Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Bar, ik zit nog te wachten op hem. Ik ga straks nog helemaal in shock zijn als ie straks in de zomer opeens zomaar weer op tijd af komt.

Die kipsalade zit trouwens 5 punten in. Dan moet je de gegrilde (dus niet de krokante ) kip ceasar salade nemen. Prima te pruimen, hoewel een beetje droog zonder de dressing, maar ja, die kost ook punten en da's zonde voor dressing.

Marjan, gatver...ik had daar ook niet lekker gezeten hoor. Zo maar gauw naar huis lijk mij!
Hoi!!!!

Es1450 je hebt ook helemaal gelijk, gewoon een boterham extra eten dat snap ik wel, maar dan ga ik meer eten terwijl ik geen honger/trek meer heb, en dan praten ze over tot een verzadigd gevoel eten en dan stoppen, en ik gebruik al geen light producten, alleen cola light, maar dat vind ik gewoon lekkerder.

Maar goed net op mijn werk al heerlijk wat bij de koffie genomen.

Dat deed ik trouwens echt wel hoor, in die 4 maanden,wat lekkers nemen, alleen stukker minder dan hiervoor.

Ik weet niet zo snel meer wie het vroeg, maar ik ben gaan hardlopen toen ik ben begonnen met weightwatchers, ik probeer 2a3 keer in de week te gaan, maar goed de laatste anderhalve maand werkte het weer niet altijd mee, zodat het minder was. Voel me er lekker bij en kan inmiddels zo'n 7 kilometer achter mekaar hardlopen, dit heb ik in die 4,5 maand opgebouwd samen met mijn man, en ben ik zelf nog het meeste trots op, na jaren niet gesport te hebben.

Marjan, ben je helemaal alleen in dat gebouw dan? lijkt me ook niet fijn.

groetjes Ellen
Hahaha... Ik zie Marjan al voor me, helemaal alleen in een donker kantoorpand, met een alarm dat afgaat. Schrik, hart in de keel, maar vervolgens stug doorgaan op het vivaforum omdat ze haar eetlijstje van vandaag nog moet posten.

Jammer dat je je examen niet hebt gehaald maar ik ben het eens met de rest hier, kan gebeuren hoor. Doe het gewoon nog een keer. Leuk trouwens, een kleding ruilbeurs, wil ik binnenkort ook gaan doen met vriendinnen.

Ellen, top gedaan hoor! Ook het opbouwen naar 7 km hardlopen achter elkaar. En nu dus gaan uitproberen welke balans je lichaam nodig heeft. Die vind je vanzelf wel.

Hatseklats weer een kaarsje aangestoken vandaag dus. Heb je je zus nog gesproken over de teleurstelling van vorige week?

Barcode, 11 punten voor een gevulde koek... Dat was voor mij één van de grootste shocks, toen ik begon met ww. Ook één van de eerste dingen die ik invoerde trouwens

Appeltje, wat Finette zegt, gewoon een legging/tregging/jegging of hoe die dingen ook heten. Twintig euro bij H&M. Heel handig voor "in between" sizes.

Hier een prima dag:

O. bruin bolletje honing

T. appel

L. 2 br. boterhammen met gekookt ei en een beetje mayonaise light, een bekertje optimel limoen en een sinaasappel

T. 1 br. boterham met 20+ smeerkaas en sambal

D. rijst met groente en teriyaki runderreeptjes

T. een halve (ja echt, de andere helft heb ik terug gelegd!!) snickers.

29.5 punten. Keurig toch? Zometeen misschien nog een kiwi.

Es, mijn streefgewicht. Tja... Van mij mag je er toch 63 van maken. En dat is het dan echt denk ik. Al heb ik de komende 4 weken eigenlijk iedere week wel 2 tot 4 borrels en/of etentjes dus ik hoop maar dat ik niet terugschiet naar 67

Dan begint mijn vakantie. Vijf weken zonder weegschaal, mooie zonnige strandbestemmingen, veel en lekker eten en witte wijntjes vanaf lunchtijd ongeveer... Ik ben heel benieuwd hoe ik dat een beetje binnen de perken houd. We zien wel. Ik moet maar veel gaan zwemmen
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Meave, twee kilo trouwens, heeeeel goed! En Jo en Annerose ook zo veel afgevallen in een week. Sowieso een prachtige score voor de tweede week op rij!

En waar is Schatjepatatje toch gebleven?!
Hallo lieve dames,

ik heb te horen gekregen dat ik nogal ernstig ziek ben. De verwachting is dat ik tijdens de behandeling blij mag zijn als ik uberhaupt iets binnen kan houden, dus dat is niet echt de tijd om aan een dieet te denken.

Ik wilde me toch eventjes netjes afmelden en jullie heel veel succes wensen met afvallen
Jeetje cloudburst, dat is schrikken.

Gezondheid gaat natuurlijk voor het afvallen. Ik wil je graag wel even een sterkteknuffel geven. En voor mij ben je hier nog steeds welkom.

Heel veel sterkte met waarschijnlijk een nieuw gevecht zo te horen.

Beterschap!
Jee cloudburst.. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. Wat een rotnieuws! Heel veel sterkte! Dit is zoals Finette al zei veel belangrijker dan afvallen. Beterschap en heel veel succes in de strijd!
Ben trouwens na mijn laatste berichtje gister snel naar huis gegaan, kon me toch niet meer lekker concentreren. Nu nog even een dagje studeren en vanavond om half 6 examen. Hopen dat ik déze in elk geval wel goed doe. Ik heb het vreselijk onderschat, deze opleiding.. En anders,doen we het gewoon nog een keer en gaan we er honderd keer beter voorbereid naartoe!

Hier lekker begonnen met mijn favoriete ontbijtje: twee knäckebröd met filet amèricain, warme optimel chocomel en een gekookt eitje. We gaan knallen vandaag!
Och Cloudburst, wat erg voor je! Een gezond lijf is natuurlijk 1000x belangrijker dan een slank lijf. Ik weet niet wat je hebt maar ik hoop heel erg dat je hiervan herstelt en zo snel mogelijk weer de oude bent. Ik hoop ook dat je het ons komt vertellen, hoe het met je gaat. Tenzij je daar natuurlijk geen behoefte aan hebt. Heel veel sterkte.
Jeetje cloudburst, ontzettend veel sterkte de komende tijd en goed voor jezelf zorgen!
hoi allemaal,

sterkte cloudburst. een gezond lif is idd belangrijker dan een slank lijf.

mn vriend heeft gister te horen gekregen dat hij niet geslaagd is voor zijn opleiding. hij moet nu een half jaar opnieuw beginnen. (kunstacademie)

behalve dat het voor hem stress oplevert, levert het mij ook flink veel stress op. slapeloze nachten gebrek aan energie.

Ik blijf wel opletten op mn eten, dat ik niet opeens uit frustraties ga eten. maar ik vrees dat sporten er deze week niet inzit. (althans niet hardcore....)

wat een gedoe allemaal.......
Cloudburst, ik ben er even stil van... Zulke berichten hoor je liever niet. Ik weet niet wat ze hebben geconstateerd bij je, maar wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk zien we je binnenkort weer gezond en wel terug. Laat je af en toe horen hoe het gaat?
Naast dit heftige bericht van Cloudburst wil ik toch ook Marjan nog even succes wensen met haar tentamen vanavond.
Cloudburst heel erg veel beterschap. Hoop dat je er snel weer bovenop komt, sterkte!
ja marjan, succes met je tentamen!
Pff, wel gek om weer op de WW-toer verder te gaan na zo'n heftig bericht, maar ik plaats toch even een eetlijstje.

O: 2 boterhammen met linera paté en sandwich spread, glas melk

T: peer

L: 4 boterhammen met 2x linera paté, sandwich spread en slankie

T: appel, mandarijn, mueslireep

A: noedelsoep (waarschijnlijk met kipfiletblokjes), glas melk
Cloudburst, beterschap. (Toch niets levensbedrijgends hoop ik?
Vanochtend naar de ww geweest en de dalende lijn zet zich voort.

Wel raar om na het bericht van Cloudburst weer verder te gaan.

Mijn eigen frustraties vallen daarbij dan in het niet.

Wel heb ik er net een blog op de ww over geschreven. Genoemd frustraties, dus degene die nieuwsgierig zijn, neem een kijkje.

Cloudburst nogmaals sterkte!
Jemig Cloudburst. Heel veel sterkte.
djiezz cloudburst, wat afschuwelijk. Sterkte meid!!!!!! Ik hoop dat je volledig herstelt en je gauw weer beter voelt.

MIssireen, mag ik vragen waarom het voor jou zoveel stress, slapeloze nachten en niet kunnen sproten oplevert als je vriend een half jaar van een studie moet overdoen?? Ik wil natuurlijk niet oordelen, maar je posting introgeert me wel moet ik zeggen.
Ik kan het mij wel voorstellen dat het stess oplevert voor Missireen, zeker als dit de zoveelste tegenslag is?

Of is het alleen een welkom excuus om niet op het eten te letten? Dan een wake-up call, zijn problemen gaan niet weg als jij gaat eten
Bedankt voor alle lieve berichtjes meiden.

Dat doet een wolkje goed

@Es: ik wil het hier liever niet uitgebreid neerzetten (want dat maakt het zo echt hè) maar hopelijk zijn we er op tijd bij en kom ik, er aan de andere kant van de behandelingen, weer helemaal gezond uit.

Ik kom zeker weer eens langs en dan zie ik hopelijk alleen maar mooie streefgewichten die behaald zijn
quote:cloudburst schreef op 19 januari 2011 @ 14:31:

@Es: ik wil het hier liever niet uitgebreid neerzetten (want dat maakt het zo echt hè) maar hopelijk zijn we er op tijd bij en kom ik, er aan de andere kant van de behandelingen, weer helemaal gezond uit.

Heel veel sterkte... Ik heb zo'n vermoeden wat het is en ik vind het echt afschuwelijk voor je. Wat lijkt "te zwaar zijn" dan ineens onbelangrijk hè, als je gezondheid op een andere manier op het spel staat? Ik hoop echt dat je hier goed doorheen komt en je snel weer kan focussen op de kleinere problemen van het leven... Hoe gek dit ook mag klinken, besef ik me nu.
mijn problemen vallen in het niet bij cloudburst, sterkte meid!

En ik moet idd meer balans vinden in vriendin en niet de moeder van mn vriend willen zijn en om alles voor hem op te willen lossen. hij is tenslotte ook een volwassen man.

Ik heb er gewoon een paar nachten niet goed van geslapen, en ben er ook te veel mee bezig! Ik ga wat meer voor mezelf zorgen ipv hem. (anders leert hij het nooit) (wat hij zelf ook weer zegt hoor )

Maar ik ben er niet van gaan snoepen! dus ik heb WEL op mn eten gelet. Alleen energie omte sporten lukte me gister niet
heel goed meid! Aha, vandaar....tsja, dat kon ik niet zelf bedenken denk ik, zit gewoon geheel niet in mijn aard, vandaar. Sterkte dan maar...

Iieve cloudburst, ik denk ook te weten wat het is, afschuwelijk. Ik moet de hele tijd aan je denken........go girl!!!

LAten we inderdaad koesteren wat we hebben en genieten van het hier en nu, te zwaar of niet, het leven moet vooral leuk en mooi zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven