Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Ha Es, fijn te lezen van dat chocoladedieet. Zeker gezien het feit dat die chocoladeletter van het werk op miraculeuze manier verdwenen is

Ik denk wel dat de index van Croky en Lays sinds bij mij de knop om is zeer slecht is. Die zitten zich vast af te vragen wat er is gebeurd nu de verkoopcijfers zo drastisch dalen...
Ik zit nu aan de magere yoghurt met frambozen, allbran, beetje honing en een handje amandelen. Dat is echt zó lekker! Mijn ultieme ontbijt.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ontbijt nu? Ik zit al aan mijn lunch
Ik wil ook weer een vrije dag per week.... Maar zolang er steeds zoveel collega's ziek zijn kijkt mijn baas al moeilijk als ik überhaupt zijn kantoor binnen loop. Ach ja voor mij misschien wel beter om gewoon te blijven werken. Toen ik laast twee weken vrij was, was dat geen succes omdat ik nog minder gedaan kreeg. Ik gedij het beste bij rust, reinheid en regelmaat.

Ondertussen heb ik vandaag al zes boterhammen met kaas op en een flesje multivitaminesap. Ik zit eigenlijk propvol, maar heb nog steeds ergens zin in. Misschien hebben die mensen van de koolhydraatbeperkende diieten wel gelijk en blijf je trek houden van koolhydraten.
Hatseklats, wat een verdrietig verhaal. Even een knuffel voor jou...

Dan zal ik ook wat meer over mezelf vertellen. Ik ben 25, word deze maand 26 (ja, het is een aaneenschakeling van feestjes voor mij in december). Ik ben dit jaar gaan samenwonen met mijn vriend in Rotjeknor. Verder werk ik 36 uur, verspreid over 4 dagen. Vrijdag is mijn vrije dag en daar ga ik vanmiddag even gebruik van maken door te gaan schaatsen. Vind het leuk en het is niet verkeerd voor míjn lijn.

Ik heb met vriendjelief afgesproken dat we 'all you can eat' sushi gaan eten als ik de 79 kilo heb gehaald. Net onder de magische grens van 80! Voor mij wordt dat de eerste mijlpaal. En gisteren kwam mijn vriend met nóg een stimulansmiddel. Als ik de 70 haal binnen 9 maanden, koopt hij een vliegticket voor een bestemming naar keuze voor me. Ik reis graag en veel, dus ik vind het helemaal geweldig. Hoewel ik wel moet zeggen dat 70 kilo op zich al een beloning zou zijn, maar wel heel lief van hem.
Doen jullie dat trouwens ook, jezelf belonen als je een bepaald gewicht bereikt hebt? Zodat je iets extra's hebt om naar uit te kijken?
Nou appeltje84 als ik dat zo lees, dan denk ik dat ik ook maar een cadeautje voor mezelf moet gaan bedenken bij een bepaald streefgewicht hahaha. Wat ontzettend lief van je vriend trouwens! En een enorme stok achter de deur!

Ik ben vandaag weer begonnen met WW (had 't een tijdje even op een laag pitje gezet...), maar damn! Ik schrok me rot toen ik de weegschaal zag. Pffff, wat zonde dat ik dat er weer bij gesnoept heb (alhoewel ik er wel van genoten heb )

Es1450: 6 boterhammen?? Is het niet makkelijker (of smaakvoller) om wat afwisseling in te bouwen? Ik ben brood altijd zo snel zat en vind 't juist lekker om het es af te wisselen met bijvoorbeeld yoghurt (met fruit), tonijnsalade of wat crackers. Ik weet 't..... naar 't werk is brood nu eenmaal wat makkelijker mee te nemen...
Jemig, wat een drukte hier. Vergeef me als ik straks iedereen niet meer uit elkaar kan houden hoor. Mijn geheugen is een zeef en jullie zijn met zovelen. Het blijft maar aankomen hier, lijken mijn (oude) kilo's wel!
Zo gek zijn zes boterhammen nu ook weer niet. Tenminste ik zie het niet als overdreven veel. Ik baalde er alleen van van ik eigenlijk vol zat/zit en alsnog door wilde gaan met eten. Dat heb ik al een hele tijd niet meer gehad.

Ik eet trouwens niet heel vaak boterhammen, maar nu had ik vers brood en dus voor zowel lunch als ontbijt wat genomen. Dus kwa variatie zit het hier wel goed.
Owww nee, begrijp me niet verkeerd hahaha. Ik bedoel ook niet dat 6 boterhammen veel zijn, ik had 't meer over de afwisseling. Maar ik las al dat dat dus wel goed zit.

En ja: dat gevoel van: "ik heb gegeten, maar nog steeds trek in iets" herken ik maar al te goed. Meestal krijg ik dat gevoel wel met kauwgum weg, maar ik weet ook dat heel veel mensen hier juist nog meer honger van krijgen...

Toet: gewoon blijven opletten
Kauwgum? Als jij wist hoeveel hekel ik aan kauwgum kauwende mensen heb..... Ik vind dat zo vreeselijk vies staan en ik wordt helemaal misselijk als iemand naast mij in de trein de hele tijd zit te kauwen....

Maar dat is mijn persoonlijke afwijking
Wat lief, jullie reacties op mijn oudste dochter. Ze zou inmiddels 9 jaar zijn geweest, volgende maand zou ze zelfs 10 zijn geworden. Ik ben inderdaad een jonge moeder. Mijn dochtertje heeft maar 10 minuten geleefd en is overleden omdat de placenta niet goed was, waardoor ze veel te klein voor haar leeftijd was. Toen was dat uiteraard heel verdrietig, en hoewel ik me geregeld afvraag hoe ze eruit zou hebben gezien, hoe ze geweest zou zijn, op wie ze zou lijken, of mijn zoon of jongste dochter op haar zouden lijken, enz., hebben we er gelukkig mee leren leven en heeft ze op haar manier een heel mooi plekje binnen ons gezin.

@ Winterdip,

Wat je zegt over je kop in het zand steken...je had het dan wel tegen Rian, maar het is voor mij soms ook van toepassing, dus ik houd 'em erin.

Ik moet nu zo eerst even weg om mijn zoon te halen van school, maar reageer vanavond even op de rest.

Groetjes!
O--ohh.. Es, dat had ik dus vorige week, zo'n dag dat ik wel bolletjes en crackers achter elkaar kon blijven eten (wat ik dus ook deed, allemaal met kaas en hagelslag...) Lekker even naar buiten gaan misschien?

Ik heb net even gesport, of, even... een uur stevig cardio (waaronder 25 minuten hardlopen) en crosstrainer en roeien. Ook nog ongeveer 20 min. apparaten voor benen, buik en armen. Ben weer content met mezelf.

Appeltje, leuk dat je vriend een mooie vakantie in het vooruitzicht stelt bij 70 kilo! Al een idee waar de reis heen gaat? Ik krijg zojuist mijn nieuwe bikini binnen voor februari. Straks maar eens passen (kijken of ik niet in mijn enthousiasme een veel te kleine maat heb besteld )

Chantalleke, jij ook welkom. Dat het je maar veel steun en gezelligheid mag opleveren, dit topic!
hatseklats: heftig, ik leef met je mee. Ik heb een zusje verloren.

pfff, het is echt het weer wat er voor zorgt dat ik wil snoepen.

(smoesjes )

ik ga zo maar eens naar de sportschool.ik zit trouwens ook in het onderwijs, weliswaar VO.

succes allemaal meiden! en idd van struisvogelen wordt niemand slank! (wat is dat goed gezegd!)
Tjee Hatseklats, dat is treurig zeg. Ik heb het gezien bij vriendinnen van me, die hun kindje kwijtraakten rond/bij de geboorte. Dat is zo verdrietig. Maar ook zij hebben weer gezonde kinderen gekregen daarna. En zij staan er precies zo in als jij. De eerstgeborene heeft een plek in het gezin. Mooi is dat.
Welkom Chantalleke.

Jullie wilden iets meer weten toch? Komt 'ie:

Meave dus. 34 jaar. Ik woon samen met Mieflief (ook wel Mlief). Samen hebben we zes kinderen. Hij drie, ik drie. We zijn een groot deel van de week met zijn achten dus. We hebben een dochter van 14 en vijf jongens van 12 (gister jarig!), 10, twee van 7 en de jongste is 5.

Ik werkte tot voor kort 28 uur per week, maar ben sinds van de week werkloos. Mijn contract liep af. Een mooie gelegenheid om eens na te denken over wat ik nou eigenlijk wil op werkgebied.

Vanmorgen gewogen - dat doe ik eigenlijk elke dag - en ik was erg blij met de tussenstand. Ik ben benieuwd of de weegschaal me maandag ook zo goed gezind is. Afgelopen maandag was ik een halve kilo zwaarder dan de dag ervoor.
Hatseklats,
Treurig hoor Hatseklats maar fijn dat het een plek heeft gekregen in jouw leven en jullie gezin.

Nou zal ik me dan ook nog maar even voorstellen, ik ben 35, 4 kids, oudste 17, jongste 6 en twee stuks daar tussenin. Was dus net als Hatseklats ook een jonge moeder alleen nog iets jonger. Ik werk 32 uur per week en verricht daarnaast ook nog mantelzorg voor mijn vader die zelf weinig meer kan. Al met al een heel druk (te druk) leven waarin ik mezelf helaas regelmatig vergeet. Al heel lang getrouwd (nadat de eerste is geboren) met dezelfde man en ik vind hem nog steeds lief

Hier nog geen beloningen voor als ik voldoende afgevallen ben maar misschien moet ik die zelf maar eens gaan introduceren.

Nu ga ik racen om de kinderen uit school te halen. Vanavond meer. Trouwens zojuist in het La Place restaurant niet voor een broodje kruidenkaas (mijn favoriet) maar netjes voor een bruin broodje ham gegaan. Ben nu best een beetje trots op mezelf.

Hoe zit het eigenlijk bij jullie met de sinterklaasfeestjes. Ik heb er morgen en overmorgen één dus dat wordt weer opletten.
quote:es1450 schreef op 03 december 2010 @ 13:55:

Kauwgum? Als jij wist hoeveel hekel ik aan kauwgum kauwende mensen heb..... Ik vind dat zo vreeselijk vies staan en ik wordt helemaal misselijk als iemand naast mij in de trein de hele tijd zit te kauwen....

Maar dat is mijn persoonlijke afwijking

Tja, er zit verschil tussen kauwgom kauwen en kauwgom kauwen.... Als ik sommige mensen zie die zich gedragen als een koe die met het herkauwen bezig is: ja, dan geef mijn portie ook maar aan fikkie.

Pfff, 't is nu bijna 3 uur en dat is altijd mijn moeilijke tijd. Krijg ik zo'n zin in iets lekkers, erg moeilijk om dan niet te gaan snoepen. 'k Ga zo maar es een koppie thee maken. Helaas zonder speculaasje, maar ach: who needs speculaas? hahaha
Jeej weer zo'n jonge moeder. Ik kan mij er niets bij voorstellen dat ik nu al kinderen van rond de 10 zou hebben. Maar ik ben ook een laatbloeier. Ik heb iig niet het gevoel dat ik haast gemaakt heb met volwassen worden. Uitstellen is my middle name.

Ik ben dus 30 en ga volgend jaar trouwen.

Verder werk ik bij een internet bedrijf. En ik doe daar vanalles. Eigenlijk klantenservice, maar wat er ook maar langs komt. Ik ben een tussending tussen teamleider van onze klantenservice, vertaler (Duits, Engels, Frans, Spaans), marketingmedewerker en personal assistant van mijn baas. Oh ja en als iemand denkt hey zo iemand kan ik ook wel gebruiken dan houd ik mij aanbevolen. Ik wil namelijk best graag iets anders. Ik weet alleen niet zo goed wat. Eigenlijk bevalt dit van alles en nogwat mij wel, maar ik kom er niet echt verder mee en mijn hart ligt er niet helemaal. Getuige mijn vele verblijf op viva onder werktijd. Wat trouwens voor mijn baas geen probleem is zolang het werk maar af is.
Oh en ook nog een voor Hatseklats.

En wat k*t van je baan Meave, maar zoals ik het lees zie jij het als blessing is disguise.
Inderdaad veel jonge mama;'s. Ik val in de categorie oude geit denk ik

Hatseklats,dat is altijd mijn grote angst geweest tijdens mijn zwangerschappen....vreselijk........Ook een van de redenen waarom ik nu zielsgelukkig ben ,met 2gezonde knullen en het daarbij houdt.

Meave, gezellige boel bij jullie, fusiongezin noemen ze dat toch Houdt de meid zich een beetje staande.....alé on topic:

Rian welkom terug, was al bang dat je ten prooi gevallen was aan de snackbar. Blijven komen meid, je kunt het!

Hier een goede dag, lekker druk en op het Sintfeest op school NIETS gesnoept..........klop klop op de schouder in plaats van op de deur

Ben benieuwd hoe het maandag is, tot nu toe lijkt het er op dat ik de kilo weer eens ga halen en deze keer de goede kant op! Die 97 lijkt me fijn staan voor de komma! Dat betekent dat ik richting de -10 ga en dat is mijn eerste tussendoel!

Net lekker even geshopt in het tuincentrum. Bizar wat je allemaal tegenkomt als je op zoek bent naar een sneeuwschuiver
Slapen is goud
Ik ben al 40. Dat is pas erg :-)

40 als kledingmaat dan weer niet, wat mij betreft dan
Ten prooi gevallen aan de snackbar. Hoe verzin je het?
Soo Meave, 6 stuks samen, dan is het bij jullie ook vast gezellig druk. Zijn er ook een aantal dagen dat alle kids weg zijn of blijven er altijd een paar achter?

Noppie, oude geit ja je zou het bijna denken hè maar ik ben gelukkig niet representatief voor de Nederlandse bevolking. Mijn oudste was niet gepland maar zeer gewenst hoor.

Ja, ik sta helaas ook elke dag op de weegschaal maar mijn tussenstand staat nog steeds op 73,2, geen ons meer, geen ons minder en dat al vier dagen. Reden om er vandaag maar eens wat strenger dagje van te maken. Mijn grootste probleem is ook vaak dat ik te weinig tijd heb of neem om te plannen. Ik begin 's ochtends voor ik naar mijn werk ga met de schooltasjes van de jongste twee, broodtrommels, bekers en fruit netjes in stukjes en als ik dan toekom aan klaarmaken van mijn eigen lunch, moeten we echt weg of is het brood op ofzo (ja, heel slecht, ik weet het...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven