Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Zo, hier Sinterklaas met zesjarig nichtje van vriend weer achter de rug.

Wij zijn zelf ook lekker verwend van Sint (vriends ouders).

Ik houd totaal niet van speculaas, chocoladeletters (ik houd niet van zo een brok chocola ,heb liever dunne plakjes), taaitaai en dergelijke. Ik eet het vaak dan toch omdat het er staat en het af en toe toch lekker is omdat het erbij hoort of zo. Maar sinds ik aan het lijnen ben heb ik als regel dat ik best mag zondigen maar alleen als ik die dingen echt lekker vind. En dat lukt steeds beter. Dus ik heb niets genomen. Wel een broodje kroket.

Ik ben benieuwd voor morgen.
Oh ja, de tabel is weer klaar voor jullie resultaten.

Rian83, kom je weer meedoen?
Spannend inderdaad Es!

Ben heel benieuwd naar de totaalscore van morgen. Hopelijk toppen we die 10 weer. Zou eigenlijk steeds makkelijker moeten worden aangezien er steeds meer dames bijkomen.

Wat een gezelligheid hebben jullie allemaal gehad vanmiddag zeg! Leuk ook, die blije kinderen met hun kado's. Ik ben lekker een wandeling gaan maken naar mijn ouders (30 min. lopen ongeveer maar met deze gladheid wat langer). Een paar toastjes en een beschuitje gegeten. Geen wijn, braaf thee! En vanavond thuis een klein beetje pasta. Over van gister.

Ik ben benieuwd naar morgen. En als het me niet zint, dan vul ik gewoon de score van vandaag in!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Hele gezellige avond gehad hier. Oudste zoon vreselijk blij met zijn nieuwe treintjes-rails en bruggen. (hoera voor mp)

Was erg gezellig en kindjes waren heel zoet. Leuk!

Wel wat gesnoept en frietjes bij het eten maar daar had ik rekening mee gehouden.

Hier een aantal bikkels die niet Sinterklazen en gewoon braaf punten tellen: goed zo!

Spannend morgen....tot dan!
Slapen is goud
zo, en nu ben ik er klaar mee!!! Dat stomme gejojo, ik weet heel goed waardoor het komt: heb veel te veel lopen snaaien het weekend, dus ik ga daar niet zielig over lopen doen. Maar het is toch van de zotte, waarom doe ik dat? Ik wil toch zo nodig afvallen, ik ben toch nog niet op mijn streef? Een deel is weer vocht voel ik aan kijn ringen, maar toch, de bedoeling is dat ik gewoon ene beetje snoep en niet gelijk bergen. BAH!!!!!!!!

oja: +1,5 kg.Ik heb met mezelf afgesproken dat ik nu alleen maar naar beneden ga tot de kerst.
Da's nog 3 weken Bentetje, moet kunnen, vooral als het veel vocht is wat je vasthoudt. Kom, even een sprintje tot aan de kerst, kan maar zo een paar kilo schelen! (Een kledingmaat?)

Hier wat ik gehoopt had: -1,5 dus.... 65 kilo! Streef bereikt! Nu 35 ipv 29 punten per dag. Maar ik houd het nog even op 29/30 punten denk ik.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Oh Bentetje, wat herkenbaar. Ik heb van het weekend ook veel te veel lopen snoepen en het resultaat; + 1,3 kilo.

Vanochtend gaf de weegschaal dus 62,3. Bah, ik jojo ook al een tijdje tussen de 60 en 62 kilo.

Heb mezelf ook streng toegesproken en doe met je mee om vanaf nu alleen maar in de min te gaan dit jaar.

Winterdip, wat een superresultaat.

Gefeliciteerd met je streef gewicht en dat er maar veel mogen volgen.
Vandaag 95,9. weer -2,4 dus. Ik ben blij.

Winterdip, wow!!! Gefeliciteerd!!! Ik durf nog niet eens een echt, vast streefgewicht te bepalen, laat staan dat ik er in de buurt ben. Maar goed, ik ben dan ook nog maar net begonnen.

Maruschka, we zijn ongeveer de helft van de week met zijn achten. Mijn kinderen zijn er net iets vaker dan die van Mlief. Om het weekend zijn we een weekend met zijn tweetjes. Dat is wel heel fijn hoor. Hoewel we de kinderen ook wel missen als ze er niet zijn. We hebben ook niet de makkelijkste kinderen, dus soms is het wel hectisch. We hebben van die hippe labelkindjes. Maar of je daar nou blij mee moet zijn. Met die kindjes zelf wel uiteraard

Mife, werk je op een Cluster 3-school? Dan weet ik misschien wel welke. We wonen misschien wel bij elkaar in de buurt trouwens. Als je meer wilt weten: mailmeave @ gmail.com Zonder spaties dan hè.

Toetje, wat ga je goed zeg. Ik ben echt trots op je. Ongeacht wat de weegschaal vandaag aangeeft.

Bentetje, hou vol meid! Jij ook Barcode! (Ik ben nu megajaloers op jouw gewicht).

Mij helpt het trouwens juist wel om te tellen tijdens moeilijke dagen. Dan plan ik extra magere maaltijden en heb ik dus voldoende over om wel lekker mee te kunnen snoepen. Zoals laatst die 294 pepernoten. Die heb ik niet genomen hoor, maar het had wel gekund.

Ik merk trouwens dat ik bijna nooit aan de punten kom. Soms houd ik echt veel over. Dat komt doordat Mlief veel strenger lijnt dan ik. Maar ongemerkt doe ik toch een beetje met hem mee blijkbaar. Als avondeten eet hij meestal alleen groente en tofu (of kaas). Ik doe daar voor mezelf wel iets van koolhydraten bij. Paar crackers, of couscous of pasta (100 gram). Maar omdat het roerbakgroenten zonder saus zijn, blijft het erg mager. Maar goed, ik eet wel ruime hoeveelheden en heb geen trek. Ik eet ook wel gewoon mijn zuivelpunten enzo, dus het zal wel loslopen allemaal.

Hm, mijn figuur omschrijven. Poeh. Ik heb dunne polsen en enkels, slanke vingers. Het gewicht zit goed verdeeld, hoewel mijn buik wel echt dikker wordt als ik boven de 88 ofzo kom. Mensen geloven nooit dat ik weeg wat ik weeg, dus ik zie er slanker uit. Zware botten? Normale borsten, denk ik. Misschien een beetje slap. Drie kindjes hè.

Bentetje, als er een Cheers-kerstmeet komt, kunnen we misschien een kledingruil organiseren? Madootje is ook afgevallen, dus misschien heeft zij dan weer broeken over die jij past ofzo.

Ik reageer trouwens op dezelfde manier als Es. Aan de hand van wat ik onthouden heb en ook rustige meerdere keren direct achter elkaar als me iets te binnen schiet.

Het is nog ver weg, maar weten jullie al wat je met de kerst gaat koken? Vanwege ons gelijn en het feit dat ik eerste kerstdag 6 koters moet voederen, ben ik al wel aan het nadenken.

Ik heb trouwens een heerlijk nagerecht/tussendoortje voor jullie. Met weinig punten, dat viel me echt mee.

Meng wat honing en klein beetje citroensap (mag ook btje rasp bij als je dat lekker vindt) door wat ricotta. Beetje kaneel erbij is ook lekker. Peer schillen, appel kan ook. Btje citroensap er op tegen het verkleuren, maar dat hoeft niet per se. Dan in de grilpan, of of de BBQ, maar kan ook vast in de oven, het fruit even grillen. Als het fruit heel erg hard is, dan kook ik het even voor in de magnetron. Warm fruit op bord leggen, ricottamengsel er op. Evt geroosterde pijnboompitjes en/of een bolletje AH-sorbetijs.

Jam. En ricotta is veel minder punten dan ik dacht. Dan dat ijs is maar 1 pp per bolletje. En honing heb je maar weinig van nodig en is ook niet veel punten.

Gister de paprikatomaatsoep gegeten die iemand hier had gelinkt. Erg lekker! Voor mijn lief nog wat fijngesneden rode peper erbij. Hij houdt van pittig, ik gruwel daarvan.
Wow, wat een lap tekst. Sorry.
Geen sorry nodig hoor Meave.

Hier 5 ons erbij. Logisch, na afgelopen weekend. Maar ik wil niet weten wat de vroegere Toet was aangekomen na een weekend op de vroegere manier. Au. Pffff.

Vandaag weer braaf tellen. Ik ga namelijk net als Bent voor alleen maar in de min tot kerst, maar eigenlijk ook daarna, want ben er nog lang lang lang lang lang niet

Toch nog steeds blij. Om het algemene gevoel.

Succes weer iedereen.

Winterdip: gefeliciteerd!

Meave ook met het superresultaat.

Barcode en Bent, gelukkig weten we waardoor het komt. Niet te veel balen en weer lekker gezond zonder snaaien vandaag!!
Joehoe, 2 dagen Sinterklaas gevierd maar ik had al het gevoel dat ik redelijk had opgelet (zelfs ook nog met het gourmetten gisterenavond) dus 6 ons eraf. Ik zit nu op 72,6. Moet nu gaan werken dus hoop vanavond laat een wat langere reactie te kunnen schrijven en verder op iedereen te reageren.
Een week goed opletten, zaterdag ziek in bed en nauwelijks eten, zondag alles 'ingehaald' en los gegaan. Toch 0,6 kg eraf, dus ik ben blij. Duurt me wel veel te lang voor ik eens onder die 80 ga... Nu 82,6 kg, dus dat duurt nog even. Ach, ik heb het natuurlijk zelf grotendeels in de hand... En ben best blij met een gemiddelde van 0,5 eraf per week.

Winterdip, gefeliciteerd!

Meave, ook super zeg!! Werk niet op cluster 3 school, jij wel?

Goede dag! En hop, het regime weer 'in'!
Nee hoor, maar daar gaat mijn dochter naartoe.

Op het moment werk ik niet trouwens. Mijn contract liep van de week af. In het kader van online dus we houden het een beetje vaag: ik doe iets in de PR. Tenminste, dat deed ik.
Hé Meave, ik dacht dat je nog tot einde jaar werk had, niet dus. Vervelend (lijkt mij qua inkomen). Maar misschien ook wel even rustig nu? Succes met nieuwe plannen maken en wat nieuws vinden!
mn post is weg.

79.2
Ik ben op mn werk dus ik zal vanavond alles even rustig lezen.

vandaag extra veel groenten en sport ivm sinterklaas. (ik ben niet helemaal los gegdaan, maar ik heb ook niet niet-gesnoept)

dus :

O cracottes met light jam

t: appel en tomaat

L cracottes en philidelphia

t: weet ik nog niet

D: aardappelschotel met wortel, boontjes en sojameuk

smilies
Ik was 84,7 net op de weegschaal. Net wat eraf dus. Volgende week wil ik weer flink resultaat! Fijne dag
Miss Ireen, hoeveel cracottes eet je dan bij lunch en ontbijt? Want op een paar cracottes houd ik een dag lang werken, fietsen en lopen enzo echt niet vol......
Hai allemaal,

Druk weekend gehad, dus ik heb even niet meegeschreven. Sterker nog, ik ben niet eens online geweest sinds vrijdag. Maar goed, ik heb alles bijgelezen. Het allemaal onthouden is andere koek, ik hoop dat ik jullie niet door elkaar ga halen. In ieder geval wil ik Winterdip even feliciteren. Super hoor!

Mijn weekend heb ik prima doorstaan. Vrijdag een verjaardag en ik heb netjes een bak komkommertjes voor mezelf meegenomen. Geen chipje aangeraakt en eigenlijk kostte het me amper moeite. En dat zeg IK, ik die nooit maat kan houden en snaait dat het een lieve lust is. Altijd bang dat ik tekort kom (erg hè, maar dat heb ik al m'n hele leven). De komkommertjes bleken ook favoriet bij m'n slanke medefeestgangers, dus ik weet wat ik neer ga zetten op m'n eigen feestje over 2 weken. Haha...

Zaterdag gezond gegeten en zondag wederom vrij makkelijk de chocolade en pepernoten kunnen laten staan. Ik ben echt verbaasd. Ik had expres overdag weinig gegeten en ben met vriendjelief nog ruim 3 kwartier gaan wandelen. Omdat ik doordeweeks ook steeds netjes binnen m'n punten was gebleven, mocht ik 's avonds wel een klein beetje meedoen met de rest. Dus hier en daar een (truffel)kruidnoot of pepernoot en zo waar, ook nu bleef de drang tot graaien achterwege. Ik had serieus genoeg aan handvol lekkers.

Dus... ben best een beetje trots op deze eerste week. Ik hoop dat ik het zo kan volhouden!
Wow wat een goed resultaten zeg!

Bij mij is er 3 ons af, 66,5 dus nu.
Kom ik vanmorgen op m'n werk, liggen daar een chocoladeletter en een doosje met chocolademunten en schuimpjes. Die schuimpjes lust ik gelukkig niet, maar de rest...

Vorige week ook al een letter op m'n werk gekregen. Die heb ik van het weekend bij m'n ouders achter gelaten. In de zak zat namelijk nog een Verkade-letter en die is veel lekkerder dan degene van m'n werk. De Verkade-letter is dus mee naar huis gegaan en daar wil ik de komende tijd af en toe van genieten.

Maar goed, nu dus weer extra zoetigheid waar ik vanaf wil. Ik hoop dat m'n vriend ze mee wil nemen naar z'n werk, om uit te delen. Wel grappig trouwens, hij heeft gisteren een berg marsepein gekregen. Is 'ie gek op, maar hij doet met mij mee met afvallen. Klein dilemma. Ik vind marsepein wel lekker, maar kan er beter 'nee' tegen zeggen dan tegen chocolade. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken de komende tijd.
Vergeet ik nog bijna het belangrijkste, mijn resultaten deze eerste week. Nog even de rest van mijn gegevens (voor Es): 1,69 meter; een startgewicht van 86,0 kilo; een (voorlopig) streefgewicht van 70,0 kilo.

Vanmorgen gaf de weegschaal 84,3 kilo aan, dus ik ben 1,7 kilo afgevallen. Jeej!

Trouwens, ik heb een hoop mooie resultaten gezien hier. Gefeliciteerd allemaal! Hoop dat Rian zich ook weer aansluit.
Hallo allemaal, hier ook tevreden maar eerst WINTERDIP: JOEHOE!!!!!! Knap zeg. Heel erg gefeliciteerd. Weer een voorbeeld voor ons allemaal. Super.

Dan mijn resultaat. Vanmorgen zei de weegschaal 97,5 een kilo eraf dus. Prima!

Deze week weer proberen lekker streng te zijn ondanks alle left over chocoladetroep.

Woensdag etentje met een vriendin. ZIj is erg slank en schranst nooit, dan houd ik me ook makkelijker in

Meiden in de plus: hupsa, daar gaan we weer, volgende week weer in de min.

Verder prima resultaten lees ik zo.

Eh...Meave....wat is jouw geheim?
Slapen is goud
quote:Toet schreef op 06 december 2010 @ 11:03:

Miss Ireen, hoeveel cracottes eet je dan bij lunch en ontbijt? Want op een paar cracottes houd ik een dag lang werken, fietsen en lopen enzo echt niet vol......

3 in de ochtend en 3 in de middag

3 cracottes is 1 punt
Ehm, ik heb geen geheim geloof ik. Ik krijg bijna nooit 29 punten op, maar zoals ik al schreef komt dat doordat Mlief ook lijnt. Hij lijnt veel strenger dan ik, zodat vooral het avondeten erg mager is. Verder eet ik gemiddeld:

o: 2 wasa lichtgewicht (die nog best veel punten zijn trouwens), eentje met philadelphia light en een gekookt eitje en eentje met basterdsuiker ofzo OF een schaaltje yoghurt met wat fruit.

t: banaan, snack-a-jack, soms ander fruit

l: 3 knackebrod of 2 boterhammen met 20 of 30+ kaas, tomaat, ruccola, alfalfa, dat soort spul. Ik eindig altijd met iets zoets, dus als ik brood eet, dan vaak ook nog een cracotte met basterdsuiker of een beetje vruchtenhagel. Of honing ofzo.

t: fruit, soms nog een snack-a-jack

a: wisselt, in elk geval zeer mager. En geen vlees (eten wij eigenlijk niet) en vaak een bakje yoghurt toe of wat later op de avond als snackje. Ook daar gaat vaak wat basterdsuiker in.

En dus gewoon soms 2 stukjes chocola bij de thee ofzo. En bakken doe ik gewoon in olijfolie.

Ik sport niet/nauwelijks. Eigenlijk wil ik vanmiddag gaan zwemmen, dat doe ik dan wel af en toe. Maar heb nog niet echt zin geloof ik.

Appeltje, thumbs up! Voor jou ook Noppie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven