Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Haha, Es.. Herkenbaar van die chocola. Ik heb ook dat áls ik dan iets heel lekkers in huis heb, ik het opeet. Liefst snel, want dat maakt per saldo dan idd toch niet uit. Maar kun je die chocola niet gewoon van je feestpunten eten en dan verder niks extra nemen?

Ik spaar m'n feestpunten voor zondag, dan vieren wij Sinterklaas. (en ik zal me -stiekem ;)- toch ook wegen op zondag, voordat het feest losbarst).

Mijn eetlijstje voor vandaag:

O: griekse yoghurt met bessen

T: 2 snack à jacks wafels

L: restje ww-soep, 2 vitalu crackers (mèn, wat vind ik die lekker! Wel stom dat 2 stuks meteen 3p is) met ei en beker optimel.

T: snelle Jelle

D: aardappels uit de oven, fritessaus, vis, salade.

T: kwark met aardbeien en minimarsje
Schat als jij mij vertelt hoe ik een kilo chocola (100 punten) in mijn feestpunten (49 punten) moet proppen vooral omdat ik afgelopen weekend (mijn week begint op vrijdag) al 105 feestpunten heb opgemaakt, dan houd ik mij aanbevolen

Ik zal kijken wat er vandaag, morgen en overmorgen nog te redden valt. Donderdagavond ga ik ook weer naar de WW-meeting.

Die kilo chocola heb ik trouwens niet alleen gegeten, vriend had al een groot gedeelte op toen ik gisteren thuis kwam en nu is er nog wat over, maar dat gaat vanavond waarschijnlijk op.
Die bobotie is 23 punten voor 1 portie!!!!!! Die eten ze maar lekker met zijn tweetjes op...daaaaaaaaag, ik eet wel even losse speciebonen en een aardappeltje. Mijn hemel wat een puntenaanslag waar in aan ontsnapt ben

Helaas geen lekker en makkelijk alternatief in huis vandaag dus dat wordt een karig maaltje voor mijn persoontje. Iemand nog tips? Maak in ieder geval de Bobotie voor lief en die grote kleine. Dubbel koken......yech
Slapen is goud
Es, volgende week over de -10 kilo met z'n allen lijkt me een mooi streven!

En 294 pepernoten...haha dat zou ik knap vinden.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen met kipfilet

T: cracker met hummus

L: 2 boterhammen met Tartex en rauwkost

T: rijstwafel met light pindakaas

D: denk een broodje of salade van AH to go, ik ga naar Lady Gaga vanavond dus moet in de trein wat eten. Beter dan in de Ahoy, dat is alleen maar patat volgens mij :S
@ Latte;

lady GaGa, wat leuk! Veel plezier daar!

@ Es,

inderdaad herkenbaar, dat van die chocola. Ik heb weken dat ik het kan laten liggen, en dan zo opeens ook helemaal niet meer...vandaag heb ik wat van die chocoladepepernoten gehad, nou werkelijk...jammie! Maar dat komt denk ik ook omdat ik ongesteld ben, dan heb ik een nog grotere wakte voor chcolade. Waarom nou toch niet voor appels ofzo? :(

@ Noppie,

toch nog gauw even een aardappel (of rijst) koken voor bij de bonen en dan een klein beetje saus van de bobotie gebruiken? Heb je toch een beetje de smaak, maar dan wel een veel gezondere variant. Ik heb dat ook wel eens. Dan weet ik zeker dat ik iets ga eten, vul ik het van tevoren toch in en denk dan 'nee, echt niet!'. Dan kost het zo ontzettend veel punten, dat ik toch echt ga bedanken hoor. Dat gaat zelfs mij te ver.

Verder mijn menu voor vandaag:

O. brood met rookvlees en optimel

T. fruit

L. pistoletje met kaas

T. niets

D. 3 pannenkoeken met poedersuiker

En dat laatste kost me dan de rest van m'n dagpunten, maar het viel me nog mee dat ik geen feestpunten hoef te gebruiken.

@ Bent;

Congrats met je smiley!
Heb inderdaad de lijgt versie van de bobtie gegeten. Wel de bonen, rijst, beetje gehakt en de kruidenmix en vervolgens een heel ietsiepietsie saus voor de smaak en verder niks. De mannen hebben lekker zitten schransen

Heb ook vreselijke maandelijkse vreetbehoeften maar hou me in.....hoop ik.........

Lady gaga: leuk!
Slapen is goud
Even snel eetlijstje want ik ben ondertussen bezig met vluchten boeken enz... (Jeeee.... in februari lekker naar de zon!) Alleen een beetje schrik want toen ik net alle creditcard gegevens had ingevoerd knalde de site eruit. Dus of de boeking nou is doorgekomen weet ik niet. De komende dagen maar de creditcard-gegevens en mijn mailbox goed in de gaten houd. Eng idee dat het geld wel wordt afgeschreven maar ik geen tickets ontvang dus even hopen dat het goed gaat, anders opnieuw boeken.

O. kiwi, mandarijn en yoghurt met granaatappel

L. 2 br. boterhammen met kipfilet en komkommer en een beetje curry en 1 br. boterham met appelstroop en beker karnemelk

T. 1 br. boterham met appelstroop, zakje snackwortels

D. kleine gehaktbal, aardappelpuree, spinazie en een gekookt eitje.

Volgens mij heel ww-technisch verantwoord.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
klinkt inderdaad erg verantwoord!! Wat een heerlijk vooruitzocht! Waar ga je naar toe?

Wauw lady Gaga, ik hoorde dat het een hele goed show was!

Dank voor de felicitaties! Ik vind ook wel dat meave en maruschka een smiley verdienen, bij mij was het ook veel vocht, maar desalnietemin vind ik het leuk (ik vind ook de smiley bij rianne stiekum erg leuk )

O: magere yoghurt met cruesli

T: mandarijn

L: grapefruit, wit bolletje met filet americain, bruine boterham met 20+kaas, mandarijn

T: niets

D: 2 broodjes met goede burger (zelfgemaakte hamburger van tartaar, mmmmm) met 1 plakje bacon, ui en ketchup, sla.

net plakje kruidkoek bij de thee.
Vandaag:

O; ontbijtkoekje. thee met melk.

t; boterham met ham

L; tonijnsalade van blikje tonijn (op water), tomaat, komkommer, beetje ui, augurk en 3% mayo. Samen met 1 boterham.

t; Snack a jack chocolade wafel (ipv een gebakje/slagroom/appeltaart!!! en ook de twee ronde bij de thee; chocolaadjes!!!! laten staan). Wel twee stukjes worst bij de borrel gegeten. (en die borrel is bij mij dan een cola light hè).

D; Groentensoep, aardappelen, hachee, spruiten (toetje laten gaan, wel 1 lepel van de toffeemousse van Mona gesnoept). Wel twee bordjes, maar wel lekker en niet te ongezond.

t; 1 schuimpje.

Nee gezegd tegen een Kittekat (mijn kinderen kregen er allebei eentje mee naar huis, en ik mocht ook, maar ik wist, als ik nu ja zeg, dan gaat ie vanavond nog op. Dus maar nee gezegd. Goehoed!).

Dan ga ik nu aan de mandarijnen en dat vroeger naar bed nog eens proberen.

Als ik nu 8 ons per week af blijf vallen, dan ben ik voordat het 2011 is onder de 100 kilo!!

@Winterdip. Netjes lijstje hoor.

@ Noppie, goed gedaan met die bobotie!

@ Hatseklats, oeh, idd, vlak voor en tijdens begin van mijn periode heb ik ook altijd snaaizin!
Tegelijk Bent, jij en ik! Netjes lijstje ook!
Rondje Azië, 5,5 week (Hong Kong, Taiwan, Thailand). Dus ik zeg bij deze alvast dat ik me eventjes niet meld op maandagochtend

Toet, you go! Onder de 100 vóór het einde van het jaar. Moet haalbaar zijn. Wedden dat je dan per 1 januari gemotiveerder bent dan ooit, als je dat haalt? En dan ben jij in de zomer helemaal bikiniklaar, appeltje eitje! (2 punten).

Bentetje, jouw tartaarburger klinkt goed. Zal eens vragen of vriend zin heeft om dat morgen te maken! Ik krijg hem maar niet aan de tartaar, hij blijft stug gehakt kopen. (á 6 punten per 100 gram!)
Wat zeg je me nou WD: ga je zo'n reis maken. Super!!!!

Bikiniklaar ben ik sinds mijn zeventiende niet meer vrees ik en zal ik ook niet meer worden. Badpakbabe dan maar!
Ik ben ook ongesteld. Ik houd mijn chocolaconsumptie van gisteren daar maar op.

Gelukkig had vriend de rest opgemaakt voor ik thuis kwam. Hoewel? Ik had mij er toch wel op verheugd en vriend mag ook wel een paar kilo afvallen.

Leuke reis Winterdip. Oh ja ik ben straks ook bijna vier weken weg. Vanaf 12 februari, Dus dan moet iemand anders maar de tabel bijhouden of zo.

Toet, ik houd je aan je woord. 3 januari 99.9!
Deal!
Beetje vanillevla en een mandarijn en helemaal tevreden. Trusten!
mogge!!

Goed zeg toet, dat zou toch mooi zijn, zo`n begin van het nieuwe jaar!

Als je vriend ie burgers maakt: niet te lang bakken anders wordt het wel erg droog en er bestaan van silvo oid (die oranje kruidenzakjes) hamburgerkruiden, die zijn erg lekker. Wij doen het op een kaiserbroodjes, lekker stevig, echt zalig!
Wat is het kkkkkkoud buiten zeg!

Bentetje: jouw hamburgers klinken heel smakelijk. Ik ga ze ook eens maken.

Toet: wat een mooi streven! Het gaat je lukken

Wat hebben jullie het allemaal weer goed opgepakt. Allemaal mooie lijstjes en frisse moed!

Fijne dag allemaal .
Help! Ik ben helemaal los. Ik kan deze week niet naar de cursus en ik merk dat ik daardoor m'n motivatie kwijt ben. Zo, dat heb uk opgebiecht. Heb m'n lijstje voor vandaag gepland en ga me daaraan houden. Jullie zijn getuige van deze belofte Fijne dag iedereen!
Kom op Schatjepatatje, niet klooien! Dat gaat je weken kosten, das zonde! In het gareel!

Toet, je bent echt super bezig! lekker hoor, ik zie je over mijn linkerschouder aankomen! Weg met die 100! Zet m op en die dinerdeal staat nog hoor!

Succes vandaag in dat barre weer. Hier vanavond boerenkool met gerookte kip....
Slapen is goud
Mijn weegschaal moet wel enorme kuren hebben. 62,8 kilo zei ze vandaag. Dat kán toch nooit?!

Schatjepatatje, prima hoor, een paar dagen de motivatie kwijt en jezelf laten gaan. Maar nu wel weer door gaan hoor. Echt, je kunt het en je hoeft maar één ding te doen; binnen je punten blijven. De rest gaat vanzelf!
Schattepetat, heel herkenbaar, ik zat ook ooit in die mood. Maar als ik er uit kan komen, kan jij het ook! Kom op meid, het is zoooo leuk om die weegschaal lichter aan te zien geven. En mandarijnen en een lekkere boterham met mager beleg kunnen ook heerlijk zijn! Je kunt het. Echt!!

Noppie, jep, ik zit even (hopelijk heel lang) in een goede flow. Voelt fijn! Dinnerdeal; deal!

Ik weet nog niet wat we eten. Moeten we nog verzinnen.
Hai allemaal,

Maandag ben ik begonnen met een nieuwe afvalpoging. Hoewel poging? Ik ga het gewoon doen! Mijn vriend doet met me mee, dus ik hoop dat hij me kan blijven stimuleren om door te gaan. Ik zit erover te denken om ook mee te gaan schrijven op deze topic, maar ik wil eerst even zien hoe ik de eerste week doorkom (Sinterklaas! ).

Nou heb ik wel een vraag. Begin 2007 ben ik begonnen met WW'en via de wekelijkse cursusmethode. Uiteindelijk ben ik daar een kilo of 9 mee afgevallen (en dat is er nog steeds af!). In die periode werd er nog gewerkt met Points in plaats van ProPoints.

Ik vroeg me af, zijn de Points en ProPoints gelijkwaardig? Ik heb thuis namelijk nog een berg foldertjes en een boodschappengids liggen van de vorige serie bijeenkomsten en wil het nu zonder cursus gaan doen. Het kost namelijk best veel geld. Ik was van plan met mijn oude boodschappengids aan de slag te gaan en nu wel zo'n ProPoints calculator te kopen, maar dan is het wel handig als de Points van toen en de ProPoints van nu dezelfde waarde hebben. Weten jullie dat? Anders moet ik me misschien toch maar weer een paar keer bij zo'n cursus laten zien...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en misschien blijf ik wel hangen als stimulans. :-)
Misschien moet ik sowieso maar meedoen... Is wel goed voor me. :-) Kan dat?

Lengte: 1,69 meter

Startgewicht (maandag 29 november): 86 kilo

Streefgewicht: om te beginnen 70 kilo, daarna zien we wel veer verder.
Appeltje, de punten zijn wel veranderd. Dus als je nog met je oude boekjes en je oude punten wilt werken, wat natuurlijk best kan, dan heb je niets aan een nieuwe calculator.

Maar het lijkt er op dat je die misschien hier op MP nog wel aan kunt schaffen?

Maar misschien is het voor de inspiratie wel fijn om een maand of twee naar de cursus te gaan, over de nieuwe punten te leren en hier mee te schrijven? Snap je ieders verhalen ook veel beter. Van die feestpunten en gratis bananen enzo
Ik had na mijn lunch van twee boterhammen nog trek. Dus staat er nu nadat ik even mijn vooraad en koelkast heb gecheckt en al het slechte heb genegeerd een gezond bloemkoolsoepje te pruttelen op het fornuis. Help, ben ik dit wel zelf, die zo goed bezig is???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven