Bekeerde moslimas

11-01-2011 16:17 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een bekeerde moslima van 22 jaar en vroeg me af of er meer bekeerde meiden hier zaten. Ik ben zelf 100% nederlands en ben voor mezelf bekeerd nadat ik mezelf erin ben gaan verdiepen.

Zou het leuk vinden om met mensen te praten die bekeerd zijn, geboren moslim of mensen die geintresseerd zijn in de Islam.
quote:iris1969 schreef op 11 januari 2011 @ 21:45:

[...]

Goed idee, want er zijn vast meer Moslimas op dit forum die ook geen zin in shit hebben en dan komen die wellicht vanzelf tevoorschijn.Klopt. En ik hou me wel aan veel regels, maar ook niet aan alle. En op de islamitische fora krijg je dan weer een vloedgolf van kritiek over je heen over wat je verkeerd doet. Zucht Ik wil ook wel eens kletsen met mensen die een beetje zoals ik zijn(kuzu is daar een voorbeeld van) Als wat vrijere moslim loop je je constant te verdedigen ofwel tegen de zgn islam"haters" ofwel tegen de orthodoxere mensen die vinden dat je het allemaal fout doet.
quote:iris1969 schreef op 11 januari 2011 @ 21:50:

[...]

Eens, maar ik vrees dat hormoongestuurde Marokkaanse pubers het beeld in Nederland vooral vertroebeld hebben.Niet alleen hormoongestuurde Marokkaanse pubers maar ook hun knuffelaars en goedpraters.
quote:iris1969 schreef op 11 januari 2011 @ 21:48:

[...]

Doen, dáár ligt de toekomst, niet in het Moslims knuffelen en zielig vinden of ze overal de schuld van geven.

De weg ligt in het midden. Zowiezo zou het mooi als we gewoon het verleden kunnen vergeten(of...de negatieve gevoelens daarvan bij beide kampen) kijken wat de problemen zijn, hoe worden ze veroorzaakt? En dan gaan oplossen.

Ik ben absoluut niet van het allochtoon knuffelen. Ik had laatst nog een discussie met mijn zwager die liep te mekkeren over PVV, Henk&Ingrid en ik werd boos ik dacht ja halloooo!!! Waar 2 een probleem hebben hebben ook 2 schuld. En wij als allochtone gemeenschap hebben toch minstens de helft van de problemen zelf veroorzaakt.
.
Eens Ruza, twee vechten, twee schuld.

En ik snap je behoefte tot kletsen met gelijkgestemden, want dat heb ik ook in het kinderloze topic, dus als we op moeten zouten geef je maar een seintje .
Neehoor. Van mij mag je blijven Als mede vegetarier haha.
Hier nog een Nederlandse moslima. Bekeerd dus, zoals dat heet. Overigens was er een jaar of vijf geleden een moslim-topic, wat over het algemeen heel gezellig was. Dus het kan.

Ik woon overigens niet in Nl, dus ik krijg weinig rare reacties (woon in het Midden-Oosten), maar heb die in Nl uiteraard wel gehad. Ik ben inmiddels al weer een jaar of 13 moslim. Ook getrouwd met een moslim-man, maar niet meteen moslim geworden. Dat heeft een tijdje geduurd. En ik was al met de Islam bezig voordat ik moslim werd, ivm studie, dus het was voor mij niet nieuw.

Waarom ik moslim ben geworden? Ik voel me prettig bij de manier van bidden, bij het feit dat er geen duidelijk gezag is, er is een directe band met God/Allah. Uiteraard zijn imams en dergelijke, maar de band met God is direct, wat mij erg aanspreekt. Ik voel me fijn bij het vasten, bij het bidden, etc. En ondanks het feit dat ik moslim ben, voel ik me gewoon mezelf, ik ben niet veranderd, er is iets toegevoegd.
quote:driewieler schreef op 11 januari 2011 @ 21:52:

Ruza, kom op zeg. Eerlijk, dit soort reacties krijg je van mensen. In welke aftandse uithoeken van de samenleving kom jij?

Maar zonder dollen, juist deze mensen

Moeten worden voorgelicht. Kijken niet verder dan de neus lang is, zijn wereldvreemd. Eigenlijk vind ik het gewoon je plicht....;-)

Ik woon in de domstad driewieler! Ja, en zelfs hier heb je nog dit soort meningen. Of misschien wel JUIST hier.

Ik heb dan ook ambities om na mijn afstuderen te werken aan het bruggen bouwen tussen de moslims en de niet moslims in dit land.
Voor de geinteresseerden:

http://player.omroep.nl/?aflID=11610911

Documentaire van Emile van Rouveroy van Nieuwaal over het plaatsje Rijssen, waar de overwegend streng christelijke bevolking zich in toenemende mate bedreigd voelt door secularisatie en een groeiende groep moslims. Van integratie tussen beide geloofsgroepen is nauwelijks sprake. De documentaire is gefilmd tegen de achtergrond van de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart 2010.
..
Nee ik zie dit forum niet als de doorsnee mening van de hollander. Ik weet dat er grote groepen zijn die nog kwader denken, en grote groepen die minder/niet kwaad denken.

Maar ik ontwijk de actueel pijler ook. Ik heb het echt heel lang geprobeerd(dialoog, dialoog, dialoog, dialoog) maar ik schiet er niks mee op en het kost alleen maar energie.
Ik heb het ook regelmatig geprobeerd op de actueel-pijler, maar was er na verloop van tijd ook wel klaar mee. De honderdste discussie over hoofddoeken, etc.
quote:sasati schreef op 11 januari 2011 @ 22:48:

Hier nog een Nederlandse moslima. Bekeerd dus, zoals dat heet. Overigens was er een jaar of vijf geleden een moslim-topic, wat over het algemeen heel gezellig was. Dus het kan.

Ik woon overigens niet in Nl, dus ik krijg weinig rare reacties (woon in het Midden-Oosten), maar heb die in Nl uiteraard wel gehad. Ik ben inmiddels al weer een jaar of 13 moslim. Ook getrouwd met een moslim-man, maar niet meteen moslim geworden. Dat heeft een tijdje geduurd. En ik was al met de Islam bezig voordat ik moslim werd, ivm studie, dus het was voor mij niet nieuw.

Waarom ik moslim ben geworden? Ik voel me prettig bij de manier van bidden, bij het feit dat er geen duidelijk gezag is, er is een directe band met God/Allah. Uiteraard zijn imams en dergelijke, maar de band met God is direct, wat mij erg aanspreekt. Ik voel me fijn bij het vasten, bij het bidden, etc. En ondanks het feit dat ik moslim ben, voel ik me gewoon mezelf, ik ben niet veranderd, er is iets toegevoegd.Wat mooi dat laatste stukje. Zo voelt het voor mij ook. Mag ik vragen in welk land je woont? Ik ben namelijk ook van plan om naar te emigreren, ik wil naar Egypte.
quote:elninjoo schreef op 11 januari 2011 @ 20:38:

@Kuzu: jij hebt 't dus voor je vriend gedaan? Is het dat wel waard, je eigen normen en waarden opgeven voor zo'n soort religie? of is het de liefde die blind maakt?

Als je echt overtuigt bent van je levenswijze, dan zou je er trots op zijn ipv je ervoor te moeten schamen, lijkt mij.

Als je een klein stuk had teruggelezen had je kunnen lezen dat mijn partner niks te maken heeft met mijn interesse voor de Islam.

Waarom ga je er gelijk vanuit dat ik mijn normen en waarden heb opgegeven?

Mijn eigen gedrag en normen &waarden sloten aan één met normen en waarden die gelden binnen de Islam.

Hele normale dingen hoor.

Heel jammer dat mensen er, zelfs al geef je aan dat het je eigen keuze is, alsnog vanuit gaan dat het onder dwang gebeurd.

Ik krijg bijvoorbeeld tijdens de Ramadan zoveel vragen.

Waarom ik niet eet, mijn schoonfamilie is toch niet in de buurt?

Bepaalde dingen, zoals vasten en consequent zijn in andere voorschriften lukt alleen als je er voor 100% achter staat.
Altijd vreemd, honderden blije verhalen van versbekeerde moslima's. Die vertellen dat het allemaal zo mooi is.

Ex-bekeerlingen, de teleurgestelden die weer terug naar normaal zijn gekeerd, die hoor je nooit.

Vertellen dat ze achteraf gezien zo naief waren, dat het juk van deze religie te zwaar was en de benauwenissen uiteindelijk ondragelijk.

Hoe heerlijk het dan is weer fris in het hoofd en vrij door het leven te stappen.
quote:Kuzu schreef op 12 januari 2011 @ 21:04:

[...]

Ik krijg bijvoorbeeld tijdens de Ramadan zoveel vragen.

Waarom ik niet eet, mijn schoonfamilie is toch niet in de buurt?

Waarom eet je dan niet? Dat je je tot 'n religie voelt aangetrokken en wil geloven in 'iets' om houvast te hebben, dat snap ik op zich nog wel. Maar bepaalde eisen die geloof aan haar leden stelt zoals dat vasten of geen seks voor het huwelijk en weet ik wat nog meer, daaraan mee doen, dat vind ik meer iets voor 'n sekte. Als er al 'n opperwezen is en leven na de dood, dan ga ik er vanuit dat goed leven niet inhoudt, slaafs leven naar regeltjes die door mensen verzonnen zijn bij de diverse religies.

En als je wil bidden dan heb je daar geen kerk/moskee/tempel voor nodig, maar kun je je ook tot je opperwezen richten als je door het bos loopt.
misschien zijn er geen exbekeerlinen
quote:huma schreef op 13 januari 2011 @ 09:30:

Altijd vreemd, honderden blije verhalen van versbekeerde moslima's. Die vertellen dat het allemaal zo mooi is.

Ex-bekeerlingen, de teleurgestelden die weer terug naar normaal zijn gekeerd, die hoor je nooit.

Vertellen dat ze achteraf gezien zo naief waren, dat het juk van deze religie te zwaar was en de benauwenissen uiteindelijk ondragelijk.

Hoe heerlijk het dan is weer fris in het hoofd en vrij door het leven te stappen.

Ik ben atheist, maar mijn ouders zijn moslim.

Ik heb het altijd vreselijk gevonden, de ge- en verboden. Fucking irritant dat iedereen uitging, vriendjes hadden, en ik kon als een sufkut thuiszitten. Mocht ook niet mee op kamp.

Positieve herhalen zul je van mij dus niet horen, maar als bekeerde moslima's wel gelukkig en tevreden zijn, leuk voor ze toch?
Je vraagt je af wat er gebeurt met de moslima's die na hun bekering trouwen, naar een moslimland emigreren, kinderen krijgen en dan na een aantal jaren van hun geloof afvallen.
*
@ ElNinjo:

Ik vast omdat de achterliggende gedachte me aanspreekt.

Daarnaast zie ik het niet als 'verplichting' want tegen je zin in de hele dag niet eten of drinken houd je een paar dagen vol, geen maand.
Driewieler, hoewel je jouw berichtje hebt weggehaald, wil ik toch reageren.

Of ik me helemaal heb losgemaakt van het moslimjuk, nee, daarvoor is er teveel gebeurd. Met sommige dingen kan ik nog steeds moeilijk omgaan.
Devima, de reden dat ik het berichtje heb weggehaald was omdat ik dacht je hier een wat te persoonlijke vraag te stellen.

Ik zie mijzelf ook als atheïst. Door ervaringen met het geloof denk ik niet meer in staat te zijn om te geloven. Te veel beperkingen die mijn hang naar vrijheid in de weg staan.
@ Devina: ik ben zeer geïnteresseerd in jouw ervaringen. Wil je wat meer vertellen? Hoe viel je van je geloof, wat voor gevolgen had dat, hoe staat men er nu tegenover bij jou enz?

Ook hoor ik graag praktijkverhalen van de moslima's, want ook dat is razend interessant.

Hoe meer je weet, hoe meer je het kunt begrijpen, toch?
Ik denk dat bij ons (mijn familie) het geloof een minder grote rol in neemt in het dagelijks leven, dan dat mensen verwachten.

We hebben allemaal ons 'gewone' dagelijks leven met werk, huishouden en andere dingen.

We hebben ook gewoon onze vreugdes en zorgen zoals iedereen.

We zitten echt niet de hele dag op een kleedje naar Mekka moslim te zijn.

Maar op sommige momenten doen we gewoon dingen anders, vieren we andere dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven