Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Welkom Katrien!

Pff, het overleg heb ik overleefd...
haha ben niet de enige die dus aan het WOGgen is, heb echt zo geen zin meer! Ga zo maar richting huis, heb nog een paar overuren staan.

Ja die 50 punten komt inderdaad best in de buurt van een gezond eetpatroon met ruimte voor een snoepje maar ik snap dat het lastig is om dat op te maken, heb soms zelf al moeite om de 30 punten die ik zelf moet op te krijgen!

Es: ik ga zeker m'n best doen om een blijvertje te zijn! Heb het soms nogal druk maar ik zal zeker eens in de 2-3 dagen hier wat posten!

zo en dan nu naar huis!

Eetlijst van vandaag:

O: vitalu en wasa cracker met filet en smeerkaas, optimel kokos

T: mandarijnen en plakje ontbijtkoek

L: 3 bruine boterhammen, linera grillworst, linera smeerworst, kipfilet

T: appel en snack a jack

D: wraps met lekker veel groente en kip

T: geen idee ik denk vitalinea chocomousse (jammie!)

doei!
Hallo!

Hier gaat het wel goed ben al weer bijna op de helft (zondag weegdag!) En nog bijna niks van mijn vrije punten genomen!

Merk wel dat ik niet elke dag aan mijn zuivel kom. Dat is een aandachts punt.

Maar die 50 punten dat wil ik ook wel ;)

Ik at altijd heel veel brood, dat mis ik soms wel....

Mijn eetlijstje

O:1 boterham met fricandeau, 1 gekookt ei, 1 vitalinea yoghurtje

T. 2 boterhammen met ham

L: 2 boterhammern met fricandeau

T: peer en 1 glas optimel

D: spaghetti met tomatensaus en groenten.
Welkom Madelon! Zuivel is ook mijn aandachtspunt, alhoewel ik gek op kaas ben, maar dat kost gelijk zoveel punten.

Hier mijn eetlijstje

O kwark met sinaasappel

T manadarijn

L 3 boterhammen met ham

T echt erg, ben ent ongesteld worden en kreeg een trilbui/suikeraanval. Echt dat je ineens duizelig wordt en handen trillen enzo. Dus toen een mars gegeten en een pakje hartige sultana. Ik moest gewoon. Met fruit kon ik het niet af.

D spaghetti met veel groente en geen vlees.
Elmanita, Woggen? Waar staat dat voor?
quote:Finette72 schreef op 08 februari 2011 @ 16:37:

Elmanita, Woggen? Waar staat dat voor?Werk Ontwijkend Gedrag
ik merk ook dat mijn zuivel mijn valkuil is. En ik heb het al moeilijk met groenten
helleu!!! Grappig is dat toch, ik lees hier vaak genoeg mensen die moeite hebben hun 30 punten op te maken, zelf heb ik dat nou nooit! Ook het probleem om 50 punten op te maken zie ik niet, dan kan je toch gewoon wat vaker volle yoghurt, vetter beleg, 40+ kaas, een glas sap, een extra plak ontbijtkoek oid gebruiken ? Zonder dat je dan vervalt in ongezond eetgedrag kom je al gauw aan meer punten.

Maar goed, ieder zo zijn ding:)

O: 2 crackers met kaas, 0%yoghurt met honing

T: sinaasappel

L: 4 crackers, philadelphia met kipfilet, 20+kaas, banaan

T: niets

D: spruitjes (roerbak met wat spekjes, ui en knoflook), kipfilet en ovenaardappeltjes
Nu kom ik lang niet altijd aan mijn punten, maar dat is omdat ik zo graag voor de bruiloft nog flink wil afvallen. Maar ik zou er vrees ik ook geen moeite mee hebben om elke dag 50 punten te eten hoor.
Oh Es, met mijn broer gaat het goed hoor. Hij is verstandelijk gehandicapt en heeft een darmonderzoek gehad onder narcose. Dus dat betekende laxeren en nuchter blijven. Dat viel hem niet mee.
Appeltje, ik vind het prima als jij de tabel doet. Mocht er dan iets niet lukken of valt het toch tegen, dan kan/wil ik altijd bijspringen.

Even een korte post, want ik ben druk/moe. Ziek kind thuis, 2 kinderen jarig en nog een kinderfeestje in het vooruitzicht. Best vermoeiend .

Vandaag geen punten geschreven. Ga mezelf dus ernstige schop onder de kont geven.
Anky, gefeliciteerd nog met je jongste.
Wat een werk-ontwijkend-gedrag hier haha! Ik heb op mijn werk echt geen tijd voor het forum, dat is maar goed ook want m'n productiviteit zou dan érnstig dalen..

Ik moet eigenlijk les 2 van start2run doen vanavond, maar heb écht geen zin om de kou in te gaan zeg.. bah.. Maar ik zal wel moeten want als ik pas ga trainen wanneer het 's avonds weer licht is dan red ik de 5km niet in mei!

Ik ga wel gewoon dus. Ik heb deze week zó hard gewerkt voor m'n gewichtsverlies, ik wil zó graag weer eens resultaat zien! Al 4 weken lang niet tot nauwelijks afgevallen ondanks goed m 'n best doen, het wordt wel weer tijd voor een klapper..

Mijn eetlijstje vandaag:

O: 2 boterhammen met gekookt ei, een glas optimel en een banaan.

T: Appel

L: Boterham met boursin light en sla, twee knäckebröd met philadelphia light en komkommer. Een glas optimel en een appel.

T: Mueslireep light

A: Koolraap met kerriesaus, gekookte aardappel en een duitse biefstuk. Als toetje AH vruchtenmousse.

Nog héél veel punten over, 8,5! Tijd voor wat chocolade vanavond dus! Heb bij de AH twee milkarepen meegenomen. Grappig, daar doe ik nu eindeloos lang mee! Voor WW at ik rustig alletwee die repen op op één dag.. In bed.. Ben zó blij dat ik uit die neerslachtige rotperiode ben!
Gefeliciteerd en succes met de zieken Anky...heftig dus even.

Hier een beetje een vreetdag gehad. We hadden nog wat restjes in huis van het filmfestival....Nu dus niet meer. Tja.....

Vanavond maar naar Zumba. Doe ik wat zinnigs met de extra balast

Morgen weer zwaar in het gareel want weer aan het werk. Dat werkt vaak goed.
Slapen is goud
Hup Marjan, rennen! Ik moet morgen les 3, we gaan dus aardig gelijk op. Ik wil ook de Marikenloop doen met viva, maar ik zit dan in Costa Rica. Ook leuk, maar wel jammer!
Anky, succes met de ziekenboeg thuis!! Lijkt me als ouder erg vervelend als je kindje ziek is..

Jo: we gaan inderdaad gelijk op, je loopt één dagje voor op me! En er komen vast nog meer van dat soort "marathons".. :D Ik ben net terug, het ging me al makkelijker af dan de eerste keer.. Heb alleen gigantisch spierpijn in m'n kuiten. Zijn er hier ervaren hardlopers/mensen met verstand ervan die tips hebben?? Rek- en strekoefening speciaal voor de kuiten ofzo? Want wil ze niet overbelasten natuurlijk. Ik heb wel goede hardloopschoenen.
Marjan, schaf hardloopsokken aan! Het klinkt zo dom, maar het helpt enorm, het verbetert de doorbloeding in je kuiten. Na het hardlopen en op je rustdagen naar boven masseren. Op internet zijn vele rek en strekoefeningen te vinden inclusief plaatjes, dat is waarschijnlijk makkelijker dan het hier beschrijven

Katrien, welkom.

Meave, wanneer ga je trouwen?
Dank Nero voor de vertaling

Goed zeg Marjan en Jo gewoon hardlopen in de winter. Ik heb echt geen ruggengraat voor dat soort dingen, de hometrainer verstoft hier dan ook enorm!

Noppie succes bij Zumba vanavond.

Anky nog gefeliciteerd met je jongste en succes met de ziekenboeg.

Meave dat is echt balen zo'n onderzoek, moest hij ook die heerlijke 3L moviprep drinken? Dat spul schijnt echt goor te zijn...

Ow NCIS begint weer dus ben er weer vandoor....
Per dag 50 punten opmaken lijkt me ook geen enkel probleem... ik vind 29 punten echt weinig. Het is steeds weer passen en meten. Die extra punten van mij gaan dan ook altijd op. Echt bizar Ellen, dat je zo blijft afvallen terwijl het al zo ontzettend snel daarvoor ook is gegaan. Maar fijn voor je hoor! En inderdaad zeker niet ongezond gaan eten om aan je punten te komen. Maar bijvoorbeeld een lekkere ciabatta met brie ipv een boterham met magere kaas... ik zou het wel weten.

Katrien, welkom!

Marjan, het valt me al een tijdje op dat jij iedere dag ontbijt met o.a. een ei. Is dat je lievelings? Of heeft het een andere reden?

Es, kan niet terugvinden wanneer je nou vertrekt... Vertel? Lekker hoor!

Anky, sterkte thuis!

Bij de mensen voor wie zuivel een valkuil is: ik zweer bij de 0% Griekse yoghurt. Hemels.

O: Griekse yoghurt 0% met blauwe bessen en honing

T: boterham appelstroop

L: 2 boterhammen kipfilet + mosterd, cup a soup

T: fruit

D: wrap met kip, wrap met zalm

T: 4 chocoladerijstwafels
Hoi!

Ik wil ook graag beginnen met WW. De vorige keer heb ik dat gedaan d.m.v. de cd-rom maar die ben ik kwijt geraakt. Kan iemand mij toevallig aan een kopie helpen en kan ik me dan ook bij jullie aansluiten?

Mijn ervaring met WW is erg positief. Ik vind het prettig dat je in prinicipe gewoon alles kunt eten maar dat je moet afwegen. Dus gewoon met de pot meeëten en niet allerlei aparte dingen hoeven klaar maken. Ik vind het goed vol te houden en dat is voor mij het belangrijkst.

Nou ik hoop dat iemand me aan de cd-rom kan helpen en dat ik snel aan de slag kan.
Vanavond de macaroni cheese gemaakt (ww-recept), vond 'm best lekker. Had er een salade van eikenbladsla met zelfgemaakte dressing bij, goede combi!

Mijn eetlijstje

O magere yoghurt met All Bran

T mandarijn en eierkoek, koffie verkeerd

L twee bruine boterhammen, fricandeau en Slankie met rauwkost. Karnemelk, twee kiwi's.

T lolly, appel en opkikker

D macaroni kaas + groene sla

T Vitalu met chocoladepasta, koffie verkeerd
Jo: Bedankt voor de tip! Ik ga snel kijken voor hardloopsokken dus! En lekker masseren die kuitjes, haha!

Elmanita: Ik heb ook niet zoveel ruggengraat maar heb mezelf voor het blok gezet doordat ik mezelf heb opgegeven voor de Marikenloop 5 km in mei via de Viva, dus ik zal wel moeten trainen (ik ben net begonnen en moet naar 5 km) anders ga ik genadeloos af die dag, haha!

Mife: Ja het heeft een reden. Ik vind een gekookt ei echt héérlijk en hij heeft een verzadigingsfactor. Ik merk dat als ik hem oversla ik gedurende de ochtend meer/sneller honger heb. Dus iedere ochtend als ik uit bed stap zet ik eerst m'n eitje op. Ik probeer trouwens zo'n drie verzadigende voedingsmiddelen in m'n ontbijtt te proppen, dus ham/kipfilet op brood of cracker en anders magere kwark of yoghurt met muesli, een stuk fruit en een eitje. Ontbijt is voor mij ook echt het fijnste moment van de dag. Rustig opstarten, krantje erbij, lekker broodje en een eitje.. Mmm! Al vind ik griekse yoghurt ook érg lekker, zo lekker vol!

Danny, ik kan je niet helpen aan die cd-rom. Ik vermoed ook dat dat nog het oude programma is. Misschien zou je eens kunnen zoeken naar het nieuwe plan op de website??
Anky, nogmaals gefeliciteerd met je jarige kindjes!

Mife, zat even snel je post te lezen en ik dacht dat je vanavond een wrat met kip op had. Gelukkig bleek het een wraP te zijn. Wat kan een mens toch rare hersenspinsels hebben...

Danny, ook hier geen cd-rom, maar welkom als je besluit mee te schrijven! Heb ik Madelon ooit officieel verwelkomd? Anders nu alsnog!
Wratten met kip... Mmm, wellicht een smaaksensatie. ;)

Danny, welkom. Maar idd geen cd-roms meer als het gaat om ww. Is het oude programma. Je kunt nu online ww doen, met de boodschappengids en de cursus.

Marjan, ik krijg spontaan zin in een ei.
Haha, kip met wrat!

Danny, welkom, zoals de anderen al zeiden denk ik dat het een oud programma is. er is veel veranderd en het is er beter op geworden. Dus kijk eens online. en meekletsen kan zo en zo volgens mij wel.

Zelf lukt het me de laatste week even wat minder. Ben ongesteld en tel mijn punten niet netjes. Laat me snel door wat lekkers verleiden en koop de verkeerde dingen. De knop moet weer even om anders ben ik die 10 kilo zo weer kwijt waar ik wel zo trots op ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven