Het is winter

21-12-2010 15:19 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het officieel: het is winter.

Ook nog de kortste dag van het jaar. Ik vind dit altijd een bijzondere dag. Lekker knus binnen met de kaarsjes aan.

Nog mensen hier last van?
quote:Noni schreef op 21 december 2010 @ 15:48:

[...]

Ah dat vind ik oprecht heel sneu voor je!

Woon je toevallig in Twente en wil je wat afleiding dan ben je van harte welkom!woon nu nog in de verkeerde kant van de achterhoek. mocht deze relatie stoppen dan ga ik weer naar de twente-kant van de achterhoek en daar ben ik met de kerst ook te vinden...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
quote:Guinevieve schreef op 21 december 2010 @ 15:57:

Ik moet even strompelen door de sneeuw om een paar boodschappen te halen voor mijn tante die ziek is.

Omdat ik lopend moet gaat het wel even duren. Eerst naar de supermarkt voor boodschappen van tante. Dan terug naar de supermarkt voor mijn eigen boodschappen en weer op weg naar huis.

Voor de volgende winter wil ik graag een paar husky's met een mooie slee.Och... Herkenbaar, ik moet ook alles ter voet doen, ik ben vandag onderuit gegaan, maar kon er wel om lachen en viel zacht in de sneeuw geef mij ook maar een slee hihi.
als het maar zacht is vind ik het ook niet erg om te vallen. maar ben twee weken geleden bij het uitstappen uit de bus giga hard op mijn achterhoofd gevallen. dan vind ik het persoonlijk ietsje minder zeg maar...
jeetje ! wel ondanks de harde val er goed vanaf gekomen ? uiteraard is dat minder !
ben net heel langzaam naar de duinen gefietst, daar een uurtje hardgelopen, dat is in de duinen nu dus echt geweldig!, en daarna weer heel langzaam terug gefietst.

En ik was erg verbaasd dat fietsen eigenlijk gewoon heel goed kon, buiten de stad notabene beter dan ín de stad.

Nu even lekker douchen, filmpje aan en weer genieten van de vakantie (jaja! ik heb vakantie)
quote:girlxxx schreef op 21 december 2010 @ 16:03:

jeetje ! wel ondanks de harde val er goed vanaf gekomen ? uiteraard is dat minder !is allemaal goed gekomen, ben nog wel heel tenminste...
gelukkig maar !
Mm nou ik vind er niks aan .. de winter brrr mogen ze voor mij echt overslaan hoor.

Ik ben ook altijd een stuk minder gezellig,heb nergens energie voor,en vind het vreselijk de deur uit te moeten.

Maarja ik moet toch naar mn werk en boodschappen doen, maar oh wat ben ik dan inwendig aan het vloeken over die k*t sneeuw
quote:Nastik schreef op 21 december 2010 @ 15:55:

Ik heb een winterdepressie. Dus voor is het al weken winter. Ik tel de uren af tot het weer lente is.

Kan er niet van genieten.

Doe wel mijn best en kom voor het welzijn van kind en beestenbende echt wel buiten, maar het liefst kruip ik weg tot april en kom in het feestgedruis van Koninginnedag weer mijn huis uit.

Helaas, mijn leven speelt zich in de lente, zomer en nazomer af. Daarna gaat het zowel met de looks als de feelings hard achteruit.Weleens lichttherapie geprobeerd?
Heeeeerlijk de winter. Alleen die ongemakken door de sneeuw vind ik minder.

Hoe het komt weet ik niet want je MOET een hekel aan de winter hebben en verlangen naar bloedhete zomers.

Ik voel me geestelijk en lichamelijk een stuk beter als het vroeg donker wordt en de temperatuur een stuk lager gaat.

Vraag me af of er nog meer mensen zijn die net als ik dol zijn op de winter en die korte dagen.
quote:Mazou schreef op 21 december 2010 @ 16:08:

[...]

Weleens lichttherapie geprobeerd?

Wou het ook net zeggen. Vriendin van mij kijkt iedere dag een uurtje in het scherm en is daarna weer helemaal blij en energiek. Is echt heel bizar om het effect daarvan te zien.

Ik ga de kaarsjes aansteken. Het begint hier te schemeren. Ik heb nu trouwens vakantie dus zit de hele dag thuis, dan mag het van mij eigenlijk wel sneeuwen. Heb ik mooi uitzicht. Ik ben voor mijn studie bezig en dan vind ik het zo fijn om warm op de bank te zitten terwijl ik het buiten zie sneeuwen.
Weet iemand waar je dat kan doen, in omgeving Rotterdam

Kan niet echt iets vinden.
Zij heeft zelf eentje gekocht. Misschien even op marktplaats kijken? Ik weet niet waar je dat ergens kan doen.
omgeving r'dam ? ik woon omgeving r'dam... wat zou je willen doen ?
Omdat mijn oudste zus is uitgegleden met de fiets en enkel gebroken heeft (geopereerd met schroeven en plaatjes), ben ik wat voorzichtiger geworden. Ik doe dus alles lopend. Vanmorgen eerste stuk met bus (die zomaar op tijd was) en daarna de rest gelopen. Ook terug. Vanmiddag weer naar de supermarkt gelopen, gisteren al een uur gelopen heen en terug naar de tandarts. Vanavond ga ik lopen naar de sportschool om een uur Zumba te doen en dus ook weer terug lopen.

Morgenvroeg weer een uur Zumba, dus weer heen en terug lopen, donderdagmorgen idem...

Ik besteed mijn vakantie dus goed! Bij Scapino hele warme handschoenen gescoord voor maar 4 euro!!

Nu nog hopen dat mijn dochter mijn sneeuwlaarzen opstuurt...die had ik vorig jaar bij haar (in Zwitserland) gelaten, omdat we "hier in Nederland" toch bijna nooit sneeuw hebben...
quote:girlxxx schreef op 21 december 2010 @ 16:48:

omgeving r'dam ? ik woon omgeving r'dam... wat zou je willen doen ?

Lichttherapie.

Tenzij de lampjesslinger in de kerstboom ook werkt.
Informatie en aanmelden

Voor lichttherapie kunt u terecht in Rotterdam, Mathenesserlaan 208, 010 - 440 24 49.
Jaa die had ik ook gevonden, maar daar moet je dus wel eerst met een psycholoog voor praten.

Oh en mn telefoon is leeg en ik kan mn oplader niet vinden. Eigenlijk heb ik ook nog niet echt gezocht want ik heb nergens zin in..
quote:mutsy20 schreef op 21 december 2010 @ 16:56:

Jaa die had ik ook gevonden, maar daar moet je dus wel eerst met een psycholoog voor praten.

Oh en mn telefoon is leeg en ik kan mn oplader niet vinden. Eigenlijk heb ik ook nog niet echt gezocht want ik heb nergens zin in..

Wat verdrietig. Ik zou proberen wat plannen te maken en echt even iets actiefs te doen. Ik weet uit ervaring dat je er waarschijnlijk geen zin in hebt nu, maar je voelt je er wel wat beter en energieker door.
quote:mutsy20 schreef op 21 december 2010 @ 16:52:

[...]

Lichttherapie.

Tenzij de lampjesslinger in de kerstboom ook werkt. Hahahaha, nee geen idee, mishien via ziekenhuizen ? geen idee, mischien weet je zorgverzekerraar adressen ? oh... ik doe aan veel kaarzen en gezelliheid, maar kerstversiering daar doe ik niet aan
ik ben mosterd
zo´n lamp had men in Finland in de kroegen staan toen ik daar studeerde. volgens mij werken ze wel.
quote:Mevrouw75 schreef op 21 december 2010 @ 17:46:

zo´n lamp had men in Finland in de kroegen staan toen ik daar studeerde. volgens mij werken ze wel.Is weer eens wat anders dan de waterpijp
Mutsy, in mijn stad doen ze dat in het ziekenhuis, misschien in R'dam ook wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven