3000+ Deel 76!
woensdag 1 december 2010 om 23:18
Deel 76 al weer.
Iedereen is hier van harte welkom en alle onderwerpen zijn bespreekbaar. We houden niet van regels, maar hebben wel vijf punten waarop gelet dient te worden:
1. Quoten van gevoelige, persoonlijke informatie wordt niet getolereerd (korte algemene quotes zijn wel toegestaan).
2. We respecteren elkaar.
3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
4. Olifanten is toegestaan.
5. Zo ook heinen (mits niet te lang)
5. Teuglezen wordt aanbevolen, maar is niet verplicht.
11 december - Ibi - Rust zacht Patrick
vrijdag 3 december 2010 om 15:56
vrijdag 3 december 2010 om 16:00
Daar heb je helemaal gelijk in. Als iemand van binnen mooi is straalt hij/zij dat ook naar buiten uit. Alleen ben ik gewoon over alles bloedje onzeker, niet alleen mijn uiterlijk. Ik vraag me altijd af wat ik heb gedaan als iemand boos is, en of het mijn schuld is dat de koffiepot vies is, en of mensen mij wel aardig vinden (zelfs een willekeurige vreemde). Ik kan het ook prima relativeren hoor en weet dat het onzin is maar toch speelt het altijd weer op.
vrijdag 3 december 2010 om 16:04
En weet je wat het grappige is? Ondanks mijn grote twijfels en onzekerheid heb ik die niet als het om het moeder zijn gaat. Daar voel ik me heel zelfverzekerd in. Het enige wat me daarin dwars zit is die vreselijke onzekerheid die ik bij haar nu zie. Zoals vorige week met dat feest waar ze niet naar toe durfde. Het is zo herkenbaar, ik ben/was precies zo. Alleen had ik als kind zijnde niemand om op terug te vallen en zij voelt heel duidelijk altijd de veiligheid en bescherming van mij en Graaf. Vanochtend durfde ze weer niet naar Sinterklaas (op school), weer tranen met tuiten. Maar samen met ons is ze gegaan en na even vastgekleefd te hebben gezeten ging ze zelf naar binnen en zwaaide ze enthousiast naar ons terwijl Sint voor haar neus stond.
vrijdag 3 december 2010 om 16:14
Vin, ik heb jou gedachtes ook wel. Dan vraag ik me af wat mensen denken bij wat ik doe of hoe ik er uit zie. Het is soms lastig. En wat lastig dat mini dat nu ook laat zien, die onzekerheid. En wat fijn dat ze toch bij sint is geweest!
Die onzekerheid is gedeeltelijk karakter, gedeeltelijk aangeleerd. Eigenlijk zijn we gek dat we zo denken.
Die onzekerheid is gedeeltelijk karakter, gedeeltelijk aangeleerd. Eigenlijk zijn we gek dat we zo denken.
a docter a day keeps the apple away
vrijdag 3 december 2010 om 16:17
Ik denk dat iedereen wel onzeker is. Niet in de mate dat ik er last van heb en sommige zullen zeggen, nee hoor ik ben niet onzeker maar dat geloof ik niet. Iedereen twijfelt toch wel eens of hij/zij iets goed heeft gedaan/gemaakt/gezegd?
Hier trouwens een hele grijze lucht vol sneeuw. Dit is een buitje die wel even blijft hangen.
Hier trouwens een hele grijze lucht vol sneeuw. Dit is een buitje die wel even blijft hangen.
vrijdag 3 december 2010 om 16:46
Vin.... je bent een lieverd!
Die onzekerheid ken ik, ik heb geen overgewicht maar het voelt wel of ik het heb, in mijn hoofd ben ik minimaal 20 kilo zwaarder dan ik ben.
Heel vaak voel ik mij niet goed genoeg, draag geen make-up want dat ben ik niet waard, koop geen dure mooie kleren want wat moet een slons als ik ermee?
Maar om mijn moederkwaliteiten ben ik niet onzeker, ben een goede moeder punt. maar ik ben wel bang dat de poppetjes mijn onzekerheid overnemen..
Die onzekerheid ken ik, ik heb geen overgewicht maar het voelt wel of ik het heb, in mijn hoofd ben ik minimaal 20 kilo zwaarder dan ik ben.
Heel vaak voel ik mij niet goed genoeg, draag geen make-up want dat ben ik niet waard, koop geen dure mooie kleren want wat moet een slons als ik ermee?
Maar om mijn moederkwaliteiten ben ik niet onzeker, ben een goede moeder punt. maar ik ben wel bang dat de poppetjes mijn onzekerheid overnemen..