3000+ Deel 76!

01-12-2010 23:18 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 76 al weer.

Iedereen is hier van harte welkom en alle onderwerpen zijn bespreekbaar. We houden niet van regels, maar hebben wel vijf punten waarop gelet dient te worden:

1. Quoten van gevoelige, persoonlijke informatie wordt niet getolereerd (korte algemene quotes zijn wel toegestaan).

2. We respecteren elkaar.

3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.

4. Olifanten is toegestaan.

5. Zo ook heinen (mits niet te lang)

5. Teuglezen wordt aanbevolen, maar is niet verplicht.

11 december - Ibi - Rust zacht Patrick

Marmotje, dat vind ik heel lief van je! Lief, gezellig en zorgzaam zegt echter nog niets over het uiterlijk. Maar goed, ik kan me best vertonen aan de buitenwereld. Ben alleen bloedje onzeker. En ik heb gewoon heel veel overgewicht waardoor ik me zo onzeker voel.
maar uiterlijk is niet het belangrijkst vin. En ik weet hoe je je voelt, ik voel me ook wel eens onzeker over mijn uiterlijk.

Maar mijn karakter is mooi, dat zeggen vrienden ook vaak tegen mij.
a docter a day keeps the apple away
Daar heb je helemaal gelijk in. Als iemand van binnen mooi is straalt hij/zij dat ook naar buiten uit. Alleen ben ik gewoon over alles bloedje onzeker, niet alleen mijn uiterlijk. Ik vraag me altijd af wat ik heb gedaan als iemand boos is, en of het mijn schuld is dat de koffiepot vies is, en of mensen mij wel aardig vinden (zelfs een willekeurige vreemde). Ik kan het ook prima relativeren hoor en weet dat het onzin is maar toch speelt het altijd weer op.
En weet je wat het grappige is? Ondanks mijn grote twijfels en onzekerheid heb ik die niet als het om het moeder zijn gaat. Daar voel ik me heel zelfverzekerd in. Het enige wat me daarin dwars zit is die vreselijke onzekerheid die ik bij haar nu zie. Zoals vorige week met dat feest waar ze niet naar toe durfde. Het is zo herkenbaar, ik ben/was precies zo. Alleen had ik als kind zijnde niemand om op terug te vallen en zij voelt heel duidelijk altijd de veiligheid en bescherming van mij en Graaf. Vanochtend durfde ze weer niet naar Sinterklaas (op school), weer tranen met tuiten. Maar samen met ons is ze gegaan en na even vastgekleefd te hebben gezeten ging ze zelf naar binnen en zwaaide ze enthousiast naar ons terwijl Sint voor haar neus stond.
Vin, ik heb jou gedachtes ook wel. Dan vraag ik me af wat mensen denken bij wat ik doe of hoe ik er uit zie. Het is soms lastig. En wat lastig dat mini dat nu ook laat zien, die onzekerheid. En wat fijn dat ze toch bij sint is geweest!

Die onzekerheid is gedeeltelijk karakter, gedeeltelijk aangeleerd. Eigenlijk zijn we gek dat we zo denken.
Ik denk dat iedereen wel onzeker is. Niet in de mate dat ik er last van heb en sommige zullen zeggen, nee hoor ik ben niet onzeker maar dat geloof ik niet. Iedereen twijfelt toch wel eens of hij/zij iets goed heeft gedaan/gemaakt/gezegd?

Hier trouwens een hele grijze lucht vol sneeuw. Dit is een buitje die wel even blijft hangen.
Daar heb je gelijk in vin. En als ik het zo lees ben jij wel een stuk onzekerder als dat ik ben.

hier sneeuwt het al weer (zuid-holland)

is de tweede bui van vandaag, denk dat het niet snel over is
Hier sneeuwt het gelukkig niet meer
sneeuwradar

er zit nog wel wat in de lucht ja
Vin (herken het wat je schrijft)
hey bankje
Voorlopig geen sneeuw hier hoihoi
Ach Marmot, je leert ermee leven . Ik voel me ook wel eens zelfverzekerd hoor. Het is niet alleen maar in een hoekje zitten pruilen zevinnemenielief.

Enne, jij woont in mijn werkstad toch? Met die gistfabriek en zo?
quote:bankje schreef op 03 december 2010 @ 16:21:

Vin (herken het wat je schrijft)Komt het bij jou ergens vandaan? Klinkt als een stomme vraag maar je begrijpt me wel denk ik.
ja klopt vin, daar woon ik. Naast de bouwput met de enorme zooi.

de lucht is hier grijs, heb er een foto van gemaakt even kijken of ik hem kan plaatsen
*
bankje
Hmmm, herkenbaar op een aantal vlakken. Kut he?
Thnx Marmul daarom ben ik nog steeds bezig om mezelf her op te voeden en niet alles op mezelf te betrekken.
Weekend!
Lekker he Friez? Nog leuke dingen in het verschiet?
Vin.... je bent een lieverd!

Die onzekerheid ken ik, ik heb geen overgewicht maar het voelt wel of ik het heb, in mijn hoofd ben ik minimaal 20 kilo zwaarder dan ik ben.

Heel vaak voel ik mij niet goed genoeg, draag geen make-up want dat ben ik niet waard, koop geen dure mooie kleren want wat moet een slons als ik ermee?

Maar om mijn moederkwaliteiten ben ik niet onzeker, ben een goede moeder punt. maar ik ben wel bang dat de poppetjes mijn onzekerheid overnemen..
das best lastig bankje, of niet?

Ik ben wel eens bang om hier verkeerde berichtjes te plaatsen. Heb jij daar dan ook last van?
Bankje
Friez

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven