3000+ Deel 76!

01-12-2010 23:18 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 76 al weer.

Iedereen is hier van harte welkom en alle onderwerpen zijn bespreekbaar. We houden niet van regels, maar hebben wel vijf punten waarop gelet dient te worden:

1. Quoten van gevoelige, persoonlijke informatie wordt niet getolereerd (korte algemene quotes zijn wel toegestaan).

2. We respecteren elkaar.

3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.

4. Olifanten is toegestaan.

5. Zo ook heinen (mits niet te lang)

5. Teuglezen wordt aanbevolen, maar is niet verplicht.

11 december - Ibi - Rust zacht Patrick

Graaf lust geen avocado.....

Pop goed zo meid!
Lekkere soep vooraf Vin? bospaddenstoelensoep bijv. heerlijk! (wel helemaal vers gemaakt natuurlijk)

Tjee, das lastig, ben niet handig met gerechten combineren! zeker niet met vlees, dat eet ik niet

Koken ben ik wel goed in, opeten ook!
Voorgerecht Kerst

misschien staan hier nog ideetjes, Vin
quote:lunaan schreef op 19 december 2010 @ 17:38:

Maak je daar nu niet druk om, Pop, Geen Mastru-beren zien waar ze niet zijn.

Ik kan erg slecht tegen veranderingen in mijn strakke planning! stom he! ben wel aan het leren om het wat meer los te laten, maar das moeilijk!

Kan ook niet tegen verrassingen en spontaan ben ik ook niet...

Maar mijn planning-skills zijn buitengewoon!
Oh, alles wat met paddenstoelen te maken heeft lust ik niet. Gruwel, krijg gelijk jeuk overal. Ik ben dus een lastige eter, althans. Samen zijn we best lastig. Graaf lust wel heel veel maar is wel een: wat de boer niet kent dat vreet ie niet. En ik ben gewoon een zeikerd. Hou niet van vet, hou niet van botjes, hou niet van ondefineerbare dingen enzovoort.
Ik zou een lichte kippenbouillon maken, met reepjes kipfilet, en wat paprika voor de kleur.
quote:poppedotje schreef op 19 december 2010 @ 17:41:

[...]

Ik kan erg slecht tegen veranderingen in mijn strakke planning! stom he! ben wel aan het leren om het wat meer los te laten, maar das moeilijk!

Kan ook niet tegen verrassingen en spontaan ben ik ook niet...

Maar mijn planning-skills zijn buitengewoon!Hou die spiegel is niet zo voor mijn neus. Ksssjt.
Als je weet wat je goede en slechte punten zijn, ben je al een heel eind Pop.
quote:lunaan schreef op 19 december 2010 @ 17:42:

Ik zou een lichte kippenbouillon maken, met reepjes kipfilet, en wat paprika voor de kleur.

Oh, dat is niet slecht! Sterker nog, ik heb vorige keer een doosje thaise kippensoep gekocht en daar zelf nog wat tauge in gedaan. Kan ik nu ook doen en inderdaad wat kipfilet en paprika!

Dank je wel Luun! Nu nog de salade.....
Offe van die fancy sla die jullie tegewoordig hebben, met een klein beetje Balsamico en wat geraspte pittige kaas erover.
Fancy sla?
quote:Gravinnetje schreef op 19 december 2010 @ 17:44:

[...]

Oh, dat is niet slecht! Sterker nog, ik heb vorige keer een doosje thaise kippensoep gekocht en daar zelf nog wat tauge in gedaan. Kan ik nu ook doen en inderdaad wat kipfilet en paprika!

Dank je wel Luun! Nu nog de salade.....

Ha Crosspost,

Maar foei doosje soep

Nu alvast de bouillon maken van kippenpoten (24 trekken) af laten koelen en het vet eraf scheppen ( vet buiten leggen voor de vogeltjes/egeltjes)

De bouillon bewaar je in de vriezer.
Ja van de ruccola, en van die andere groene blaadjes, ik weet niet hoe dat allemaal heet.
veldsla, jongebladsla, rucola
Sla is altijd groen..... veldsla?

Ja doosje soep. Ik maak mijn kippensoep, tomatensoep en tomaten/groentensoep altijd vers maar bouillonnetjes doen het niet bij mij. Te flauw, te zout, te dit, te dat....
quote:lunaan schreef op 19 december 2010 @ 17:50:

[...]

Nu alvast de bouillon maken van kippenpoten (24 trekken) af laten koelen en het vet eraf scheppen ( vet buiten leggen voor de vogeltjes/egeltjes)

.24 trekken? Gooi mastrubeertje er maar weer in....
quote:friezinnetje schreef op 19 december 2010 @ 17:54:

veldsla, jongebladsla, rucolaOke, met wat pittige kaas. Kan dezelfde zijn als die ik gebruik voor de aardappelgratin? En wat voor dressing? Vind het niet erg om hem zelf te maken......
Oh en nog een sausje voor de fricandeau. Of daar maar gewoon een lekker pepersausje voor maken?
Omdat wij altijd dwars zijn met dit soort dagen, eten wij dus boerenkool met de kerst
quote:Gravinnetje schreef op 19 december 2010 @ 17:57:

[...]

24 trekken? Gooi mastrubeertje er maar weer in....

Dan is tie het lekkerst, maar met een uurtje of 6 kan die ook wel..

Enne bouillon maken is zooooo simpel, en veel lekkerder dan die troep uit een pakje, wat niet eens licht is..puh..

Bankje
Ik dacht vanochtend nog aan je .toen ik bij de paddestoel naar buiten keek en die witte wereld zag
of salade met gorgonzola Vin.
quote:Gravinnetje schreef op 19 december 2010 @ 17:58:

[...]

Oke, met wat pittige kaas. Kan dezelfde zijn als die ik gebruik voor de aardappelgratin? En wat voor dressing? Vind het niet erg om hem zelf te maken......

Fancy sla

Balsamico

Fancy sla op bordje, balsamico erover heen, en wat geraspte pittige kaas, we hebben hier heerlijke, maar ik weet effe niet hoe die heet.

En klaar is klara vinn
quote:Gravinnetje schreef op 19 december 2010 @ 18:01:

Oh en nog een sausje voor de fricandeau. Of daar maar gewoon een lekker pepersausje voor maken?Uit een pakje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven