Lijf & Lijn alle pijlers

-5 kilo... We kunnen het, meiden! (part two)

27-07-2007 14:29 3441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan mij de eer...:D
Precies, het komt ineens heeel dichtbij. Ken wel meerdere jongens die daar zitten of al weer terug zijn en je weet wel dat het fout kan gaan, maar stiekem 'hoop' je dan dat het niet díe jongens zullen zijn.

Die jongen kende ik maar vaag, van een paar keer zien en spreken, maar ik vind het zo vreselijk erg voor mijn collegaatje...bah.

Ook zo stom, die jongen zat er nét drie weken, op één of andere manier verwacht je dat nieuws dan al helemaal niet (niet logisch, maar welk gevoel is dat wel)
Shit happens
Bah Porec, wat een naar bericht. Kan me voorstellen dat je je rot voelt, ook voor je collega. Nu kijk je ineens heel anders naar die berichten uit en over Afghanistan. Sterkte...!!
Nou, je gevoel is heel begrijpelijk hoor. Heel naar, vooral voor je collega. Je weet dat het kan gebeuren, maar als het dan echt gebeurt.... Sterkte.
Zal morgen op het werk wel the talk of the day worden, kunnen we het een beetje van ons af praten... Spookt de hele dag door mijn hoofd, bizar..

Ben weer gewoon on-topic

Vandaag best een aardige dag qua eten:

brinta

2 croissants met kaas

verse jus

druiven

magere yoghurt met cruesli

lasagne

Morgen weer werken, meestal lukt goed eten dan veel beter
Shit happens
Praten is goed. Veel praten. Sterkte!

Vandaag eerste dag Sonja, ben alleen enorm misselijk, dus heb al een deel geskipt. Ik weet dat dit niet de bedoeling is, maar kon vanmorgen echt geen brood eten.

O: glas Fruitontbijt

T: 3 mandarijntjes

L: 2 crackers met lightkaas, komkommer en een beker karnemelk

T: 1 Sultana koekje en een opkikkertje

D: bloemkool, aardappels, kipfilet, komkommersalade

T: 250 gram Optimel kwark
anoniem_56781 wijzigde dit bericht op 14-01-2008 15:48
Reden: Foutje..
% gewijzigd
Hoe was het vandaag op je werk Porec? Kan vaak enorm prettig zijn om te praten met mensen die je gevoelens herkennen en delen. Hoop dat je het een klein beetje los kan laten!

Ik heb gisteren een slechte dag gehad. Wil het er niet eens over hebben maar heb trouwens wel 1,5 uur behoorlijk intensief gesport, dus dat compenseert weer enigszins. Bij mij gaat het ook vaak veel beter als ik aan het werk ben, meer structuur in ieder geval. Ook lunchen wij in het weekend zeeeer regelmatig buiten de deur, wat dan ook vaak een lekker broodje is. Niet altijd superongezond, maar natuurlijk wel minder mager dan thuis een bruine boterham met kipfilet.

Verder weinig nieuws vanaf hier. Fijne dag allemaal.
Nou, mijn werkdagje zit er gelukkig op. Hoe is het bij jou gegaan Porec?

Ga nu even boodschappen doen, lekker op tijd eten en dan een avondje niks doen!! Heerlijk.
Porec..afschuwelijk zeg.. Het is al zo triest en verdrietig als je ze niet kent, maar bij jouw komt het nog dichterbij. Sterkte meid!!
Hoi meiden

Wat een lieve reacties van jullie!

Heel erg veel gepraat vandaag met alle collega's, heeft ons allemaal erg goed gedaan om dit met elkaar te kunnen delen.

Ik heb (toevallig) ook nog met hun oom gesproken, maar dat was ontzettend heftig, poeh.. Kippenvel tot aan mijn tenen!

Orde van de dag:

brinta

waldkornbh appelperenstroop

2 waldkornbh 30+ kaas, appel

nog een waldkornbh met appelperenstroop

banaan

andijvie, gebakken aardappelschijfjes, slavlinder

Wel weer een aardige dag, geloof ik

Ben er deze week niet zoveel denk ik, omdat ik ook mijn collega vervang op het werk (duh, logisch) dus druk druk druk. Ik probeer wel in elk geval 's avonds braaf mijn lijstjes te posten.

Nogmaals dank voor jullie lieve woorden

Shit happens
Fijn dat jullie er met elkaar over kunnen praten. Heftig hoor, nogmaals veel sterkte. En je kan hier ook van je afpraten hè, dat weet je toch..?!
Vandaag is dit mijn planning:

O: 250 gram Optimel kwark, 3 mandarijntjes

T: 2 kiwi's

L: 3 crackers met becel light, 2 met kipfilet en 1 met smeerkaas, beker karnemelk

T: 1 eierkoek

D: spinazie, aardappelen en een tartaartje

T: glas cola light

Succes allemaal!

Ps. Gisteren heb ik me helemaal aan Sonja gehouden, mijn eten netjes afgewogen 's avonds, alleen één Smintje extra genomen. Nou, dat zal geen extra kilo's opleveren, haha.
Ben echt superbenieuwd naar de restultaten van SB Deesi, en of het een beetje vol te houden is. Krijgt je vriend hetzelfde avondeten of eet hij iets anders? Gister was mijn dag redelijk, op een paar "foutjes" na:

O/L Brinta met rozijntjes

T: 1 stukje kip bij KFC en een paar patatjes

D: kip met champignons en spinazie, rosti

Geen toetje gehad, maar wel een klein stukje chocola bij de thee

Vandaag een betere dag in de planning, zit nu aan de thee met ontbijtkoek, en heb vier gezonde boterhammen mee. Vanavond weer 1,5 uur trainen.

Porec, sterkte, werkse en een dikke
Momenteel ben ik niet bij vriend, vanwege zijn behandeling, maar over een week gaat hij wel mee-eten, maar hij eet iets meer en soms iets extra's (sausje bijvoorbeeld). Overdag eet hij zijn eigen dingen. Dus ik/hij hoeft niet echt apart te koken. Gisteren vond ik het goed te doen, vond dat ik zelfs veel mocht. Maar ik ben natuurlijk twee weken ziek geweest, en heb weinig gegeten toen, dus ik ben nu voor mijn idee veel aan het eten. Ik hoop ook resultaat te zien, ben benieuwd of het lukt. Vrijdag kan ik me er 's avonds sowieso al niet aan houden, dan eet ik bij een vriendin. Maar dan eet ik bijvoorbeeld geen sausjes oid. Een keertje ''zondigen'' moet kunnen.
Hallo lieve meiden!

Ik ben (wat betreft lezen) nog niet helemaal up-to-date, maar wil in ieder geval jou condoleren, revival! Wat is het inderdaad snel gegaan! Fijn dat je nog afscheid hebt kunnen nemen, maar dat kan op dit moment nog niks goed maken... Heb nog even niet gelezen hoe je toespraak ging, maar denk vast heel mooi! Je hebt nooit problemen om je goed te voorwoorden als ik dat hier zo lees!

Ik wens jullie allen verder een heel gezond, gelukkig, liefdevol en 'strak' 2008!!!

Ik ben zelf dus weer terug uit Valencia. Meteen 3 dagen ziek geweest, sinds ik thuis ben. Ben enorm druk met school heb voor 1 februari nog 2 tentamens een mondeling en een onderzoek wat afgemaakt moet worden... 1 februari word ik dan ook wel beloond met het krijgen van de sleutel van ons huisje! Superspannend!!!

Ontopic: geen nieuws... laat het even allemaal zo...

Kusje!
Hi, vervelend dat je ziek bent geweest. Hoe was het in Valencia? Succes met de voorbereiding van je tentamens!!

Hier toch een mini-beetje gezondigd volgens Sonja:

Heb bij de lunch extra een bakje rauwkost genomen en net één dropje.
Hey Noor, leuk dat je even langskomt! Bedankt voor de condoleances, het is inderdaad snel gegaan.

Hoe was het in Valencia, was je daar vakantie aan het vieren? Nog een paar weekjes en dan krijgen jullie de sleutel, spannend zeg! Al meubels enzo gekocht? Succes met je tentamens!

Vandaag:

O: thee, ontbijtkoek

T: beker light chocolademelk, bbh kipfilet

L: kopje soep, bbh kipfilet, 2 bbh smeerkaas

T: thee, mueslireep

D: ??? Weet ik nog niet, eet alleen, dus even kijken wat er in de vriezer ligt. Denk spinazia, heb ik wel zin in. Met aardappelpuree, lekkel lekkel!
Hier is het ook aardappelpuree geworden in plaats van aardappelen, samen met spinazie, tartaar en lekker gebakken uitjes bij de tartaar. Ik volg dus wel Sonja, maar pas het wel een beetje aan. Overdag ben ik wel redelijk streng, het enige ''extra'' deze dag (behalve de uien): 1 dropje, 1 King en 8 augurken.

Ben overigens nog niet helemaal fit merk ik: twee dagen gewerkt, ik ben hondsmoe.......... Nou ja, vriend zegt ook al: logisch dat je lichaam nog aan het herstellen is na longontsteking. Het stomme is: mijn geest is alweer fit, mijn lichaam blijft achter. Balen.

Slaap lekker allemaal!
Goedemorgen,

Vandaag is dit mijn lijstje:

O: 2 crackers met 48+ komijnekaas met komkommer

T: 2 mandarijnen, 1 kiwi

L: 2 crackers met smeerkaas, 1 mueslibol met becel light en een opkikker

T: bakje magere Optimel yohgurt, 2 mandarijnen

D: gebakken aardappelen, witlof, achterham, gekookt ei en een schaaltje rauwkost met zelfgemaakte magere yoghurtdressing

A: (A = 's avonds) streng!

Ik moet nog boodschappen doen, dus weet nog niet of het krieltjes/gebakken aardappelen en witlof/asperges wordt.

Tot nog toe hou ik het redelijk vol.
Balen Deesi dat je je lichamelijk nog steeds niet fit voelt. Hoe is het met je vriend?

Hier gaat het wel oke. Gisteren spinazie met rijst gegeten, en als toetje de laatste stoofpeertjes. Daarna een hele zware training gehad, heb echt veel calorietjes verbrand dat direct maar gecompenseerd met een energydrank en een snickers na de training (gekregen van een jarige, en ik had er zoveel zin in, kon het niet weerstaan)

Vandaag:

O:thee, ontbijtkoek

T: light chocolademelk, bbh light kaas

L: soep, 2 bbh kipfilet

T: thee, mueslireep

D: pannenkoeken met appel, rozijn en kaneel. Zooooo lekker is dat!

Fijne dag!
Met vriend gaat het wel goed. Ik mag nog steeds niet in de buurt komen, maar dit weekend wel weer. We gaan dan meteen naar het reisbureau, we willen naar Bali komende zomer. En verder lekker lunchen buiten de deur. Gezellige dingen doen samen!

Vandaag:

O: 1 smintje genomen, verder glas Optimel drink, 2 crackers met achterham en komkommer

T: 2 Surinaamse hapjes, 1 mandarijn

L: 2 volkoren boterhammen met mager beleg, beker karnemelk

T: 2 mandarijnen, 1 appel zonder schil

D: spaghetti, mager runder gehakt, roerbakgroenten en rode saus, tomatensalade

A: -- streng

Hoe waren jouw pannenkoeken? Ben wel een beetje jaloers....... die mag ik nu niet. Het is alleen zo lekker!
De pannekoeken waren heeerlijk! Helemaal omdat ik ze niet zelf had gemaakt, haha. Het was wel machtig (2 pannekoeken gehad) dus na het avondeten hoefde ik niets meer. Vanavond eet ik bij mn ouders, mamsie kookt meestal wel gezond, verse groente en sla enzo. Fijn dat het goed gaat met je vriend, en wat heerlijk dat je naar Bali gaat! Ik las het al op het reizen-topic, wij zijn ook wat aan het orienteren... het wordt óf kamperen in Frankrijk (Normandie / Bretagne) óf een vliegvakantie naar een Grieks eiland. Alleen hou ik meer van die kleine eilandjes die nog niet zo toeristisch zijn, dus Kreta, Kos, Corfu zal het niet worden, eerder Kefalonia, Skyros, Samos. Wij houden van dat idyllische, en helemaaaaal niet van massatoerisme. Parga (vaste land) leek me ook geweldig, maar het is wel duur... We zijn er dus nog niet echt uit. Weten jullie al waar jullie zomervakantie heen gaat? Of hebben jullie nog aanraders voor idyllische vakantie-oorden??

Ontopic, ik zit uiteraard weer aan de groene thee met ontbijtkoek, heb vier gezonde boterhammen mee. Morgen weer sporten (en daarna weer patat eten, haha, schiet lekker op) Fijne dag!!!!

Porec, hoe is het?????
Parga, daar heb ik ook een topic over geopend op de Reizen-peiler! Leek/lijkt mij ook erg leuk. Een collega van mij is daar vorig jaar geweest.

Samos is trouwens ook erg leuk, Rhodos is het naseizoen ook. Kreta en Kos vond ik niet zo persoonlijk. Inderdaad té toeristisch. Wanneer gaan jullie?
Mijn eerste ''echte'' Sonja-zonde: ik heb net wat kleine Surinaamse hapjes genomen. De taart heb ik afgeslagen, maar die hapjes.. ohhhhh.. zo lekker. Nou ja, de rest van de dag streng!!!
Vind het al heel wat dat je die taart af hebt geslagen deesi, dat kan ik juist nooit weerstaan....

Ik las trouwens op een ander topic dat paella jouw specialiteit is, wil je je recept met me delen??
Dat ben ik niet, maar dat is Plompiedom!! Ik vraag wel even of ze hierheen wil komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven