Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.

Vitalu crackers komen ook op mijn lijstje, vind die dingen zo lekker!

Wel fijn trouwens dat je geen lunch meer hoeft door je Atkins chocobar Jo!
Jo, was het ook lekker? Ik denk ook wel eens makkelijk voor op vakantie ofzo om dan mee te nemen. Of in mijn handtas voor noodgevallen onderweg ofzo.
* stiekeme meelezer breekt even in*

voor wie het wil hebben ik heb een word bestand van het 365 dagen kookboek ((zowel in flexipoints als in propoints) dus als iemand het wil hebben kan ik het misschien wel met jullie delen via het wereldwijde web

* en gaat er weer vandoor*
Elmanita, ik biedt mij aan. Graag.

moet ik je dan een persoonlijk berichtje sturen of op een andere manier?

Ik volg het plan van nu. Propoints is dat toch?
Jaaa nog een geinteresseerde!

Lekker gegeten vanavond, dankzij Finette zonder de pakjessaus en daardoor een relatief 'lichte' maaltijd geworden. Fijn! Ik zie trouwens dat hij soms het points-totaal anders optelt als je aangeeft meerdere porties hebt genomen. Voorbeeldje: een wrap (1 stuk) is 2 points, maar ik heb er twee gehad en dat kost me 4,5 points. Hoe kan dat?
Zit nu even via mijn mobiel maar ik zal morgen even een link posten waar jullie ze af kunnen halen ok?

*ben nog aan het bedenken of ik me ook aan ga sluiten hier, ben wel begonnen met WW maar heb ook al wat andere topics om bij te houden dus weet niet hoe actief ik hier zou schrijven....*
Thanx Elmanita!
Elmanita, ik houd het in de gaten hoor. Ben benieuwd! Ik heb wel al zoiets, maar vraag me af of het wel hetzelfde boek is. Hoop van niet, dan heb ik er weer een aantal lekkere nieuwe recepten bij!
Finette, de repen waren echt prima te doen! Ze zijn niet voor elke dag, maar als je een keer echt trek hebt zijn ze goed! Ik moest vandaag overwerken tot 7 uur, dus was pas half 8 thuis en heb na die reep niks meer gehad. Had nog steeds niet echt honger toen ik thuis was, dus hongerstillend zijn ze zeker! Denk dat ik ze ook wel af en toe zal kopen, zeker handig als je eens een lange dag hebt! Volgende keer een andere smaak proberen

Elmanita, ik ben ook geïnteresseerd dus zal het hier ook in de gaten houden!

Mijn avondeten iets anders dan gepland:

D: pasta koken en goed afkoelen, vervolgens samen met veel groente (courgette, prei, champignon, paprika en evt meer) en kipfilet of hamreepjes in een ovenschaal, 1 eetlepel creme fraiche er door heen, kaas erover en in de oven maar (20min). Een lekker simpel receptje uit mn Mathijs Vreeze boek, echt een aanrader! Lekker makkelijk klaar te maken en super lekker. Mn vriend vindt het ook heerlijk en eet zo 3 borden. Had daarna nog punten over voor twee bolletjes yoghurt ijs, hmmmmmm!!
Waaahh ik moet héél veel bijlezen maar ga eerst even antwoorden op de vraag hoe ik mijn punten telde op de dag dat ik er 8,5 over had. Ik mag er 33, dat is wel even belangrijk om te weten, en 49 vrije punten in de week.

O: 2 crackers filet, een gekookt ei en optimel chocomel (= 2 voor de crackers, 1 voor de filet, 2 voor het ei en 2 voor de optimel)

T: Appel ( = 0)

L: 2 boterhammen philadelphia light + rauwkost, peper en zout. Een glas optimel en een opkikker tomaat. ( = 4 voor de boterhammen, 2 voor de philadelphia (ik smeer dik), 0 voor de rauwkost, 1 voor de optimel en 0,5 voor de opkikker)

T: Banaan en mueslireep (= 0 voor de banaan en 2 voor de mueslireep)

A: Koolraap, gekookte aardappels, kipfilet en een light kerriesausje. Toetje was optimel vanille vla. (= 0 voor de koolraap, 2 voor de gekookte aardappel (ik neem er maar ééntje), 3 voor ee bescheiden stukje kipfilet, 1 voor vier eetlepels light kerriesaus en 2 voor het toetje)

Ontbijt = 7, lunch = 7,5, diner = 8 en tussendoortjes = 2.. Totaal is dan 24,5 en dat betekent dat ik er nog 8,5 over heb. Vet waarin gebakken wordt reken ik niet, dat vind ik een noodzakelijk kwaad, haha! En ik val er vooralsnog prima mee af.

En nu ga ik even de rest lezen ;)
Hmm ik denk dat ik die Atkins chocoladereep ook maar eens ga proberen. Evenveel als die BIG B'tween reep

En jo, dat recept klinkt echt goed! Zeker iets om uit te proberen. Heb ook echt zin in goed eten.. Mijn avondeten van deze week is echt flut en stelt niks voor. Gebrek aan tijd om te koken door de tentamens. Morgen gelukkig de laatste, en dan een weekje vrij, heerlijk! Kijk er al helemaal naar uit
Oeps dubbelpost!
Nero, dat komt door de afronding van de punten. 1 portie is dan 2,2 punten, afgerond 2, maar 2 porties is dan 4,4 punten, afgerond 4,5! ;) Is voor mij vaak de reden om het bij één portie te houden, het gebeurd namelijk ook bij kitkat chunky mini's (1=2, 2=4,5) en knäckebröd (2=2, 3=3,5).

Die calculator is érg handig, niet alle producten staan al in de planner namelijk. Dus ik gebruik hem voor alles. Als ik een mueslireep neem en dat merk staat niet in de planner, dan bereken ik de punten zelf. Ik zal er niet klakkeloos vanuit gaan dat die mueslireep 3 punten is (de standaard voor 'een' mueslireep), als het me misschien een punt kan schelen haha! Ik blijf een Nederlander, ook met punten bin ons zuunig.. ;)

Ook ik heb interesse in het online 365 dagen kookboek!!

Die Vitalu-crackers zijn echt héél lekker! Vooral met jam, mmm!!

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: 2 knäckebröd met filet amèricain, een gekookt ei en een glas optimel.

T: Eierkoek + Appel (die eierkoek neem ik dus ook nooit meer, 3 punten voor zo'n hap lucht, balen!)

L: Een boterham en twee crackers met philadelphia light en rauwkost, een opkikker tomaat en een glas optimel.

T: Twee LU time out chocolade

A: Mihoen met kip en doperwten. Als toetje optimel vla.

T: 1 kitkat chunky mini

Fijne avond meiden! Ik duik m'n bedje in met Derek Shepherd en Meredith Grey hihihi!

Oja PS --> Ik zag die Atkins-repen ook in het gidsje van de Albert Heyn en ik schrók me dood van die prijs! Dan neem ik voor die 6 punten liever 3 crackers met philadelphia en rauwkost, wat fruit en een glas optimel hihi!
quote:Marjan_Viva schreef op 20 januari 2011 @ 22:09:

Nero, dat komt door de afronding van de punten. 1 portie is dan 2,2 punten, afgerond 2, maar 2 porties is dan 4,4 punten, afgerond 4,5! ;) Is voor mij vaak de reden om het bij één portie te houden, het gebeurd namelijk ook bij kitkat chunky mini's (1=2, 2=4,5) en knäckebröd (2=2, 3=3,5).

Die calculator is érg handig, niet alle producten staan al in de planner namelijk. Dus ik gebruik hem voor alles. Als ik een mueslireep neem en dat merk staat niet in de planner, dan bereken ik de punten zelf. Ik zal er niet klakkeloos vanuit gaan dat die mueslireep 3 punten is (de standaard voor 'een' mueslireep), als het me misschien een punt kan schelen haha! Ik blijf een Nederlander, ook met punten bin ons zuunig.. ;)

Aah werkt het zo! Nu snap ik 'm...

En die calculator is volgens mij erg handig, maar dan moet je wel weten hoe die werkt... Maar nu snap ik 'm!

Veel plezier met McSteamy!
Elmanita, ook ik ben geinteresseerd in het kookboek!

Vandaag qua punten een dag met uitdagingen. Moest werken en had mijn eten netjes gepland, word ik verwelkomd door een warm saucijzenbroodje op mijn bureau.

Nu werk ik op een kleine afdeling van 3 personen en het was van mijn directe collega. Heb het maar voor 3/4 opgegeten (toch nog 7,5 punt ) en daarvoor 1 boterham en een Liga fruitkick in mijn tas gelaten. Verder vanavond niets meer tussendoor gegeten en ben nu 1 punt boven mijn dagtotaal uitgekomen. Valt de schade uiteindelijk heel erg mee.

Marjan, ik ben ook van de ons bin zuunig..... met de punten.

De keukenweegschaal maakt overuren, weeg zo'n beetje alles af en bereken produkten die er niet in staan ookl via de calculator.

Merk dat vooral met brood er veel verschil tussen kan zitten, echt heel verschillend wat een boterham weegt.

Zal er echt niet veel meer door afvallen, maar voor mij wel de manier om bewust met WW bezig te zijn.
Goedemorgen allemaal,

hierbij de beloofde link (is dezelfde link als waar ik hem zelf afgehaald heb dus zou goed moeten werken).

Weight watchers kookboeken en meer

Succes, mocht het niet lukken laat het maar weten!

Groetjes elmanita
Elmanita, Ontzettend bedankt, ik ga het straks uitprinten op mijn werk.

Gisteren niet de voorspelde witlofsalade gegeten maar 2 pizzapuntjes, wel kleine, twee boterhammen met gebakken ei en kaas en chips. Ja echt een vreetbui. Heb al even last van mijn keel en ontzettende behoefte aan wat anders. Dus heb maar een keertje toegegeven. Vandaag weer netjes verder.

Morgen alleen japans eten, onbeperkt, maar dat is niet echt slecht.
Bedankt Elmanita, ik zal van het weekend alle visgerechten er even uithalen en dan print ik hem ook uit

@marjan, het is inderdaad voordeliger en beter lekker crackers enzo te nemen maar hij is wel aan te raden voor noodgevallen ofzo, als je een keer onverwacht langer moet werken..

Ik ben alweer erg benieuwd naar zondag, mijn weegdag
Hola! Thanks voor de link Elmanita. Heeft de rest het boek al gedownload? Is het safe? Ik heb momenteel even geen virusscanner, dus ik zou het vervelend vinden als er van alles meekomt...
het is safe appeltje
Dankjewel Elmanita! Ik ga 'm vanmiddag ook op m'n werk uitprinten!
Het is echt een ontzettend boekwerk. Ik heb het inmiddels uitgeprint, tja wat verwacht je van 365 dagen. 183 bladzijdes, heb namelijk dubbelzijdig geprint, maar volgens mij heeft het bijna een halve boom gekost....

Ga er in het weekend eens goed voor zitten.

Mijn eetlijstje voor vandaag

O magere yoghurt met een banaan

T cracker vitalu droog en een mandarijn

L 3 boterhammen ham en beker optimel

T fruit

D Nog geen idee. Waarschijnlijk spruitjes aardappelen en wat vis of vlees, maar kan ook totaal wat anders worden.
Het is idd een boekwerk, maar ben er wel blij mee. Handig dat gelijk de punten erbij staan!

Mijn eetlijstje:

O magere yoghurt met All Bran fruit 'n fibre en een bruine boterham filet americain

T peer

L 2 bruine boterhammen Slankie smeerkaas, fricandeau en rauwkost, klein bekertje karnemelk en 2 kiwi's

T fruit

D ook nog geen idee, ik eet bij schoonmoeder
Ik heb het ook gauw gedownload. Ben er heel blij mee! Elmanita, bedankt hoor! Ik heb soms zo ontzettend inspiratie nodig om wéér een boodschappenlijst te maken...handig dit en inderdaad, helemaal handig dat de punten erbij staan.

Vanavond eten we pasta, dus die ga ik straks maken. Altijd lekker en gezond, dus goede keuze. Ik twijfel nog of ik nog even zal jumpen vanmiddag. Qua tijd kan het wel uit. Gisteren heb ik ook gedaan, dus daarom hoef ik het dan weer niet te doen. Ik weet nog niet of ik zin heb, kijk nog wel even...

Vanochtend waren we nog even in de stad. Er is markt en daar staat een hele goede poelier. Heb ik 'kipzigeunerschnitzel' gekocht. Da's gewoon kipfilet, maar wel met de kruiden van zigeunerschitzels. Heerlijk! En ook een lekker 20+ kaasje, maar uiteraard niet bij de poelier.

Fijne middag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven