Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Noppie: goed zo!! ;) Lekker bezig!

Es: Mag ik vragen waar je dan precies gefrustreerd over bent?

Finette heeft gelijk, jezelf lekker verwennen met cadeautjes, massages en andere leuke dingen kan ook een geluksgevoel losmaken. Ik heb mezelf vandaag nog getrakteerd op een parfum, omdat ik zo trots ben dat ik de tien kilo gehaald heb.

Ik ga "Help, ons kind is te dik!" kijken haha!

Fijne avond allemaal!
Super Noppie! Dat is wel verleiding ten top.

Es, gewoon hier opschrijven wat je dwars zit hoor. Het hoeft hier wat mij betreft echt niet alleen over afvallen en lijnen te gaan (liever niet zelfs). Je schrijft dat je wel weet wat je dwars zit. Probeer dus in eerste instantie de energie te vinden om de problemen aan te pakken. Is lastig (ik ken het probleem). En probeer inderdaad enigszins het sporten er in te houden. Mij helpt dat altijd heel goed (maar ik ben ook een echte sportverslaafde).

Bentetje, wat een verhaal van dat hardlopen. Wel herkenbaar hoor, zo heb ik eens uren lopen zoeken naar mijn fiets in een bos op de Veluwe (wie zet er ook zijn fiets in een bos tegen een boom. Een BOOM, die heb je ook niet zo veel in een bos).

Mooie eetlijstjes van jullie allemaal. Ik heb me vandaag ook aardig moeten inhouden. Heb namelijk staan bakken voor mijn vriend die morgen op het werk trakteert. En nou ben ik helemaal niet zo'n zoetekauw, maar zelfgebakken appeltaart is wel heel erg lekker. Gelukkig dus dat het voor mijn vriend was en ik geen stukje kon/mocht nemen. Het rook wel heerlijk hier in huis (ik moest de kinderen ook al teleurstellen en heb moeten beloven dit weekeinde nog een appeltaart te bakken). Van de overgebleven appels wel heerlijke appelmoes gekookt en daar een beetje van als toetje genomen.
Als jullie in mijn berichtengeschiedenis kijken dan vinden jullie hele epistels waarom ik niet blij ben.

Praktisch heb ik er vooral een probleem mee dat ik niet blij ben met wat ik doe kwa werk en dat ik vind dat ik te weinig met mijn capaciteiten doe. Maar aan de andere kant weet ik ook totaal niet wat ik dan wel wil doen en denk ik ook weer dat bedrijven mij al aan zien komen en dat ik toch geen toegevoegde waarde heb voor een bedrijf en ze wel 1000 mensen kunnen vinden die beter zijn dan ik. Lekker tegenstrijdig in combinatie met mijn opmerking dat ik vind dat ik veel meer kan dan ik op dit moment laat zien, he?

En daarmee zijn wij bij het onderliggende probleem. Dat ik namelijk verstandelijk heel erg goed kan benoemen wat er aan de hand is en hoe ik het op zou kunnen lossen. Op werkgebied dus met een loopbaancoach praten, oude contacten aanhalen, netwerken, vacatures zoeken bijvoorbeeld. Maar dat in de praktijk een soort van faalangst mij ervan weerhoudt om ook daadwerkelijk tot actie over te gaan.

Werk is trouwens niet het enige terrein waar ik niet tevreden met mijzelf ben en ik weet soms niet meer zo goed wat ik redelijkerwijs van mijzelf mag/moet eisen en waar ik doorsla en te perfectionistisch wil zijn. Of eigenlijk weet ik dat ik perfectionistisch ben en hoge eisen aan mijzelf stel wat echter de afgelopen paar jaar er alleen toe geleid heeft dat ik vaak aan een taak helemaal niet begon omdat ik dacht hem toch niet goed tot een einde te kunnen brengen.

En eigenlijk vind ik dat ik vooral een schop onder de kont verdient heb en dat perfectionisme en faalangst (bijvoorbeeld) alleen maar excuses zijn voor mijn eigen luiheid.
Es, wat vervelend dat je niet goed in je vel zit. Hoge eisen aan jezelf stellen is niet erg, maar het moet inderdaad niet zo zijn dat je daardoor taken niet meer afmaakt omdat je denkt ze niet tot een goed einde te kunnen brengen! Misschien dat de psycholoog binnenkort je de juiste schop onder je kont kan geven en je anders naar dingen kan laten kijken. En net zoals de rest ben ik voor het verwennen van jezelf, lekker een massage boeken!

Finette, yes ik ga in maart een weekje snowboarden in Frankrijk

Hier ging het vandaag niet zo goed. Had niet goed geluncht en moest naar een afspraak waardoor ik niet alsnog kon lunchen. Toen dacht ik in de AH to go een verstandige keuze te maken met een snelle jelle maar deze was maar liefst 6 punten. Koekje bij de thee kon ik de eerste ronde niet laten liggen, de tweede ronde gelukkig wel (ze waren zooooo lekker!) Laat in de middag alsnog wat crackers met kipfilet gegeten omdat ik honger had. Ik had nog maar 2 punten voor het avondeten. Nou had ik niet een heel puntrijk avondeten, maar heb wel een paar feestpunten meegepakt!
Ik herken er veel in Es. Ik ben ook enorm perfectionistisch en blokkeer soms omdat ik denk dat ik iets toch niet kan afronden zoals ik het zelf wil of -belangrijker nog- ik niet aan de verwachtingen van anderen voldoe (vooral dat laatste bedenk ik met name zelf).

Wat betreft werk heb ik - na heel veel jaren - wel het een en ander bijgeleerd. Namelijk dat half resultaat altijd beter is dan geen resultaat (ik was soms enorm aan het uitstellen omdat ik ergens niet tevreden over was, blokkeerde dan en bleef veel te lang op een opdracht hangen) en dat je ook collega's medeverantwoordelijk kunt maken voor resultaten door ze heel goed op de hoogte te houden en ze heel gericht om feed-back te vragen.

Datzelfde geldt natuurlijk voor de zoektocht naar ander werk. Ik wist weet ook niet precies wat ik qua werk nou wil en zat voor mijn gevoel altijd in de verkeerde banen. Ik vind ook al jaren dat ik naar een loopbaancoach moet, maar er is altijd iets wat me tegen houdt (te duur, geen tijd, ze kunnen me toch niet helpen, ik kan geen betrouwbare vinden). Wat dat betreft heb ik ook duidelijk een schop onder mijn kont nodig, want het zijn natuurlijk allemaal shit-excusen .
Ik heb net ook 'Help ons kind is te dik!' gekeken (welkom Marjan ). Eerlijk is eerlijk, een ideaal programma om niet van te gaan eten.

Verder gaat het wel weer. Ik ben een tijdlang vrij geweest van migraine, dus ik hoopte dat ik er zo langzamerhand wat vanaf zou zijn, maar helaas. De afgelopen twee weken wel 4x geveld. Valt niet mee met twee kindjes in huis. Gelukkig vandaag een hoofdpijnvrije dag!

@Jo, wat kun je je verkijken op die droge Snelle Jelles he? Precies hetzelfde voorval heb ik een keer gehad. Ik had net zo goed zo'n lekkere gevulde koek kunnen nemen.

@Es, eens met de rest. Gewoon opschrijven hoor. Het zou heel mooi zijn als we elkaar verder kunnen steunen dan alleen met eet- en ww-dingen.

@ Anky,

Die loopbaancoach...dat is nu net de coach waar ik het laatst over had. Ik stond er niet zo op te wachten, maar het was me door een vriendin aangepraat. Het kostte mij niets, omdat hij nog met zijn opleiding bezig was. Het was wel iemand die al een flinke tijd werkt en deze opleiding naast zijn werk als manager doet. Weet niet waar je woont, maar hij heeft nog wel 'clienten' nodig. Helemaal omdat wij intussen uitgepraat zijn. Mocht je een adresje nodig hebben en je woont in/rond Groningen, let me know! (Es, idem dito trouwens, maar volgens mij woon jij niet in/rond Groningen).
Ben het eens met de rest wat betreft het schrijven hier. Als iemand haar hart wil luchten, moet dat kunnen. Zelf ben ik daar, buiten het ww'en om, misschien wat terughoudender in. Ik vind het heerlijk om meer over mezelf te vertellen, ervaringsverhalen op te schrijven en adviezen te geven. Bovenal lijkt het me leuk om jullie beter te leren kennen. Maar in m'n achterhoofd blijft er een stemmetje roepen dat we hier wel op een openbaar forum zitten. En ook al weten mensen niet wie ik ben, als ik meer over mezelf ga vertellen, wordt de kans op herkenbaarheid groter. Dat maakt me ten opzichte van jullie niet uit, maar tegenover derden wel.

Anyway, ik had nog graag even op jullie berichten willen reageren, maar m'n vriend kan niet slapen door het getik (zit met m'n laptop op schoot in bed). Komt morgen, goed? Trusten allemaal!
Noppie, allereerst geweldig dat je die vlaai hebt laten staan!!!!

Es, sommige woorden en adviezen zijn makkelijker gezegd als gedaan. Zeker als je niet lekker in je vel zit en alles graag goed wilt doen. Maar probeer je te richten op dingen die goed gaan en fijn zijn en daar je voldoening uit te halen. Een bedrijf heeft altijd snel 10 anderen voor iemand, niemand is onmisbaar al maakt een vertrek van iemand het wel soms behoorlijk lastig. Volgens mij ben jij echt wel goed en stel je je werkgever voor zo'n lastig pakket als je er niet meer bent.

Later meer, moet even de haren van mijn dochter doen voordat ze naar school gaat en ik ga werken.
Goeiemorgen allemaal!

Fris en fruitig! Om de Snelle Jelle's moest ik wel lachen haha, wat kun je je vergissen in een plak ontbijtkoek hè?? Zes punten, daar kun je inderdaad iets véél lekkerders voor eten! Op kantoor heb ik in m'n bureaulade Snelle Jelle's met minder suiker liggen, die zijn drie punten dus dat is nog wel te overzien.

'Help, ons kind is te dik!' is ronduit tenenkrommend. Wat een onwetendheid van die ouders! Ik moest wel even grinniken toen de obesitascoach de moeder van dat jochie (Tim?) afbrandde door te zeggen dat ze het gevoel had dat de ouders alleen maar meededen voor de media-aandacht en dat ze het helemaal niet voor hun zoon deden.

En dan dat lieve meisje, dat continu in kinderparadijs leeft en álles mag pakken uit de supermarkt waar ze zin in heeft. Waaaahh! Die ouders hebben toch wel zo'n giga-plaat voor hun kop! "Ja, ik had eigenlijk 'nee' moeten zeggen.."

Nou ja, ik zat dus gewoon boos te worden voor die tv. Die arme kinderen... Daarna dus maar een aflevering van Grey's Anatomy aangezet toen ik in bed lag, toen zakte de woede weer een beetje. Heerlijke emo-tv!

Vanochtend heerlijk ontbeten: 2 volkoren knäckbröd met becel omega3plus en rosbief, een gekookt eitje en een glas optimel kokos.

Fijne dag allemaal, ik ga maar eens aan de studie!
Es wat balen, dat je zo tegen jezelf aanloopt. M.b.t. werk herken ik het. Persoonlijk kan ik ook echt 'op slot' gaan als ik even niet weet hoe ik iets moet aanpakken. Met resultaat dat deadlines dichterbij komen en ik steeds gestresster word.

Zo te lezen ben ik niet de enige die het herkent. Ik weet dat vriendinnen van mij ook tegen dezelfde issues aanlopen, ook op het gebied van zichzelf en hun privéleven. Doen we ('wij vrouwen') ons het zelf aan, vraag ik me dan af? Gedeeltelijk wel. We zijn misschien wel veel te veeleisend, met name naar onszelf. Neemt niet weg dat er ergens een knop zit je makkelijk kunt omzetten.

Lastig hoor.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Marjan, ik zapte ook langs mijn kind is te dik, maar kon ook niet blijven hangen. Vind het te erg om te zien. Dit zou je bijna scharen onder kindermishandeling, hoe goed bedoeld het ook mag zijn van die ouders.

Mijn eetlijstje van vandaag

O roggebrood met philadelphia

T Kiwi

L 3 boterhammen met ham en een beker optimel

T wortelen en fruit

D broodje of kleine maaltijd in de stad.
Mijn kind is te dik ga ik van het weekend wel eens terugkijken bij uitzending gemist. Jullie maken mij wel nieuwsgierig.

Hier gaat het vandaag al beter dan gisteren. Ik ben net een jojo wat emoties betreft. Het vervelende is dat ik nu dus denk dat het allemaal wel meevalt en ik helemaal niet zo veel verkeerde keuzes heb gemaakt in het leven en het best goed doe. Maar morgen kan dat weer anders zijn. Vandaar ook de psycholoog. Om eindelijk eens of mijzelf en mijn leven te accepteren zoals het is en er het beste van te maken of als ik erachter kom dat ik dit leven toch echt niet zo wil dan ook te leren actie te ondernemen om de dingen te veranderen waar ik niet blij mee ben.

Ik hoop althans dat de psycholoog mij daarbij kan helpen. Want zoals Winterdip zegt, het grootste probleem zijn wijzelf met ons gepieker, niet de omstandigheden aan zich.

En nu genoeg over mij.

Noppie, nog steeds geen vlaai genomen? En is de weegschaal weer wat vriendelijker?

Nette eetlijstjes hebben jullie allemaal. Bij mij valt deze week eetgewijs ook best mee, alleen is er sinds zondag meer dan een halve kilo chocola op. Als ik die niet had genomen was het een topweek.

Wij doen vanavond wel zelfgemaakte pizza. Dat heeft dan toch weer wat veel punten. Ik telde net zo'n 22 punten incl. deeg.
22 punten voor een pizza? Maar die eet je toch niet helemaal zelf op? Of is dat het deel dat jij juist wel eet. Gek, ik zag gisteren op de site van WW een recept staan van een pizza, maar daar zaten niet zoveel punten in.

Moet wel een beetje lachen om je opmerking dat als je die halve kilo chocola niet had genomen, je een topweek had gehad.

Ik heb nu een beetje een emo-dag. Morgen is het 10 jaar geleden dat mijn oudste dochter is geboren en overleden. En het ging eigenlijk best wel goed. De eerste jaren, dan ben je er twee weken van tevoren al mee bezig. De laatste drie jaar gaat dat beter. Wat me eigenlijk het meeste zeer doet is dat de mensen waar je dan toch een beetje steun van verwacht, in de vorm van even langskomen en eventueel een bloemetje bij haar neerleggen, dat niet willen doen. Mijn zus belt net af met een gigantische flauwekulreden...en dat steekt. Terwijl ik dat helemaal niet wil. En mijn man is er niet, en die belt vanavond pas, dus ik kan mijn verhaal ook niet even kwijt. Vandaar hier dus maar even..
Es, nu ook even een berichtje van mij. Ik herken veel in jouw verhaal. Heb ook van die periodes dat ik me afvraag of ik nu leef zoals ik zou willen leven. Soms helpt het om me op de leuke dingen te focussen. Mijn vriend (jarenlang gedacht dat ik als enige over zou blijven en niemand zou vinden die het met me zou uithouden), de reizen die we maken, een leuk feestje van vrienden, dat soort dingen... En soms (als ik dan toch weer zo'n baalsessie aan voel komen, bv. omdat ik me bedenk dat ik toch liever een heel andere baan zou willen hebben of omdat vrienden me hebben teleurgesteld) helpt het juist om het van me af te praten. Dat is niet altijd makkelijk, want niet iedereen zit op jouw geklaag te wachten, maar dan is een psycholoog natuurlijk heel fijn. Die moet wel luisteren.

Als je maar regelmatig stilstaat bij wat je kan, wat je goed doet en wat je hebt, dan is zo'n mindere periode niet zo heel erg. Ik denk dat iedereen die wel eens heeft, hoewel de intensiteit natuurlijk kan verschillen. In ieder geval goed dat je een psycholoog hebt ingeschakeld. Je komt er wel...
Hatseklats, moeilijk hè, als mensen je teleurstellen? Ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen om je te troosten, maar misschien helpt een een klein beetje? Sterkte de komende dagen.
Ach Hatsteklats... Kan me voorstellen dat je daar emotioneel van bent. Voor de mensen om je heen verdwijnt het verdriet maar jij blijft je ieder jaar wel afvragen hoe ze er nu zou hebben uitgezien. Wat ze zou doen, leuk zou vinden, waarmee ze het liefst zou spelen of ze veel vriendjes en vriendinnetjes zou hebben en goede rapporten zou krijgen. Ik geloof niet dat dat minder wordt, ik geloof dat dat ieder jaar precies hetzelfde is. Zo niet, ieder jaar sterker wordt.

Een vriendin van mij is ook haar kindje verloren. Het leefde ineens niet meer in de baarmoeder terwijl ze al tegen het eind van haar zwangerschap liep. Ieder jaar op die datum trekt ze zich met haar gezin (er zijn nog meer kinderen) een paar dagen terug. Tot nu toe denk ik er ieder jaar aan en stuur ik een kaartje. Nu ik jouw verhaal lees hoop ik niet dat ik dat ooit ga vergeten. Want voor mij is het een nare herinnering van vijf jaar geleden, die ik me weliswaar nog levendig voor de geest kan halen, maar wat toch naar de achtergrond verdwijnt, langzamerhand. Voor mijn vriendin niet.

Hebben jullie het grafje weer mooi gemaakt? Gaat er morgen wel iemand met je mee?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Tranen in m'n ogen. Wat lief jullie reacties.

Bedankt voor de knuffel Appel...

En inderdaad Winterdip, ik vraag het me vaak even af. Soms, al mijn kinderen slapen, dan zie ik haar gezichtje in hun slapende gezichtjes. En dan denk ik 'zo had ze er een beetje uitgezien'. Als ik iemand haar naam hoor noemen (omdat hun dochter ook zo heet), dan kijk ik en vergelijk ik of dat meisje ongeveer net zo oud zou zijn. Hier in de wijk woont een meisje van haar leeftijd (ietsje jonger) met dezelfde naam. Het hele jaar door ben ik er op die manier wel wat mee bezig, maar rond deze dagen slaat dit soort dingen in als een bom.

Wat jij doet met dat kaartje Winterdip, ik kan me niet anders voorstellen dan dat het heel erg op prijs gesteld wordt door je vriendin en haar gezin. Ik zal morgen wel wat in mijn www op hyves zet, en daar komen dan wel reacties op, maar wat zegt dat dan eigenlijk he...

Mijn schoonmoeder gaat morgen mee. Zij is eigenlijk de enige bij wie het niet eens een vraag is of ze komt, ze komt gewoon. En dat is mooi en fijn. Maar, hoewel ik dacht dat het dit keer dan wel zou gaan, mis ik opeens mijn man erbij. En voel ik me toch wat in de steek gelaten door mijn eigen familie.

Het grafje is inderdaad weer mooi, en ik heb vanochtend nog wat kleine dingetjes (kaarsjes, een beeldje en een bloempotje met bloembol) gekocht voor morgen. We hadden net na oud & nieuw al andere bloemen er neergelegd, en omdat het natuurlijk maar een klein grafje is, moet het ook weer niet te vol worden. Gelukkig zijn er altijd wel mooie beeldjes e.d. te vinden.

Meiden, bedankt hoor!
Hier vandaag ook 'nee' gezegd tegen een flink stuk taart. Zelfs na aandringen bleef ik nee volhouden

Es, ben blij dat het vandaag weer wat beter gaat! Die jojo van emoties herken ik wel een beetje, al is het om hele andere redenen.

Hatseklats, ontzettend veel sterkte!
Hatseklats, ik kan mij heel goed voorstellen dat bij jou het verdriet steeds weer omhoog komt en dat het vreeselijk is te ervaren dat voor anderen het leven gewoon doorgaat.

Een nichtje van mijn moeder is overleden toen ze vier was. Ik geloof dat zij ouder zou zijn geweest dan mijn moeder en mijn moeder zelf haar nooit gekend heeft, maar ik weet uit verhalen dat mijn oudtante altijd over dat kind is blijven praten. Als ze een andere vierjarige zag of zo ging ze vergelijken. Ook toen ze zelf al oma was. Je leert leven met het verdriet maar het gaat niet weg.

Nu ik dit zo opgeschreven heb weet ik niet of het wel helpt dat ik zeg dat mijn oudtante altijd verdriet heeft gehouden. Ik wilde er eigenlijk mee zeggen dat jij niet alleen bent of gek of raar ondanks het feit dat andere mensen niet meer stil staan bij de gebeurtenis.

Ik weet helemaal niet of je op advies zit te wachten, maar zou je dit niet met je zus kunnen bespreken? Dat jij graag zou willen dat zij je meer zou steunen? Ik weet dat het leuker is als mensen zoiets spontaan doen, maar omdat voor hen het leven doorgaat hebben zij misschien niet door dat jouw wereld weer even stilstaat.

Ik bijvoorbeeld zou uit mijzelf er waarschijnlijk niet zo snel aan denken iets van mij te laten horen en dan helemaal niet omdat ik het zou vergeten, maar ook omdat ik niet zou weten hoe ik moet reageren en wat er op prijs gesteld wordt. Dan is het soms makkelijker om niets te laten horen.
Jo, ik lees net de berichtjes over de taart. Ik heb die discussie ook al eens tijdens de ww-cursus gevoerd, maar ik ken dat eigenlijk helemaal niet, dat mensen mij eten op willen dringen. Of het nu op werk of verjaardagen is, als ik nee zeg, is het nee en ik heb mij daar geloof ik nog nooit voor hoeven te verantworden. Ik heb ook nog nooit te horen gekregen 'dat ik niet zo ongezellig moest doen'.

Ligt dat nu aan mij? Misschien kijk ik wel altijd zo boos dat mensen niet meer durven aan te dringen, of aan mijn kennissenkring? Hoe gaat dat bij jullie?
even vanaf mijn werk en dus illegaal( ik doe echt nooit prive internetten vanaf mijn werk, dus het voelt ook echt als illegaal ). Ik wilde alleen even bijlezen, tot ik het bericht van hatseklats las. Mooi vond ik te lezen dat je haar gezichtje ziet in dat van je slapende kindertjes. Ontroerd zit ik nu in mijn kantoor en ik wil je zeggen dat ik begrijp dat je je rot voelt omdat je je niet gesteund voelt door jouw familie. Veel sterkte meis.....
quote:bentetje73 schreef op 14 januari 2011 @ 14:08:

even vanaf mijn werk en dus illegaal( ik doe echt nooit prive internetten vanaf mijn werk, dus het voelt ook echt als illegaal ). Ik wilde alleen even bijlezen, tot ik het bericht van hatseklats las. Mooi vond ik te lezen dat je haar gezichtje ziet in dat van je slapende kindertjes. Ontroerd zit ik nu in mijn kantoor en ik wil je zeggen dat ik begrijp dat je je rot voelt omdat je je niet gesteund voelt door jouw familie. Veel sterkte meis.....Dank je wel Bent..Ik voelde me vanochtend zo rot, na dat telefoontje, maar jullie berichtjes doen me best wel goed. Ik voel me er best wel wat beter door. Ik heb zelfs net een half uur getrampolined...da's vast geen woord trouwens, maar jullie snappen me wel. Was nog lekker ook! God, wat toch goed dat ik ooit de vlaag van verstandsverbijstering heb gehad om dat ding aan te schaffen.
quote:jo1234 schreef op 14 januari 2011 @ 12:57:

Hier vandaag ook 'nee' gezegd tegen een flink stuk taart. Zelfs na aandringen bleef ik nee volhouden

Es, ben blij dat het vandaag weer wat beter gaat! Die jojo van emoties herken ik wel een beetje, al is het om hele andere redenen.

Hatseklats, ontzettend veel sterkte!Doet me opeens denken aan dat stukje van Jochem Myjer, waarin hij 'nee' zegt tegen zijn adhd impulsen. Ken je dat? Ik heb een linkje gevonden, ik vind het zelf hilarisch! klik!

Zoals hij 'nee' zegt tegen die prikkels.
Hatseklats, even een flinke knuffel. Alles wat ik wil en kan zeggen hebben mijn voorgangers al gedaan. Maar ik leef met je mee. Al heb je nog zoveel inlevingsvermogen nog is het volgens mij niet voor te stellen hoe het verlies van een kind voelt. Ik kan alleen maar spreken uit een bijna ervaring en probeer me voor te stellen hoe dat anders geweest kon zijn.

Vreselijk..... Niet in te beelden.

Onvoorstelbaar hoe dierbaren je dan kunnen teleurstellen door het met een smoesje af te doen.

Heel veel sterkte!
Heb vandaag ook even "Help, ons kind is te dik" gekeken. Bizar hoe sommige ouders met hun kind omgaan. Die supermarktmensen...!

Anyway, "Wie is de mol?" blijft toch echt m'n favoriete programma voor de donderdagavond. Er zijn hier meer liefhebbers, toch? Hoe Jan gisteren met die baal hooi liep, schitterend! Lag echt in een deuk. Wie denken jullie dat de mol is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven