Postcrossing deel 7

26-01-2011 09:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor meer uitleg van deze verslavende hobby en winkels zie tweede posting.

Het gaat, in het kort gezegd, dat je een ansichtkaart verstuurd en als hij wordt geregisteerd dat jij dan een kaart krijgt van iemand ergens in deze wereld. Elke kaart is een verrassing!

Even een voorbeeld:

Ik doe toch maar mee aan een grote RR, tot nu toe 54 personen.....
Steph, in plaats van Wii-zumba dus vingergymnastiek bij het schrijven van ruim 50 kaarten? Schattig hoor, je Bugs-avatar!

Neferisis, succes met het optreden vandaag!

Kaatje, alvast succes met de verhuizing! Dat je moet afkicken snap ik helemaal!

LLM, lekker hoor, risotto! Sterkte voor jou en poezemoes!

Tine, ai, spit! Vervelend hoor! Doe rustig aan en wees lief voor jezelf!

Kozoo, fijn dat je meteen goede bestemmingen voor je kaarten hebt!

Anita, ik heb wel leuke enkele hallmark-paaskaarten. Met o.a. een jong eendje, een konijntje en beschilderde eieren. Ik heb ze niet zelf gekocht en weet dus niet bij welke winkel ze vandaan komen.

Vandaag de postcrossingstats in mijn mail:

Country ranking by sent: 701st

Country ranking by distance: 921st

Days your mailbox was happy: 20

Eindelijk met ranking by distance ook onder de 1000!

Fijn weekend allemaal! Vandaag een heerlijk zonnetje in ieder geval!
Stereo, dan ga ik daar nog eens verder naar op zoek.

Ze moeten dus bestaan, die enkele paaskaarten.

Was al bij de Bruna geweest van de week, zal de primera dan ook nogeens met een bezoekje vereren.

Neferisis, beetje kunnen slapen?

Steph, je bent dus weer gevallen voor een RR.

Veel schrijfplezier in ieder geval!!!

Hier ook de postcrossingstats bij de mail.

Iets van 408ste en 398-ste ofzo, maar weet niet meer wat bij sent en received hoort.

Gisteren geen kaartjes voor mij maar wel een hurray uit Spanje, een lege....

Net twee kaartjes bij de post.

Uit Canada een bunnysuicide (niet mijn ding, maar ja) en uit Nederland heel veel chocolade.

Van dichtbij schrijft ze, dus nu ben ik benieuwd van hoe dichtbij wel niet,

Kaatje, succes met de verhuis!!!
Neferisis hoe ging je optreden?

Tine hopelijk wordt de pijn snel minder, lijkt me zo naar om spit te hebben.
Zo, vandaag lekker wezen shoppen met met moeder. Beetje voor school (denkspellen), een boekje met stereogrammen en wat kaarten! Even tellen...29 kaarten! En nog een paar gratis kaarten meegenomen bij het lunchtentje en nog een aantal kaarten van mijn moeder gekregen, dus mijn voorraad is weer flink aangevuld!

Anita, bij Dille&Kamille hadden ze ook een paar leuke paas- en voorjaarskaarten. Niet met een paaswens erop, maar zeker leuk! Eventueel ook nog een idee als je die in de buurt hebt.

Neferisis, ging het optreden goed? En was het leuk?

Ligaa, hoe is het met jou?

Net nog een hurray, trouwens. de nieuwe kaart gaat naar Slovenië.
Goedemiddag.

Bedankt voor de tip Stereogram.

Ga ik daar van de week eens kijken, moet zoiezo die kant nog op want moet nog een kadootje halen.

Steph, hoeveel kaartjes voor de RR heb je ondertussen geschreven?

Hier net lekker even de tijd genomen om 2 kaartjes te schrijven.

Geen bijzondere landen, Nederland en Duitsland, maar wel leuke profielen.

Binnen Nederland is nu een verjaardskaart onderweg.

En naar Duitsland een kaart met paalhoofden op het strand.
Neferisis, hoe ging het optreden???

Anita, 11 kaarten zijn geschreven en die post ik vandaag.
Tine, ook al RR kriebels zag ik.
@LLM, lekker risotto! Wat zul jij een spierballen hebben nu:) Hoe is het met poezemoes?

@Kaatje, succes met alles inpakken!!

@Neferiss, was zeker geen fijn nieuws.. Medicijnen doen goed hun werk maar als ik ze te laat inneem komt de pijn weer terug. En inderdaad ik moet me rustig houden.. Ik ga al snel weer veel te veel doen...

@Steph, dank je, ja ik weet dat 2 konijntjes beter zijn! Anders zijn ze zo alleen. Moet nog even kijken hoe en wanneer maar denk wel dat ze er komen:) Ja inderdaad.. Nu ik toch een week nog thuis moet zitten kan ik net zo goed kaartjes schrijven:)

@Anita, kijk het kan wel dat mensen leuke profielen hebben:) Wel weer jammer van die lege hurray. Hoe is het met de kids! Helemaal bij gekomen van de verjaardag!!:)

@Stereogram, lekker hoor shoppen!! Doe je goed!! Je had een goede buit zo in de stad!

@Ligaa, het is inderdaad niet fijn... Maar zoals Neferisis het zei.. We maken er maar een soort van vakantie van... Hoe is het met jou?

Hier vandaag weer eens een taartje geknutseld... Was nog net even te enthousias en kan nu amper nog lopen.. Lang staan is nog niet heel handig. Dit is em geworden!

Verder gister een kaartje uit Noorwegen, een kaarte met allemaal Daffy Duck stickers.. Ik had liever een mooie natuur kaart uit Noorwegen gekregen, of ben ik nu een ontzettende zeur? Net nog even nieuwe postzegels besteld, dat was wel weer even nodig! Tot later weer!!
Tine, wauw wat een taart zeg. Maar idd niet zo slim om zolang te staan . Nu een week schrijven, heb je genoeg kaarten in huis?
Prachtig taartje Tine!!!!

Ben zelf ook helemaal trots op wat ik gisteren gemaakt heb.

Bijna zonde om aan te snijden, maar de cupcakes hebben we al opgesnoept.

Met de kindjes gaat het goed hoor.

Zoon doet verwoede pogingen om te gaan staan en dochter is met het mooie weer druk met haar rollerskates.
Zaterdag was een superdag! Om 10.00 uur begonnen de repetities met de harpisten van je eigen niveau, na de lunch was de generale repetitie met alle musici samen en hoorde je hoe de muziekstukken echt hoorden te klinken, geweldig. Om 14.30 uur startte de uitvoering voor publiek. We hebben klassieke getinte stukken, blues en flamenco gespeeld. Mijn kleine aandeel in het geheel ging best goed. Het was zo leuk en leerzaam! Het enige nadeel was dat ik de hele dag in een warme concertzaal zonder ramen heb doorgebracht.

Vandaag drie uur in de auto gestuurd, op en neer geweest naar mijn broer die zijn vijftigste verjaardag vierde. Ook dit was een geslaagde dag, maar nu ben ik eigenlijk wel aan een weekend toe...

On topic: geen kaarten in de bus gevonden, wel twee hurrays. Er ligt een sportieve kaart voor een Tsjechische klaar en een stel teddyberen voor een Wit-Russische.

O ja, ik had vrijdag een lege hurray uit Turkije van iemand waar ik enorm mijn best voor had gedaan: een speciale kaart van zijn favo onderwerp en heel bijzondere, bijpassende postzegels, maar nul reactie. I was not amused!

@Steph > jemig, 54 kaarten. In hoeveel dagen schrijf je die? Mijn inspiratie is na 5 kaarten echt wel op.

@Stereogram > zo'n moeder/dochter dag blijft iets speciaals. Ook al koop je op die dag helemaal niks, zo samen op stap is gewoon al fijn. Heb jij je moeder ook nog kaartjes cadeau gedaan? Of stuur je haar een lief kaartje?

@Anita > ik word akelig van Bunnysuicide kaarten, dit soort humor is aan mij niet besteed.

Aandoenlijk zo'n ukkepuk die wil gaan staan om de wereld te ontdekken. En dan ook nog een dochter die op een andere manier met vallen en opstaan bezig is. Geluk is soms zoiets klein en zo dichtbij.

@Tine > door die pijnstillers ga soms over je grenzen. Volgende keer zittend een taartje maken? Overigens, ik krijg van jouw taartenplaatje alleen de bovenste bloemetjes te zien, de rest van het vlak blijft grijs. Ongetwijfeld was het weer een prachtexemplaar.

@Ligaa > hoe was jouw weekend? Nog van de zon genoten en een boek verslonden?
Ladies, ik heb trouwens nog een vraagje, zal ik mijn adres in mijn PC profiel nu al wijzigen? Of straks pas? Mijn profiel staat nu op inactief dus ik ga er vanuit dat ik nu niet geselecteerd zal worden om kaarten naartoe te verzenden.
Dat kan je toch gewoon nu al doen dan? '
Neferisis, wat idioot dat daar geen ramen waren in die zaal. En zo te lezen ook geen airco. Gelukkig ging jouw aandeel goed, dat is het belangrijkste. Ik wens je een prettig weekend toe door de week.

Ik heb gisteren 11 kaarten geschreven, vandaag toevallig ook 11. Morgen heb ik het druk dus dan zie ik het wel.

Kaatje, heb je dan nog niet aan Postcrossing doorgegeven dat je een nieuw adres hebt? Luister naar Janna's advies.
nee, want ik heb mijn profiel op inactief staan.

Ik ga pas over 3 weken verhuizen, vandaar.
Hello dames!

Daar ben ik weer! Met mijn oude laptop kon ik niet meer op het Viva-forum komen, maar nu met mn nieuwe laptop: TADADADAAAA! :-D Weer helemaal leuk om al jullie verhaaltjes te lezen! Hier alles goed, alleen heeeeeel erg druk met afstuderen en werken op mn afstudeerbedrijf. Over iets minder dan 8 weken mn scriptie inleveren, zooooo ontzettend spannend!

Tine: Heel veel sterkte meis! Hoe bevalt je nieuwe huis?

Aankomende vrijdag ga ik trouwens naar de internationale meeting in Keulen, heb er superveel zin in!
JJ, . Ik miste je al. Gelukkig doet alles weer zodat je hier kunt zijn. Heel veel succes met je scriptie. Veel plezier naar de internationale meeting (vergeet ons allemaal niet).

Kaatje, je aanstaande adres kun je altijd doorgeven zodat als je profiel weer op actief staat er heel veel kaarten naar je toekomen.
JJ, leuk dat je er weer bent.

En veel plezier van het weekend!!!

Neferisis, kan begrijpen dat je toe bent aan weekend hoor, hahaha.

Zeg Steph het is nog lang niet de 11-de van de 11-de he.

Lijkt wel of je nog steeds een beetje met carnaval in de weer bent zo.

Hier vandaag geen post en ook (nog) geen hurrays.

Wel een expired erbij, kaartje naar China is niet aangekomen binnen de 60 dagen.

Misschien dat ik vanavond nog even een nieuw adres aanvraag.

Durf niet goed, want straks is het weer China.
Anita, ik weet het. Het kwam gewoon zo uit.

Voor Tine heb ik een mooie kaart in mijn collectie......

Ik heb ook geen kaarten en ook geen hurray's.Straks maar weer kaarten schrijven denk ik.
@Steph, dank je wel! Ja ik heb wel genoeg kaarten in huis maar of ik voor iedereen een passende kaart heb... Heb net de idrukker pimp kat kaart verstuurd naar azurri geloof ik.. Als je haar profiel open klikt staat er alleen maar wat ze niet wil... Daar ben ik dus snel klaar mee...

@Anita, dank je wel! Heb je fotos van jou creaties? Wat leuk dat de kleine man begint met staan!!! Hier word ook weer veel gerolschaatst en geskeelerd door de kids die onder mij op de school zitten.

@Neferisis, ja dat heb ik inderdaad gemerkt ja, doe veel te veel. Kijk anders even op mn hyves, daar staat ie ook:) Wat leuk dat je zon goede dag hebt gehad!!!

@Kaatje ik zou gewoon al vast je adres aan passen, als je dan weer actief lid word gaan de kaarten naar je nieuwe adres!

@JJ, leuk dat je er weer bent!!! Dank je! Mn nieuwe huis bevalt super goed!!! Ben er echt super blij mee! Alleen de plintjes moeten nog even gedaan worden maar dat komt helemaal goed met een handige vader:)

Hier verder geen post, heb alvast wat kaarten geschreven voor de RR maar nog geen postzegels in huis. Die verwacht ik morgen of overmorgen. Vandaag weer wat meer last van mn rug, maar denk dat dat een beetje de nasleep van gister is geweest. Mn eigen schuld dus... Ben verder erg moe van die medicijnen... slaap smiddags nu ook steeds en paar uur. Dan savonds weer vroeg er in en smorgens weer laat eruit... Maar goed ik rust wel uit nu:) Ik spreek jullie morgen weer!! Fijne avond!
Steph ik heb voor jou ook een mooie, welke kaart had ik je nou met de ruil gestuurd? Een unesco uit italie maar welke??
Tine en Steph, succes met alle kaarten uitkiezen en schrijven voor de RR!

Tine, lekker uitrusten en af en toe een kaartje schrijven, helemaal goed! En wat een supermooie taart heb je weer gemaakt!!

Anita, jammer is dat he, die expired kaarten! Maar van uitstellen wordt de kans op China niet minder groot, ben ik bang!

JJ, welcome back! Leuk om jou hier weer te zien! Succes met je scriptie en heeeel veel plezier op de internationale meeting! Gaaf zeg!

Kaatje, ik zou inderdaad ook alvast je adres aanpassen, zodat je zodra je weer op actief staat kaartjes naar je nieuwe huis gestuurd krijgt.

Neferisis, dat klinkt als een druk weekend! Fijn dat je muzikale dag geslaagd was! (Behalve de locatie dan....) Mijn moeder had

een postcardbook besteld, die we verdeeld hebben over de verschillende familieleden die aan postcrossing doen. Zo doen we dat vaker . En als ik kaarten bestel of koop, geef ik weer wat aan de anderen!

Ligaa, daarover gesproken; hoe staat het met de postcardstorebestelling? Geeft niet als je er nog niet aan toegekomen bent hoor, ik was gewoon benieuwd!

Vandaag 1 kaart in de brievenbus, een prima exemplaar uit NL. 2 hurrays; de nieuwe kaarten gaan morgen naar NL en Finland. (jaja, wederom die bijzondere landen!)
Tine, elke kaart is goed hoor. Ik weet dat jij hem met zorg uitzoekt. Voor Azzuri doe ik een unescokaart.

Straks weer 11 kaarten uitgezocht, nog niet allemaal geschreven. Even geen mooi handschrift. Straks nog gewone 79 ct zegels gekocht, had nog een bon van de drogist, omdat ik daar een vrij vaste klant ben mocht ik van die bon postzegels kopen.
Stereo, ik heb me over mijn angst heen gezet hoor, hahaha

Nieuwe kaart gaat naar Panama.

Vind dat wel een heel bijzonder land hoor.

Steph, lief van de drogist dat dat mocht zeg!

Tine, ik heb zeker foto's van mijn taartje en cupcakes.

Alleen staan die nog niet op de computer.

Ik hobbel nu nog even naar de overkant van de straat naar de oranje brievenbus.

En daarna lekker slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven