WW - We blijven doortellen
zondag 7 november 2010 om 18:37
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.
Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.
Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.
Onze resultaten tot nu toe*:
Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!
Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.
Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.
Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal
Ellen heeft haar streef bereikt!
Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0
naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2
Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.
*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.
Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.
Onze resultaten tot nu toe*:
Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!
Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.
Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.
Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal
Ellen heeft haar streef bereikt!
Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0
naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2
Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.
*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
woensdag 1 december 2010 om 12:33
quote:Toet schreef op 01 december 2010 @ 12:27:
Ik had na mijn lunch van twee boterhammen nog trek. Dus staat er nu nadat ik even mijn vooraad en koelkast heb gecheckt en al het slechte heb genegeerd een gezond bloemkoolsoepje te pruttelen op het fornuis. Help, ben ik dit wel zelf, die zo goed bezig is??? Haha, dat herken ik wel. Heb vanmorgen zelfs Brinta gegeten, terwijl ik niet zo'n papfan ben. En daarna Sinterklaas op m'n werk. Geen kruidnoot aangeraakt en m'n chocoladeletter ligt nog steeds verpakt op mijn bureau. Hopen dat het goed gaat...
Ik had na mijn lunch van twee boterhammen nog trek. Dus staat er nu nadat ik even mijn vooraad en koelkast heb gecheckt en al het slechte heb genegeerd een gezond bloemkoolsoepje te pruttelen op het fornuis. Help, ben ik dit wel zelf, die zo goed bezig is??? Haha, dat herken ik wel. Heb vanmorgen zelfs Brinta gegeten, terwijl ik niet zo'n papfan ben. En daarna Sinterklaas op m'n werk. Geen kruidnoot aangeraakt en m'n chocoladeletter ligt nog steeds verpakt op mijn bureau. Hopen dat het goed gaat...
woensdag 1 december 2010 om 12:51
Bentetje, even uit nieuwsgierigheid. Ik heb net de punten van het dagmenu dat jij opschreef bij elkaar opgeteld en ik kom op minstens 35 punten. Keurig daar niet van. Maar wat zou jij ervoor rekenen of heb je ervoor gerekend?
Zoals ik al vaker schreef lukt het mij 9 van de 10 dagen absoluut niet om binnen mijn budget van 32 punten te blijven. Ik vind dat zo enorm weinig. Of reken ik gewoon overal teveel punten voor? Want nu ga ik bijna standaard over mijn punten heen en gezien het feit dat ik nog steeds afval, al is het niet zo snel, vind ik het eigenlijk prima. Maar toch twijfel ik soms. Omdat ik niet zo goed weet wat de balans zou moeten zijn en ik de neiging heb om te denken, ach ik kom toch niet uit met de punten en of ik er nu 5 of 10 overheen ga, maakt dan toch ook niet meer uit. En dat ik die grens steeds meer opschuif en dan weer terug bij af ben. Nu heb ik het vaak zo dat ik de ene dag ruim over de punten heen ga en de andere dag dan overkompenseer en dus eigenlijk te weinig eet. Maar dat vind ik ook geen goede balans.
Zoals ik al vaker schreef lukt het mij 9 van de 10 dagen absoluut niet om binnen mijn budget van 32 punten te blijven. Ik vind dat zo enorm weinig. Of reken ik gewoon overal teveel punten voor? Want nu ga ik bijna standaard over mijn punten heen en gezien het feit dat ik nog steeds afval, al is het niet zo snel, vind ik het eigenlijk prima. Maar toch twijfel ik soms. Omdat ik niet zo goed weet wat de balans zou moeten zijn en ik de neiging heb om te denken, ach ik kom toch niet uit met de punten en of ik er nu 5 of 10 overheen ga, maakt dan toch ook niet meer uit. En dat ik die grens steeds meer opschuif en dan weer terug bij af ben. Nu heb ik het vaak zo dat ik de ene dag ruim over de punten heen ga en de andere dag dan overkompenseer en dus eigenlijk te weinig eet. Maar dat vind ik ook geen goede balans.
woensdag 1 december 2010 om 13:30
Zijn er trouwens mensen die ook met de oude WW-methode hebben gewerkt? Is er veel verschil met de nieuwe? Welke vonden jullie prettiger?
Ik vind het lastig om te kiezen tussen de Points en de ProPoints. Niet alleen omdat ik het oude spul nog heb liggen, maar ook omdat het afvallen daar toen goed mee ging. De nieuwe methode zal uiteraard ook goed zijn, maar misschien mag je in verhouding minder eten of zijn er andere dingen nieuw... Ik wil er best weer geld insteken als het nodig is, maar zou graag horen hoe de nieuwe methode bevalt.
Ik vind het lastig om te kiezen tussen de Points en de ProPoints. Niet alleen omdat ik het oude spul nog heb liggen, maar ook omdat het afvallen daar toen goed mee ging. De nieuwe methode zal uiteraard ook goed zijn, maar misschien mag je in verhouding minder eten of zijn er andere dingen nieuw... Ik wil er best weer geld insteken als het nodig is, maar zou graag horen hoe de nieuwe methode bevalt.
woensdag 1 december 2010 om 13:56
Ik vond het zoveel klinken, dat er zoveel punten in dat menu van Bent zouden zitten, dat ik ook eens na ben gaan rekenen.
O: magere yoghurt met cruesli 2 (200gr) + 3 (30 gr) = 5
T: mandarijn = 0
L: grapefruit, wit bolletje met filet americain, bruine boterham met 20+kaas, mandarijn ) 0 + 4 + 2 (30gr) + 2 + 2 + 0= 10
T: niets = 0
D: 2 broodjes met goede burger (zelfgemaakte hamburger van tartaar, mmmmm) met 1 plakje bacon, ui en ketchup, sla (ik ben dan uitgegaan van twee broodjes, met twee burgertjes en twee keer een plakje bacon??) . 2x4 (broodjes) + 2x2 (2x60 gr vlees?) + 2x3 (2x bacon) = 18
net plakje kruidkoek bij de thee. = 3
Verdomd. 36 punten zou het dan zijn (afhankelijk van of het grote broodjes waren of niet en hoeveel cruesli enzo iets meer of minder). Men. Tsss. Absurd. Nou ja, zonder bacon zou het maar 30 punten zijn
O: magere yoghurt met cruesli 2 (200gr) + 3 (30 gr) = 5
T: mandarijn = 0
L: grapefruit, wit bolletje met filet americain, bruine boterham met 20+kaas, mandarijn ) 0 + 4 + 2 (30gr) + 2 + 2 + 0= 10
T: niets = 0
D: 2 broodjes met goede burger (zelfgemaakte hamburger van tartaar, mmmmm) met 1 plakje bacon, ui en ketchup, sla (ik ben dan uitgegaan van twee broodjes, met twee burgertjes en twee keer een plakje bacon??) . 2x4 (broodjes) + 2x2 (2x60 gr vlees?) + 2x3 (2x bacon) = 18
net plakje kruidkoek bij de thee. = 3
Verdomd. 36 punten zou het dan zijn (afhankelijk van of het grote broodjes waren of niet en hoeveel cruesli enzo iets meer of minder). Men. Tsss. Absurd. Nou ja, zonder bacon zou het maar 30 punten zijn
woensdag 1 december 2010 om 13:59
Hoi Appeltje ik heb in het verleden 2 keer meegedaan met de WW, de eerste keer heette het nog punten en toen kwamen de points. Ervaring dus. Heb er nu voor gekozen om on-line te gaan in combinatie met dit topic. De bijeenkomsten zijn voor mij moeilijk te organiseren en ik vind het erg prijzig. Deze manier werkt goed voor mij en je leert vrij snel de puntwaardes kennen. De rest is natuurlijk nog gelijk: niet te veel schransen anders kom je aan
Succes de komende week en allicht zien we je vaker.
Toet: voor jou omdat je zo goed bezig bent en zelf bloemkoolsoep maakt:
Lijstje voor vandaag:
O: 3 crackers met appelstroop (5)
T: niks
L: 2 boterhammen met 125gr gerookte forel (7)
T: mandarijnen
A: boerenkool met gerookte kip (11)
T: pepernoten of een stuk ww cake (3)
Zet m op weer dames
Succes de komende week en allicht zien we je vaker.
Toet: voor jou omdat je zo goed bezig bent en zelf bloemkoolsoep maakt:
Lijstje voor vandaag:
O: 3 crackers met appelstroop (5)
T: niks
L: 2 boterhammen met 125gr gerookte forel (7)
T: mandarijnen
A: boerenkool met gerookte kip (11)
T: pepernoten of een stuk ww cake (3)
Zet m op weer dames
Slapen is goud
woensdag 1 december 2010 om 14:05
Zie je nou wel? Als keurige menus al zoveel punten opleveren? Hoe moet ik dan binnen de punten blijven????? Oké die hamburger kan natuurlijk magerder.
Ik weet trouwens dat mensen vaak vinden dat ik veel eet en ik zie het ook dat ik (als ik niet lijn) meestal grotere porties opschep dan bijvoorbeeld mijn schoonfamilie. Misschien heb ik wel gewoon meer nodig?
Ik weet trouwens dat mensen vaak vinden dat ik veel eet en ik zie het ook dat ik (als ik niet lijn) meestal grotere porties opschep dan bijvoorbeeld mijn schoonfamilie. Misschien heb ik wel gewoon meer nodig?
woensdag 1 december 2010 om 14:23
woensdag 1 december 2010 om 14:30
Hoi Es, weet niet of je het over mijn lijstje had maar ik heb de ounten erbij geschreven. Ik mag nu 35 punten.
Ik heb 26 punten gepland en de rest bewaar ik voor de tussendoortjes die er toch altijd nog bijkomen of het stukje kip dat net iets groter is, of een glaasje, of iets anders kleins onvoorziens. Meestal heb ik iets meer punten in de middag dus nu is de marge wat groter.
Ik heb 26 punten gepland en de rest bewaar ik voor de tussendoortjes die er toch altijd nog bijkomen of het stukje kip dat net iets groter is, of een glaasje, of iets anders kleins onvoorziens. Meestal heb ik iets meer punten in de middag dus nu is de marge wat groter.
Slapen is goud
woensdag 1 december 2010 om 14:39
Ik had het over Bentetjes menu. Want als zij daarmee binnen de 29 blijft die zij volgens mij mag, dan weet ik dat ik ergens steeds teveel punten reken en daardoor niet uit kom. Maar Toet komt op hetzelfde aantal punten, welliswaar met iets meer voor de kruidkoek en iets minder voor de cruesli, maar in zijn geheel komt het op hetzelfde neer. Dus als ik teveel eet steeds dan ligt dat of aan wat ik eet, of dat ik meer nodig heb (misschien heb ik wel een supersnelle verbranding?) of dat ik 'gewoon' een veelvraat ben.
En rem heb ik trouwens wel Toet. Maar ik heb het idee dat die grens waar ik mij verzadigd voel bij mij een stuk hoger ligt dan bij andere mensen. Wat wel goed werkt is de truc om minder op te scheppen en eerst nog weer een paar minuten wachten voor ik verder eet. Soms heb ik dan inderdaad geen honger meer, maar vooral trek.
En rem heb ik trouwens wel Toet. Maar ik heb het idee dat die grens waar ik mij verzadigd voel bij mij een stuk hoger ligt dan bij andere mensen. Wat wel goed werkt is de truc om minder op te scheppen en eerst nog weer een paar minuten wachten voor ik verder eet. Soms heb ik dan inderdaad geen honger meer, maar vooral trek.
woensdag 1 december 2010 om 14:40
Nou, ik heb (nu al) besloten te blijven. Ik merk dat het lekker is om dingen van je af te schrijven, zeker op zwakke momenten. Mag ik ook in het schema? Hoe vaker ik met mijn gewicht geconfronteerd word, hoe beter.
Er hangt nu ook een lijst met (verloren) kilo's op de koelkast. Als ik dan wat wil pakken, kan ik tenminste niet om m'n gewicht heen. Hopelijk helpt het. Ik zit nu pas op dag 3 en dan is het allemaal nog goed te doen. Ik ben benieuwd naar de komende weken!
En ben nu al trots op mezelf. Ik ga van het weekend onder meer Sinterklaas vieren bij mijn ouders. Hoewel mijn moeder wel van het lijnen is, houdt ze er ook van om bij speciale gelegenheden iets speciaals voor je neus te zetten. Ik zag de speculaastaartjes en banketstaven al voor me a.s. zondag! Net maar even gebeld en gevraagd of ze me daar niet mee in verleiding wil brengen. Een kruidnoot hier en daar, oké. Maar ik probeer de schade zoveel mogelijk te beperken.

En ben nu al trots op mezelf. Ik ga van het weekend onder meer Sinterklaas vieren bij mijn ouders. Hoewel mijn moeder wel van het lijnen is, houdt ze er ook van om bij speciale gelegenheden iets speciaals voor je neus te zetten. Ik zag de speculaastaartjes en banketstaven al voor me a.s. zondag! Net maar even gebeld en gevraagd of ze me daar niet mee in verleiding wil brengen. Een kruidnoot hier en daar, oké. Maar ik probeer de schade zoveel mogelijk te beperken.
woensdag 1 december 2010 om 14:49
@Es. Maar in het menu van Bentetje (dat inderdaad keurig is hoor, Bent) zijn nog wel aanpassingen te maken natuurlijk, door te kijken naar alternatieven of weglaten van de bacon/cruesli/broodbeleg/kruidcake.
Als je de bacon weglaat (min 6), de cruesli vervangt door een appel en een beschuitje light jam (min 1,5), de kaas vervangt door dun laagje sandwichspread (min 1) en de cake door 3 lange vingers (min 1,5) kom je niet op 36 punten uit, maar maar op 26, met nog steeds een prima dagmenu.
Dan heb jij nog 6 punten over om overdag nog wat andere tussendoortjes te eten, of iets te snoepen op een moeilijk moment.
Niet dat ik dat zelf steeds zo netjes doe hè, maar het zou kunnen!
Als je de bacon weglaat (min 6), de cruesli vervangt door een appel en een beschuitje light jam (min 1,5), de kaas vervangt door dun laagje sandwichspread (min 1) en de cake door 3 lange vingers (min 1,5) kom je niet op 36 punten uit, maar maar op 26, met nog steeds een prima dagmenu.
Dan heb jij nog 6 punten over om overdag nog wat andere tussendoortjes te eten, of iets te snoepen op een moeilijk moment.
Niet dat ik dat zelf steeds zo netjes doe hè, maar het zou kunnen!

woensdag 1 december 2010 om 15:00
@schatjepetatje: heel herkenbaar weer, ik weet ook zeker dat iedereen hier/dit topic, mij geholpen heeft niet totaal op te geven maar door te gaan!
Mijn lijstje voor vandaag:
O; 1/4e boterham (restje kinderen), klein schaaltje bio vanille vla (4)
t; kop thee met beetje melk. (0,5)
l; 2 boterhammen (1 ham, 1 komkommersws),
1,5 kom bloemkoolsoep (0,5)
en 1 snack a jack wafel (die soep hielp niet genoeg nog!) (1)
t; mandarijn (0)
t; ik gok dat er nog wel een Snack a jack wafel in gaat.. (1)
D: avondeten; nog een keertje roergebakken groenten met daardoor tartaartje, rijst, sojasaus en ketjap (deze keer voor mij geen kroepoek). 12
Dan zit ik op 25 punten en heb ik nog wat over vanavond als ik met vriendinnen naar de film ga.
Mijn lijstje voor vandaag:
O; 1/4e boterham (restje kinderen), klein schaaltje bio vanille vla (4)
t; kop thee met beetje melk. (0,5)
l; 2 boterhammen (1 ham, 1 komkommersws),
1,5 kom bloemkoolsoep (0,5)
en 1 snack a jack wafel (die soep hielp niet genoeg nog!) (1)
t; mandarijn (0)
t; ik gok dat er nog wel een Snack a jack wafel in gaat.. (1)
D: avondeten; nog een keertje roergebakken groenten met daardoor tartaartje, rijst, sojasaus en ketjap (deze keer voor mij geen kroepoek). 12
Dan zit ik op 25 punten en heb ik nog wat over vanavond als ik met vriendinnen naar de film ga.
woensdag 1 december 2010 om 15:14
Ik lees hier zulke goede berichten van jullie! En ik ben vanochtend zo enorm de mist in gegaan....Mén, wat baal ik van mezelf.
We waren de stad even ingegaan en ik had nog niets gegeten. Op zich geen ramp, normaal bestel ik dan wat gezonds. Wilde ik nu ook doen (yoghurt smoothie bij V&D), maar toen nam ik een croissantje met een knakworstje erin én ook nog een aardbeien-pudding-bladerdeeg-ding..god, ik durf het hier amper neer te zetten. Verder vandaag niets gek gedaan, maar eigenlijk was ik in 1 ochtend al door m'n punten heen, dus nu ik vanavond pasta eet (kost helemaal niet zoveel punten, maar nu dus wel even) kom ik dus iets van 8 punten te kort...gatver zeg! Wat ga ik dan toch voor de bijl hè? Zo stom. Ik heb hele sterke momenten, en dan denk ik dat het toch helemaal niet zo moeilijk moet zijn om nog 'even' 4 kilo af te vallen en voor kerst onder de 90 te zitten, maar dan zo opeens heb ik zo'n moment als vanochtend, en dan voordat ik het in de gaten heb is het te laat en heb ik de boel al op en denk ik opeens 'oeps'. Nou ja, er zit niks anders op dan m'n 'verlies' te nemen, het zit er al in. Morgen rustig aan en zorgen dat ik goed binnen m'n punten blijf. Het valt toch soms ook niet mee....
We waren de stad even ingegaan en ik had nog niets gegeten. Op zich geen ramp, normaal bestel ik dan wat gezonds. Wilde ik nu ook doen (yoghurt smoothie bij V&D), maar toen nam ik een croissantje met een knakworstje erin én ook nog een aardbeien-pudding-bladerdeeg-ding..god, ik durf het hier amper neer te zetten. Verder vandaag niets gek gedaan, maar eigenlijk was ik in 1 ochtend al door m'n punten heen, dus nu ik vanavond pasta eet (kost helemaal niet zoveel punten, maar nu dus wel even) kom ik dus iets van 8 punten te kort...gatver zeg! Wat ga ik dan toch voor de bijl hè? Zo stom. Ik heb hele sterke momenten, en dan denk ik dat het toch helemaal niet zo moeilijk moet zijn om nog 'even' 4 kilo af te vallen en voor kerst onder de 90 te zitten, maar dan zo opeens heb ik zo'n moment als vanochtend, en dan voordat ik het in de gaten heb is het te laat en heb ik de boel al op en denk ik opeens 'oeps'. Nou ja, er zit niks anders op dan m'n 'verlies' te nemen, het zit er al in. Morgen rustig aan en zorgen dat ik goed binnen m'n punten blijf. Het valt toch soms ook niet mee....
woensdag 1 december 2010 om 15:21
Hatseklats. Het zou pas echt erg zijn als je vanavond nou ook nog chips en chocolade ging eten "omdat vandaag toch al mislukt is". Dus hé, gewoon opstaan na het vallen. Toch? Moest wel grinniken om je "god, ik durf het hier amper neer te zetten"
Maar je hebt het wel gedaan. En nu ga je weer gewoon door!

woensdag 1 december 2010 om 15:25
oh ja.....chips en chocolade, en toastjes brie en boursin en plakjes Spaanse worst en sloten wijn....
Dat zou pas erg zijn en lekker
Dus, inderdaad, naar de wijze woorden van Toet! Gewoon weer oppakken Hatseklats en met een bak fruit op de bank vanavond. Heb je wel genoten van al die heerlijkheid (alhoewel in gruwel van alles waar banketbakkerskledderroom in zit )
Dat zou pas erg zijn en lekker
Dus, inderdaad, naar de wijze woorden van Toet! Gewoon weer oppakken Hatseklats en met een bak fruit op de bank vanavond. Heb je wel genoten van al die heerlijkheid (alhoewel in gruwel van alles waar banketbakkerskledderroom in zit )
Slapen is goud
woensdag 1 december 2010 om 15:32
quote:noppie72 schreef op 01 december 2010 @ 15:25:Dus, inderdaad, naar de wijze woorden van Toet! Gewoon weer oppakken Hatseklats en met een bak fruit op de bank vanavond. Heb je wel genoten van al die heerlijkheid (alhoewel in gruwel van alles waar banketbakkerskledderroom in zit )Hehe, moet ineens denken aan de WW-cursusmevrouw van 4 jaar geleden. Als ik weer eens kwam opbiechten dat ik iets slechts had gegeten, dan zei ze: "Nou ja, als je er dan maar wel van genoten hebt!". Want én je boekje te buiten gaan én je daar zo schuldig over voelen dat je niet meer geniet, dat is dubbelzonde!
woensdag 1 december 2010 om 15:35
Hebben jullie trouwens ook wel eens dat je denkt heel gezond bezig te zijn, en dat het dan achteraf tegenviel? Ging gisteren uit eten en ik had (heel gezond, dacht ik) een salade besteld. De hoeveelheid olie viel me gelukkig mee, maar toen ik thuis in mijn boodschappengids keek, zag ik dat zwarte olijven nogal veel punten opleveren. En laat mijn salade daar nou vol mee hebben gezeten! Wist ik veel... Heb ik alsnog m'n puntentotaal overschreden. Had ik net zo goed pasta kunnen eten (was bij een Italiaan...).
woensdag 1 december 2010 om 15:55
woensdag 1 december 2010 om 17:52
herkenbaar!!!!
Gossie wat een ophef over mijn lijstje, hoewel niet negatief bedoeld...Maar ik val nu dus even door de mand dat ik niet heb ingevuld gisteren(maar zal dit zo nog even doen voor jullie kennis)... Ik moet zeggen dat ik niet meer zo trouw invul, de ene dag is het misschien wat meer, de andere minder (vandaag bv). Misschien niet helemaal volgens de regels, maar zo langzamerhand lukt het me niet meer zo goed om het dagelijks trouw in te vullen en zo lang ik nog steeds afval ben ik dik tevreden. Uiteindelijk zal het in het "echte leven" ook zo zijn dat je soms iets hebt waardoor je meer eet of minder verstandig en dat je dat dan weer zal moeten compenseren. Of klets ik nu erg mijn eigen richting op?
In elk geval voor jullie gemoedsrust de punten nog even:
hmmmm, ik kom rond de 30 uit....
O: 6
T:0
L:7,5
D: 13,5 (slechts klein plakje bacon=1,5)
T:3
Ik zou dingen gemist kunnen hebben omdat ik brood en beleg niet weeg, maar echt heel erg over de schreef is het dus niet. Het klopt wel als ik zeg dat ik normaal niet een rijk punten ontbijt combineer met een royale andere maaltijd, maar dat kwam nu toevallig zo uit. Is het zo duidelijker?
Dan nog even een lijstje voor vandaag:
O: 2 crackers, filet americain en philadeplhia, melk
T: niets (te druk)(kaasbroodje laten staan!!)
L: grote bak sla met tonijn op water, 2 mandarijnen
T: flinke schaal fruitsalade, 1 craqcker met filet americain
D: pasta met beetje kaassaus en komkommersla.
Gossie wat een ophef over mijn lijstje, hoewel niet negatief bedoeld...Maar ik val nu dus even door de mand dat ik niet heb ingevuld gisteren(maar zal dit zo nog even doen voor jullie kennis)... Ik moet zeggen dat ik niet meer zo trouw invul, de ene dag is het misschien wat meer, de andere minder (vandaag bv). Misschien niet helemaal volgens de regels, maar zo langzamerhand lukt het me niet meer zo goed om het dagelijks trouw in te vullen en zo lang ik nog steeds afval ben ik dik tevreden. Uiteindelijk zal het in het "echte leven" ook zo zijn dat je soms iets hebt waardoor je meer eet of minder verstandig en dat je dat dan weer zal moeten compenseren. Of klets ik nu erg mijn eigen richting op?
In elk geval voor jullie gemoedsrust de punten nog even:
hmmmm, ik kom rond de 30 uit....
O: 6
T:0
L:7,5
D: 13,5 (slechts klein plakje bacon=1,5)
T:3
Ik zou dingen gemist kunnen hebben omdat ik brood en beleg niet weeg, maar echt heel erg over de schreef is het dus niet. Het klopt wel als ik zeg dat ik normaal niet een rijk punten ontbijt combineer met een royale andere maaltijd, maar dat kwam nu toevallig zo uit. Is het zo duidelijker?
Dan nog even een lijstje voor vandaag:
O: 2 crackers, filet americain en philadeplhia, melk
T: niets (te druk)(kaasbroodje laten staan!!)
L: grote bak sla met tonijn op water, 2 mandarijnen
T: flinke schaal fruitsalade, 1 craqcker met filet americain
D: pasta met beetje kaassaus en komkommersla.