Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Ja Cloudburst, ik denk dat dat het is, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat iemand aankomt van de vrije punten opmaken. Omdat ik dat zelf dus niet doe. Heel kortzichtig dat weet ik en toch weigert mijn hoofd dat te snappen.

Natuurlijk mag/moet jij zelfs hier schrijven als je iets dwars zit dat je gegeten hebt. Maar je hoeft toch niet gelijk van een verloren week te spreken? Zelfs al kom je in die week wat aan. Zolang je maar steeds beter herkend waarom je snoept en hoe je lichaam werkt. Ondoordacht naar binnen schruiven is idd een no go. Verder hoop ik voor je dat de hormonen zich nu koest houden.
Ik doe ook het online programma. Erg handig en het helpt me een beetje de dag in te plannen.

Net gegeten, heb nu zo'n vol gevoel van alle groenten! Iets teveel gegeten. En na de verhalen over chocolade heb ik wel zin in een lekker stukje chocolade :D

Goed dat je het weer hebt opgepakt winterdip en jezelf naar de sportschool hebt gesleept. Het is pas allemaal voor niets geweest als je nu je vreetbuien doorzet!
Hmmm ik word enthousiast van jullie WW-verhalen. Even als laatste zetje: hoeveel zijn jullie nu afgevallen in hoeveel tijd?
Nou nou Es, niet kriegel worden hoor. Soms is een week gewoon verloren. En je hebt gelijk, dat is helemaal niet erg. Zeker niet als je al maanden bezig bent. En misschien ook juist wel dé manier om het vol te houden. En, ik ben ook met je eens dat de extra propoints er zijn om op te maken.

Maaaar... dat neemt niet weg dat onverzadigbare vreetkicks (en daaraan toegeven dus) ook -achteraf- enorm balen kan zijn omdat het niet hóeft namelijk. Een keer snoepen hoort er gewoon bij maar je kan jezelf ook gigantisch laten gaan. Zoals ik dus, de afgelopen dagen. Ik ben in 3 dagen tijd door al mijn extra punten én actieve punten heen gegaan. Ik zal een leuk lijstje posten van wat er allemaal in is gegaan deze week, naast mijn dagelijkse ontbijt van yoghurt en broodjes tijdens de lunch,

(Do not try this at home!!! Dit is dus een voorbeeld van hoe het niet moet, maar ik wil het jullie niet onthouden )

- 10 bastognekoeken

- 4 grote chocolatechip koeken

- 6 appel-amandelkoeken

- 1 grote pizza Hawaii met extra gorgonzola

- 1 lasagne gorgonzola

- 1,5 portie (grote) friet, portie vlammetjes, kaassoufflé en cheesecrack met heel veel joppiesaus, satésaus en mayonaise

- cheese quesadilla, cheese/beef burrito, extra grote portie friet met mayo en een grote cheese enchillada

- 10 vitalu crackers met tonijnsalade (zelf gemaakt, bestaande uit 4 (!!!) zakjes tonijn, mayo en sambal). Daarnaast alle crackers nog belegd met een extra laag philadelphia (nee, geen light) smeerkaas ónder de tonijnsalade.

Dit alles dus naast mijn normale ontbijt en lunch en verdeeld over dinsdag-, woensdag- en donderdagavond. Met recht best balen, deze verloren week, want het was absoluut niet nodig. Maar het was WEL HEEL LEKKER!!!! Hahahaha...

Okee, terug in het gareel dus.

Nero, op jouw laatste vraag, vergeet even wat je hierboven hebt gelezen. Ik ben sinds half juni 2010 17 kilo kwijt en eigenlijk wel zo'n beetje op gewicht nu.

Fijn weekend verder allemaal dames!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Nero, ik gebruik ook het online programma, en samen met dit forum bevalt me dat heel erg goed! Ik was voor de kerst 6 kilo afgevallen (sinds september).

Ik heb, uit een soort van schaamte, altijd zoiets van 'ik schrijf die punten van die vreetkick mooi niet op allemaal!'. Maar die paar keer dat ik het uiteindelijk wel doe, blijkt het allemaal nog wel mee te vallen. Ok, ik ben dan wel het grootste deel van die feestpunten kwijt, maar in mijn hoofd leek het allemaal veel erger. Ik moet alleen nog wel leren om het toch maar allemaal wel op te schrijven hoor.

Es, ik snap wel wat je bedoelt, een week is niet per definitie verloren als je alle feestpunten hebt gebruikt of als je, God forbid, toch wat aangekomen bent. Aan de andere kant moet ik mezelf ook wel even moed inspreken als ik eraan denk dat ik vanaf september bezig ben en er nu zo'n 5 kilo af heb. Het gaat soms zo langzaam! En dat komt helaas wel doordat ik nog te vaak toegeef aan die vreetkicks. Misschien als het verschil straks wat groter wordt, dat het dan anders wordt. Ik moet dan ook wel weer zeggen dat het WW'en me goed bevalt en ik daardoor de draad toch steeds weer kan oppakken. Het gaat dan wel niet snel, maar het is wel een verandering die langzamerhand toch de overhand neemt. Ik kom in elk geval, in tegenstelling tot voorgaande jaren, ook geen kilo's meer aan!
Nero, hier een kindje van 6 mnd (2e kindje) en dus ook geen excuus meer. Vanaf september 10 kilo afgevallen met online en deze club motivatiemonsters! Heerlijke combi.
Slapen is goud
Ik kon vanavond niet van de chocolade afblijven, dat kostte me 12 punten maar het heeft goed gesmaakt. Ben vandaag wel iets over mn dagtotaal heen, maar dat vindt ik niet zo heel erg want heb nog genoeg vrije punten en activity punten over. Al heb ik natuurlijk wel een béétje spijt van al die chocolade, waarom kon ik na 1 stuk niet stoppen!? buhh

Iedereen die al afgevallen is, ik hoop over een tijdje hetzelfde te mogen zeggen! Jullie mogen trots zijn op elke kilo die jullie kwijt zijn!
@ Jo,

Ik heb zelf wel altijd in eerste instantie een wat vervelend gevoel als ik over mijn dagpunten heen ben, maar als je nog genoeg 'feestpunten' (zo noemen wij de vrije punten inmiddels ) en ook nog eens activity point over hebt, is er geen man/vrouw overboord hoor! Lekker nagenieten van die chocolade en morgen een balansdagje.
Gisteravond voor de tweede avond in rij geen moeite gehad met niet snacken. Dat lijkt misschien niet veel, maar ik ben dus beretrots op mezelf. Het is al jaren zo'n gewoonte van mij om 's avonds iets te eten. Dat is misschien voor mij nog wel de moeilijkste gewoonte om vanaf te komen. Overdag is over het algemeen niet zo'n probleem, maar 's avonds ga ik altijd de mist in.

Wilde het toch even delen.
Trots op je Hatseklats!
wauw hatseklats!

Ik ben 22 kilo kwijt in pakweg een jaar. Das wel veel kilo`s in royale tijd. Ik vind namelijk ook dat het leven leuk moet blijven en af en toe spring ik behoorlijk uit de band. Toch pak ik het elke keer weer op en dat heeft dus dit resultaat.

Roerbakboerenkool klinkt niet lekker maar is zalig, ik zal het hier opschrijven zoals het recept origineel is, maar je kan het natuurlijk lichter maken door bepaalde ingredienten weg te laten of te minderen:

bak spekjes uit met lekker wat honing, sambal en ketjap. Voeg in stukjes gesneden kipfilet toe, roerbak als dit gaar is de boerenkool erdoorheen (vers, geen diepvries) tot dit slinkt en gaar is. Voeg op het laatst cashewnoten en taugeh toe zodat dit knapperig blijft. Heerlijk!!!!!! Ik had nu wel wat spekjes erdoor, want dit is wel ene hele eigen smaak, maar heb wel nauwelijks cashewnoten genomen (dat vond de rest van het gezin niet erg ).

Vanavond krijg ik eters, en ik heb heelrijk staan kokkerellen:

nachos vooraf

-de befaamde nul punten salsa van toetje (tomaten, rode ui, koriander, rode peper, limoen)

-tacoprutje van rundergehakt, paprika, tomaat, champigons en ui

-kip fajitas prutje met knoflook, gele paprika

-zalmprutje met lente-ui, sjalotjes en limoen

daarbij taco, tacoschaaltjes en tortilla`s

Allerlei kleine schaaltjes extra`s: geraspte kaas, zure room, jalapenopepers, ananas, tomaat, komkommer, avocado. Ik heb nu al trek!!!!!
Hatseklats, mijn moeilijkste moment ligt meestal tussen lunch en avondeten. 's Avonds niet snacken is meestal geen probleem, ik eet zelden nog wat na het avondeten. Hooguit een snack a jack ofzo. En soms wat chocola of een koek(je).

Es, ik denk dat ik jaren geleden mijn stofwisseling zo vernaggeld heb, dat 'ie wel trager is geworden. Ik probeer dus zo veel mogelijk van de feestpunten af te blijven. Ik heb het idee dat ik wel aankom als ik ze elke week allemaal zou gebruiken. Dat komt ook doordat ik momenteel nou niet echt een actieve levensstijl heb, denk ik. Maar goed, ik heb geen wetenschappelijk bewijs. En ga het voorlopig ook niet proefondervindelijk onderzoeken. Misschien als ik bijna op gewicht ben.

Nero, hoeveel we kwijt zijn staat in de tabel. In hoeveel tijd lijkt me niet zo relevant, toch? Ik wil het wel vertellen hoor, ik ben ergens eind november begonnen geloof ik. En ik volg WW-online. Samen met dit topic is dat voor mij een goede stimulans.

Es, als iemand bij mij chocola zou bestellen, is de kans groot dat de bestelling niet helemaal goed uitgevoerd wordt. Hoe langer de reis naar huis, hoe groter de kans op een verkeerde levering.
Oeh, dat klinkt allemaal wel lekker Bentetje!
Oh, en het schaap is al wat vriendelijker voor me. Ik ben benieuwd wat ik maandag door kan geven voor de tabel. Onder het gewicht van twee weken geleden (92,8 geloof ik) zal het denk ik niet zijn, maar ik ga in elk geval weer de goede kant op.
Wat kletsen jullie gezellig veel!

Wij zijn vanmiddag op de markt geweest. En hebben we een bakje kibbeling gehad. Iemand enig idee hoeveel punten ik hier voor moet rekenen?

Vanmiddag eind van de dag naar een nieuwjaarsborrel. Weet dus niet wat we krijgen. Ik drink toch niet dus dat scheelt weer.
Oef, veel denk ik.....de website kent geen kibbeling, maar een lekkerbekje (en dat is redelijk vergelijkbaar volgens mij) is 7 punten voor 120 gram. Een bakje kibbeling is al gauw het dubbele denk ik en er zal helaas misschien nog iets meer aan punten aan gaan ivm meer korst (en dus meer gefrituurd), dusseh.....heeft het gesmaakt ?

O: 2 crackers met philadelphia en ham, sinaasappel

L: yoghurt met cruesli, 1 ham kaas croissant

T: broodje met klein plakje kokosbrood. Mijn diner hebben jullie gezien ik hoop me in te kunnen houden!
Oef, Bentetje... dat eten van jou klinkt echt heerlijk.

Ik ben zo gaar als een konijn. Had gisteren een borrel en heb sinds tijdens weer eens vreselijk zitten slempen. Jammer van de punten, maar dat maakte me even geen bal meer uit (na het zoveelste biertje). Pfff, kater nu. En zin in hele vette hap. Maar dat doe ik niet, vandaag weer in het gareel.

Woog voor de slemppartij een kilo lichter dan maandag. Hoop dat ik dat nog steeds zal halen.

Welkom Nero! Wat zijn jouw plannen mbt WW'en?

Ik vog ook het online programma. Heb mezelf een jaar gegeven voor 20 kilo. Heb zo'n vermoeden dat me dat gaat lukken.

Meave, lekker bezig hoor! Schaap blijft vast lief.
Dat klinkt echt lekker Bent, ga ik proberen! Klinkt ook lekker makkelijk trouwens, dus dan ben ik helemaal om. En zo'n tacomenuutje blieft mij ook wel trouwens.

Vanmiddag in rap tempo wel wat feestpunten opgemaakt. Ik had zo'n hoofdpijn en toen heb ik wat chipjes voor mijn kinderen gepakt, maar mezelf ook niet overgeslagen en toen nog een bounty ice cream (jullie schuld, nu ik weet dat er 'maar' 4 punten in zitten ) gehad. Resultaat: hoofdpijn een stuk minder! Wat dat nu was...

Nu heb ik alleen nog maar wel een paar van m'n wekelijkse feestpunten over. Ik weet dat ze er voor zijn hoor, maar ik had toch van mezelf verwacht dat ik er wel een tiental (of 2) over zou hebben. Dat was voorheen eigenlijk ook wel zo. Ach, nou ja..het is niet anders.

Hoe is het jullie allemaal vergaan vandaag?
Hatseklats, goed hoor dat het lukt om 's avonds niet te snacken. En hier gaat het goed vandaag, netjes een dag met 29 punten. Ben weer helemaal in het gareel na 2 dagen met hormonale eet uitspattingen. Maar ondanks dat vanochtend op het schaap nog wel een resutaat licht in de min, dus dat geeft hoop voor maandag.

Vandaag was mijn lijstje;

O Optimel kwark

T -

L 2 meergranen triangelbroodjes met sla en ham

T appel en kiwi

D kipfilet, gekruide krieltjes, sla en komkommer

schaaltje yoghurt

T plakje ontbijtkoek, beker yoghurtdrink

Bentetje, wat klinkt dat eten allemaal heerlijk. En volgens mij als je een beetje uitkijkt kun je zelf ook nog behoorlijk eten voor niet al te veel punten.

Mife, hoe is het met je kater?

Helaas verloopt het weekend hier wat anders dan gepland want de griep heeft hier zijn intrede gedaan. Mijn man en oudste zoontje zijn er door geveld. Bah, echt niet normaal hoe ziek ze zijn. Hoop maar dat ik en de jongste hier gespaard van gaan blijven.
Mife....ouwe zuipschuit Balen dat je je dan zo verrot kunt voelen.

Hier een beetje tussenindagen gehad. Niet geweldig, niet echt drama. Echt van die dagen dat je denkt: ik zal nog wel hetzelfde wegen als afgelopen maandag. Negeer dat weegschaap nog maar even en dan maandag maar kijken.

Gister met mijn lief lekker aan de nacho's gezeten met salsa (dat valt mee maar de nacho's) en lekker wat wijn gedronken. Erg gezellig dus het wel waard

Vandaag ging het wel ware het dat ik bij mijn ouders geluncht heb en dus niet geteld. Heb nu geen zin om in te voeren. Wel bij visite bij vrienden taart geweigerd en bij ouders geen koekje genomen. kijken of ik mezelf vanavond kan beheersen. Denk het wel.

Morgen rustig dagje bij schoonpapa, daar ga ik strak aan de thee. Morgenavond lekker boerenkool ben vergeten gerookte kip te kopen dus ga lekker voor de cashewnoten. Bedankt voor de tip!

Hou vol meiden, hopen dat we lekker in de min duiken overmorgen.
Slapen is goud
Dat Mexicaans van jou Bentetje, klinkt heerlijk!

En Mife, lekker aan de zuup? Dan heb je ook geheid zin in vette hap daarna.

Hatseklats, jij had misschien dringend behoefte aan suiker. Daar kun je trillerig van worden, en/of hoofdpijn van krijgen. Dan werkt een bounty reep beter dan een asprientje dus!

Hier een redelijke dag, over de punten heen gegaan, maar het voelt niet heel ongezond:

- yoghurt, fruit, honing, amandelen en all bran

- bruin bolletje linera smeerpaté

- 3 glazen prosecco en enkele handjes cashewnoten (ik heb kleine handen )

- nasi met gebakken ei een paar kroepoekjes en satésaus.
meiden, het was ook echt lekker allemaal. En inderdaad, hier kan je zelf ook nog redelijk van eten. Jammer (ahum) was alleen dat broerlief eeefles champagne mee had genomen en dat de wijn ook smaakte. Almetal natuurlijk wel over de punten heen, maar dat mocht ook best even, de rest van de week was netjes.

Morgen proberen te hardlopen en dan moet maandag toch niet te ongunstig uitpakken zou ik denken
meiden, het was ook echt lekker allemaal. En inderdaad, hier kan je zelf ook nog redelijk van eten. Jammer (ahum) was alleen dat broerlief eeefles champagne mee had genomen en dat de wijn ook smaakte. Almetal natuurlijk wel over de punten heen, maar dat mocht ook best even, de rest van de week was netjes.

Morgen proberen te hardlopen en dan moet maandag toch niet te ongunstig uitpakken zou ik denken
Aaahh... voor champagne is altijd een reden. Gelijk heb je!

Hoeveel punten zouden er in dim sum zitten?
het weegschaap is nog steeds lief voor me. ondanks dat ik ook aan de zuip was vrijdag.

(ik had het me zo voor genomen om NIET te drinken, maar na vooruit eentje dan kwamen er volgens mij wel 4 of 5. OEPSIE!)

Gister dus in de ochtend een 'vette hap' gebakken ei met 1 boterham. en verder binnen mn punten gebleven. (de koolhydraten verder maar laten staan)

verbazingwekkend was het schaapje dus nog steeds lief voor me vanmorgen! benieuwd naar morgen!

owja die Salsa klinkt lekker. en ik ben ook om, ontbijt met yogurt, walnoten en honing. Lekker!

tot morgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven