Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Je hebt alleen maar over de link van elmanita heengelezen Bente.

Ik heb het ook gedownload. Maar ik word nog niet razend enthousiast. Hele dagmenus hoef ik sowieso niet alleen wat recepten zijn handig.

Ik vind het trouwens wel irritant dat alles op zijn vlaams is bij de weight watchers in Nederland. Is de vlaamse organisatie zo veel groter?
ik zag zoiets, maar het downloaden lukte vanmorgen niet., Ik ben ook niet van de dagmenu`s maar misschien zie ik nog wel leuke recepten. Later nog maar eens kijken. Hoezo, in het vlaams? Op de website toch niet?
Ik heb vanochtend het kookboek even doorgekeken. (ik ga het niet printen en al helemaal niet op mijn werk) en voor mijn idee zaten er veel Vlaamse uitdrukkingen in, maar misschien zag ik ook alleen net wat teveel recepten met platte kaas

In die boekjes die je bij de cursus krijgt valt het mij meer op, ook omdat daarin altijd veel reclame gemaakt wordt voor producten die alleen in Belgie te verkrijgen zijn.
Het boek heb ik gedownload, maar nog niet ingekeken. Ik ben wel nieuwsgierig naar recepten, ben wat dat betreft een echte kookboekenlezer, kan van een kookboek net zo genieten als van een spannend boek.

Cloudburst, wat fijn dat je nog even langskomt. Ik moest best veel aan je denken en ik wens je echt alle sterkte de komende tijd .

Es, nou maak je me wel nieuwsgierig naar je weegschaaluitkomst. En ach, zondigen met bruine broodjes is toch nog een redelijk brave zonde .

En wat goed dat je tijdens etentje patat en mayo hebt kunnen laten liggen. Ik kan me meestal redelijk inhouden, maar een paar patatjes móet ik gewoon altijd eten, ik vind patat zó lekker. Maar gelukkig kan ik me er redelijk mee inhouden, itt de dropjes ).

Ik heb hier weinig hoop voor mijn streven om 700 gram af te vallen om zodoende die "plus" uit de tabel te krijgen. Heb stiekem vanavond even op mijn schaap gestaan en schaap en ik waren even geen goede vriendjes . Nou ja, nog een dag te gaan, dus wie weet.

Ik zag trouwens tot mijn vreugde dat de Activia vanillecreme ook gewoon in Duitsland te koop is. Het is niet bijzonder caloriearm, maar wel lekker en de potjes zijn niet groot, dus het is niet echt. Ze hebben ook nog een citroenvariant, die ga ik volgende week proberen.

Oe Noppie mexicaans. Heerlijk zeg, het water loopt me in de mond (ik ben gek op Mexicaans eten, vooral avocado's). O, wat erg, ik begin gewoon te kwijlen terwijl ik dit typ.
Ik heb trouwens nog steeds niet op vetmeet-weegschaap durven staan. Misschien dat ik dat nog maar even moet bewaren voor als ik - ooit - nog onder de 80 kilo kom.
En nu ga ik eens even kijken of ik op Ebay nog wat lego kan scoren voor verjaardag van zoontje.
hoi dames, ik ben zo snaaierig deze week! Snoepje hier, snoepje daar, chipjes kan ook nog wel. Kom dan ook elke dag wat boven mn punten. Geen ramp, maar ik verwacht dus geen groot afvalgetal! Ik gooi het maar op de hormoontjes en volgende week weer wat minder snoeperig!

Cloudburst, gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met je. Voel je je ook zo? En heeft je directe omgeving er ook een goed gevoel over? Heel veel sterkte met de behandelingen zet m op!

Winterdip! Die jas vindt ik vooral echt mooi!

Noppie, alweer wat beter met je kindje?
laat maar... oppervlakkig gel*l.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Zo... Kom net even een snookercentrum op Rotterdam Zuid uitgerold. Had er een gezellige middag/avond met een vriendinnetje op zitten (ook goed binnen m'n punten gebleven, had er pas 20 op) en toen kwam vriendjelief thuis met het idee "om nog even wat te gaan doen". Dat werd dus poolen. Echt heel gezellig, want we wonen vlakbij de Kuip, dus na afloop kwamen er (verdrietige) Feyenoordfans binnendruppelen. Voor de voetballeken onder ons, Feyenoord had vanavond verloren. Maar goed, verloren of niet, ze waren wel lekker spraakzaam, dus een gezellige avond gehad. 3-2 Gespeeld tegen mijn vriend en heel fijn (lichtelijk onder invloed) samen zitten kletsen. Heb dus wel 4 wijntjes op, maar had het er wel voor over. Met 36 punten zit ik ook zo gek nog niet...

Pff, ik ben een beetje aan het kakelen... Dat krijg je als je net half aangeschoten thuiskomt en nog niet moe genoeg bent om te slapen. Toch maar doen, denk ik. Tot morgen!
quote:Winterdip schreef op 22 januari 2011 @ 23:17:

laat maar... oppervlakkig gel*l.Hmm, jij ook al? Denk dat ik morgen spijt heb van dit vage berichtje hierboven. Als ik weer nuchter ben. Hehe...
Hoi!

Druk gehad afgelopen tijd zeg, pfff. Maar nu lekker een weekje vrij! Mijn eerste tentamen heb ik gehaald, met een 7,4! De rest nog even afwachten..

Winterdip, die jas vind ik echt super mooi!! En lekker met al die korting haha

Haha appeltje, valt wel mee met je vage berichtje hoor En moet zeggen, dat heb je echt netjes gedaan met je punten!

En ik hou van mijn weegschaal! Of eigenlijk van mezelf. Mijn eerste sterretje is binnen, hihi
Winterdip, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je vage bericht.

Ik heb een passessie achter de rug van allemaal kleren die niet meer pasten. Die broek maat 38 die ik heb, die gaat inmiddels dicht. Ziet er alleen nog niet helemaal charmant uit.

Alle andere dingen gaan prima. Al piepen bij een paar laag gesneden zomerbroeken nog wel behoorlijk veel lovehandles erover uit. Ik moet dus nog even kijken of die over drie weken mee naar Argentinie gaan of toch liever de maat 42 broeken.
misschien is de maat 42 wel slim? In elk geval kom ik op vakantie soms toch wel oiets aan en dan zit het ook niet lekker als alles eigenlijk net te krap is..... Maar goed, het is ana jou natuurlijk!

Dochterlief heeft gisteren een appel kaneel cake gebakken (met de appelmoes), erg lekker, maar ik vind hem met gewoon boter toch lekkerder. Is het jullie nooit opgevallen dat het wat plakkerig/gummi-achtiger wordt met appelmoes?

Ik ben niet fit, halverweg de hardloopsessie lukte het al niet meer en nu voel ik me alsof ik echt onwijs veel gedaan heb, terwijl ik alleen heb koffie gedronken met mijn schoonouders...ik hoop niet dat dit een voorbode is van griep.

Er staat een goddelijke stoofpot te pruttelen voor vanavond met een handvol verse kruiden en paddestoelen, uien, knoflook, rode wijn en tomaten, het ruikt zoooooo zalig!! Dat wordt smullen vanavond.
Pepsel zijn van die zoute stokjes! ;)

Ik heb ff een dipje, niet wat betreft Weight Watchers, maar wel wat betreft m'n energie. Ik kwam vannacht om half 3 thuis na een verjaardag, ik had gebobt, voordat ik ging had ik eigenlijk geen zin omdat ik doodmoe was (6 dagen achter elkaar gewerkt) en ik kom thuis, lig op bed, en ik kan gewoon niet in slaap komen! Vervolgens slaap ik veel te laat en word ik om tien uur wakker gebeld! Normaal slaap ik daarna gewoon verder maar ik was klaarwakker. Dus naar beneden, ontbeten en terug naar bed om lekker vanuit ben Grey's Anatomy te kijken.. En nu wil ik m'n bed niet meer uit terwijl er eigenlijk veel te veel dingen op m'n to-do-lijstje staan..

Ik doop het maar een lazy sunday, hahaha!

Mijn ontbijt: Twee knäckebröd met becel light en ham, een gekookt ei en een glas optimel. En eigenlijk heb ik nu weer honger..
Oei... kilo erbij vanmorgen. Ben benieuwd of ik die voor morgen weer heb weg gewerkt.

Es, ik zou een ruime broek meenemen op vakantie. Ik kom ook altijd aan. En je gaat daar, denk ik, vast geen punten tellen. Misschien waar mogelijk wel wat rekening houden maar toch niet zoals hier? (Ben ik niet van plan hoor, ik heb me wel voorgenomen om iedere dag iets aan sport te doen, zwemmen of in de sportschool, daar waar de hotels een sportschooltje hebben). Maar verder... Genieten!

Ik had trouwens vaag gewauwel over die jas en vest. Over uitverkoop en blablabla... Niets bijzonders maar het kwam zo oppervlakkig over dat ik het maar weer had weg gehaald.

Bentetje, ik hoop niet dat het een voorbode is van de griep. Ik zou er verder, net als Marjan, een lazy sunday van maken.

Annerose, gefeliciteerd met je eerste mijlpaal! Drie kilo dus? Altijd leuk, zo'n ster! En ook een mooi cijfer voor je tentamen. Good for you!

Appeltje, een leuke avond gehad zo te lezen. Keurig hoor, die paar wijntjes.
Gefeliciteerd Annerose.

En jep, heb zeker een leuke avond gehad. Vandaag ook echt een lazy Sunday hier. Wel behoorlijk last van een hardnekkige hoest, dus ik hoest de longen uit m'n lichaam. Behoorlijk vermoeiend, maar verder ben ik niet ziek. Hoop dat het van de week weer wat bijtrekt.

Es, wel leuk hè, dat je weer in maat 38 past?
Maat 38........dat klinkt heel mooi. Hier geen lazy sunday. Net gewerkt voor school en we hadden dit weekend was-weekend. Door zieke beeb niet van gekomen deze week. Probeer me nu door de bergen heen te werken.

Beeb is weer wat opgeknapt. Gelukkig, anders had hij weer aan de antibioticum gemoeten.....beter zonder. Wat betreft eten een prima week gehad met gister een heel gezellige dip. Vrienden die kwamen eten en dat was me gezellig Kijken of schaap en ik morgen vrienden zijn. Maar hé schaap komt nooit borrelen, andere vrienden wel. Weet wel wie ik liever over de vloer heb.

Toch wel erop morgen. Merk dat ik de laatste tijd trouwens vooral tijdens de lunch wat zwak ben. Moet ik toch iets aan gaan doen ben ik bang. Slogan: weg met het vette broodbeleg!

Tot later of tot morgen!
Slapen is goud
Noppie, ik herken dat van het broodbeleg! Onderhand komt de filet amèricain, ham, philadelphia en rookvlees me de neus uit en zou ik zó graag weer een vette laag hagelslag/pindakaas/chocopasta op brood doen. Dat is écht m'n zwak. Nu heb ik voor de afwisseling kokosbrood gekocht. Is 2 points per plak en d'r zitten heel veel goede vetten en vezels in, en 't is lekker zoet, kom ik toch nog een beetje aan m'n zoettrekken!

Mijn eetschema:

O: Twee crackers met becel light en ham, een gekookt ei en een glas optimel drink.

T: Banaan

L: Twee volkoren boterhammen met becel light en een plak kokosbrood, een gekookt ei en een banaan.

A: Krieltjes, sperziebonen, een halve kipschnitzel en wat appelmoes. Als toetje een AH Vruchtenmousse 0% vet (is een aanrader voor toetjesliefhebbers: lekker, niet te veel/niet te weinig en maar 1 point).

Annerose, gefeliciteerd met je mooie cijfer, zowel voor je tentamen als op de weegschaal!

Vanavond lekker boer zoekt vrouw kijken met het hele gezin, gezellig! Vanmiddag kwam er nog een vriendinnetje langs, die ging meekijken met Grey's Anatomy en op een gegeven moment ben ik gewoon in slaap gevallen haha! Gelukkig had ik haar al gezegd dat ik heel moe was dus nam ze het me niet kwalijk en is ze lekker naar huis gegaan..

Fijne avond allemaal!

Druk maar gezellig weekend gehad. Mijn eerste WW-weekend! En gelijk een weekend met een feestje van vriend én vanmiddag een lunch met wat Viva-meiden. Ondanks het feestje gisteren (en 3 glazen Prosecco) maar een paar punten overschreden en vandaag heb ik nog punten over. Komt w'lijk door m'n light-macaroni die ik gemaakt heb vanavond, een recept uit het 365-kookboek...

Morgen eerste keer wegen, spannend! Al verwacht ik er (nog) niet veel van, maar ben wel benieuwd!

Eetlijstje vandaag:

O twee Vitalu-crackers met filet americain en een kiwi

L salade geitenkaas + twee stukjes stokbrood met kruidenboter en een koffie verkeerd

T banaan

D macaroni (slechts 7 punten én het was nog lekker ook!)
Hai,

Ik ben benieuwd voor morgen.

Hier vandaag ongesteld geworden. Ik hoop dat dat niet teveel vocht vasthouden betekent. Zo'n mooi resultaat als vrijdag (75,9) zal het wel niet worden, maar ik hoop nog wel op een min.

Vanmiddag wel lekker wafels gebakken en gegeten met een vriendin. Wil ik eigenlijk wel opzoeken hoeveel punten daar inzitten?

Ga het toch maar even opschrijven en dan naar bed.

Trusten.
Ohh persoonlijke overwinning hier! Ik heb me zojuist via Viva opgegeven voor de Marikenloop in Nijmegen op 15 mei dit jaar!! Heb me voor de 5 kilometer opgegeven, dat vind ik een mooi doel om naartoe te trainen in 4 maanden! M'n ouders gaan mee om me aan te moedigen! Ik wilde toch gaan hardlopen, dan kan ik mezelf maar beter gelijk een mooi doel stellen toch!?

En de Viva is "light" deze week, met allemaal afslank verhalen.. Leuk maar het valt me tegen hoeveel 'zweef'-diëten er beschreven worden, allemaal van die crashdiëten. Zo moedigt Robert Vuijsje "Prodimed" aan, waarbij hij binnen 3 weken 9 kilo kwijt was, pfff! Ik wil niet weten hoe snel dat er weer aanzit wanneer hij stopt met eten uit 'zakjes'.. Ik ben echt heel blij dat ik de methode heb gevonden die bij me past en die ik nu al vanaf 7 oktober met gemak volhou!
Even snel een berichtje, anders gaan jullie je misschien nog zorgen maken.

Hier alles goed, al voel ik me niet helemaal top. Moet ongesteld worden. Eergisteren op de weegschaal gaan staan en daar werd ik ook al niet blij van. 'Laat het nu maar komen', denk ik dan. Dan ben ik maar van dat opgeblazen gevoel af, maar helaas...nog niet. Eergisteren en vandaag nog wel gejumped op de trampoline. Vandaag zelfs 3 kwartier! Maar daar ga ik geen gewoonte van maken heb ik al besloten. Een half uur is voldoende.

We hebben vanmiddag erg vroeg gegeten. We waren met de kindjes naar de bios gegaan (Rapunzel, heel erg leuk!) en daarna naar een pannenkoekenrestaurant. Heb nu net een handje nootjes (met rozijnen) genomen en een glas cola zero, maar manlief zit hier weer een bak pringles weg te kanen en daar heb ik toch wel moeite mee hoor. Eigenlijk eet hij elke avond wel iets en vaak ook nog eens rond een uur of 10. Gaat ie vragen 'wil je ook nog iets?'. Ik zeg nee uiteraard, maar 't valt niet altijd mee hoor!

Marjan,

Ik denk er net zo over als jij. Ik ben supertevreden over WW. Ik weet heus wel dat ik meer zou zijn afgevallen, was ik eerder begonnen met sporten/bewegen en was ik strenger tegen mezelf geweest. Maar het ww'en zelf bevalt prima. Shakes en poedertjes enz., daar heb ik niks mee en gaat op langere termijn ook niet helpen. Het zou helpen als je over 2 weken een feestje heb en je 'moet' nog even 3 kilo kwijt, anders niet.

Nero, klinkt alsof je heel enthousiast begonnen bent. Goed hoor! Goed begin is het halve werk, toch?

Es, maat 38 klinkt héél erg mooi! Ik kan me haast niet voorstellen er ooit nog in te passen. Ik ga nu eerst voor maat 42 (die heb ik soms al hoor, ik hang tussen 42 en 44), maar dan moet alles in 42 passen. Van shirtjes, jurkjes, truien en topjes merk ik trouwens dat ik al M of L aan kan, terwijl dat eerder toch xl was (detail: let op dat ik dat niet in hoofdletters schrijf ).

Waar ik me trouwens, gewichttechnisch, wel wat zorgen om maak: zou ik door het fanatieke springen (en dus opbouw van spieren) eerst echt weer aankomen. Ik was namelijk 94,8 vrijdag en daar schrok ik best van, terwijl mijn moeder en zus gisteren opeens zeggen 'goh, wat gaat alles je mooier staan'. Ik heb de afgelopen week maar 2 keer niet op de tramp gestaan. Verder elke dag een half uur en dan echt flink springen! Niet dat halfzachte, zeg maar...Komt ook omdat ik vaak m'n handen in de zij heb, en dan mijn buikspieren steeds voel spannen. Wordt ik erg fanatiek van.

Meiden, succes allemaal morgenvroeg. Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Lieve jullie,

Net terug van heel fijn weekend weg. Vol gevroten en gezopen... Was erg leuk, maar zal morgen geen goede bijdrage leveren. Wel weer strak aan de punten.

Hoop met iedereen alles goed. Ga nu eerst maar eens 3 dagen bijlezen..,
Even snel: hier 83,5 kilo, dus die "+" kan bijna uit de tabel .
Nou schuif die plus maar door naar mij dan... 65 kilo! Dat is +1,5. Begrijp er niets van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven