. Ik kan alleen niet beloven dat ik dan altijd precies weet wie jij bent. En ik lees wel alles, maar ik ga niet steeds weer terugzoeken of iemand nog iets gepost heeft wat in de tabel kan. En het is toch ook veel leuker om de gegevens overzichtelijk op een dag te hebben?

Al melden zich morgen 100 mensen die graag mee willen doen. Ik wil dat best bij gaan houden. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar ga alsjeblieft niet vandaag een keer reageren en dan weer donderdag teleurgesteld omdat je er niet in staat.

Dus, iedereen die mee wil doen. Geef morgen (nog een keer) je start, streef, huidig gewicht, lengte en totaal afgevallen door en alles is prima. Oké? En iedereen die zich tot uiterlijk dinsdag 12 uur (noon) niet gemeld heeft, die kan natuurlijk meeschrijven en komt dan volgende week in de tabel met nieuw gewicht. Het gaat toch uiteindelijk erom dat je door hier te schrijven motivatie en inspiratie opdoet en niet persé of je nu in die tabel staat.

BTW. Ik zie dat ik van Rian83 nog de lengte mis. Wil je dan morgen er nog weer even bijzetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven