Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Koffie!
Mogguh!

Ik heb sinds gisteren de nieuwe Werkfoon en vind mezelf een sukkeltje. Er kan zoveel op en ik had tot gisteren nog niet eens gehoord over Whatsapp. Nog maar eens bij MM en de Bloesjes in de leer dus.

Die hoorden gisteren van hun vader dat ze daar volgende maand een puppy krijgen. Dolgelukkig natuurlijk. Ben ik nou zo slecht dat ik het wel erg toevallig vind dat nu wij een pup krijgen zij er ook één krijgen en dan net een paar weken eerder dan wij?? Nou ja, achterdocht is niet na één gesprek weg natuurlijk en het is ook totaal niet belangrijk.

* haalt een ontbijtje en verse koffie *
Ik heb ook de nieuwe werkfoon, maar ze hadden mijn abonnement vrolijk nog niet omgezet naar mét internet dus ik kan er precies mee wat ik met de oude ook al kon * lame *. Hopelijk wordt dat nu geregeld, want met alle onderweg in OV zou ik het wel héél fijn vinden om regulier de werkmail bij de hand te hebben. De trein is zo'n beetje mijn 2e kantoor

Hét voordeel van gescheiden ouders: 2x een puppy . Ja, misschien heel toevallig, of misschien te veel ex-reflex, wie zal het zeggen. Voor de kindjes in ieder geval leuk - en héé! Misschien kunnen jullie leuk op elkaars honden passen als je straks helemaal goed door 1 deur kunt (ok, ok, er moet wat te wensen overblijven).

Missis alweer in da house? Ik ben the help aan het lezen (erg slecht voor nachtrust want kan het niet wegleggen).
Grinnik, ja leuk op elkaars hond passen. Jammer dat ik allergische ben voor die van hen..

Raar dat je foon nog niet kan internetten. Je kunt hem wel instellen op wifi, als ze die in de trein hebben? Of heb ik nu teveel vertrouwen in de Nederlansche Spoorwegen?

Ik lees nu Het Diner van Herman Koch. Heb net Kiewen van Ammaniti uit, die was weer hilarisch.
Nah dag start lekker. Portemonnee met pasjes vergeten. Dan kan ik gebouw niet in en ook paspoort nog thuis dus dan kan ik gebouw echt niet in. Dus halverwege terug, vergeten uit te checken. Afspraak afbellen, nu bijna te laat voor andere afspraak. Het is ook veel te mooi weer voor werk. Uch.

Bloes snap achterdocht. Maar dat wat lil zegt, hebben ze in beide huizen fijne hond.
Hier ook een fijne start.

*stapt op een zeepkist*

Men werkt aan mijn openbaar vervoerlijn, hebben ze braaf aangekondigd van te voren met daarbij de opmerking dan ik vervangende bus F moest hebben.

Ik stap dus uit de metro, word opgevangen door 2 'ik kon geen betere bijbaan vinden- studentjes' die enthousiast herhaalden dat ik bus F moest hebben om op een prettige manier toch op mijn bestemming te komen. Kom ik aan op dat busterrein. Overal bussen. Met nummers er op. Geen letters. Nummers. Toen ik van de derde buschauffeur het antwoord kreeg dat hij nummer 171 was en niet wist dat hij ook een letter moest zijn stond ik te koken en vond ik dat er iemand van de vervoersmaatschappij publiekelijk gefolterd moest worden. Ok, uiteindelijk bus gevonden en weer onderweg. Maar wat de blije folder ook voor het gemak niet had aangekondigd dat deze bus 31 (bus F voor intimi) dezelfde route reed als de metro maar dan wel door allerlei woonwijken met smalle straatjes, industrieterreinen en drukke rotodes. Waardoor ik uiteindelijk 3 kwartier later op mijn werk kwam dan gepland. En dan heb ik het nog niet eens over de olijke dikke Frans Bauer look-a-like medewerker van de vervoersmaatschappij die de missie probeerde uit te dragen 'ik kan er ook niks aan doen maar we gaan er met zn allen het beste van maken' en ongewenst grapjes ging maken en mensen liet uitstappen op haltes die niet bestonden.

Vervolgens kom ik dan eindelijk op mijn werk, heeft de schoonmaker voor de zoveelste keer een stekker uit mijn computer gestofzuigd waardoor die niet meer aan wilde. Uiteindelijk heb ik er een schop tegenaan gegeven en toen wilde ie wel aan. Maar niet met geluid. Toen schopte ik weer en toen wilde ie wel geluid maar vervolgens wederom niet meer aan. Toen ben ik tegen mijn collega gaan foeteren en heb ik er een laatste harde schop tegen gegeven en nu doet alles het. En is mijn collega net zo saggerijnig als ik.

En oh...had ik al gezegd dat ik al de hele week in een ruimte zit waar het raam maar een paar milimeter open kan? En dat we lunchen in een ruimte waar helemaal geen raam open kan en niemand buiten wil eten?

Zucht.

*stapt van de zeepkist en gaat koffie pakken*
Schatteke toch Dat klinkt allemaal niet fijn. *zet mantra in* *hetisbijnaweekendhetisbijnaweekend* En wij gaan lekker de hele zonnige eerste paasmiddag in een schouwburg zitten
Doe me nog maar even niet helpen herinneren
Hi lieve Kasteeldames, ik kom weer eens vanonder mijn steen vandaan gekropen. Even veel aan mijn hoofd gehad, allemaal niet-fijne dingen dus dat vrat energie.

Maar!

De zon schijnt, ik heb een lang weekend vrij, de guerilla op mijn werk is weer voorbij en we hebben zowaar onlangs een zeer genoeglijke avond met kleega's doorgebracht, Mijn Mensen zijn allemaal thuis en vanavond ga ik met mijn echtgenoot naar Anouk en Waylon luisteren met een wijntje in onze handen (Paaspop dus), dus het Leven is weer Goed.

Behalve dan dat ik de kapitale fout begaan ben een kapster te vertrouwen toen ze me zei dat ze begreep wat ik wilde, met als gevolg dat ik eruit zie alsof mijn toupet naar achteren gezakt is (te korte pony die geen pony is), dus ik loop even naar de plaatselijke kappert om te zien of ze wat schadeherstellende werkzaamheden kunnen verrichten.
*doet ramptoerist* Foto foto foto!
Grinnik. (Sorry MisSis).

Dar, Suup: volgens mij gaan jullie naar waar wat mijn mama ook gezien heeft en die was Erg Enthousiast (wel een lange zit, dat wel).

Zo te lezen hebben we allemáál wel behoefte aan met elkaar tesaam en een koud wijntje/biertje in de hand bijkomen van Van Alles.

Ben ook blij dat ik deze week heb overleefd. Hier binnen is het een puinhoop en alles kleeft, maar no way dat ik daar iets aan ga doen voordat het regent (poets is vaak ziek, gemiddeld eens per 2 weken hier en dat is te weinig voor een huis waar gemiddeld 4,1 mensen verblijven ). Of anderszins minder stralend is. Dat ik nu binnen zit omdat ik nog moet werken vind ik al wat minder, al kan hier gelukkig raam wel open.
Missis het klinkt heel komisch, van dat toupet

Ik zou naar het strand fietsen, vandaag. Op het moedermonster met kindjes erop, leuk met een vriendin. Is best een stuk fietsen. Waren we er bijna, gaat het monster stuk! Zat voorwiel opeens los. Dus weer terug,naar foetsenwinkel, en uiteindelijk maar in de stad gegeten. Hoop lol gehad hoor, maar het was niet het strand.
Mogguh meiden. Zit al weer eventjes in de trein op weg naar verweg om mijn vader te helpen met opruimen huis tante. In de tas versgebakken cake.

MisSis, heeft de dorpskapper nog herstelwerkzaamheden kunnen verrichten? Paaspop leuk geweest?

Marge, rammelende moederfietsvoorwiel is eng. Gelukkig kwam je er zonder ongelukken achter.

Lil genoten van je avondje GG? Iets leuks gedaan?

En goed om te horen dat je moeder enthousiast was. Het wordt een lange zit, maar gelukkig zijn D en ik samen en zijn er drie pauzes.

Nou wat dachten jullie van koffie?
Leuk draadloos internetten in de trein is leuk!
Cool! Goeiemorgen!

Veel plezier bij tante.

Ik heb krokante wangen van fietsavontuur van gisteren. En bruine armen. Steken zo lekker af bij mijn sneeuwblanke buik
Mogguh!

Trein rijdt wel een beetje door dus, Suup?

Geen fiets-avonturen meer, Marge?

Nog ge-stage dived, Sis?

Ow wat ben ik blij dat ik vrij ben! Alle ramen en deuren staan wagenwijd open en ik geniet van een zacht briesje wat door het huis waait. Frisse lucht, eindelijk! Straks met een boekje en een kop koffie naar buiten en dan vanmiddag naar het tuinfeest van de 2-ling die 2 worden.

Gaat iedereen nog uitgebreid aan de Pasen dit weekend?

*zet koffie neer en verstopt alvast wat eieren*
Mogguh!

Heeeeeeeerlijk uitgeslapen, beetje bijgelezen, vent te grazen genomen (of hij mij, maakt me weinig uit) en bereid me nu voor om een enorme lieverd te verrassen met een leuke dag/avond.

Ben wel geschrokken van nieuws in de Kroeg over de mama van Pimpel... Als er dan een god bestaat, wat is dit dan voor een kutstreek??

Morgen worden de Petemoppies gedoopt dus dat wordt leuk. En morgenavond vieren we de verjaardag van een vriend van MM met een verrassingsfeestje. Tweede paasdag brunchen we met Opa en de Bloesjes. En rusten we uit van al het feestgeweld.

Tila, moedermonster bleek een heus monster dus? Jeetje dat dat kan zeg: een voorwiel dat los zit!

Geniet van het zonnetje meiden en eet niet teveel eieren; dat is slecht voor je hart.
Niet gestagedived, Darly. Ik ben niet gegaan. Had gisteren een totale off day wegens alle emoties van de afgelopen weken en zag ineens als een berg op tegen die mensenmassa en hitte en lawaai etc. Dus is Man met de Freule geweest en die hebben samen een topavond gehad. Ze loopt nu heel trots met haar Paaspoppolsbandje en schijnt keihard te hebben meegezongen met Waylon en Anouk.

Ik heb een lekker avondje gehad met alleen Jongste Zoon, die de hele avond babbelde en samen zijn we vroeg in bed gedoken, zijn lijfje lekker tegen me aangekruld. Dat zag er zo schattig uit, dat Man bij thuiskomst maar op de bank is gaan slapen want hij vond het zielig het idyllische tafereeltje te verstoren.

Vandaag met Oudste Zoon de hort op geweest, kleren gekocht en in het zonnetje zitten lunchen, en ik kan er weer tegen. Een weekend me paasbrunches en BBQ, heerlijk!

Bloes, veel plezier met de doop morgen, leuk!!!!!!
Goeiemorgen lieve schatten! Vrolijk pasen!

Goedemorgen lieve kasteelvrouwen

Een fijne paaszondag gewenst met eitjes, familie en veel gezelligheid.

MisSis Voor jou nog even een . Klinkt als allemaal heel heftig de laatste weken. En wat lief zo'n slapende zoon naast jou.

Bloes veel plezier met de doop van petemoppies. Trotse petemoei ben je!

Gisteren een hele fijne dag gehad Begon wat triest want de tante van mijn vader is echt erg zielig. Wil niet in het huis zitten waar ze nu zit. We zijn flink bezig geweest in het opruimen van het huis wat ze nu achter laat. Op de gekste plekken vind je de gekste dingen. Dus op een zeker moment was het tijd om van het mooie weer te genieten en zijn we in de omgeving gaan rondtoeren. Is een stuk NL wat ik eigenlijk niet zo goed ken, maar het was erg leuk allemaal. Zie de foto's op vriendjessite.

Nou ja en dan nu naar de mama en aansluitend met Darly naar het theater.

Fijne dag allemaal!
Oh nee! Een glitterkonijn!

**gaat foto's kijken**

en straks naar de paasbrunch. Heb zoon net maar even preventief anti-allergie toegediend, in de hoop dat het niet nodig is. Maar vorig jaar was het zo slecht met de info over wat ie wel en niet kon eten dat ik het risico niet neem.
Verstandig Marge, voorkomen is beter dan genezen.
Paasbrunch was n iet zo chique als voorheen. Zelfde prijs, maar bezuinigde inhoud. Jammer. Was wel gezellig hoor, en weer was Dries Roelvink er ook
**zet tweede paasdag-eieren neer**
Waffoor paasbrunch had je dan, Marg, dat zelfs Dries Roelvink in eigenste persoon aanwezig was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven