Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Hoi,niet bijgelezen, maar ik meld me even snel. Op zich een nette kerst gehad. Kerstavond bij schoonouders en daar gingen we gourmetten en ik houd niet zo van vlees, dus voornamelijk komkommer met wat stokbrood gegeten. Eerste en tweede kerstdag bij mijn moeder met 20 eters en dus zo druk geweest dat ik niet zo heel veel gegeten heb. Wel redelijk wat geproefd tijdens het koken, dus weet eigenlijk niet zo goed hoe dit puntentechnisch ging en pecannoten gegeten (oh, wat zijn die dingen goddelijk lekker). Taart laten staan (waren taartsoorten die ik niet lekker vond, dus voordat jullie applaus gaan geven: het was niet moeilijk ).

Net even op de weegschaal gaan staan (we zijn weer thuis) en resultaat was 84,9 kilo. Op zich niet slecht natuurlijk, maar ik had stiekem wel op een ietsje beter resultaat gehoopt. Nou ja, voortaan de dropjes maar laten staan.

Vanavond kom ik nog even uitgebreid bijlezen en reageren is mijn plan.
Ik kan niet anders dan het helemaal met Toet eens zijn. We komen ons toch maar weer mooi en masse melden en gaan ook allemaal met goede moed weer door. Het was toch te verwachten, dat er meer plussen dan minnen zouden zijn. En, het was Kerst, dan mag het toch ook?

Ik snap er ook niets van dat er bij mij vanaf is. Gister zelfs 64,8. Ik heb dat toen maar snel ingevoerd in het WW systeem maar vandaag was het toch weer 65,5. Dus ik heb het maar aangepast... Hoe dan ook, eraf en dat vind ik al heel wat. Terwijl ik toch van vrijdag tot en met gister flink wijntjes heb weg getikt, spoons met ijs, tiramisu, lasagne, chocolade, vlees met sausjes, aardappels, stoofpeertjes enz. enz. enz. Oja, en uitgebreid kerststol en suikerbrood, allemaal met roomboter. Schiet mij maar lek.

Hoe dan ook, deze week ga ik 3x sporten want ik was al 2 weken niet meer geweest. Vanmiddag dus een half uur hard gelopen en een rondje circuit gedaan.

Meave en Appeltje allebei naar Londen dus, voor Oud en Nieuw. Leuk!

Finette, ik doe WW online, ben dus nog nooit bij een bijeenkomst geweest.

Vanmiddag was ik even bij een vriendin, mede dankzij haar ben ik met WW begonnen. Zij is zo'n 35/40 kilo te zwaar. Ze is ongeveer een maand voor mij begonnen en is toen vrij snel een kilo of 7, 8 afgevallen. Daarna is de klad erin gekomen. Dat was rond het najaar. Nu is alles er weer bij, plus nog een beetje. Ik vind dat zo zonde. Hoop echt dat ze het in het nieuwe jaar weer oppakt. Ze noemt mij 'haar muze en motivatie' en zegt wel opnieuw te willen beginnen. Ik hoop echt dat ze de motivatie weer vindt.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
vandaag weer lekker aan de punten gehouden!

wow wat ging dat makkelijk en het voelde lekker. (ik ben dan altijd zo bang dat ik dan opeens verschrikkelijke honger krijg, de dag erna. maar het viel reuze mee!)

veel plezier in het buitenland tijdens O&N. (ook die gene die in NL blijven hoor!)

romantisch trouwens
Heb ik precies zo Missireen, vandaag me aan de punten gehouden ("kreeg" er 1 punt bij op mijn dagtotaal omdat ik gegroeid ben ) en dat voelt toch weer heel goed. Ik was ook bang er moeite mee te hebben en heel erge honger te krijgen, maar dat is niet zo. Wel moet ik weer afleren 'zomaar' alles te kunnen eten. Vanmiddag waren we even op visite en terug moesten we nog langs de winkel en dan ben ik snel geneigd te zeggen 'we kunnen ook wel langs de snackbar', maar hebben we niet gedaan. Ik heb net dus braaf m'n stampotje andijvie gegeten. Nu nog 6 punten over voor vanavond, maar ik neem nog een kop koffie en daarmee klaar.

Toetje: wat een lieve en bemoedigende post! Niet dat ik eraan gedacht heb om hier niet te posten, helemaal niet zelfs, maar ik zag wel op tegen het invullen van mijn gewicht (zelfs al tegen het kijken naar de weegschaal). Maar je hebt gelijk. We nemen ons 'verlies' (in gewicht, want wel hele fijne dagen gehad allemaal) en pakken de dag erna direct de draad weer op. Fijn. En ik heb echt heel veel hieraan, niet alleen nu, maar sinds ik hier post al
Ik heb me helemaal niet aan de punten gehouden vandaag. Daar gingen mijn goede voornemens, samen met de heerlijke restjes. Morgen weer een poging Ga even teruglezen. Goed trouwens dat iedereen zich gemeld heeft vandaag.

Petje af!!
Slapen is goud
Zullen we dan ook maar weer onze eetlijstjes opschrijven?

Die van mij:

O: Griekse yoghurt 0% met blauwe bessen

T: niks

L: 1x roggebrood met slankie smeerkaas, 2 boterhammen met ham.

T: mandarijnen

D: aardappel, sla, gehaktbal

T: 4 choco rijstwafels

Nop, zet 'm op morgen dan! ;)

(woon je trouwens voor of na het spoor...)
Aan de kant van U. dus voor het spoor vanuit U en na het spoor als je kijkt vanaf de snelweg Jij ook in B?

Ik moet er morgen echt aan geloven, anders glij ik weer af in de diepe krochten van kaas, brood, wijn en andere heerlijkheden Ga morgenochtend de eetweek plannen...dat werkt bij mij goed.
Slapen is goud
Ik wil jullie trouwens allemaal bedanken voor het actief zijn op dit forum. Het helpt mij echt om met elkaar over ww'en en allerlei koetjes en kalfjes te praten. Blijf mede dankzij jullie zo gemotiveerd!
Mijn lijstje:

O. roggebrood met kaas en boter en een latte

T. niks, nakkes nada

L. plakje kerststol met spijs en een glas melk

T. twee kranskoekjes (die droge)

D. stampot andijvie met spekjes en een beetje chocoladepudding toe

T. latte, later een amaretto-jus en een handje chipito's

Het is niet helemaal vlekkeloos, maar redelijk (vergeleken met de afgelopen dagen). Morgen ga ik lekker mijn vader's pastasausje maken. Gezond en zo ontzettend lekker! Kost me gelukkig niet al te veel punten...nog een plusje.
dat zijn fijne recepten, deel hem eens wil je?

Gisteren:

O:fruit en yoghurt

T: niets

L: 2 minibolletjes bruin met ragout en mini surinaams pasteitje, jus d`orange light (restjes!)

T: niets

D: stoommaaltijd kip rode curry AH

vandaag:

O 1 1/2 cracker philadephia en rosbief, griekse 0% yoghurt

T: fruit

L: maaltijdsalade

D: afhankelijk of ik alleen of met man ben wokmaaltijd met kipfilet of brood.... vanavond nog ene borrel dus even wat punten sparen:)
OKee, weeklijst gemaakt, zo boodschappen doen en dan in het gareel. Helaas stonden er kerstschuimpjes voor mijn neus toen ik aan het plannen was....tja

Mijn lijstje:

O: planning was yoghurt met cornflakes maar werd 4 schuimpjes en een banaan zelfde punten aantal

L: 3 boterhammen met kipfilet en sandwichspread

T: niks-fruit

D: tortilla met kip fajita 12 nachochipjes, geprakte avocado en salsa

T: ??

Weegschaal was vanmorgen iets liever voor me, sta nu op +0 maar goed, de bedoeling is weer in de - deze week dus hoepsa. Helaas natuurlijk nog oud en nieuw maar daar gaan we wat op vinden. Daarna weer klaar met de feestdagen dusssssss

Mijn idee is nog steeds dat ik aan het werk ga en dan ook mijn 10% kwijt ben, das -10,6 dus nog zeker anderhalf te gaan. Nog steeds te doen denk ik.

Succes allemaal vandaag en wie haalt die bak schuim even voor mijn neus weg? Ligt ook nog chocola, kerstkransjes en bonbons op...........Wie maakt me los??
Slapen is goud
Nou gister ook nog wat naweeen van de kerst gehad. Hele dag netjes. Avondeten werd spaghetti ipv witlofsalade. maar met mager gehakt, weinig saus en 20+ kaas.

op de bank later nog wafeltjes. Kon het niet laten..... Schaam.

NU de wafeltjes weggegeven, kan ik ook niet meer de mist ingaan.

Eetlijstje voor vandaag

O: roggebrood met philadelphia

T fruit

L 3 boterhammen met boter, ham en een beker optimel

T fruit

D witlofsalade of iets anders

O, mijn afspraak is er nu al. ipv 11 uur. Dus kom later weer terug. Zit op mijn werk.
Zo dames, de tabel is weer bijgewerkt. Op naar een betere (afval)week.

Maruschka heeft ons helaas alweer verlaten, maar wie weet zien we je nog weer terug. De deur en tabel van dit topic staan altijd open.
Hier gisteren nog een zak chips (de laatste) soldaat gemaakt en drie negerzoenen (die staan gewoon als negerzoenen in het ww-boekje, ik dacht dat dat uit politieke correctheid niet meer mag?). Al met al na dag een dus nog maar 23 vrije weekpunten over. Dat belooft niet zo veel goeds.

Ik hoop maar dat het bij de +2.2 blijft. Ondanks Oud&Nieuw. Ik ga het gewoon wat rustiger aandoen. Ik ben al zo vaak afgevallen ondanks dat ik teveel punten op had, dat ik er nu eigenlijk niet zoveel van snap. Maar ooit komt het wel weer goed. Ik zou alleen zo graag voor 28 januari op die 75 kilo zitten en ik ben bang dat de komende twee weken afvallen er niet echt inzit. Eerst nog Oud&Nieuw en daarna nog een paar dagen naar mijn ouders. Vanaf 10 januari moet ik echt weer gaan knallen.
Es, heb je van de week niet tijd om nog een keertje te gaan sporten? Dan heb je weer wat extra punten te besteden met Oud & Nieuw? En volgens mij is het nog steeds negerzoenen hoor. Ik heb nooit een officiële andere term gehoord.

Eetlijstje van gister:

O. bruin bolletje met hagelslag en klein glaasje karnemeld

L. bruin bolletje met linera smeerpaté

T. kiwi

D. Groentestoofpannetje met bladerdeeg uit oven

T. kleine gevulde koek en een walnootpencee.

Helemaal fout natuurlijk, dat laatste tussendoortje. En bladerdeeg ook trouwens, dat is gewoon vergif! Maar liefst 11 punten voor 100 gram. En twee blaadjes zijn 90 gram. Ongelooflijk!

Wat rekenen jullie trouwens voor een gewoon bruin bolletje? Ik kan dat niet vinden in de lijst, ik reken altijd maar gewoon hetzelfde voor een bolletje als voor 2 bruine boterhammen.
Ik denk dat dat best wel eens de breekpunt zou kunnen zijn dat (niet) sporten. Ik ben namelijk nog steeds verkouden, geen stem, keelpijn. Zo lag ik gisteren om 20:30 in bed te slapen ipv bij de body pump les te zijn. Dit duurt nu al twee weken. Ik ben niet doodziek maar ook zeker niet fit. Dus ik heb ook al twee weken niet gesport. Wellicht dat ik daarom zo veel ben aangekomen. Hoewel ik anders de punten die ik met sporten verdien ook schoon opmaak.
Kan hoor, van sporten gaat je stofwisseling sneller dus misschien is dat dan toch "the trick". Ik had ook al 2 weken niet gesport maar ik ga dat dan toch merken. Ook al ben ik helemaal geen fanatieke sporter. Meestal maar 1x per week, soms 2.

Hopelijk knap je snel weer op, dat gekwakkel is ook vermoeiend.
Ik sport helemaal niet... Weet dat ik me er lekkerder bij voel, maar heb er zo'n hekel aan. Met mezelf afgesproken weer te gaan sporten als ik op m'n streef zit...

Es, erg irritant dat je nog steeds aan het kwakkelen bent. Ik zou eens langs een dokter gaan...

Noppie, klinkt goed dat je een weeklijst hebt gemaakt. Aan gehouden tijdens boodschappen doen? ;)

Ik woon in de B.

Winterdip, voor een zacht bruin bolletje reken ik 3 of 4 punten. En bladerdeeg is erg hè... Maar zó lekker!

Hier gaat het goed. Gisteren netjes aan de punten gehouden en vanmorgen een kilo (!) lichter dan gisteren. Geloof dat mijn weegschaal aan vervanging toe is.

Eetlijst voor vandaag:

O: 1 roggebroodje met slankie

L: 2 boterham kaas, mosterd, bieslook. 1 cupasoup.

T: snelle Jelle

D: aardappels uit de oven, boontjes, gegrilde vis

T: griekse yoghurt met bruine suiker, 2 keer chocotoff.

Wat doen jullie met oud & nieuw?

Wij geven er maar weinig om en blijven samen thuis. Kinderen in hun eigen bed en wij eten lekker de hele avond kleine hapjes (feestpunten sparen!)...
Het forum doet raar... Met iPhone kom ik er wel op, via m'n computer niet. Tsk.
Mife, Ik sport (nog) niet. Heb me voorgenomen om na de kerstvakantie te gaan aquajoggen. minimaal 1 x per week maar liefst 2x. Maar eerst maar eens kijken hoe dat gaat combineren met sporten van drie kinderen en mijn man. Maar je gaat nu weer snel naar beneden. Bij mij was het maar twee ons maar gisteren wel weer koekjes gesnoept.

Es, wel op jezelf letten hoor!

winterdip voor een bolletje reken ik vaak 1,5 tot 2 boterhammen afhankelijk hoe groot en zwaar het bolletje is omdat het vaak wel meer is dan een boterham.

Noppie, een week vooruitdenken vind ik moeilijk. Ik heb het enigszins in mijn hoofd en s ochtends maak ik de dagplanning en dan nog wijzigd deze wel eens met het avondeten.

Klaar met werken nu. Dus thuis lekker koken. Even verder geen verplichtingen, heerlijk!
Finette, ik volg ook WW-online en ga dus niet naar bijeenkomsten. Dit topic helpt me wel heel erg en is voor mij een meer dan prima vervanging van de bijeenkomsten.

Ik weet niet meer wie het vroeg - sorry - maar ik heb inderdaad gewoon geteld beide dagen. Sommige dingen een beetje op de gok, maar omdat we allebei de dagen thuis aten, had ik het menu natuurlijk zelf in de hand. En ik heb al eerder geschreven dat er ook zeer regelmatig dagen zijn dat ik mijn punten niet op heb. Niet dat dat nou de bedoeling is, maar dat scheelt misschien ook?

Zo, dit had ik gister getikt, maar nog niet gepost. Eerst maar eens posten en dan kijken wat er verder nog geschreven is gister en vandaag.
zo dan, een redelijk nromale dag:

O: bakje griekse 0%yoghurt, anderhlave cracker met filet americain

T: mandarijnen

L: maaltijdsalade met biefstuk van AH

T: glas rode wijn

D: kop pittige kippensoep, 2 bolletjes en plakje kerstbrood (met roomboter.....mmmm....)

vanavond nog een borrel, eens kijken wat ik nog over heb?

Shoot!!! Die salade is 12 punten!!!!!! Dat wist ik niet (en het voelt zo gezond), gatver, dat valt tegen!! Nu zijn mijn punten al uitgebreid op......
Hey meiden,

Ging vandaag aardig, maar dat komt natuurlijk ook omdat het het begin van de week is en je dan met een schone punten-lei begint. Ik heb vandaag namelijk nog wel wat chips gehad en ook nog wat van die nieuwjaarsrolletjes. Wel netjes geteld en we gaan vanavond ook nog lopen, dat levert weer 3 punten op. Normaal tel ik ze niet mee, maar ik denk dat ik ze eind deze week nog wel eens nodig kan hebben.

Menu van vandaag:

O. roggebrood met kaas en latte

T. niks

L. ragoutbakje met ragout

T. chipjes

D. pasta

T. latte met nieuwjaarrolletjes

Wel over de punten heen helaas, maar ik probeer morgen weer in te binden en zo weer wat te sparen.
Zo, heb me aardig aan mij lijstje gehouden. Behalve dat mijn lunch veranderde in 1 pistolet met 30+ kaas en rauwe ham. Ouders bleven lunchen en dan doe ik gezellig mee. Maar goed. Bleef redelijk binnen de perken. Verder weinig gesnoept en nu strak aan de cola light. Mife, dan wonen we vlak bij elkaar

Hier hoop ik dat mijn zumba-juf na de vakantie weer hersteld is van een hersenschudding, Heb ook een broertje dood aan sporten....helaas......

Ik moet trouwens mijn week wel vooruit plannen want met 2 kleine kinderen vind ik het anders lastig boodschappen doen. Ze slapen precies langs elkaar heen Maarrrrr heb me aan mijn lijst gehouden

*zie mezelf weer staan met mega courmetschotel in handen, kwijl kwijl, maar boeuf bourgionne gewonnen!*

Ouderjaarsavond hier idd ook lekker thuis met Lief en vriendin. Misschien wat aan komt waaien maar kindjes in eigen bed. Heerlijk.
Slapen is goud
Even een motivatietipje: ik kreeg vandaag toevallig de voorjaarscatalogus van de Hennes in de bus. Megagoede motivatie!! Want al die kleren wil ik graag ook passen en graag dan ook dat het net zo leuk staat als op dat model, of in elk geval bijna....

't Is een ideetje in elk geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven